Един от най-ярките символи на скандала "Дизелгейт", огромното "гробище" от непродадени автомобили на Volkswagen Group в пустинята Мохаве, Калифорния, вече е изчезнало. На мястото на бившата военновъздушна база "Викторвил", където хиляди автомобили Volkswagen и Audi чакаха решение за съдбата си, днес е останало само празно пространство.
През 2018 година, след като скандалът "Дизелгейт" избухна с пълна сила, хиляди автомобили на концерна бяха изтеглени от американския пазар. Те бяха складирани в 37 подобни центъра в цялата страна, като общият им брой достигна около 400 000. Пустинята Мохаве беше избрана за един от най-големите складове заради сухия климат, който предотвратява корозията – същата причина, поради която районът се използва за съхранение на самолети и военна техника.
Стратегия за възстановяване
Планът на Volkswagen за справяне с кризата започна да се осъществява постепенно. Значителна част от автомобилите бяха ремонтирани и пуснати отново в продажба, като бяха предложени на купувачите със сериозни отстъпки и удължена гаранция до 10 години или 160 000 километра. Тази стратегия се оказа успешна и привлече хиляди клиенти, които се възползваха от възможността да купят почти нов автомобил на изгодна цена.
Въпреки това, не всички автомобили успяха да намерят нов собственик. Тези, които бяха твърде стари, с голям пробег или чийто ремонт се оказа твърде скъп, бяха бракувани и разглобени за резервни части.
Критики и последствия
Стратегията на Volkswagen предизвика и критики. Експерти и екоактивисти заявиха, че съхранението на напълно изправни автомобили в продължение на години е огромна загуба на ресурси и енергия. За мнозина "автомобилните гробища" станаха символ на това как корпоративните манипулации могат да доведат не само до милиардни глоби, но и до огромни логистични и екологични последствия.
Въпреки че физическото "гробище" вече не съществува, въздушните кадри, които показват безкрайните редици от автомобили, остават в интернет като трайно напомняне за цената, която трябваше да бъде платена за "Дизелгейт".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Върнали са
11:59 19.08.2025
2 Българин
12:00 19.08.2025
3 Абе
Коментиран от #23
12:07 19.08.2025
4 смех
12:14 19.08.2025
5 Докато тези
Коментиран от #8
12:16 19.08.2025
6 Шофьор
И как се "ремонтира" чисто нова кола която лъжеше тестовете. Цялата работа е че ги складираха да отшуми скандала и пак са ги пуснали с недостатъците. Те сигурно като престоят в пустинята вредните емисии от само себе си се оправят.
12:28 19.08.2025
7 Гост
12:37 19.08.2025
8 Пилот
До коментар #5 от "Докато тези":
"Надали обаче Световните Терористи САЩ ще могат да продадат нещо от тях"Е как нали шитнаха 16 от тях на такива аборигени като българите - нов внос съвсем леко употребявани - една баба ги е карала. Е от жегата в пустинята някоя платка леко се е поразтопила и не могат да хвъркат ама като за аборигени бива - то и без това нямат оръжия и ще се ползват само за паради та криво ляво ще се дотътрят.
12:38 19.08.2025
9 Коментиращ
Особено тези в Китай, където тая млумна технология се спонсорира от държавата?!
Дизелгейт, където показателите на дизеларките наистина бяха манипулирани, НО на фона на огромните карбураторни двг у фащ, си бяха буквално балкански въздух!
Знаете ли, че у фащ има състезания с дизелови тирове, където ефектът от черния дим се търси умишлено, щото им изглеждало по-яко?!
Да, гледах точно такъв репортаж, в който участниците обясняваха точно това!
И сега някой у фащ като ми заговори, че милеел за екологията и здравето на хората, та затова инициирал тая проверка (за Дизелгейт), ми изглежда като пълна глупост, правдоподобна само за шарани!
На кукловодите не им допадна масовото преминаване към дизелови двг, та затова изкараха скандала с дизеляците, не щото бензините замърсяват по-малко, или щото на шорошите им пука за хората, а щото дизелът е доста по-малко като фракция в сравнение с бензина, при рафинирането на петрола!
Т.е. това масово прокарване на дизеловите двг, им пречи финансово пряко на дълбоката държава у фащ!
Затова призовавам мислещите хора, НЕ ПОВТАРЯЙТЕ НАСЛЯПО ОПОРКИТЕ ОТ ОВЛАДЕНИТЕ МЕДИИ, НЕ САМО ЗА ДИЗЕЛГЕЙТ, А ЗА ВСЯКА ЕДНА ВАЖНА ТЕМА!
Коментиран от #12, #20
13:00 19.08.2025
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Затрупани
13:33 19.08.2025
12 Глупави са китайците
До коментар #9 от "Коментиращ":
Не искат да подкрепят Русия и арабите и да им купуват нефт е газ за трилиони всяка година, а искат да си произвеждат тока за електромобилите сами и да си спестят тези трилиони. Много са глупави китайците, да знаеш!Ние сме най-умните и вместо да си произвеждаме енергията за транспорта сами и да изнасяме енергия и за транспорта на цяла Европа, ние си внасяме горива, които да горим в градовете за да замърсяваме въздуха и да пълним болниците и гробищата.
