Електромобили: Норвегия е на път да стане изцяло електрическа

8 Юли, 2025 11:09 3 972 97

  • електромобили-
  • норвегия

През юни 97% пазарен дял за електромобилите в страната

Електромобили: Норвегия е на път да стане изцяло електрическа - 1

Норвегия продължава да затвърждава позицията си на световен лидер в електрическата мобилност. През юни 2025 г. страната достигна безпрецедентен пазарен дял от 96.9% за изцяло електрически превозни средства, според данни на Норвежката пътна администрация (OFV). Това означава, че от общо 18 376 нови регистрации, 17 799 са били електромобили.

Рязък скок и срив на хибридите и автомобилите с ДВГ

За сравнение, през юни 2024 г. електрическите превозни средства са представлявали 80% от всички нови регистрации, което показва увеличение от 3790 автомобила за една година. Месец по-рано, през май 2025 г., са били регистрирани 4415 нови електромобила, което подчертава впечатляващия скок през юни.

Електромобили: Норвегия е на път да стане изцяло електрическа

Всички останали видове задвижване бележат драстичен спад:

Plug-in хибридите са едва 152 броя, отбелязвайки спад от 83.7% спрямо юни 2024 г.
Класическите хибриди са 223 броя, със спад от 89.1%.
Дизеловите автомобили представляват само 0.8% от пазара (142 броя) спрямо 2% миналата година.
Бензиновите автомобили са едва 0.3% (57 броя) спрямо 1% през 2024 г.

Общият дял на хибридите е спаднал от 17% на 2% за една година, което демонстрира ясната тенденция към пълна електрификация на автопарка.

Tesla Model Y доминира пазара
Безспорният лидер сред електрическите автомобили през юни 2025 г. е Tesla Model Y с 5004 нови регистрации, което му осигурява 27.2% пазарен дял.

Топ 10 на електрическите автомобили през юни 2025 г. включва:

Tesla Model Y - 5004 бройки

Toyota bZ4X - 825 бройки

VW ID.4 - 714 бройки

Tesla Model 3 - 639 бройки

BYD Sealion 7 - 604 бройки

VW ID.3 - 573 бройки

Skoda Enyaq - 461 бройки

Volvo EX30 - 433 бройки

VW ID.7 - 428 бройки

Volvo EX40 - 384 бройки

Междинни резултати за първата половина на 2025 г.

Tesla Model Y запазва лидерската си позиция и в междинните резултати за първите шест месеца на 2025 г., с 11 006 регистрации. След него се нареждат:

Toyota bZ4X - 4801 бройки

VW ID.4 - 3923 бройки

Следващите в топ класацията са още два модела на Volkswagen: ID.7 с 3075 бройки и ID.3 с 2953 бройки. На шесто място е Nissan Ariya с 2808 бройки, въпреки че през юни е бил едва на 11-то място.

Общо 75 515 нови автомобила са продадени в Норвегия през първата половина на 2025 г., което е с 23% повече, отколкото през същия период на 2024 г. Тези данни ясно показват, че Норвегия не само приема електрическите превозни средства, но и ускорява прехода към напълно електрически автопарк.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 завиждам благородно

    14 36 Отговор
    най добрите коли са на ток

    Коментиран от #3

  • 2 анонимен

    42 12 Отговор
    С пари от петрол,субсидираме електрички.

    Коментиран от #7

  • 3 Механик

    29 10 Отговор

    До коментар #1 от "завиждам благородно":

    И аз им завиждам за всички първенства.
    Първи станаха "от другия пол", първи разрешиха дрогата, а сега и това.
    Абе, имаме много докато ги стигнем.

    Коментиран от #4

  • 4 цапай си се с двг

    13 24 Отговор

    До коментар #3 от "Механик":

    никой не ти пречи
  • 5 Лицемерието

    31 8 Отговор
    Няма граници ами що не спрете да продавате петрол и газ с това най-добре ще се справите с екологията и тогава да видим какви превозни средства ще ползвате

    Коментиран от #8, #10

  • 6 Сила

    17 33 Отговор
    Норвежците ( и скандинавците като цяло ) като общество , живот и начин на мислене са 200 години преди Европа ....и около 1 300 години преди БГ то конкретно ( съдейки по коментарите )....

