Само за 36% от собствениците колата престава да бъде нова, след като напусне автосалона. А какво мислят останалите?

29 Юли, 2025 09:15 2 012 9

  • европа-
  • употребявани автомобили-
  • нови автомобили

Как европейците определят, че една кола вече не е нова

Само за 36% от собствениците колата престава да бъде нова, след като напусне автосалона. А какво мислят останалите? - 1
Снимка: Shutterstock

Проучване, проведено от ACF сред над 1500 шофьори, разкри разлики във възприятието за новостта между различните поколения и преживяванията при покупка.

На фона на високата цена на новите автомобили, мнозина се интересуват от почти нови автомобили, на възраст до две години и с нисък пробег. От началото на годината гледанията на подобни обяви са се увеличили с 37%, а обемът на офертите се е увеличил с 61%.

Възприятието за новост зависи не само от пробега, но и от възрастта на собственика. Младите автомобилисти често правят компромиси, докато по-опитните шофьори се придържат към строги ограничения, считайки за нова кола само тази, която е напуснала автосалона преди по-малко от година и има пробег до 10 000 км.

Почти 36% от анкетираните са заявили, че автомобилът престава да бъде нов за тях веднага след като напусне дилърството. Въпреки това, повече от една четвърт от най-младите собственици на автомобили, на възраст между 18 и 25 години, продължават да смятат колата си за нова през първите три години.

Километраж или възраст?

76% от анкетираните посочват пробега като основен критерий за новост. Шофьорите на възраст 36-45 години са по-стриктни по отношение на това - 81%. В същото време, сред младите хора на възраст 18-25 години, само 65% считат пробега за основен фактор. 30% от участниците в анкетата пък смятат, че един автомобил може да остане нов дори с пробег от 20 000 км, ако е в отлично състояние.

Има разлики между различните възрастови групи по отношение на автомобилите с тестово шофиране и автомобилите с един собственик. 72% от шофьорите под 35 години са склонни да приемат почти нов автомобил само в безупречно състояние и с минимален пробег.

В същото време, сред анкетираните над 55 години, една трета са склонни да приемат по-стар автомобил за нов, ако е бил редовно обслужван и не показва признаци на ремонт.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ООрана държава

    5 2 Отговор
    И на 20 пак си е нова
  • 2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    10 0 Отговор
    Едно е нов автомобил, друго е нов собственик❗
  • 3 1488

    4 4 Отговор
    голф 4 е вечен
  • 4 Буха ха

    13 1 Отговор
    Колите нов внос на 199 хиляди км за нас са нови.
  • 5 Тази "статия" е едно голямо НИЩО

    7 2 Отговор
    Нищо не казва, ама пък има претенции за представителност!
  • 6 Турбо

    5 1 Отговор
    За мен една нова кола купена от дилъра на 17 км е нова, докато не започне да ти бърка в джоба за скъпи ремонти.
  • 7 хаха

    3 4 Отговор
    Кола над 2-3г или над 50000км не е нова.
    На 10000км на 2-3г значи:
    1. Може да е имала сериозни проблеми за отстраняване и затова да е стояла само по сервизи.
    2. Може да е след тежък удар прибрана обратно.
    3. Може да има лъжа с километража. Не превъртане. Вече е остаряло и не се прави често. Просто слагат чип да спре отчитането на движение от автомобила и така 50000 на километраж може да са 200000, а подръжката да е хаотична на в пъти интервала за правене. И тия чипове се продават масово за жълти стотинки. Нямат хващане от диагностика, че са били сложени. По сервизна книжка човекът си е ходил редовно на сервиз и навсякъде си пише отчетеното на километража. И немците са първенци в това сега- лизингът се вдига яко при повече километри на година, а и нали цената пада с тях.

    Над 50000км:
    1. пак т.3 от горното, особено ако са под 15-20000км годишно карани за нормална кола. Да, Ламбо може да е 5г 5000км, защото стои в колекция, ама ежедневна кола....
    2. Производителите задават големи сервизни интервали и всичко се износва по-бързо. За гаранцията до 100000км супер, ама след това почва да се троши. Ама някак привлича смяна на масла на 20000км на ДВГ с турбина вместо на 7-8000км, което всъщност е нормалното да няма замърсявания и промени на качествата на маслото.

    Иначе всяка ново купена кола за купувача е нова. И на 200 000 ти е новата кола. Но цените просто няма как да държат като в дилърството на 0км, ако е излязла от там. Първият въпрос при продажба
  • 8 ююю

    7 0 Отговор
    За българина и 20 годишната кола е нова
  • 9 Българин

    7 0 Отговор
    Ако не е превъртан километража, дори на 500 000 да е - пак е нова за българина