Нов рейтинг за надеждност на употребявани електромобили

19 Май, 2025 10:43 2 219 4

  • утотребявани електромобили-
  • надеждност

Анализаторите на Carly извършват хиляди диагностични проверки през 2024 година и класират марките по ниво на критични неизправности

Нов рейтинг за надеждност на употребявани електромобили - 1

На фона на новия растеж на търсенето на електрически превозни средства във Франция, Carly, компания, специализирана в автомобилна диагностика, публикува нов доклад за надеждността на употребяваните електрически автомобили. Той анализира дела на критичните дефекти по марки, което позволява на купувачите да се ориентират по-точно при избора на електрическо превозно средство на вторичния пазар.

Анализаторите на Carly извършват хиляди диагностични проверки през 2024 година и класират марките по ниво на критични неизправности. Резултатите са поразителни - разликата между лидерите и аутсайдерите е изключително голяма.

Абсолютният лидер в рейтинга за надеждност е Peugeot, чийто дял на критичните дефекти е само 2.32%. Следват Toyota с показател от 6.45%, Citroen - 7.4%, Hyundai - 8.86% и Renault - 14%. Тези марки са имали най-малко сериозни технически проблеми. Всички те възприемат по-консервативен подход към въвеждането на нови технологии, като се фокусират върху постепенни подобрения в електрониката, което има положителен ефект върху дългосрочната надеждност.

Dacia, с резултат от 52.63%, вече е в рисковата зона. Въпреки достъпната цена, автомобилите от тази марка имат значително по-високо ниво на критични неизправности. Най-вероятно това се дължи на по-малко издръжливата електроника, използвана в бюджетните модели, по-специално в Dacia Spring.

Нов рейтинг за надеждност на употребявани електромобили

Аутсайдерите на класацията са предимно марки от премиум сегмента, които активно внедряват иновативни решения, но същевременно демонстрират най-висок дял на критични дефекти. При Audi той достигна 78.78%, при BMW - 76.81%, при SEAT - 71.01%, а при Volkswagen - 68%. Такова високо ниво на проблеми се обяснява с прекомерната сложност на новите системи и големия брой електроника, която се оказа недостатъчно тествана през първите години на експлоатация.

Експертите на Carly анализират и историята на електрификацията на всяка марка. Например, Peugeot тръгна по този път още през 2010 година с пускането на модела iOn, който беше базиран на платформата Mitsubishi i-MiEV. Citroen пусна на пазара C-Zero същата година - идентичен модел. Toyota, от друга страна, навлезе на пазара на изцяло електрически автомобили едва през 2022-а с модела bZ4X, след дълъг фокус върху хибридите.

Показателно е, че марките с по-дълга история на постепенен преход към електрическа мобилност демонстрират значително по-висока надеждност. Вместо това, онези компании, които бързо излязоха на пазара с технически сложни продукти, се сблъскаха с огромни дефекти, които сега са отразени в статистиката.

Тази класация става особено актуална на фона на ръста на продажбите на употребявани електрически автомобили във Франция, които са се увеличили с 54% през последната година, а общият автопарк от такива автомобили е надхвърлил 1.6 милиона бройки. Средната цена на електрическите автомобили на вторичния пазар намалява със 17.4%, което ги направи по-достъпни за потребителите.

Същевременно, изследването подчертава, че не всеки електрически автомобил си струва да се разглежда, а въпросът за техническата надеждност трябва да се превърне в ключов критерий при покупката. Не се споменава защо в изследването не са включени китайски електромобили, както и тези на Tesla.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 8 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Джуган

    7 6 Отговор
    Абсолютният лидер в тези класации е Лексус. Франсетата не са го включили за да си пробутат куцото Пежо
  • 2 българина

    17 3 Отговор
    числата просто показват това, което всички знаем, немските коли вече са боклуци. Най добре френска японска или корейска. Скоро пазара ще ги лиши от възможността да се мъчат...

    Коментиран от #3, #4

  • 3 Така е

    8 0 Отговор

    До коментар #2 от "българина":

    Това е френска класация в която френските автомобили са най-добри. Скоро очакваме немска класация в която немските ще са най-добри. Да видим дали и те ще посмеят да включат Тесла или и тях ще ги е срам?
  • 4 сектант

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "българина":

    или Румънска