    Коментиран от #62

  • 7 Субар

    26 6 Отговор

    До коментар #2 от "анонимен":

    Те имат свръх производство на електроенергия. Даже са пуснали кабел към Англия, за износ.

    Това, което искам е не да ми се хвалят, колко много електромобили са продали, а как ги рециклират!

    Нека с това да дадат пример и да не изнесат нито един електрически автомобил за втора употреба!

    Коментиран от #20

  • 8 Старец

    27 12 Отговор

    До коментар #5 от "Лицемерието":

    Когато говориш за екология, вземи провери колко замърсява производството на една батерия. Също така къде ще я изхвърлиш след като приключи живота и. Тези приказки за екоелектрички може да вържат само пред тъпите норвежци и нашия жълтопаветен умнокрасивитет с двуцифрен коефициент на интелигентност.

    Коментиран от #16, #18

  • 9 карчи

    18 8 Отговор
    Неноpмалници! Има нещо мниго сбъpкано в тия скандинавци!

    Коментиран от #11

  • 10 Хахахаха

    11 12 Отговор

    До коментар #5 от "Лицемерието":

    Е защо да спират да продават петрол, като има такива като вас, които го купуват? А той пазара на петрола, ще се свие, когато започне преминаването на повече държави, към ел. коли! Те няма да променят нищо, ако спрат да продават нефт! Просто арабите ще увеличат добива, е това какво помага на екологията? Нищо, нали? Е, за това не спират, защото това не помага на екологията. Трябва да се намали консумацията, за да се намали добива.
  • 11 Хахахаха

    14 7 Отговор

    До коментар #9 от "карчи":

    Няма нищо сбъркано! Ел. зарядните са си много добре развити в Скандинавия и на ток е много по-евтино, защото там се произвежда много ток от водни централи и тока е евтин. Изнасят много ток, имат кабели до Дания, Германия и Англия! Явно сбъркано е доста в България.
  • 12 Гост

    25 6 Отговор
    Горящият завод за батерии в Испания дали го изгасиха? Горящият кораб превозващ електрокари "екологично" потъна в океана.
  • 13 Скандинавец

    21 5 Отговор
    Скандинавска п.р осто тия! Роби! Ка им спрат тока и ги слагат на колене

    Коментиран от #14

  • 14 Хахахаха

    12 11 Отговор

    До коментар #13 от "Скандинавец":

    Без ток и бензин не можеш да си заредиш! И не можеш и да си го платиш!

    Коментиран от #15, #17, #19, #63

  • 15 Скандинавец

    19 6 Отговор

    До коментар #14 от "Хахахаха":

    Aма като като има ток можеш да се запасиш с бензин ве кра туноберг! И да имаш някви резерви. С токя си роб от минутата когато ти врътнат шалтера
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Гумена глава

    15 3 Отговор

    До коментар #14 от "Хахахаха":

    С пари в брой мож да си платиш и без ток.
  • 18 Изтриха ми предния коментар?

    4 2 Отговор

    До коментар #8 от "Старец":

    Защо ли? Явно истината боли?
  • 19 Гост

    9 7 Отговор

    До коментар #14 от "Хахахаха":

    Теслю митичен, сигурен ли си? Всяка бензиностанция си има аварийно захранване, бензинов генератор.
  • 20 Дааааааам

    11 8 Отговор

    До коментар #7 от "Субар":

    Електричките имат и друго "предимство", много качествено се самозапалват.
  • 21 Бря, бря, бря!

    5 8 Отговор
    Какъв е пробегът на едно зареждане, за колко време се зарежда, колко е "животът" на батериите и колко струва подмяната им?
  • 22 Турбо

    13 8 Отговор
    Колко е пробега с едно зареждане на електрокар?200-300 км с 90 км/ч. С дизелов автомобил е толкова - 1240 км.