А междувременно всеки четвърти нов камион в Китай вече е на ток, А ние тук издигаме дизела на пиедестал и вярваме че то като става само за китайската икономика защото там почти няма какво да превозват А ние тук ще си съсипем индустрията, ако транспортът мине на ток.
Коментиран от #14
17:23 19.08.2025
13 Име
17:59 19.08.2025
14 Коментиращ
До коментар #12 от "Глупави са китайците":
Това могат да го кажат само шараните, неинформирани от какво се прави тока по света!Жокер: Световният ток (огромната част) НЕ СЕ прави от фотоволтаици, перки и др подобни щуротии! Напротив, процентът на тия "зелени" безсмислици е достатъчно нисък, за да се пренебрегне!
Което пък означава, че пак ще гориш изкопаеми горива и пак ще ги дишаш и пак ще пълниш болниците, просто щото това е технологията с която разполага човечеството към момента (или която позволяват корпоративните владетели да се ползва)!
Следователно, Китай не го гледай!
Там манджата е друга!
Фащ ги направиха първи щото им трябваше евтина работна ръка, но иначе бяха против комунизма (точно както и сега "са" за "еко" таблетите по улиците)!
Отделно, провери ли колко много отрови се бълват от производството само за една съвременна ел батерия за автомобил?!
Сега ще кажеш, че петрола се сондирал, транспортирал, рафинирал и после пак транспортирал до бензиностанциите?!
Така е, НО горното го добави към копането на руда от тежка минна техника на дизел и после карането на тая руда към заводи за преработка и претопяване, та чаак докато да стигнат до сглобяването на крайния продукт и ще разбереш, че екологията и съвременните ел таблети на колела, НЯМАТ НИЩО ОБЩО помежду си!!!
Ама щяло да има по-малко дим по градовете?!
В тази връзка, ако се изтървеш в другия край на басейна вместо близо до половинката ти, ще й обясниш ли, че се къпе в чиста вода (щото било в другия край), или ще й каже
Коментиран от #15, #25
18:57 19.08.2025
15 Коментиращ
До коментар #14 от "Коментиращ":
..., или ще й кажеш да излиза?!Проблемът го търсете при тези с трилионите в сметките, а не попивайте насляпо каквото ви кажат мисирките!
18:58 19.08.2025
16 бай Даньо
Коментиран от #18
19:10 19.08.2025
17 Коста
19:12 19.08.2025
18 Коментиращ
До коментар #16 от "бай Даньо":
На ограничения ум и липсата на логическо мислене, Ганчо му е виновен!За хората дето виждате макс до върха на носа си, ако ви кажат, че слънцето изгрява от запад, ще го приемете за истина!
Точно същата е логиката и за "екологичните" съвременни ел автомобили, дето се зареждат с ток главно от въглища!
20:12 19.08.2025
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Буха ха
До коментар #9 от "Коментиращ":
Ако аз ям бобец, а ти ядеш зеленце и двамата попръцкваме, регулаторът може да забрани моето, но да не закача твоето пръцкано и по този начин да ме срине, защото моята маза е пълна с фасул, а твоята с кисело зеле. Така е и с бензина и дизела04:59 20.08.2025
21 Пешо от панелката
До коментар #19 от "бай Даньо":
Ако докараш и разтропани украинки, идваме!Коментиран от #24
05:00 20.08.2025
22 В Швейцария произвеждат часовници и ги
Всичко се прави за да не спре производството
08:46 20.08.2025
23 ХанкоБрат
До коментар #3 от "Абе":
Ти явно си роден и отгледан в руски кенеф и затова мразиш немските. Да разбираме че имаш сметка в рубли , руска пералня и си почитател на водката.17:28 20.08.2025
24 бай Даньо
До коментар #21 от "Пешо от панелката":
Окраинките са вече тук, идвай. Само миcиpkи няма ....19:04 20.08.2025
25 Опа
До коментар #14 от "Коментиращ":
Въглеродният отпечатък за производството на електромобилна батерия е преодолян усреднено след 16000km. От този момент нататък движението на електромобила е въглеродно неутрално. Дизеловите и бензиновите (и на газ) генерират въглероден отпечатък през целия си жизнен цикъл, което е непреодолимо. Най-вредния елемент на замърсяването от ДВГ са фините частици (погрешно наричани прахови), които навлизат свободно в дихателната система, защото са толкова фини, че естествените дихателни филтри не могат да ги задържат. Да не говорим, че енергийната плътност на батериите се е увеличила двойно само за няколко години. Да не говорим, че са пред въвеждане в производство нови, чисти и пожаробезопасни технологии. Най-накрая открития добив на литиеви суровини не оставя след себе си нещо различно от открития добив на въглища или друг ресурс. В културните страни се извършва рекултивация.19:39 13.09.2025