Nissan е в сериозни финансови затруднения

23 Юли, 2025 12:00 2 405 9

  • nissan-
  • криза

Може да загуби важна част от производствената си история

Nissan е в сериозни финансови затруднения - 1
Снимка: Shutterstock

Ситуацията на Nissan е тежка, а новият изпълнителен директор прилага драстични мерки, за да обърне съдбата на компанията. Миналата седмица автомобилният производител обяви, че ще затвори завода си в Oppama, Япония, до март 2028 година. Това е един от седемте завода на Nissan, които ще бъдат затворени, като останалите шест може да включват две фабрики в Мексико.

Нов доклад на Automotive News, цитиращ „двама души, запознати с въпроса“, твърди, че японският автомобилен производител ще затвори завода си в Civac до март 2027-а, който Nissan експлоатира от почти 60 години. Това е първата фабрика на компанията извън Япония и в момента произвежда Navara.

Говорител на компанията заяви пред Autonews, че все още не е взето окончателно решение кои заводи ще бъдат затворени на по-късен етап. Докладът също така твърди, че японският автомобилен производител ще прекрати партньорството си с Mercedes-Benz.

Това ще се случи в началото на следващата година, след като приключи производството на два кросоувъра Infiniti – QX50 и QX55 – в своето съоръжение COMPAS. Nissan обяви през януари, че ще спре производството на двата модела през декември тази година. Работниците произвеждат Infiniti успоредно с Mercedes GLB.

В допълнение към затварянето на седем фабрики, намалявайки броя на действащите до 10, Nissan има за цел да намали производствения капацитет с 30 процента до 2027 година и да съкрати работната си сила с 20 000 души.

През май компанията обяви, че е преустановила разработването на определени модели, пренасочвайки служители, за да се „фокусират върху инициативи за намаляване на разходите“, дори докато автомобилният производител работи за съкращаване на времето, необходимо за пускане на модели от следващо поколение.

Несигурното бъдеще на Nissan

Новият изпълнителен директор на Nissan има много работа и изглежда, че всяка опция е на масата. Доклад от по-рано този месец твърди, че Nissan може да произвежда камиони с марка Honda в завода си в Мисисипи.

Това би помогнало на Honda да избегне митата на президента Доналд Тръмп върху внасяните превозни средства и ще позволи на Nissan да доближи производствения капацитет на завода до пълно натоварване. Обаче, компанията не е направила никакви официални съобщения.

Японците прилагат своя план за възстановяване „Re:Nissan“, който включва съкращаване на приблизително 20 000 души, предимно чрез затваряне на заводи. Тя също така ще работи за постигане на 100 процента използване на производствения си капацитет в останалите си фабрики.

Освен това ще се опита да намали инженерните разходи с 20 процента. Ако всичко върви по план, Nissan може да спести 3.4 милиарда долара. Но този план идва, след като Nissan отчете нетна загуба от 4.5 милиарда долара миналата година.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мунчо юмручето

    25 1 Отговор
    Може да спасите нещо ако почнете да правите дизелите и намалите заплатите на тия по офисите дето нищо не правят и само щракат по интернет
  • 2 Джуган

    11 2 Отговор
    От много време изобщо не поглеждам Нисан при избор или препоръка на автомобил. Ако ще е обикновен японски, Тойота и Хонда, ако ще е луксозен, Лексус. Единственият ми Нисан беше X-terra 4x4 и беше добър, вкл. офроуд, но в държава където бензина беше евтин а разстоянията малки.
  • 3 които се дели

    16 0 Отговор
    му се случват фалити, докато беше под крилото на Алианса/ Рено, Дачия, Нисан Мицубиши/ продажбите вървяха и дори изпревариха ВАГ групата и Дженерал Мотърс, после изгониха най успешния си крадлив Изпълнителен директор ливанеца Карлос Гон, Отделиха се от Алианса и сега фалит, нормално е, за справка Стелантис освен FCA, там се вляха и PSA за да издържат на конкуренцията на немските марки и не на последно място да направят инвазия на Китайския пазар, въпреки че в последно време новините от китайския пазар за Стелантис са доста лоши що се касае до пазари и закрити заводи.
  • 4 Такова бе положението на

    15 3 Отговор
    марката преди да ги спаси Госн и Рено,Госн избяга с куфар от виолончело,Рено ги пусна да си ходят щот много се величаеха,та съдбата им е да отидат в канала на историята,където трябваше да са още преди над 25 години. Сега няма да имат шанс да се измъкнат и ще си отидат безславно. Хак да им е.

    Коментиран от #7

  • 5 Kaлпазанин

    15 3 Отговор
    Още много други ще бъдат то вече се почна ,за да произведеш нещо ти трябват ресурси и хора ,а не прайдове и санкции
  • 6 Селянин

    19 5 Отговор
    Тази компания приключи когато започнаха да продават Нисани с френски кутий и мотори. Тая работа няма как да стане дългосроно. Не може да платиш за Микра и да получиш Клио. Просто нестава. Временните добри резултати водят до лоши резултати в дългосрочен план. По тоя път са тръгнали всичките от Стелантис, Баничарките на Мерцедес и Тойота и много подобни. Няма как да си купя Проейс от Тойота и това да е ПСА, или да си взема дизелов Рав и вътре да е умрелия трошлив мотор на БМВ.
  • 7 Гост3

    4 16 Отговор

    До коментар #4 от "Такова бе положението на":

    Само че, нисан са надеждни коли, за разлика от рено

    Коментиран от #9

  • 8 Наще вместо фърчила Ф16 можеха да

    4 1 Отговор
    Спонсорират Нисан кашкай и сирена
  • 9 Дфен

    8 3 Отговор

    До коментар #7 от "Гост3":

    Точно обратното