    Коментиран от #23, #26, #97

  • 23 Иска ти се

    7 11 Отговор

    До коментар #22 от "Турбо":

    Съвремените изкарват 500-800 километра. 30 минутно зареждане добавя още 200.

    Коментиран от #24, #25

  • 24 анонимен

    11 8 Отговор

    До коментар #23 от "Иска ти се":

    Съвременните изкарват 500-800 километра,но със скорост 40 км/ч.
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Толкова на хартия

    6 8 Отговор

    До коментар #22 от "Турбо":

    Някога минавал ли си повече от 1000 км с един резервоар?

    Колко литра ти е резервоара? А разхода? Средната скорост?

    Ако искаш мога да ти покажа и 5000 км с едно зареждане показано на дисплея? Това е хипотетичен пробег базиран на последните изминати километри и средния разход за тези километри. Достатъчно е да докараш разход 1 на 100 за първите 200-300 м след като си нулирал разхода.

    Коментиран от #27

  • 27 Турбо

    9 4 Отговор

    До коментар #26 от "Толкова на хартия":

    Тесльо Тома неверни, резервоара ми е 50 литра.Ето ти данни от пътуване 1 в едната посока от дисплея,пътуване 2 е още толкова.Карал съм в трафик само по първокласни и второкласни пътища.
  • 28 Турбо

    5 2 Отговор
    Заредил съм резервоара след края на пътуването.
  • 29 Турбо

    7 2 Отговор
    Файлът е по голям от 7 МБ,не мога да го публикувам.
    Пътуване 1 е 527 км,4л/100, 67 км/ч.Путуване 2 е още толкова.

    Коментиран от #30, #31

  • 30 Тома неверни

    3 6 Отговор

    До коментар #29 от "Турбо":

    Е така де, 1 000 км, а не 1250. И последно на резерва ли кара? Колко хора като тебе чакат да им светне лампата за да заредят? Хайде и ние да сме притежавали автомобили с ДВГ и да сме пчели тези фантастични разходи? Нищо не каза за средната скорост?

    Колко километра най-много се и минавал за денонощие тези от клипа стигат ли ти или ще чакаш някой електромобил който изминава повече от 4000 км за едно денонощие , защото 3944 километра на съвременните електромобили не ти стигат?

  • 31 Средна скорост

    1 3 Отговор

    До коментар #29 от "Турбо":

    67 километра в час средна скорост, означава че изминаваш 1 000 км за 15 часа. Тогава и микробус с ремарке и разход 40 киловата часа на 100, който спира да зарежда на всеки 100 км по 20 минути ще измине половин час по-бързо 1 000 км. Това е най-бавният електромобил, който някога е тестван на 1000 км, всичко останало е много по-бързо.

    Този микробус без ремарке изминава 1 000 км за 5 часа по-бързо от тебе.

    Коментиран от #86

  • 32 Турбо

    9 1 Отговор
    1060 км с един резервоар, 180 км остатък . Пожелавам ти успех Тесльо да постигнеш повече от 67 км/ч в летен трафик по първокласни пътища,като спазваш всички ограничения и 50 км/ч в населени места.За мен е важно да си свърша работата,не гоня рекорди.На измислени клипове в Ютуб,измерени разходи по маршрути без движение,може да повярва само някой сополанко.С електромобил ще ме биеш с 5 часа,кога си видиш ушите без огледало.

    Коментиран от #33, #34

  • 33 Е така де

    3 5 Отговор

    До коментар #32 от "Турбо":

    Ама винаги смяташ разхода на електромобилите при 150 км в час нали, А ти караш с 67 , но обясняваш че изпреварваш електромобилите.

    Когато някой ти каже за 13kWh при 60-70 км в час на електромобил, казваш че е невъзможно, но ти шофираш по 1 000 км с двутонен автомобил баничарка с аеродинамика на тухла, но за тебе е напълно нормално да имаш разход в 4 на 100, какъвто има само в научнофантастичните разкази. Ти лично познаваш ли поне двама човека, които да имат такъв разход в ежедневието?
  • 34 527 километра

    1 5 Отговор

    До коментар #32 от "Турбо":

    Като гледам, минаваш два пъти по 527 км с едно зареждане, а електромобилите вече зареждат 520 км за пет минути зареждане от 5 до 70%, кой те означава че общият пробег е 800 км с едно зареждане, което може да е от домашния контакт.

