Horse Powertrain, съвместно предприятие между Renault Group, китайския автомобилен гигант Geely и енергийния гигант Aramco, официално представи първия си изцяло plug-in хибриден силов агрегат. Новият HR18 HEV е резултат от тясно инженерно сътрудничество между европейските технологични центрове на компанията в Румъния и Испания и издига марката Horse Powertrain на следващото ниво в глобалната ѝ стратегия за намаляване на емисиите и подобряване на енергийната ефективност на превозните средства.
Системата HR18 HEV представлява напълно интегриран хибриден силов агрегат, който комбинира бензинов двигател, електродвигател, автоматична трансмисия и управляваща електроника в едно цяло. Този подход позволява значително намаляване на размера и теглото на цялата система, като същевременно повишава енергийната ефективност. За разлика от отделното разположение, новият дизайн е насочен към постигане на максимална синергия между всички компоненти.
Задвижващият агрегат е базиран на новия четирицилиндров 1.8-литров двигател HR18 с директно впръскване, проектиран изключително за хибридни задвижвания. Той работи по икономичния цикъл на Аткинсън, има мощност от 108 конски сили и развива максимален въртящ момент от 172 Нм. В същото време масата на агрегата е само 100 кг. Двигателят напълно отговаря на най-новите екологични стандарти Euro 6E-BIS и Euro 7, а също така е съвместим с горивни смеси със съдържание на етанол до 10%.
Електрическият компонент на хибридната система се осигурява от 5DH електродвигател с мощност 68 конски сили и въртящ момент от 212 Нм. Захранва се от литиево-йонна батерия с капацитет 1.4 kWh, състояща се от два модула с по 34 клетки. Теглото на батерията е 36 кг. Батерията е оборудвана с интегрирана система за охлаждане, която осигурява стабилна работа при различни температурни условия и при високи натоварвания.
Една от ключовите иновации в дизайна на HR18 HEV е новата скоростна кутия DB45S, представляваща автоматична трансмисия без съединител, способна да обработва максимален въртящ момент от 436 Нм. Тя е проектирана специално за хибридна употреба и е част от интегрирания модул.
Производството на силовото предаване ще започне скоро в заводите на Horse Technologies във Валядолид (Испания) и Бурса (Турция). Трансмисията ще се произвежда в завода в Севиля, Испания. Компанията вече се готви да разшири производствения си капацитет, за да отговори на търсенето както в Европа, така и на чуждестранните пазари.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този двигател
10:48 29.06.2025
2 неуникална
Нали Рено имаха преди "уникален" хибрид с четиристепенна скоростна кутия. Сега новата явно е по-уникална. Такива кардинални смени говорят за технически проблеми в предишната система.
Коментиран от #17
10:55 29.06.2025
3 поредният
10:55 29.06.2025
4 Гост
10:57 29.06.2025
5 Чавдар войвода
10:59 29.06.2025
6 И кое е на Рено
Коментиран от #13, #35
11:18 29.06.2025
7 дедо..
Коментиран от #23
11:21 29.06.2025
8 И тази
11:29 29.06.2025
9 Кракра
12:14 29.06.2025
10 Автора е впечатлен, но явно не знае че при най-малката повреда го чака труден и много скъп ремонт.
Коментиран от #18
12:46 29.06.2025
11 Ха ха ха
13:27 29.06.2025
12 Малко инфо
Коментиран от #14, #15, #16, #31
17:56 29.06.2025
13 Ганьо патриота
До коментар #6 от "И кое е на Рено":
Света се глобализира и националностите отдавна нямат значение ,важно е къде отиват парите ,но явно ти още не си го разбрал.21:47 29.06.2025
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 кй87ъ6трхуй
До коментар #12 от "Малко инфо":
ЛЪЖЕШ, копиленци гнусну22:00 29.06.2025
17 Симо
До коментар #2 от "неуникална":
Тойота си копират хибридната система от друг производител, вместо да пишете глупости се ограмотетеКоментиран от #19
23:58 29.06.2025
18 как написахте толкова дълго заглавие?
До коментар #10 от "Автора е впечатлен, но явно не знае че при най-малката повреда го чака труден и много скъп ремонт.":
как го правите да не ви лови ограничението?06:51 30.06.2025
19 неуникална
До коментар #17 от "Симо":
Симо, от кой производител Тойота копира хибрида. Да ми кажеш, че да се ограмотя малко. Ако е Айсин, то тя е собственост на Тойота от как свят светува. То бива невежество, ама да тръгнеш да го изразяваш писмено, пък и назидаваш. Накъде върви това народонаселение.Коментиран от #22
08:49 30.06.2025
20 Пено
Коментиран от #21
08:55 30.06.2025
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Тъй наречената
До коментар #19 от "неуникална":
Скоростна кутия на Тойота вие като излитащ самолет,много е приятноКоментиран от #26
09:51 30.06.2025
23 А ти знаеш ли
До коментар #7 от "дедо..":
Откога и Мерцедес слага мотори от Рено,щото техния 651 е много убав.09:54 30.06.2025
24 Мито
12:27 30.06.2025
25 Лично мнение
4 в 1 не винаги е "най-добрата" комбинация. Или поне що се отнася до експлоатация и поддръжка от клиентите.
13:09 30.06.2025
26 неуникална
До коментар #22 от "Тъй наречената":
Тия дни минах 5 хил километра с 2.5 мотор на Тойота хибрид и наистина е като самолет ускорението. А невролозите се занимават с виене в главите ви. Пиите си биричката и бозата и не се занимавайте с сложни теми, че е топло.13:36 30.06.2025
27 гост
Коментиран от #29
16:13 30.06.2025
28 4444
17:09 30.06.2025
29 тъй шъй
До коментар #27 от "гост":
За пръв път някой точно описва как работи настоящата система на Рено. Това добре, но многото механизми, актуатори, хидравлични превключватели освен, че се износват, може да дефектират. При Тойота няма износващи се механизми, триещи се или превключващи, нито една. Това е огромното предимство. Никакъв патент не са купили, а на личната им марка за скоростни кутии Aisin, е възложено да направят нова трансмисия. Това е трансмисия. Същата се използва от 20 години във Форд и роднините му в САЩ и Европа- Мондео, Куга. В Субару, Сузуки, Мазда напоследък. В последните марки, Тойота има собственост. Голям авантюрист трябва да е човек за да си купи Рено хибрид. Цените са точно колкото Тойота. При Дачия поне цената е по-ниска, ама си е риск. От първата хибридна система на Тойота до сегашната 5-та, няма принципни промени, само оптимизация и промяна в позицията на електромоторите, водещо до отпадане на един свързващ метален ремък, за който разбрали, недоразбрали спорят, че това е CVT. Какво да правим, повърхностните хора са огромна мощ.Коментиран от #30
19:19 30.06.2025
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 си дзън
До коментар #12 от "Малко инфо":
Не знам защо се води хибрид това нещо с 1.4 kWh батерия. Да бяха сложили суперкондензаторивместо нея. Батерийката е заминала за 5 годинки.
23:18 30.06.2025
32 Хохихо
01:17 01.07.2025
33 незнайко
Коментиран от #34
08:25 01.07.2025
34 Дфен
До коментар #33 от "незнайко":
Този проблем не е мой аз карам до 5 години.11:02 01.07.2025
35 Донки Хот
До коментар #6 от "И кое е на Рено":
Иначе сте много хитри,че,някой ти е слагал и плюсчета,"френския отбор с един французин,ха-ха,а другите какви са,може би извънземни,а не забравих сигурно са руснаци. ..ха-ха23:01 03.07.2025