Главният изпълнителен директор на Dacia Дени льо Вот отправи остра критика към настоящата автомобилна индустрия, заявявайки, че производителите на автомобили са отишли твърде далеч в преследването на размер, технологии и сложност. В интервю за британското издание Autocar той призова за преглед на европейските политики за опазване на околната среда и безопасността, подчертавайки необходимостта от подкрепа на малки, достъпни и прости автомобили, които наистина отговарят на нуждите на обикновените потребители.
Според Дени Льо Вот, настоящата тенденция за масово интегриране на големи дисплеи, скъпи електронни системи и правене на самите каросерии по-големи и по-тежки е не само икономически неоправдана, но и вредна за околната среда. Той остро постави под въпрос осъществимостта на използването на „тонове метал и екрани“ в автомобили, които повечето хора използват само за да ходят до супермаркета или да карат децата до училище. Според него, технологичният излишък, съчетан с прекалено строгите екологични разпоредби, е причината най-достъпните модели автомобили да изчезват от пазара.
Той обърна внимание на една тревожна тенденция: увеличените разходи за съответствие принуждават потребителите да купуват по-скъпи, по-големи и по-сложни автомобили, въпреки че много от тях биха предпочели по-прости и по-евтини решения. По този начин политиките на ЕС, които би трябвало да насърчават екологичността, всъщност имат обратен ефект: повишаване на цените, намаляване на избора и в някои случаи дори намаляване на наличието на по-икономични автомобили.
Льо Вот е особено остър по отношение на задължителните системи за подпомагане на водача, като например асистента за поддържане на лентата, които трябва да бъдат монтирани на всички нови автомобили съгласно новите европейски стандарти. Той смята, че подобни функции са със съмнителна полза в ежедневната употреба и само изкуствено увеличават цената на автомобила, без да осигуряват значителни подобрения в безопасността или удобството.
Шефът на Dacia призова за връщане към здравия разум и правилно определяне на приоритетите. Според него основното е да се създават достъпни автомобили с разумна цена, които отговарят на реалните нужди на хората, а не сляпа технологична ескалация, продиктувана или от маркетингови амбиции, или от регулаторен натиск. Той също така подчерта, че дори подмяната на стар автомобил с нов с по-малко вредни емисии вече е положителен принос за околната среда, така че този процес не бива да се превръща в прекомерна финансова тежест за потребителите.
Това не е първият път, когато Дени Льо Вот прави подобни изявления и позицията му изглежда печели подкрепа сред ръководителите на други автомобилни производители, включително в Renault и Stellantis. Заедно те призовават европейските регулатори да предприемат по-гъвкав подход, който не само би се борил за околната среда, но и би гарантирал икономическа справедливост за потребителите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Това е
08:46 09.06.2025
2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Коментиран от #5, #20
08:50 09.06.2025
3 Механик
Младите "джигити" не искат коли. Искат нещо което да е кръстоска между безжична дрелка на 4 колела и 100-инчов таблет.
Ако вътре има и солариум, направо ще се продава като гореш ляб.
08:53 09.06.2025
4 което е вярно - вярно е
08:54 09.06.2025
5 Механик
До коментар #2 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Колега, вие ме наведохте на много интересен казус.Представете си, че стане точно както сте го описали. Ако автомобилът сам ви набута в катастрофа, то кого ще съдят за случилото се? Автомобилът или водача. Щото ако ще държат отговорен водача, значи подобна "система за сигурност" както всякаква автономност на автомобила, трябва да бъдат забранени за вграждане.
Коментиран от #14
08:57 09.06.2025
6 Цървул
Коментиран от #19
09:00 09.06.2025
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Дъстър
Атака срещу Дачия? Парички ли получи от другаде? Какво искат да махнат екстрите ,за да се купуват двойно,тройно по-скъпи марки ли?
09:16 09.06.2025
11 пенчо
Коментиран от #12, #15, #34
09:35 09.06.2025
12 Дъстър
До коментар #11 от "пенчо":
Аз. Доста удобно е.Коментиран от #23
09:37 09.06.2025
13 Опорка
09:39 09.06.2025
14 ТАС
До коментар #5 от "Механик":
При тези подпомагащи стеми винаги е виновен водача. Защото те са ПОДПОМАГАЩИ.Това е основния въпрос и при автопилотите, чия е вината на водача или на производителя.
Виждал съм как подобни системи предпазват от ПТП и го предизвикват.