    Тоест зареждането от контакта покрива твоя дневен пробег от 527 километра. Като заредиш допълнителни пет минути и общия пробег става 800 км + 520км правят 1320 км само с пет минути спиране за зареждане - точно колкото и ти спираш за зареждане по пътя. И то само ако пробегът ти за деня е повече от 800 км. Иначе въобще не спираш за зареждане за разлика от дизела, който не зареждаш в къщи в гаража докато спиш.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Така е

    3 3 Отговор

    До коментар #35 от "Хаха":

    От целият интернет може да се има вяра само на Турбо и на никой друг!

    Даже на производителя не трябва да се има вяра

    Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi (102 к.с., ръчна скоростна кутия)

    Комбиниран разход (WLTP): 4.9–5.9 л/100 км

    Градски разход: 5.1–5.9 л/100 км

    Извънградски разход: 4.2–5.1 л/100 км

    Максимална скорост: 172 км/ч

    CO₂ емисии: 137–154 г/км



    ---

    🛻 Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi (130 к.с., автоматична скоростна кутия EAT8)

    Комбиниран разход: 4.7 л/100 км

    Градски разход: 5.1 л/100 км

    Извънградски разход: 4.3 л/100 км

    Максимална скорост: 182 км/ч

    CO₂ емисии: около 117 г/км



    ---

    🛻 Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi (76 к.с., ръчна скоростна кутия)

    Комбиниран разход: 4.1 л/100 км

    Градски разход: 4.6 л/100 км

    Извънградски разход: 3.9 л/100 км

    Максимална скорост: 153 км/ч

    CO₂ емисии: 109 г/км

    Коментиран от #37

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Димов

    7 1 Отговор
    Всяко зареждане ще те забавя поне с половин час.За да наваксаш ще трябва да увеличиш скоростта на 160 км/ч.Ще излетиш направо на Марс при Илонката.Ама те май му спряха парите за космическата програма.
  • 39 Техно

    3 4 Отговор
    На тея мекотели, ако утре им разпоредят в името на "климата" да се влачат по корем, ще се влачат с песен и прайд знаме нашишено отзад. Превърнали са се в нарицателно за пагубното влияние на "събудената" левица. Никой не трябва да се интересува изобщо карат ли нещо и какво, и как изобщо си прекарват безмисленото ежедневие.
  • 40 Така е Димов

    2 6 Отговор

    До коментар #37 от "Димов":

    Никога не съм можел да смятам и не съм имал развинтено въображение, за да си представя и да сметна как турбо, като всеки един антиелектрик минава като бърз влак малка гара покрай електричките, които се влачат с 90 километра в час, Но в същото време постига 67 км в час средна скорост и разход 4 на 100 с два тона претоварена баничарка, която има разход 15 на 100 при преминаване на Шипка!


    Ти като по образован, ще ми подскажеш ти По кои формули да сметна правилния резултат, за да ми излезе сметката?

    Коментиран от #45, #53

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Яяяяя

    5 2 Отговор
    И зимата кое ще спират? Тока или колите?
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Така е

    1 5 Отговор

    До коментар #45 от "Хаха":

    Никой нито отрича че това е нормална средна скорост, нито, че при тази скорост разходът на дизел е нисък но всеки един антиелектрик обявява тази скорост за изключително бавна, когато говорим за електромобили.

    Всеки един антиелектрик обяснява че движението на електромобилите трябва да става като всеки нормален автомобил със 140 км в час и не може никога ама никога ама никога да падне под 20 киловатчаса разход При това положение.

    Електрическите харчат само колкото се харчи при 140 км в час и нито киловатчас по-малко. Докато дизеловите винаги се карат с 67 км в час за да харчат четири на 100.

