Mercedes се отказва от 1.5-литровите турбо двигатели в C-класата, но ще ги замени ли с китайски?

26 Май, 2025 13:30 5 468 22

  • mercedes-benz-
  • c-class-
  • geely-
  • 1.5 литров двигател

Първата актуализация включва замяна на двигателите от серията M254

Mercedes се отказва от 1.5-литровите турбо двигатели в C-класата, но ще ги замени ли с китайски? - 1

Mercedes-Benz се готви да се откаже от 1.5-литровите бензинови двигатели с турбокомпресор в моделите на C-класа. Според информация, публикувана в отворена база данни, моделната линия на компактните седани ще получи актуализация, която включва замяна на двигателите от серията M254 с обем 1496 куб. см с четирицилиндрови агрегати с турбокомпресор и обем 1991 куб. см. В същото време техническите спецификации, като индекси и мощност, ще останат непроменени: базовият C 200 ще продължи да развива 170 конски сили.

Това решение изглежда двусмислено в контекста на действащото китайско данъчно законодателство, където двигателите до 1,5 литра отговарят на условията за данъчни облекчения. Преминаването към 2,0-литров двигател автоматично премества моделите в по-висок данъчен диапазон, което противоречи на логиката за оптимизиране на разходите за потребителите. В същото време не се очаква увеличение на мощността или подобрение на динамичните характеристики, следователно икономическите ползи за купувача остават под съмнение.

Тази стъпка обаче може да е част от преходна фаза, в която Mercedes-Benz се готви да представи нов 1.5-литров двигател, разработен в сътрудничество с китайската компания Geely. На настоящия етап този общ агрегат, произведен от Aurobay (съвместно предприятие между Geely и Volvo), се използва изключително в напречно разположение, например в новото поколение на Mercedes-Benz CLA. Инсталирането на такъв двигател на C-класата в оформление с надлъжно разположение на силовия агрегат ще изисква технически подобрения.

Междувременно, в Европа Mercedes-Benz продължава да предлага 1.5-литрови турбо двигатели за моделите C 180, C 200 и C 200 4Matic, което означава, че промените засега важат само за китайския пазар. Трябва също да се отбележи, че премиерата на настоящото поколение на C-класата в каросерията W206 се състоя преди четири години и следователно моделът постепенно се приближава до планираната актуализация във формата на рестайлинг. Вероятно именно в неговите рамки ще се осъществи постепенното въвеждане на промени в двигателната линия.

Заслужава да се отбележи отделно, че китайската моделна гама на Mercedes-Benz се отличава с наличието на уникални модификации, които нямат аналози на световния пазар. По-специално, за някои кросоувъри GLE се предлага редови шестцилиндров двигател с турбокомпресор и работен обем, намален от 2999 на 2498 см3, което позволява намаляване на нивото на данъчни облекчения. В Китай известно време се продаваше и версия на G-класата с четирицилиндров двигател - още един пример за адаптация към спецификата на местната данъчна среда.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 16 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 очевидец

    21 8 Отговор
    “Когато те нараняват, когато те унижават, мисли като лъва! Като онзи лъв, когото едно куче дразнело така:
    -Бий се с мен или ще кажа на всички останали кучета да ти се смеят, че си страхливец!
    А лъвът отговорил:
    -Предпочитам кучетата да ми се смеят, отколкото лъвовете да ме презират, че съм се бил с куче!Това е да знаеш цената си
  • 2 фрау шмеркел

    25 6 Отговор
    естествено с китайски или дизел от дачия, юбер алес цигойнен
  • 3 Ха ха ха

    32 6 Отговор
    Егати мерцедеса да ви ............
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Смени заглавието

    12 6 Отговор
    Да беше написал че става дума за Китай
  • 6 Директор

    8 4 Отговор
    Да слагат 3.5
  • 7 сектант

    11 4 Отговор
    Да сложат 6.3
  • 8 гост

    12 6 Отговор
    1.5 е три цилиндъра
  • 9 джо

    15 8 Отговор
    Ханс до скоро ползваше двигателите на Рено 1.5 най масовият който се използва от Дачиите . Сега е решил да опита и Китайските защото неговите с ресурс от 90.000 много пъти даже гаранционният трудно изкарват. (за многознаещите които живеят в миналото да проверят колко е ресурсът на ДВГ в сертификацията на автомобила най - добрият случай 150.000-160..000 км .)

    Коментиран от #11, #18

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Вярно е за 1.5

    7 12 Отговор

    До коментар #9 от "джо":

    По интересното е че 1.4HDI нормално издържа 400.000 км

    Коментиран от #17

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Реално

    8 0 Отговор
    в 90% от случаите живота на двигателите зависят от Задкормилното устройство. Ако точките му са под 100 и 10 000км няма да издържи какъвто и да е двигателя.
  • 15 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    12 2 Отговор

    До коментар #13 от "хе хе хе":

    🚘Сам пишеш: "на СТАРИЯ" 🚘
    За новите немски:
    "практика за нормален се счита разход на масло, който е 0,5% от този на бензин. Например, ако за 15 000 километра колата ви е глътнала 1200 литра бензин, то максималната допустима граница за разхода на масло е 6 литра." 🥸🥸🥸
    НОРМАЛНО било
    ОЩЕ ШЕСТ литра масло на 15 000 км 🥸🥸🥸
    Във Варна имаше дело за един Пасат🚘❗

    Коментиран от #19

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Зузи

    0 7 Отговор

    До коментар #11 от "Вярно е за 1.5":

    1.4HDI дава фира на около 280хил.В редки случай 320хил
  • 18 Надогледал

    7 3 Отговор

    До коментар #9 от "джо":

    Мотора на Рено 1.5дци е дизелов!Тука се говори за бензинов агрегат.
  • 19 задкормилното устройство

    3 2 Отговор

    До коментар #15 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    На практика се счита 0,05%(пусти му запетайки) и за 15 000 са към 800 литра или в масло са 400 мл
  • 20 Я па си карам

    4 0 Отговор
    28 годишния Мерседес с 4.2 литров 8 цилиндров 32 клапанов двигател със спортно окачване.
    Поддържам си го и си ми е супер. Мога да ви уверя, че не е таралясник и е в отлична състояние. Не се продава!
    Тези 1.5 литровите да си ги карат третополовите.
  • 21 Космат стомах

    2 3 Отговор
    Карал съм и С180 стандартен и С200 мек хибрид с този 1,5 турбомотор, много прилично си върви колата с него. Не мога да разбера какво са се възпалили всички. И си е мерцедесов двигател отвсякъде. Води се М254, но е със същата архитектура както и М271 с дребни нюанси. Имаше между другото версия С180d с 1,6 дизел мотор от Рено Лагуна, еми доста по-тихо работеше от 654, камо ли пък от 651 мотора и при кротко каране харчеше около 5 литра на 100, което за С-класа си е нищо и половина. Нормални, икономични и удобни коли за ежедневна употреба. Иначе всички искат да се надбягват с AMG-та, обаче първо- скъпо и второ къде бе Джанъм? Камери навсякъде, трафик, няма смисъл вече от тия големи мотори.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.