Volkswagen ще прави... трактори. При това електрически!

7 Юли, 2025 11:43 1 990 10

  • volkswagen-
  • трактор

Компанията търси нови ниши за диверсификация: електрически трактор тества възможностите на компанията в селското стопанство

Volkswagen ще прави... трактори. При това електрически!  - 1

Германският автомобилен производител Volkswagen тества собствения си електрически трактор MK1 като част от експерименталния селскостопански проект Gen.Farm. Целта на проекта е да проучи потенциала на електрификацията в селското стопанство. Тестването се проведе на полигон във Волфсбург, където компанията демонстрира възможностите на новата машина. Тя е насочена предимно към малки ферми, които не изискват висока мощност или интензивни работни натоварвания.

Характеристики и иновации на MK1

Електрическият трактор MK1 тежи около 2,5 тона и е оборудван с 30 kW електродвигател за основно задвижване, както и с допълнителен 20 kW агрегат за спомагателно оборудване. Дизайнът включва модулна батерия, която може да се сваля и подменя ръчно. Това осигурява по-голяма автономност и лекота на работа в отдалечени среди, където няма постоянен достъп до инфраструктура за зареждане.

Уникална концепция на кабината

Заслужава да се отбележи отделно концепцията на кабината на трактора. Тя е обратима, което означава, че операторът може да завърти седалката и да управлява машината в двете посоки. Това е особено удобно при извършване на маневриране или прецизни селскостопански операции, например при обработка между редовете или работа в тесни пространства.

Бъдещи планове и стратегия за диверсификация

В момента MK1 е в етап на експериментален прототип. Volkswagen все още не е обявил серийно производство или пускане на модела на пазара, но изпитанията на трактора са част от по-широката стратегия на компанията за проучване на алтернативни приложения на електрическата тяга в различни индустрии. По-специално, концернът проучва как технологиите му могат да бъдат приложени в областта на селскостопанската техника след постепенното спиране на производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Трол

    11 1 Отговор
    При това с място за дизелов генератор на багажника.
  • 2 хаха

    15 2 Отговор
    Оооо... Супер! Да си представим оранта. Сутрин тръгваш зареден и тракторът работи 2-3 часа и го връщаш за 2-3 часа за зареждане. Даже да имаш ток да зареждаш за 15мин супер бързо, трябва да го върнеш до зарядното. Връщаш се на полето и още 2-3 часа оран. Така за работен ден ще направиш 2 цикъла с оране. А дизеловите трактори орат без спиране със зареждане на полето от туби и цистерни за големите площи в момента и с тях би изорал 2 пъти повече земя на ден. А не може да забавиш сеитбата после с 15 дни примерно да наваксаш. Същото за прибирането на реколтата.
    А как ще прокарат по села и паланки ток за зарядни станции? Кой ще инвестира в преносна мрежа?
    За имидж да кажеш, че го правиш, става. Практическо предназначение и пазар- 0. После що били пред фалит...

    Коментиран от #3

  • 3 пенчо

    9 1 Отговор

    До коментар #2 от "хаха":

    Споко. Един дизелов генератор с колонка на ремърке ще си пърка на края на нивата.Важното е че сме еко.

    Коментиран от #4

  • 4 хаха

    7 1 Отговор

    До коментар #3 от "пенчо":

    То ще трябва по-скоро малък ТЕЦ, щото генераторът ще даде няколко киловата ток и ще зарежда трактора има-няма два дни.

    Коментиран от #9

  • 5 Вервайте ми!

    11 3 Отговор
    За коли не стават, дано тракторите са по здрави, че колите им скраб!!!
  • 6 еми

    5 0 Отговор
    Браво на Ханс ! правилно се е ориентирал тъй като в автомобилната индустрия губят пазарите са се насочил в нова сфера , област като трактори за които не е нужно висока технологии . Грубо само желязо където Немците са много добре тъй като няма и електроника мисля ,че ще бъдат успешни . Желая им успех ! и да оставят автомобилната индустрия на другите страни които могат да произвеждат висококачествени автомобили. Ще останат в историята която ще е добре за всички .
  • 7 Вицове

    2 1 Отговор
    Само дизела става за трактори, в краен случай на природен газ, водородът и батериите са 3-4 пъти по-тежки, взриво и огнеопасни. Ще ни докарат до глад.
  • 8 Бай Данчо

    5 0 Отговор
    Ейййй най-накрая се усетиха че новите модели на колите им за нищо не стават и минаха на трактори!Ако и тука не тръгне да пробват с велосипеди ....
  • 9 пенчо

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "хаха":

    Аз говорех за някоя централа 300-500kw
  • 10 Българин

    0 0 Отговор
    Мале тия са изперкали съвсем.