Мерцедес движещ се зад мен при рязко спиране заради колите в колоната (участъка е в завой). Асистента за подпомагане спирането за да избегне ПТП го прати в насрещната лента (участъка е в завой). Предницата му спря до средата на задната врата. И колоната на колите в насрщното спря на 2-3 метра от него.
Друг случай при мерцедес движещ се в колона предмен колата излиза в ляво до лентата и при натискане на спирачки на предходната кола се измества в дясно на лентата, на няколко пъти системата изкарва кола в тревата (понеже дясната непрекъсната лента) е изтрита и накрая нацели камък и пръсна предна дясна гума и повреди джанта. Напрактика системата за подпомагане на спиране преизвика ПТП.
Към всички подобни системи човек трябва да се отнася с внимание.
09:56 09.06.2025
15 САП
До коментар #11 от "пенчо":
За този боклук старт/стоп системте нямам думи просто.На няколко служебни коли просто отидаха в сервиза и ги изключиха.
При движения в задръстване на 10 потегления в 4 гасяха двигателя(поради изтичане на времето без движение) след 20-30 подобни изпълнени компа на колата се шаваше
Коментиран от #25
10:06 09.06.2025
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 ДрБр
10:17 09.06.2025
18 Пътят
Коментиран от #31
11:25 09.06.2025
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Бравоооо
12:46 09.06.2025
23 тъй шъй
До коментар #12 от "Дъстър":
Стартстопа не е направен за удобство, а за по -малко газове по кръстовищата. Дразнеща система със съмнителен принос за екология, но със по-скъпа поддръжка.13:38 09.06.2025
24 гост
16:47 09.06.2025
25 Българин
До коментар #15 от "САП":
Напълно съм съгласен теб относно старт-стоп системата.Напълно безмислена и те кара непрекъснато да я изключваш при всеко стартиране на мотора.Дразнеше ме много в началото, сега не и обръщам внимание, но винаги я изключвам в началото.Тъпа екстра.16:52 09.06.2025
26 Мда
17:38 09.06.2025
27 Демография
Коментиран от #32
20:47 09.06.2025
28 ганю
толкова на по малко места може да се повреди
значи е толкова пъти по сигурна,а това не е в интерес на производителя
защото печели малко от подръжка.
но пък и е по екологична така за околната среда
защото има по малко компоненти за производство
пример лада нива мотор, купе и кабели до фаровете
не закъсва граби здраво но малко бръмчи
21:30 09.06.2025
29 ДемоКрад(ец)
22:41 09.06.2025
30 123456
22:50 09.06.2025
31 Всъщност
До коментар #18 от "Пътят":
Повечето от тези системи се влагат с една единствена цел - усъвършенстване докато в колите има активни шофьори и след това преминаване към автономно движение повсеместно. Хората ще престанат да бъдат шофьори и ще станат просто пътници. Животът им ще зависи от изкуствения интелект в колата и от качеството на изработка на сензорите ѝ. Добре дошли в новия свят! А това всъщност ще е новият начин за намаляване на популацията - когато хорат загиват в ПТП, е проблем на близките им. Ако загиват във войни, е национален проблем.23:28 09.06.2025
32 малко си
До коментар #27 от "Демография":
объркал годинките… хората родени след 2000 са родени със смартфон в ръка хората родени през 80-те търсят надежни автомобили и не ги сменят на ваеки 3-5 години…07:29 10.06.2025
33 Пешо
Питам продавача - Нормално ли е това? Кой има време да го чете? Той се засмя и каза да се радвам че е само толкова защото тази кола се смята за една от най-простите (в този сегмент).
Напъхани куп системи които, ако не се докторизирам, не ми е ясно за какво служат. Само чакам някоя от тях да се повреди и да трябва да отида на сервиз.
Удоволствието от шофиране е тотално убито и погребано. За три месеца съм минал с нея 1600 километра, предпочитам да си карам предишната (Хонда Джаз от 2007г.). Отварям, сядам, паля и тръгвам. Единственото нещо което мога да включа/изключа е радиото, климатика, фаровете и чистачките.
07:36 10.06.2025
34 коментар
До коментар #11 от "пенчо":
Ползвам я никога, тъй като пежака, 306 1.9 дизел я няма и си трака нон-стоп))) съжалявам, че не съм наистина полезен с моя отговор)21:19 10.06.2025