Шефът на Dacia призовава Европа да спре да „тормози“ шофьорите

9 Юни, 2025 08:40 14 987 34

  • dacia-
  • евтини коли-
  • екология-
  • европа

Според Дени Льо Вот, настоящата тенденция за масово интегриране на големи дисплеи, скъпи електронни системи и правене на самите каросерии по-големи и по-тежки е не само икономически неоправдана, но и вредна за околната среда

Шефът на Dacia призовава Европа да спре да „тормози“ шофьорите - 1

Главният изпълнителен директор на Dacia Дени льо Вот отправи остра критика към настоящата автомобилна индустрия, заявявайки, че производителите на автомобили са отишли ​​твърде далеч в преследването на размер, технологии и сложност. В интервю за британското издание Autocar той призова за преглед на европейските политики за опазване на околната среда и безопасността, подчертавайки необходимостта от подкрепа на малки, достъпни и прости автомобили, които наистина отговарят на нуждите на обикновените потребители.

Според Дени Льо Вот, настоящата тенденция за масово интегриране на големи дисплеи, скъпи електронни системи и правене на самите каросерии по-големи и по-тежки е не само икономически неоправдана, но и вредна за околната среда. Той остро постави под въпрос осъществимостта на използването на „тонове метал и екрани“ в автомобили, които повечето хора използват само за да ходят до супермаркета или да карат децата до училище. Според него, технологичният излишък, съчетан с прекалено строгите екологични разпоредби, е причината най-достъпните модели автомобили да изчезват от пазара.

Той обърна внимание на една тревожна тенденция: увеличените разходи за съответствие принуждават потребителите да купуват по-скъпи, по-големи и по-сложни автомобили, въпреки че много от тях биха предпочели по-прости и по-евтини решения. По този начин политиките на ЕС, които би трябвало да насърчават екологичността, всъщност имат обратен ефект: повишаване на цените, намаляване на избора и в някои случаи дори намаляване на наличието на по-икономични автомобили.

Льо Вот е особено остър по отношение на задължителните системи за подпомагане на водача, като например асистента за поддържане на лентата, които трябва да бъдат монтирани на всички нови автомобили съгласно новите европейски стандарти. Той смята, че подобни функции са със съмнителна полза в ежедневната употреба и само изкуствено увеличават цената на автомобила, без да осигуряват значителни подобрения в безопасността или удобството.

Шефът на Dacia призова за връщане към здравия разум и правилно определяне на приоритетите. Според него основното е да се създават достъпни автомобили с разумна цена, които отговарят на реалните нужди на хората, а не сляпа технологична ескалация, продиктувана или от маркетингови амбиции, или от регулаторен натиск. Той също така подчерта, че дори подмяната на стар автомобил с нов с по-малко вредни емисии вече е положителен принос за околната среда, така че този процес не бива да се превръща в прекомерна финансова тежест за потребителите.

Това не е първият път, когато Дени Льо Вот прави подобни изявления и позицията му изглежда печели подкрепа сред ръководителите на други автомобилни производители, включително в Renault и Stellantis. Заедно те призовават европейските регулатори да предприемат по-гъвкав подход, който не само би се борил за околната среда, но и би гарантирал икономическа справедливост за потребителите.


Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 96 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Това е

    66 6 Отговор
    В Европа има 2ма вменяеми
  • 2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    71 6 Отговор
    Асистентът за лента трябва да бъде сред постоянните настройки! А не всеки път да се активира и да ти се налага две минути да го изключваш! Още повече ползата от него върви с опасността- при внезапно възникнала нужда да избягнеш човек или дупка- колата сама те така срещу опасността‼️

    Коментиран от #5, #20

  • 3 Механик

    100 4 Отговор
    Прав е човека, но кой ли ще го послуша?!
    Младите "джигити" не искат коли. Искат нещо което да е кръстоска между безжична дрелка на 4 колела и 100-инчов таблет.
    Ако вътре има и солариум, направо ще се продава като гореш ляб.
  • 4 което е вярно - вярно е

    97 2 Отговор
    То , че Дачията е компромисна кола е вярно , ама и това , че днешните коли заприличаха на суперкомпютри на колела също е вярно . То са екрани (сензорни) , то са менюта , то са подменюта , то са подменюта на подменютата ,то са милион джаджки , които нито ни интересуват , нито с нещо помагат на водача /обратното - супер разсейващи са/ , то са изгъзици , то са безсмислици не на квадрат , ами на куб (да не говорим , че те са първото нещо което се скапва и оправяне - няма - трябва да се смени целият модул).
  • 5 Механик

    64 2 Отговор

    До коментар #2 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Колега, вие ме наведохте на много интересен казус.
    Представете си, че стане точно както сте го описали. Ако автомобилът сам ви набута в катастрофа, то кого ще съдят за случилото се? Автомобилът или водача. Щото ако ще държат отговорен водача, значи подобна "система за сигурност" както всякаква автономност на автомобила, трябва да бъдат забранени за вграждане.

