Ford-овете Focus и Fiesta се завръщат, но на платформа на Volkswagen

20 Юли, 2025 10:36 3 271 10

  • ford-
  • focus-
  • fiesta-
  • vw-
  • mwb

Очакват се хебредни и електрически модификации

Ford-овете Focus и Fiesta се завръщат, но на платформа на Volkswagen - 1

Представител на Ford обяви нова стратегия за европейския пазар, която включва завръщането на модели, добре познати на купувачите на Стария континент. Говорим за евентуално възраждане на емблематичните Ford Fiesta и Focus за Европа, като и двата нови модела ще бъдат адаптирани към актуалните пазарни тенденции, по-специално към електрификацията.

Преди няколко години много експерти смятаха, че настоящият Focus ще бъде последният в своята линия. Това се дължи на факта, че американското подразделение на Ford спря да продава Focus още през 2018 година, а европейското производство е планирано да приключи до края на 2025-а. Търсенето на модела обаче все още е високо и дилърите в Европа многократно са се обръщали към ръководството с молба да намери достоен заместник или да върне Focus в ново поколение.

Подобна е ситуацията и с Fiesta. Производството на този модел в САЩ беше спряно след моделната 2019 година, докато в Европа компактният хечбек се задържа до 2023 г., отстъпвайки място на кросоувърите и електрическите автомобили в производствените планове. Според информация на Automobilwoche обаче, Ford сериозно обмисля възможността за връщане на Fiesta на пазара, тъй като сегментът на градските автомобили, въпреки тенденцията към SUV-овете, остава актуален.

Кристоф Хер, ръководител на отдела за обслужване на клиенти на Ford (FCSD) за Германия, Австрия и Швейцария, потвърди на скорошна среща с европейски дилъри, че ръководството на компанията вече е одобрило инвестиции в нови поколения модели с различни видове задвижващи агрегати. Това се отнася както за хибриди, така и за изцяло електрически опции. Хер отбеляза, че някои от новите модели на Ford ще бъдат разработени в сътрудничество с партньори, като сред тях вече е потвърдено използването на платформата Volkswagen MEB.

Тази платформа вече е основата за новите европейски модели Ford Explorer и Capri, които вече са на пазара. Според предварителни данни, най-новите версии на Fiesta и Focus може да са базирани на намалена версия на същата MEB платформа, която в бъдеще ще бъде използвана и за Volkswagen ID.1 и ID.2. Това ще позволи на Ford бързо и рентабилно да създава конкурентни електрически превозни средства за масовия сегмент.

Конкретни дати за завръщането на Focus и Fiesta все още не са обявени, но според вътрешни документи и представители на компанията, новите модели се планират да бъдат пуснати към края на 2027 година. Същевременно Ford няма да се откаже напълно от хибридните технологии. Очаква се хибридните версии да станат важна част от офертата, наред с изцяло електрическите модификации.

Съобщава се също, че производството на бъдещи модели ще се извършва в Европа, което ще позволи на Ford да намали логистичните разходи и да реагира по-бързо на нуждите на местния пазар. Това решение е важно предвид нарастващата конкуренция от китайски марки и европейски стартиращи компании, които активно завладяват сегмента на бюджетните електрически превозни средства.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 6 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Отидеха

    0 0 Отговор
    Ами че то т7 на фау ве си е чист ФоМоКо. Почти няма част ФВ АГ. Дефакто последния бус е Т6 и Т6.1
  • 2 Автоджамбазин

    12 1 Отговор
    Очаквам хебрЕдите с нетърпение:)
  • 3 голф и поло

    2 0 Отговор
    стават фокус и фиеста а транзит е транспортер, форд EV също е ваген
  • 4 Гккхх

    6 1 Отговор
    Добре, че не съм клиент нито на едните, нито на другите.
  • 5 Черната пума

    0 0 Отговор
    Куга?
  • 6 дедо..

    3 2 Отговор
    Я таково мелезче не карам,обичам си мою дърт 20 годишен пет цилиндров с-30 нафтов мерджан,сутрин като ода за вестник с кафенце..250 кончета и 500 нютона разказват играта на маалата..
  • 7 Пилот на Ферари

    3 0 Отговор
    И Пасат става Фокус и ще пали през Зимата ... ха ха ха ....
  • 8 Пилот на Ферари

    6 0 Отговор
    С нетърпение очаквам Порше с три цилиндров двигател....
  • 9 Бай Амет чобанина

    3 0 Отговор
    Авторе какво с тези хЕбрЕди бе. Да не са хербециди?
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.