    Разбираш ли двойните стандарти? Един електромобил ако се движи след турбо ще измине повече километри отколкото е казал производителя, точно както турбо минава повече километри, защото разходът му е с 20%-30% по-нисък отколкото е дал производителя..

    Коментиран от #57

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Тест въпрос

    2 1 Отговор
    Ако един електромобил се движи с 67 км в час средна скорост Ще може ли да измине пробегът с едно зареждане който е дал производителя?
  • 53 Димов

    5 2 Отговор

    До коментар #40 от "Така е Димов":

    Няма нужда от формули,Мун40..От личен опит знам,че дизела дава такъв разход при нормално каране.С една дизелова въшка ще ти докарам 3,2-3,5/100,колегата все пак кара товарен пикап.На Шипка е възможно да ти покаже моментен разход 15/100 при изкачване,при спускане ще ти показва 0, средният ще е 5-6/100.Колкото и да отричаш действителността,на практика е това.
  • 54 Димов

    4 2 Отговор
    Никога няма да биеш дизел на пробег и средна скорост.За да изкараш електричката изгодна зареждаш в гаража на нощна.За по голям пробег ще ти трябва поне час зареждане на бърза зарядна,ще ти взема преднина,която няма да можеш да стопиш.

    Коментиран от #58

  • 55 Димов

    4 1 Отговор
    С 67 км/ч електричката ще изкара 400 км, колкото и дава производителя.Един дизел с лекота ще изкара минимум 1000 км.

    Коментиран от #56

  • 56 Браво

    3 3 Отговор

    До коментар #55 от "Димов":

    Има един напреднал с който вече говорим на един език! Както електромобила ще мине пробега който дава производителя с такава скорост, така и дизела ще мине хиляда километра, ама и двете няма да минат нито хиляда километра нито пробегът, който е дал производителя при магистрална скорост 140 км в час.


    Останалите антиелектрици продължават да твърдят че на магистрала дизела харчи 4 на 100 и изминават 1000 км без спиране за зареждане.
  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Я се разбери със себе си

    2 3 Отговор

    До коментар #54 от "Димов":

    Последно може ли електромобил да бие по средна скорост дизелов автомобил Ако идвате нямат нужда от зареждане за деня?

    Или всъщност не си се променил толкова и продължаваш да твърдиш че всички шофьори изминават по един резервоар пробег на ден и затова електромобилите не стават?

    Някои неща очевидно не се променят. Дори когато вече има електромобили с 800 км пробег и 5 минути зареждане на 520 км, пак продължава да се върти мантрата "Никога няма да биеш дизел на пробег и средна скорост"

    Никога никога никога никога никога никога никога няма да бие, никога никога!
  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Хаха

    2 4 Отговор
    С магистрална скорост електромобил ще измине максимум 200 км,дизелов ще измине над 800 км, четири пъти повече,т р о т и т р о л е.

    Коментиран от #69, #73

  • 62 Слабост

    4 1 Отговор

    До коментар #6 от "Сила":

    Сложи един скандинавец (норвежец) да живее в условията на българската реалност и ще разбереш колко е "напред с материала". Свикнали са на ред, дисциплина, защита от държавата и охолен живот. При криза и нестандартна ситуация блокират и не знаят къде се намират. На българския начин на живот ще издържат не повече от 24 часа.
  • 63 Оня с коня

    3 1 Отговор

    До коментар #14 от "Хахахаха":

    Мога ... ще си греба с кофата от цистерната :Р
  • 64 абе селянче

    4 3 Отговор

    До коментар #60 от "Хаха":

    Колко пъти в годината изминаваш на веднъж 1000 км и иолко под 100? Все едно да си вземеш ТИР вместо кола щото веднъж в годината превозваш доматите и бурканите си от село. А бензиностанция имаш ли в гаража си? Щото аз имам зарядно.

    Коментиран от #65

  • 65 Хаха

    5 2 Отговор

    До коментар #64 от "абе селянче":

    Имаш зарядно с 100 км кабел,т р о т и н е т к а? Без значение е колко километра карам,но удобството да знам,че имам 1000 километра рейндж ми харесва.

