Peugeot GTi се завръща с премиерата на наточено e-208

13 Юни, 2025 17:32 1 574 5

  • peugeot-
  • e-208-
  • 208-
  • gti

Брандът ще се ориентира към електрифицираното задвижване

Peugeot GTi се завръща с премиерата на наточено e-208 - 1

С официалното представяне на новия E-208 GTi Peugeot прави навлизане в динамично развиващия се сегмент на наточени електрически автомобили. Този модел бележи завръщането на емблематичния знак „GTi“ на марката, който сега се използва за изцяло електрическа платформа, отбелязвайки нова глава за Peugeot Sport след прекратяването на производството на GTi модели с двигатели с вътрешно горене през 2020 година.

Като първи модел на Peugeot Sport с електрическо задвижване, след популярния хибрид 508, E-208 GTi запазва традиционната конфигурация с предно задвижване, характерна за класическите спортни хечбеци. Мощността идва от подобрен електромотор, който развива 280 конски сили и 345 Нм въртящ момент – мощност, която споделя с Abarth 600e. Това представлява значително увеличение на мощността в сравнение със стандартния субкомпактен електрически хечбек, като се печелят 124 к.с. и 85 Нм повече. Подобрената мощност позволява на E-208 GTi да ускори от 0 до 100 км/ч за 5,7 секунди, като максималната му скорост е ограничена до 180 км/ч.

Peugeot GTi се завръща с премиерата на наточено e-208

Естествено, този фокус върху производителността влияе на ефективността. WLTP комбинираният пробег на E-208 GTi е оценен на 350 км, което е по-малко от 433 км при стандартния модел. Той използва съществуващата 54-kWh батерия и е способен на бързо зареждане от 10% до 80% за приблизително 30 минути, когато е свързан към 100 kW DC зарядно устройство.

Освен електрическата си задвижваща система, E-208 GTi се отличава с цялостно прекалибриране на шасито. Peugeot го е оборудвал с по-твърдо спортно окачване, което понижава височината на каросерията с 30 mm. Предната и задната следа са разширени съответно с 56 мм и 25 мм което допринася за по-агресивна и стабилна стойка. Ексклузивните 18-цолови джанти, проектирани с позоваване на класическите алуминиеви джанти на 208 GTi, запълват разширените калници. Елементите на външния дизайн включват опция за яркочервена боя, която е почит към оригиналния 205 GTi, както и фини аеродинамични подобрения като предна добавка и заден дифузьор с вградена LED светлина.

Peugeot GTi се завръща с премиерата на наточено e-208

По-големите 355-милиметрови предни дискове, съчетани с четирибутални спирачни апарати, осигуряват ефективно спиране. Специалният спортен режим на шофиране позволява изключването на повечето системи за подпомагане на водача, предлагайки по-необвързано шофиране.

Вътрешността на E-208 GTi се отличава от стандартните модели. Преработените предни седалки с интегрирани облегалки за глава имат централна червена лента, напомняща за 205 GTi 1.9, докато моделът на седалката на пътника препраща към 205 GTi 1.6. Акценти от алкантара, специално изработени стелки и червена емблема на компактния волан допълват подобренията в интериора.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 5 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Хубава тесла

    5 3 Отговор
    От французите, изглежда по-добре от американската.
  • 2 Пежо и Панда

    6 5 Отговор
    Да се слага GTi обозначение на електромобил е смешно. Нарочно ги правят да приличат на другите автомобили, за да не им се подиграват останалите водачи.
  • 3 Коментиращ

    0 3 Отговор
    Интересен анализ с помощта на ИИ от търсачката!
    Моля този коментар да не се изтрива, независимо, че анализа е на английски! (ИИ работи трудно с български ез.) :)

    Въпрос:
    "What is the world electricity made from? Based on the answer, how many kg of coal is tesla model y consuming per 100km?"

    Отговор от ИИ на основната търсачка:
    "The worlds electricity is generated from various sources, with fossil fuels (coal, oil, and natural gas) being the dominant source. Coal, in particular, is the largest single source, accounting for around 35% of global electricity generation. Based on these figures, and assuming a Tesla Model Ys energy consumption, its possible to estimate the approximate amount of coal consumed for a 100km drive.
    Elaboration:
    1. Global Electricity Sources:
    Fossil fuels (including coal, oil, and natural gas) currently generate the majority of the worlds electricity, with coal being the leading source.
    2. Coals Role:
    Coal accounts for approximately 35% of global electricity generation, and its use is particularly prevalent in emerging and developing economies.
    3. Tesla Model Y Energy Consumption:
    A Tesla Model Y, depending on the specific model and driving conditions, typically consumes around 15-18 kWh of electricity per 100 km.
    4. Coal Equivalent:
    To estimate the coal equivalent, a common conversion factor is used: 1 kWh of electricity from coal typically requires approximately 1.14 pounds (0.51 kg) of coal to generate.
  • 4 Коментиращ

    1 3 Отговор
    ...
    5. Calculation:
    If a Tesla Model Y consumes 15-18 kWh per 100 km, and 1 kWh requires roughly 0.51 kg of coal, then a Model Y could be consuming approximately 7.65-9.18 kg of coal equivalent per 100 km. "

    Уважаеми сънародници, дори да не знаете английски, ползвайте преводач и ще разберете за "екологията" на съвременните таблети на колела!

    Коментиран от #5

  • 5 На теслата дръжката

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "Коментиращ":

    Не знаят английски и ти цъкат минуси.