Пет предложения за употребявани автомобили до 5 000 лева

21 Май, 2025 14:44 7 414 28

  • автомобилът на старо-
  • евтини коли

Винаги търсете добре поддържани екземпляри с пълна сервизна история

Пет предложения за употребявани автомобили до 5 000 лева - 1

Представяме ви пет предложения за употребявани автомобили до 5 000 лева, които често се отличават с надеждност и сравнително ниски разходи за поддръжка. Важно е да се отбележи, че за тази ценова категория говорим за по-стари автомобили (често от края на 90-те до средата на 2000-те години), така че състоянието на всеки конкретен екземпляр е от ключово значение. Винаги търсете добре поддържани екземпляри с пълна сервизна история, ако е възможно, и задължително ги прегледайте при доверен механик.

1. Toyota Corolla (E110/E120)

Пет предложения за употребявани автомобили до 5 000 лева

Защо: Corolla е синоним на надеждност. Моделите от края на 90-те (E110) и началото на 2000-те (E120) са изключително издръжливи, с прости и доказани двигатели (особено бензиновите) и окачване. Разходите за поддръжка са ниски, а резервните части са лесно достъпни и на разумни цени.
Плюсове: Изключителна надеждност, икономични двигатели, ниски разходи за поддръжка, лесно се намират части.
Минуси: Дизайнът може да е малко остарял, базов интериор, не предлага спортно усещане.
Целеви бюджет: В този бюджет може да се намери добре поддържан екземпляр от 1998 до около 2004-2005 г.

2. Honda Civic (EJ/EK/EU)

Пет предложения за употребявани автомобили до 5 000 лева

Защо: Подобно на Corolla, Civic е друг пример за японска надеждност. Моделите от шесто (EJ/EK, 1995-2000) и седмо поколение (EU, 2000-2005) са чудесен избор. Бензиновите двигатели (особено 1.4, 1.5, 1.6) са издръжливи и икономични. Civic предлага по-приятно и ангажиращо шофиране в сравнение с Corolla.
Плюсове: Висока надеждност, добри динамични характеристики за класа си, икономични двигатели, здрави скоростни кутии.
Минуси: Понякога може да има проблеми с ръжда по задните арки и праговете при по-старите екземпляри, интериорът може да е малко спартански.
Целеви бюджет: Може да се намери добре поддържан екземпляр от 1998 до около 2004-2005 г.

3. Volkswagen Golf IV

Пет предложения за употребявани автомобили до 5 000 лева

Защо: Golf IV (1997-2003) е един от най-популярните автомобили в България и не без причина. Предлага солидно качество на изработка за годините си, комфортно возене и богат избор от двигатели – както бензинови, така и дизелови (легендарните 1.9 TDI). Частите са лесно достъпни и сравнително евтини, а механиците са добре запознати с модела. Bora е седан версията на Golf IV.
Плюсове: Здрава конструкция, голям избор от двигатели, лесна и евтина поддръжка, голям брой резервни части.
Минуси: Някои двигатели (например 1.4 16V бензин) могат да имат проблеми, възможни проблеми с електрониката при по-стари екземпляри, риск от манипулирани километри при дизелите.
Целеви бюджет: В този ценови диапазон могат да се намерят екземпляри от 1998 до 2003-2004 г.

4. Opel Astra G

Пет предложения за употребявани автомобили до 5 000 лева

Защо: Opel Astra G (1998-2004) е изключително популярен модел, който предлага добро съотношение цена-качество. Тя е здрава, практична и има голямо разнообразие от двигатели и типове каросерия (хечбек, седан, комби). Поддръжката е евтина, а частите са лесно достъпни.
Плюсове: Евтина за закупуване и поддръжка, голямо разнообразие от модификации, просторен интериор за класа си.
Минуси: Понякога ръжда по задните арки и праговете, някои бензинови двигатели могат да харчат масло (особено 1.6 16V), интериорът може да е малко скучен.
Целеви бюджет: Лесно се намират екземпляри от 1998 до 2004-2005 г. в този бюджет.

5. Ford Focus I

Пет предложения за употребявани автомобили до 5 000 лева

Защо: Ford Focus I (1998-2004) е известен със своите отлични шофьорски качества за класа си – предлага стабилно и ангажиращо управление. Двигателите (особено 1.6 бензин) са надеждни, а частите са достъпни. Той е практичен и често може да се намери на много изгодна цена.
Плюсове: Отлично пътно поведение, евтини части, лесна поддръжка, често може да се намери на добра цена.
Минуси: Склонен към ръжда, особено по праговете и задните арки, интериорът може да е малко шумен.
Целеви бюджет: В този диапазон могат да се намерят добре поддържани екземпляри от 1998 до 2004-2005 г.

Помнете: При покупка на автомобил в този ценови клас, състоянието е по-важно от конкретния модел. Автомобил на 20+ години, дори и от "надеждна" марка, може да има проблеми, ако не е бил поддържан добре. Винаги инвестирайте в обстоен преглед от механик, преди да финализирате покупката. А какви екземпляри от тези модели се предлагат у нас и на какви цени, можете да видите ТУК.


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 19 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Варна 3

    17 22 Отговор
    Най-добре тойотата е отличен избор
  • 2 полицаят казва

    25 20 Отговор
    Опел Астра Г е най-здравата кола на българската полиция, ясно е защо все още тези коли са на служба. Получени са през 2001г., 2006г., 2007г. и 2008г.