    Коментиран от #14

  • 6 Цървул

    47 5 Отговор
    Целта на евро гейовете е да ти вземат повече пари , за стоката , независимо къде е произведена . Ако е отвън - двойно мито и парите в джоба , без да си мърдат пръста . Ефекта ще е отрицателен . А парите си искат горницата( дивидента ). Така че, почват да печатат пари или производство на скъпо оръжие . После - война .

    Коментиран от #19

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Дъстър

    2 39 Отговор
    Интересно изказване от човек чиито марка автомобили са водещи в Европа.
    Атака срещу Дачия? Парички ли получи от другаде? Какво искат да махнат екстрите ,за да се купуват двойно,тройно по-скъпи марки ли?
  • 11 пенчо

    64 3 Отговор
    Половината от нещата хората не ги ползват. Вземаш ги, защото заради едно определено нещо купуваш още 5. Колко от вас ползват СТАРТ/СТОП системата???

    Коментиран от #12, #15, #34

  • 12 Дъстър

    6 48 Отговор

    До коментар #11 от "пенчо":

    Аз. Доста удобно е.

    Коментиран от #23

  • 13 Опорка

    14 12 Отговор
    Глас в пустиня. Най-накрая всички ще караме лади и москвичи.
  • 14 ТАС

    36 2 Отговор

    До коментар #5 от "Механик":

    При тези подпомагащи стеми винаги е виновен водача. Защото те са ПОДПОМАГАЩИ.
    Това е основния въпрос и при автопилотите, чия е вината на водача или на производителя.

    Виждал съм как подобни системи предпазват от ПТП и го предизвикват.

    Мерцедес движещ се зад мен при рязко спиране заради колите в колоната (участъка е в завой). Асистента за подпомагане спирането за да избегне ПТП го прати в насрещната лента (участъка е в завой). Предницата му спря до средата на задната врата. И колоната на колите в насрщното спря на 2-3 метра от него.

    Друг случай при мерцедес движещ се в колона предмен колата излиза в ляво до лентата и при натискане на спирачки на предходната кола се измества в дясно на лентата, на няколко пъти системата изкарва кола в тревата (понеже дясната непрекъсната лента) е изтрита и накрая нацели камък и пръсна предна дясна гума и повреди джанта. Напрактика системата за подпомагане на спиране преизвика ПТП.

    Към всички подобни системи човек трябва да се отнася с внимание.
  • 15 САП

    44 1 Отговор

    До коментар #11 от "пенчо":

    За този боклук старт/стоп системте нямам думи просто.
    На няколко служебни коли просто отидаха в сервиза и ги изключиха.

    При движения в задръстване на 10 потегления в 4 гасяха двигателя(поради изтичане на времето без движение) след 20-30 подобни изпълнени компа на колата се шаваше

    Коментиран от #25

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 ДрБр

    43 1 Отговор
    Първото нещо което правя преди да тръгна с колата е да изключа гадния асистент за поддържане на лентата.
  • 18 Пътят

    50 0 Отговор
    към ада е покрит с добри намерения. До един период от време нововъведенията в автомобилите, бяха въвеждани еволюционно и тогава автомобилите ставаха надеждни и по-удобни. Откакто се натрапи регулаторното (без дълбок анализ на въздействието) развитие "за Ваше добро" нещата вървят само назад. прекалено скъпи автомобили, с малък ресурс, неудобни и т.н.