    Коментиран от #66, #67, #70, #71

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 хо хо

    6 1 Отговор

    До коментар #65 от "Хаха":

    Вземи си ТИР както ти каза човека. Ще е удобство да имаш голямо ВОЛУМЕ на багажника.
  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 Да питам

    0 2 Отговор

    До коментар #61 от "Хаха":

    Яйцеклетчо, щом твърдиш че с магистрална скорост баничарката на турбо ще измине четири пъти повече, ще измине ли четири пъти по 420 км - 1680 км са с едно зареждане?

    А колко ще измине с 40 км в час, ако се движат заедно с онази Тесла, която изминава 1000 км при тази скорост? Май баничарката ще приключи още на 500-600 км, колкото изминава и с магистрална скорост, каквото и да се опитваш да лъжеш.

    Коментиран от #72

  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 1 000 км пробег

    0 2 Отговор

    До коментар #65 от "Хаха":

    Ама само първия ден, след това пробегът ти с всеки изминал ден намалява, яйцеклетчо!

    Денят преди да заредиш Вече имаш само 100 км range, за разлика от електромобилите които всеки ден тръгват с миниму 400 км и се прибират с повече от 300 км , а сутринта пак тръгват с 400. Тоест всеки електромобил с гараж е много по-подготвен за експресно спешно пътуване при нужда.

    Твоето предемство е само хипотетично, че ако нуждата е на 1 000 км, ще стигнеш пет минути по-рано, ама евентуално, защото караш по бавен автомобил, а лично аз съм минавал няколко светофара на червено и покрай патрулка в града с над 100 км в час и съм се молил да тръгне след мен, за да ги помоля да се движат с мен на буркан докато си стигна детето, а след това, ако искат да ме арестуват. Направиха се че не ме виждат. Тоест в спешни случаи правилата за движение не са това, което са и електромобилите дори тогава имат предимство.

    Коментиран от #74

  • 72 Димов

    4 1 Отговор

    До коментар #69 от "Да питам":

    Никога не си можел да смяташ и сега за пореден път го доказа.С дизелова въшка с 40 км/ч ще ти сваля разхода на 2л/100,със 140 км/ч разхода ще се вдигне около 6 л/100.Не се напиняй да изкараш електричките по икономични от дизел,практиката доказва точно обратното.Ти затова си караш дизелов СУВ и не щеш да чуеш за електричка.

    Коментиран от #75

  • 73 Хи-хи-хи

    2 2 Отговор

    До коментар #61 от "Хаха":

    Яйцеклетчо, така и не се научи да не лъжеш за факти които всеки може да провери.

    Колко пъти да ти пускам клипа в който се стига от София до Слънчев бряг с едно зареждане с магистрална скорост 130 км в час?

    Колко пъти турбо е казвал, че не знае колко му харчи баничарката с 130 км в час защото въобще не знае дали може да вдигне толкова?

    Какви 200 километра с електромобил, какви 800 км с дизелова баничарка ? Разстоянието от София до Слънчев бряг е 400 км. Мързи те да заредиш за връщане ли?
  • 74 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #71 от "1 000 км пробег":

    Зареждането на бензиностанцията става все още за 5 минути,за зарядна станция си приготви вестници за четене,после може да си ги използваш в тоалетната.

    Коментиран от #76

  • 75 А бе Димов

    1 2 Отговор

    До коментар #72 от "Димов":

    Какво не разбра от този коментар 36

    Или продължаваш да твърдиш, че от целия интернет и реален свят, трябва да се вярва само на турбо И разбира се на тебе, но не и на производителите и на другарката по математика


    Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi (102 к.с., ръчна скоростна кутия)

    Комбиниран разход (WLTP): 4.9–5.9 л/100 км

    Градски разход: 5.1–5.9 л/100 км

    Извънградски разход: 4.2–5.1 л/100 км

    Максимална скорост: 172 км/ч

    CO₂ емисии: 137–154 г/км



    ---

    🛻 Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi (130 к.с., автоматична скоростна кутия EAT8)

