Last news in Fakti

20 Април, 2002 00:00 3 057 2

Последният чешки герой

  • skoda-
  • superb-
  • skoda superb

Мислил ли си е някой преди 15 години, че марката Skoda ще се превърне в синоним на качество и ще си съперничи с най-именитите западноевропейски и японски автомобили. Не, нали? Днес обаче това е факт и благодарение на немския концерн VAG чехите могат да се похвалят с конкурентноспособни (в световен мащаб) автомобили.

Преродената компания показа последната си разработка на автосалона във Франкфурт през септември миналата година и само няколко месеца по-късно този автомобил се появи в дилърските автосалони. За по-запознатите вече е ясно, че ще си говорим за най-големия и луксозен модел от богатата гама на Skoda, за последният чешки герой - Superb.
Името на най-новата чешка разработка съвсем не е избрано случайно. Така се е наричал най-престижният модел на фирмата преди Втората световна война. Новият Superb е разработен на удължената база на VW Passat и макар че е с по-големи размери се числи към долния сегмент на средния клас. У нас Superb се предлага в три нива на оборудване - Classic, Comfort и Elegance. Нашият избор падна върху средното ниво на оборудване, а от предлаганите три бензинови и два дизелови агрегата избрахме 1.8 TMPI.

Екстериор

Хората, харесващи умерения лукс на семейните лимузини ще се влюбят в Superb от пръв поглед. Изчистените линии и перфектната обтекаема форма са първото, което прави впечатление. Като се вгледате малко повече ще откриете доста прилики с Passat и Audi, но като цяло Superb не се различава много от другия чешки хит Octavia. Малките корекции обаче са нанесени точно на място и може да се твърди, че новият Superb е с доста сполучливи форми. Предните светлини са покрити с модерното гладко стъкло и между разчупения светоотразител ясно личат трите лупи на т. нар. фарове-крушка. Отзад стоповете са изцяло червени, като в тях са вплетени малки прозрачни ивици. Освен визуалните разлики, впечатление правят и доста по-големите задни врати, имащи за цел да улеснят влизането и излизането на пасажерите. В наследство от Octavia “Последният чешки герой” получава оребрената радиаторна решетка с емблемата на компанията, както и общата визия. Като цяло лимузината внушава респект, по външния є вид няма никакви излишни детайли, което подчертава прецизната изработка на каросерията.

Интериор

Озовете ли се на задната седалка на Superb неминуемо ще възкликнете нещо от сорта на: “Какъв простор!”. Вътрешното пространство наистина е доста голямо особено отзад. Разстоянието между предните и задната седалки е повече от необходимото. Единственият недостатък по отношение на обем в салона е силно скосената задна част на тавана. Това хрумване на дизайнерите подобрява обтекаемостта на автомобила, но причинява неудобство на по-височки момчета например. Освен това облегалките са доста твърди, което ще се отрази на комфорта на пасажерите при по-дълго пътуване. Дотук с недостатъците по интериора. Всичко останало е на нужното за такава кола ниво. Арматурата е изчистена от излишни елементи. Стилният є вид съответства изцяло с този на екстериора. Всички прибори са разположени по възможно най-удобен за водача начин. Прецизният климатроник пък ще ви осигури комфорт и в най-големите летни горещини. Голямото салонно пространство по никакъв начин не намалява багажния отсек. Обемът му е 462 литра, а гладкият му под способства за товаренето на доста багаж. В скрито отдолу отделение е монтирана резервната гума, която е със стандартни размери. Още една от екстрите, която ще впечатли най-много любителите на зимни спортове е наличието на торба за ски, която се намира под задния среден подлакътник и е свързана с багажника. Интерес представляват и двете охлаждащи се отделения, оборудвани с държачи за чаши, както и скритата в задната лява врата жабка, в която има подарък - фирмен чадър модел Superb.

Двигател

Стана вече дума, че новият Superb се предлага с няколко бензинови и дизелови мотора, но един от най-препоръчителните си остава 1.8-литровото турбо. Агрегатът е с пет клапана на цилиндър и развива мощност от 150 конски сили.

Динамиката е това, което прави този двигател подходящ за голямата лимузина. Ускорението до сто е под десет секунди, а доускорението при високи скорости е зашеметяващо. Пъргавина колата притежава дори и при много ниски обороти. Основната заслуга за това е на турбокомпресора и големия въртящ момент.

Турбото е отговорно и за по-спокойния ход, но ако се кара предимно на високи обороти то увеличава рязко разхода на гориво. Иначе Superb е сравнително икономичен автомобил (за своя клас). Моделът, който е тема на материала се оборудва с петстепенна, механична скоростна кутия, която се харатеризира с добри предавателни числа и къс ход на скоростния лост. Похвала заслужава и окачването на чеха, което не е нито меко, нито много твърдо, но предлага стабилност и сигурност в завоите.

Цена

Тя не е от най-ниските, но ако сте привърженик на по- внушителни лимузини, то определено си заслужава. За 43 503 български лева Вие ще притежавате сигурен комфортен и динамичен автомобил. “Последният чешки герой” Skoda Superb тепърва ще набира скорост.

Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Svilen

    5 0 Отговор
    Az lichno ot dve godini sam si kupil skoda superb ot 2 godini s dvigatel 2.0, 140 hp tdi i sam strasho dovolen!
  • 2 васил иванов

    2 0 Отговор
    от 6 години карам шкода.Това е железен автомобил наниска цена.