    Коментиран от #31

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Бравоооо

    30 1 Отговор
    Според Дени Льо Вот, настоящата тенденция за масово интегриране на големи дисплеи, скъпи електронни системи и правене на самите каросерии по-големи и по-тежки е не само икономически неоправдана, но и вредна за околната среда
  • 23 тъй шъй

    35 1 Отговор

    До коментар #12 от "Дъстър":

    Стартстопа не е направен за удобство, а за по -малко газове по кръстовищата. Дразнеща система със съмнителен принос за екология, но със по-скъпа поддръжка.
  • 24 гост

    4 7 Отговор
    шефът да обясни защо у нас Джогър хибрид се предлага само в най-високото оборудване и 7 места - това не го задават в Европа, това би поевтинило колата с поне 2000-3000лева (1000-1500 ЕУР)
  • 25 Българин

    30 1 Отговор

    До коментар #15 от "САП":

    Напълно съм съгласен теб относно старт-стоп системата.Напълно безмислена и те кара непрекъснато да я изключваш при всеко стартиране на мотора.Дразнеше ме много в началото, сега не и обръщам внимание, но винаги я изключвам в началото.Тъпа екстра.
  • 26 Мда

    15 0 Отговор
    Абсолюттно е прав !
  • 27 Демография

    19 3 Отговор
    Просто целевият пазар на автомобили се измества от едно поколение с покупателни възможности към друго. Хората родени до края на 70-те от 20-ти век търсят надеждност и удоволствие от шофиране. Днес, повечето от тях имат стабилни автомобили и не се интересуват от подмяна на колата всеки 3-5 години. След 80-те, целевата група купувачи е друга. А хората на възраст 30-40 години, родени след 90-те, малко се интересуват от надеждност, удоволствие ат шофиране. Родени със смарт телефон в ръка, лъскавите джаджи, Интернет и сърфиране в мрежата е тяхната среда. Така че, просто бизнес…

    Коментиран от #32

  • 28 ганю

    16 2 Отговор
    една машина колкото е по обикновена (опростена)
    толкова на по малко места може да се повреди
    значи е толкова пъти по сигурна,а това не е в интерес на производителя
    защото печели малко от подръжка.
    но пък и е по екологична така за околната среда
    защото има по малко компоненти за производство
    пример лада нива мотор, купе и кабели до фаровете
    не закъсва граби здраво но малко бръмчи
  • 29 ДемоКрад(ец)

    15 0 Отговор
    най ми е кеф като видя ганьо или ганьовица сами в кола с 50 инчов дисплей и говори по телефона като държи смарт фоня си в ръка
  • 30 123456

    13 0 Отговор
    Евала на пича - 100% прав ! Той и Орбан - президенти на ЕС !
  • 31 Всъщност

    6 3 Отговор

    До коментар #18 от "Пътят":

    Повечето от тези системи се влагат с една единствена цел - усъвършенстване докато в колите има активни шофьори и след това преминаване към автономно движение повсеместно. Хората ще престанат да бъдат шофьори и ще станат просто пътници. Животът им ще зависи от изкуствения интелект в колата и от качеството на изработка на сензорите ѝ. Добре дошли в новия свят! А това всъщност ще е новият начин за намаляване на популацията - когато хорат загиват в ПТП, е проблем на близките им. Ако загиват във войни, е национален проблем.
  • 32 малко си

    6 0 Отговор

    До коментар #27 от "Демография":

    объркал годинките… хората родени след 2000 са родени със смартфон в ръка хората родени през 80-те търсят надежни автомобили и не ги сменят на ваеки 3-5 години…
  • 33 Пешо

    8 2 Отговор
    Преди три месеца си купих нов автомобил (от салона). Отворих жабката, вътре цял пакет с инструкции за настройки/обслужване на автомобила. 6 малки и големи книжки, общо над 800 (осемстотин) страници.
    Питам продавача - Нормално ли е това? Кой има време да го чете? Той се засмя и каза да се радвам че е само толкова защото тази кола се смята за една от най-простите (в този сегмент).
    Напъхани куп системи които, ако не се докторизирам, не ми е ясно за какво служат. Само чакам някоя от тях да се повреди и да трябва да отида на сервиз.
    Удоволствието от шофиране е тотално убито и погребано. За три месеца съм минал с нея 1600 километра, предпочитам да си карам предишната (Хонда Джаз от 2007г.). Отварям, сядам, паля и тръгвам. Единственото нещо което мога да включа/изключа е радиото, климатика, фаровете и чистачките.
  • 34 коментар

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "пенчо":

    Ползвам я никога, тъй като пежака, 306 1.9 дизел я няма и си трака нон-стоп))) съжалявам, че не съм наистина полезен с моя отговор)