Volkswagen окончателно се отказва от тъчпадовете в полза на традиционните физически бутони

26 Юни, 2025 10:43 3 882 10

  • volkswagen-
  • физически бутони-
  • id.3-
  • id.4

Германската марка обяви значителна актуализация за своите електрически автомобили ID.3 и ID.4, която ще засегне както външния, така и интериорния дизайн

Volkswagen окончателно се отказва от тъчпадовете в полза на традиционните физически бутони - 1

Въвеждането на нови контроли ще включва връщането на физически бутони вместо тъчпадове. Ръководителят на техническото развитие на компанията, Кай Грюниц, заяви, че актуализираният дизайн ще бъде вдъхновен от концепцията ID.2all. Очаква се автомобилите да бъдат по-ниски и по-широки, доближавайки се до предстоящия компактен хечбек ID.2, който се очаква да дебютира през 2026 година.

В интериора ID.3 и ID.4 ще разполагат с ново арматурно табло и подобрен потребителски интерфейс, с особен акцент върху физическите контроли, включително копчето за сила на звука.

Ходът идва в отговор на критиките, отправени към предишните MEB модели заради неудобното им сензорно управление и софтуерните проблеми. Въпреки че точните спецификации на новите модели все още не са разкрити, те ще разполагат и с по-ефективни двигатели, подобни на тези в седана ID.7.

Обновеният ID.3 е планиран да дебютира през второто тримесечие на 2026 година, а ID.4 ще последва по-късно през годината. Тези актуализации имат за цел да удължат живота на съществуващите модели, базирани на 400-волтова архитектура, преди прехода към платформата SSP от следващо поколение с 800-волтова система, която се очаква да бъде пусната на пазара през 2028-а.

Рестайлингът и връщането към познатите интерфейсни решения са част от цялостната стратегия на Volkswagen за подобряване на позицията му на пазара на електрически превозни средства след предишната вълна от критики.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пич

    18 3 Отговор
    Крайно време беше тази тъпотия да приключи !!! Неможе колата ти да се кара с тебе !!!
  • 2 пенчо

    16 1 Отговор
    Това беше пълна глупост. ТИ натискаш то не хваща. Мъчиш се. Бутона си е бутон.

    Коментиран от #6

  • 3 Палец нагоре

    13 1 Отговор
    Спад в продажбите и нежеланието на клиентите да се чудят в кое меню да влезнат за увеличаване или намаляване, за елементарни команди наблъскани в един дисплей. Пробваха и видяха, че физическите бутони са неизменна част от конфортното шофиране.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Одобрявам напълно

    11 1 Отговор
    Със връщането на бутоните не само функциолността е по-лесна е по-добра но и цялостния вид на купето отвътре изглежда приятно за окото.
  • 6 Хеми значи бензин

    5 6 Отговор

    До коментар #2 от "пенчо":

    Не хващат немските бок луци щото никога не са имали електроника.
  • 7 Антон

    12 2 Отговор
    Ще споделя за глупавите тъчове от първо лице, това с комбинации със спфтуерни недосмислици прави усещането че си на евтино стрвлбище с неонови лампи:
    Става дума за G70, bmw m760e. , модел след 2023
    Когато шофирате правите нешо по екрана, пътника не може да пусне/спре подгряване на седалката или да борави с неговата климатилна зона. Просто тогав екрана е зает да изпълнява вашите команди и друго натискане не бива възприемано. Същото важи и в обратния случай, вие не може да правите нищо, ако пътника си прави някаква настройка.
    Когато слушате музика, и ползването по екрана, на всяко натискане на тъча, музиката прекъсва за половин секунда.
    Звъни ви тел, и екрана бива блокиран с малък нов или голям екран. Той обаче се намира върху някои от контролите за климатик или други функции и тогава не може да ги използвате защото са покрити от някакъв дребен вкран.
    Правите маневри на задна, и ако ви звънне тела или цъкнете нещо по екрана, камерите изчезват. Като затворите не се връшат, а трябва да сложите на Р и пак да включите задна за да се появи парктроника.
    Такива шедьоври на БМВ мога да ви разказвам до утре.
    Ако изгори дисплея, докато го сменят , за няколко седмици или месеци колата е 100% неизползваема.
    Колата външно изглежда масивно и сериозно, но в действителност е пълна с недосмислици и при шофиране се усеща евтина и куха.

    Коментиран от #9, #10

  • 8 чичо Ванко

    3 2 Отговор
    Казвах ви аз, ама вие не вярвате. На тия човкалдяци от Ваген съвсем скоро ще им дойде умът в кухите лейки. Не е далеч денят, в който ще ни представят легендарния Голф 2, чистак - бърсак ново производство, карбураторче ПИЕРБУРГ 2Е2.
  • 9 Йдлдкфк

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "Антон":

    Човек, направо се смях с глас на този файлетон. Така като те чета, това БМВ е много хубаво.... на снимка!
  • 10 ганю

    0 1 Отговор

    До коментар #7 от "Антон":

    колко мин ще се справяш със тъча и за колко
    секунди ще си се нахендрил във камиона или возилото отпред
    бутоните,кръглите прибори ,решетки лаисни, всочко което
    гали сърцето,а като настъпиш газта изправя косъма срещу вятъра
    и ти влива бензин във вените
    губите връзката новите коли са пидирастки за ЛГБТ