    Коментиран от #20

  • 3 Държавата на боката и шиши

    69 11 Отговор
    Немотия и 30 годишни коли, огледало на държавата, в която живеем
  • 4 Хахах

    40 25 Отговор
    Трябва доста да си луд да дадеш 4-5к за такива коли вече 20+ годишни

    Коментиран от #5, #14, #18

  • 5 авто фен

    37 16 Отговор

    До коментар #4 от "Хахах":

    Какво значение колко годишна е една кола,ако е запазена и поддържана. Една Корола е винаги здрава Корола, независимо,че е 20 годишна. Лекота на управление, пъргави мотори, здрава кола. За разлика от тежкия Голф. Карал съм и двете и Голфа се държи като параход сравнен с пъргавата и с леко управление Корола.

    Коментиран от #8, #23

  • 6 караме докато може

    20 13 Отговор
    Моята и за 8000 лв. не бих ти я продал.Вчера една королка 1.6 110-кс бензин си замина за 8500 лв.Вече не правят такива коли.
  • 7 авто фен

    9 13 Отговор
    А и като дизайн тази Корола най-много ми харесва съпоставена с другите коли от сравнението. И след нея Хондата, но да не е скучния сив металик хаха
  • 8 караме докато може

    18 8 Отговор

    До коментар #5 от "авто фен":

    Голфа е 50% по-евтин от Королата.Кола за всеки ден.По-евтин е за притежание най-общо казано.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 ООрана държава

    8 8 Отговор
    Легени
  • 12 !?!?

    20 23 Отговор
    Тази Toyota Corolla (E110/E120) от Миналия век - 1998 год.
    ми се струва токова добра и надеждна, колкото
    Ефката-16 от 1978г. на Миналия век, която вече повече от
    месец не може да запали и да тръгне, въпреки че дадохме
    по нареждане на МутратаБоко почти Четири Милиарда!
  • 13 БгТопИдиот🇧🇬

    16 6 Отговор
    Моята е най-хубавата !!

    Щото ми върши на МЕН работата !
  • 14 Калпазанин

    11 5 Отговор

    До коментар #4 от "Хахах":

    Явно има доста в бг или Европа ,та рекламират оФцете да ги поизчистят
  • 15 тошо

    20 15 Отговор
    Нормални ли сте?Три от моделите вече и в автоморгите ги няма.Другите са торилници.
  • 16 Няма да има оцелели

    9 33 Отговор
    Във времето в което живеем тези автомобили са абсурдни за каране. При едно ПТП с толкова стар автомобил и един нов автомобил. От старият няма да остане нищо. Нямам нищо против старите автомобили, но материалното изтощение на металите няма да издържат нищо на днешно време. Ще се сплескат тотално. Лесно може да видите в интернет тестовете на тези автомобили при ПТП и да прецените дали ще има оцелели.
  • 17 забравяте

    10 10 Отговор
    Забравили сте легендарно здравите Мазда 323 5-то (безрамковите врати) и 6-то поколение (хечбек подобен на комби). Изключителна надеждност и много ниски цена на частите. Също така много приятни за каране, както и с доста екстри като за годините си.
  • 18 Тод

    23 13 Отговор

    До коментар #4 от "Хахах":

    Тези 20+ годишни коли ще надживеят много от 10 годишните коли.
    А да не говорим, че цените на колите от 90-те скачат и накрая ако си се грижиш за нея ще я продадеш на печалба.

    Коментиран от #19

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Куку

    10 8 Отговор

    До коментар #2 от "полицаят казва":

    Ясно било защо са още на служба " хаха..ха...ха . Защото няма реформи в мвр - то .и всичките пари отиват за заплати от по 3-4 хил на калпак, и на администрацията и на пенсионерите вземащи по 3 хил пенсия и 4 хил заплата нищо че са вече пълни кукувци... още карат лади ниви и изгнили астри...
  • 21 Препатил

    15 1 Отговор
    На хонда и тойота частите са много скъпи и повечето са само с поръчка
  • 22 Директора

    8 13 Отговор
    Хора, моля ви, тези трябва да бъдат забранени от продажби. Не може да дишаме най-големите боклуци само и само, за да караме... нещо.
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Продавам

    3 8 Отговор
    Мерцедес А-класа - 2006та, 142 000км - реални, 140 коня, Дизел. Все още я карам в Германия - 1500 евро.
  • 25 Механик

    2 15 Отговор
    Обичам да ремонтирам 25 годишни дръгели. Супер са, отдолу всичко ръждясало и изгнило, направо хващам горелката и болтовете се развиват с поглед.
  • 26 Верно ли

    14 4 Отговор
    Карах известно време бензинов Голф 4 преди години. Няма толкова дефектна и скапана кола, то не бе харчене на масло като за световно, проблеми с електрониката, трошене на окачване, ламбда сонди, утечки, с изключително лошо впечатление останах, никога повече Фолксваген!

    Коментиран от #28

  • 27 Ироничен

    15 3 Отговор
    Хем ревете, че автопаркът е стар, хем хвалите коли на 25 години.
  • 28 Никси

    9 1 Отговор

    До коментар #26 от "Верно ли":

    най железния мотор при ВАГ групата е 1.8 Т , ако си карал с двигатели 1.2 и 1.4 тси двувалковия си бая препатил и двата лапкат масалце но 1.4 е и много трошлив , 1.6 бензин също е добър мотора като 1.8 Т който се слага на Пасат и Ауди А4 Б5/Б6 и е бетон , за това когато ходиш да си купиш автомобил обърнисе към някой експерт да те напъти какво да подбереш като модел и двигател най вече а не така на сляпо защото после е гърбене по сервизите , ти не може да гледаш само в джантите , броните и спойлерите даже и седалки от рекаро салон а като отвориш капака да е трагедия , аз така като тебе щях да направя същата глупост при покупката в Дупница на един Голф4 , добре че видях навереме и се отказах , автомобил на старо е нож с две остриета , както жената и колата на късмет да ти е !!!.