Подробно за новия Nissan Leaf

18 Юни, 2025 10:57 1 954 6

  • nissan-
  • leaf-
  • електромобил-
  • v2g

Над 600 километра пробег и възможност за отдаване на ток

Подробно за новия Nissan Leaf  - 1

Преди десетилетие и половина Nissan Leaf се очерта като истински пионер на масовия пазар на електрически превозни средства. И все пак, втората му итерация, след осем години на световната сцена, несъмнено беше технологично остаряла, което доведе до прекратяване на европейското му производство повече от година по-рано. Сега, с близо 700 000 бройки от предшественика му, намерили домове по целия свят, Nissan организира дълбоко преосмисляне, като напълно разкрива цялостните дизайнерски и инженерни детайли на новия Leaf от трето поколение, модел, критично важен за съживяването на компанията.

Изработен в Глобалното дизайнерско студио на Nissan в Ацуги, Япония, този освежен Leaf променя корените си, приемайки по-настоятелна, кросоувър-подобна стойка. С обща дължина от 4,35 метра и междуосие от 2,69 метра и похвален коефициент на съпротивление от само 0,25, плавната форма на автомобила активно оптимизира въздушния поток, което директно се изразява в подобрена ефективност и, което е от решаващо значение, за подобрения пробег. Дизайнерски елементи като интегрирани дръжки на вратите, щателно облицована долна част на каросерията и динамично наклонена линия на покрива се сливат, за да създадат изчистен, целенасочен профил. В двата края, отличителни светлинни подписи гарантират, че новият Leaf е модерен, проектирайки високотехнологична идентичност.

Подробно за новия Nissan Leaf

Новият Nissan Leaf предлага диапазон от мощност и гъвкавост чрез два различни капацитета на батерията. Стандартната конфигурация включва батерия с капацитет 52 kWh (нето), осигуряваща солиден пробег от 436 километра по цикъла WLTP. За шофьори, изискващи по-голяма издръжливост, се предлага вариант „Extended“ с по-голяма батерия с капацитет 75 kWh (нето), удължаваща пробега по WLTP до 604 километра.

Възможностите за зареждане са еднакво конкурентни. На бързозарядни станции с мощност до 150 kW, Leaf може да зареди батерията си за приблизително 417 километър) пробег само за около 30 минути (предварителни данни). Nissan също така заявява, че дори при постоянна скорост от 130 км/ч, Leaf може да постигне над 330 километра пробег в реалния живот. Интелигентното управление на температурата е ключово за тази производителност, като гарантира бързо и равномерно зареждане на батерията, независимо от околната температура. При навигация с Google Maps, системата интуитивно загрява или охлажда батерията, когато тя се приближава до бързозарядна станция, оптимизирайки ефективността и минимизирайки времето за зареждане.

Освен че приема енергия, новият Leaf е проектиран да я връща обратно. Неговата V2L (Vehicle-to-Load) функционалност позволява на автомобила да действа като мобилен източник на енергия, захранвайки външни устройства. Освен това е интегрирана V2G (Vehicle-to-Grid) възможността, което означава, че превозното средство може в бъдеще да връща излишната електроенергия обратно в мрежата.

Подробно за новия Nissan Leaf

Интериора предлага избор от две изискани интериорни среди – класическо черно или по-съвременно бяло, подчертано от фини виолетови акценти. Отвън палитрата се разширява до седем екстериорни цвята, включително показания тюркоаз „Luminous Teal“.

Ангажиментът за обмислен дизайн се простира до премиум детайли като панорамен стъклен покрив с тонирано стъкло, допълнен с фино брандиране, и сложни 3D задни светлини. Базовите модели са с 18-цолови алуминиеви джанти, обути с гуми с профил 195, докато вариантите от средния клас преминават към 18-цолови алуминиеви джанти, обути в по-широки гуми с профил 215. Leaf от най-висок клас доминира на пътя с по-големи 19-цолови джанти, обути в гуми 235/45 R19. Особено интригуващ дизайнерски мотив, фин, почти скрит модел „Ni-San“ (на японски „Две и три“), е включен в дизайна на 18-цоловите джанти, като поклон към наследството на марката, който също така фино се появява на капака за зареждане и в елементите на задните светлини.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 5 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Не,благодаря

    7 3 Отговор
    Добре изглежда ама тостер,бе. Друго си е да му сипеш дизел за две минути и да минеш хиляда километра.
  • 2 Кейси Рейбак готвача 🍔

    5 1 Отговор
    Никъде не сте написали колко конски сили е моторът!

    Коментиран от #4

  • 3 Истината

    4 3 Отговор
    "Leaf може да постигне над 330 километра пробег в реалния живот." Голям пробег няма спор. Не можеш да стигнеш от София до морето.
  • 4 И друго

    6 1 Отговор

    До коментар #2 от "Кейси Рейбак готвача 🍔":

    Не пише за типа на батерията - литиево-йонни, никел-метал-хидридни, оловно-киселинни и ултракондензатори, твърдотелни, мекотелни ... ...

    Коментиран от #5

  • 5 Миии

    3 1 Отговор

    До коментар #4 от "И друго":

    Таа кола работи с ферментирало желе от малини ...така де.
  • 6 преминаващ

    2 0 Отговор
    колкото по-ниска гума толкова по дървено е возенето