    Комбиниран разход: 4.7 л/100 км

    Градски разход: 5.1 л/100 км

    Извънградски разход: 4.3 л/100 км

    Максимална скорост: 182 км/ч

    CO₂ емисии: около 117 г/км



    ---

    🛻 Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi (76 к.с., ръчна скоростна кутия)

    Комбиниран разход: 4.1 л/100 км

    Градски разход: 4.6 л/100 км

    Извънградски разход: 3.9 л/100 км

    Максимална скорост: 153 км/ч

    CO₂ емисии: 109 г/км
    Коментиран от 37

    21:43 08.07.2025
  • 76 Така е

    0 1 Отговор

    До коментар #74 от "Димов":

    Вярно, е че съвременните електромобили зареждат само 520 км за пет минути, а дизеловите по 1200 километра.


    Има само един важен нюанс 800 км заряд всяка сутрин при тръгване при електромобилите


    Ти колко пъти в годината изминаваш над 800 км за да си изгубиш онези 5 минути?


    А колко пъти зареждаш резервоара през годината И губиш по пет минути? Тоест вече въобще не въпрос на технология, а на марка автомобил и наличност на зарядна инфраструктура за да зависи дали ще заредиш за пет минути или ще трябва да спреш за два пъти по 50 минути за същия пробег, примерно с електромобила на Toyota - любимата марка на всеки антиелектрик. Символ на екология икономичност и надежност

    Коментиран от #78

  • 77 Димов

    2 0 Отговор
    Гьобелсе, като е толкова хубаво да се возиш на електричка,ти защо още караш на нафта,купена на тънка лайсна от БДЖто?

    Коментиран от #80

  • 78 Димов

    2 1 Отговор

    До коментар #76 от "Така е":

    520 км за пет минути ще заредиш на Марс,кога те закара Илоня на екскурзия.
  • 79 Димов

    3 0 Отговор
    За 500 км ще изразходиш 100 квтч батерия, за пет минути ще ти трябва най малко 600 квт зарядна,такива в България има само в мечтите на зомбираните дънни риби от последователите на Илоня.

    Коментиран от #81

  • 80 Така е

    1 2 Отговор

    До коментар #77 от "Димов":

    Но има малка разлика между мен и анти електриците. И вие карате Дизел и аз карам дизел, ама аз не казвам че ferrari е лош автомобил само защото не мога да си го позволя или защото не минава 1000 километра с един резервоар, аз трябва да зареждаш на всеки 300-400 км.
  • 81 Антифизика?

    0 1 Отговор

    До коментар #79 от "Димов":

    "За 500 км ще изразходиш 100 квтч батерия, за пет минути ще ти трябва най малко 600 квт зарядна"



    Ще ми обясниш ли как точно ще заредиш 100 киловатчаса на 600 кВт зарядна станция за пет минути?

    Очевидно съм направил прибързано заключение и продължавате да вярвате в перпетуум мобиле - от 50 киловатчаса, които ще ти даде 600 киловата зарядно за пет минути, ти ще заредиш 100 киловатчаса в батерията след загубите, точно както при изкачване на Шипка от 45 киловата от горивото, изкарвахте 50 киловата до колелата след като приспаднете загубите.
  • 82 Димов

    1 0 Отговор
    За пореден път доказваш,че не можеш да смяташ.За 5 минутно зареждане трябва 1200 квт зарядна,с 10 минутно само 600 квт.А ти даже не ме поправи.

    Коментиран от #83, #85

  • 83 Извинявай

    0 1 Отговор

    До коментар #82 от "Димов":

    Не взех предвид че и друго не се е променило и ще кажеш че коментар 79 не си го писал ти

    "За 500 км ще изразходиш 100 квтч батерия, за пет минути ще ти трябва най малко 600 квт зарядна"


    Все пак нали с една батерия ти казваш че се изминават 1000 км а не 500 км!

    Ти си този който може да смята в този сайт и никой друг. Трябва да слушаме и да вярваме на всичко което напишеш, Само кажи как да различаваме ментето от оригинала Димов
  • 84 Относно поправката

    0 1 Отговор
    Вече ти сметнах, че е поредното перпето mobile - или не си обърнал внимание - друго нещо което не се е променило - пишеш без да четеш какво ти пишат.

    Сметнал съм се за пет минути ще заредиш само 50 киловатчаса. И то при абсолютно права крива на зареждане - през цялото време зареждане с 600 киловата
  • 85 Хаха

    2 0 Отговор

    До коментар #82 от "Димов":

    Този електро пуми яр така и не разбра какво е средна скорост.Средна скорост 76 км/ч не означава , че се влачиш с тази скорост.Означава движение в населените места с 50 км/ч,извън населените места с 90 км/ч или колкото е ограничено с пътни знаци.Като опорка ти показва Ниланд с тест на електричка по маршрут без трафик.

    Коментиран от #87, #88, #89, #91, #92

  • 86 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 87 Разбрах разбрах

    0 2 Отговор

    До коментар #85 от "Хаха":

    Точно както разбрах че средната скорост е 67 а не 76 км в час, ама ти не четеш а пишеш. Както казах нищо не се е променило и функционалната неграмотност и мързела да четеш мненията на събеседника са масово явление.
    Очевидно не прочете последните пет пъти в които казах, че при тази средна скорост от 67 км в час всеки един електромобил ще измине по-голям пробег отколкото дава производителя, точно както дизеловата баничарка прави по-нисък разход отколкото дава производителя.


    Понеже не четеш до края на мненията, ще ти го повторя на по-кратки мнения по няколко думи, да не се затрудняваш!
  • 88 Повторение 1

    0 1 Отговор

    До коментар #85 от "Хаха":

    при тази средна скорост от 67 км в час всеки един електромобил ще измине по-голям пробег отколкото дава производителя
  • 89 Повторение 2

    0 1 Отговор

    До коментар #85 от "Хаха":

    средна скорост от 67 км в час всеки един електромобил ще измине по-голям пробег отколкото дава производителя
  • 90 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 91 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 92 Без трафик

    0 2 Отговор

    До коментар #85 от "Хаха":

    "Като опорка ти показва Ниланд с тест на електричка по маршрут без трафик"


    Забравих да ти отговоря и на тази опорка - Това е най-лошият сценарий - магистрала без трафик с максимална скорост - нещо от което турбо бяга като дявол от тамян, защото ще му вдигне разхода.


    Колко мислиш, че ще падне пробегът с едно зареждане на баничарката от сегашните 1240 км, ако се движи като бьорн със 130 км в час по магистралата?

    Нали уж знаеше какво е средна скорост? Постига над 100 километра в час средна скорост за 1 000 км въпреки че спира за час (ове) за зареждане, което означава че се движи много по-бързо. Да не говорим че с някой автомобили постига над 120 км в час средна скорост, която е непостижима за турбо, защото никога не е вдигал 140 км в час
  • 93 Въпрос

    1 1 Отговор
    Какво му е на коментар 91, който сега възстанових като 92 без да променя и една запетайка? Не ви хареса контекста и въпросите които ви задавам и беше по-лесно да го изтриете вместо да му отговорите? Очевидно Наистина нищо не се е променило, откакто спрях да пиша!

    Ако толкова не желаете да се водят дискусии, просто заключете коментарите да не пишем. В същото време всички обидни квалификации към моите мнения си стоят и трите всеки път когато напиша яйцеклетчо към събеседника когато ме нарече тротинетка или нещо подобно, но неговите не ги триете и си стоят.
  • 94 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 95 аха

    0 0 Отговор
    Това ще бъде "интересен експеримент".
    Само да не го пробват и у нас.
  • 96 Име

    0 0 Отговор
    Те са и 97% набодени с ковид ваксини! Нямат "настигане" тези норвежци! Копаят газ и нефт, а иначе зелени! Лицемерието е безкрайно!
  • 97 Име

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Турбо":

    В Норвегия може и по-малко да пробягват, че е студено!