Проучване, проведено от ACF сред над 1500 шофьори, разкри разлики във възприятието за новостта между различните поколения и преживяванията при покупка.
На фона на високата цена на новите автомобили, мнозина се интересуват от почти нови автомобили, на възраст до две години и с нисък пробег. От началото на годината гледанията на подобни обяви са се увеличили с 37%, а обемът на офертите се е увеличил с 61%.
Възприятието за новост зависи не само от пробега, но и от възрастта на собственика. Младите автомобилисти често правят компромиси, докато по-опитните шофьори се придържат към строги ограничения, считайки за нова кола само тази, която е напуснала автосалона преди по-малко от година и има пробег до 10 000 км.
Почти 36% от анкетираните са заявили, че автомобилът престава да бъде нов за тях веднага след като напусне дилърството. Въпреки това, повече от една четвърт от най-младите собственици на автомобили, на възраст между 18 и 25 години, продължават да смятат колата си за нова през първите три години.
Километраж или възраст?
76% от анкетираните посочват пробега като основен критерий за новост. Шофьорите на възраст 36-45 години са по-стриктни по отношение на това - 81%. В същото време, сред младите хора на възраст 18-25 години, само 65% считат пробега за основен фактор. 30% от участниците в анкетата пък смятат, че един автомобил може да остане нов дори с пробег от 20 000 км, ако е в отлично състояние.
Има разлики между различните възрастови групи по отношение на автомобилите с тестово шофиране и автомобилите с един собственик. 72% от шофьорите под 35 години са склонни да приемат почти нов автомобил само в безупречно състояние и с минимален пробег.
В същото време, сред анкетираните над 55 години, една трета са склонни да приемат по-стар автомобил за нов, ако е бил редовно обслужван и не показва признаци на ремонт.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ООрана държава
09:21 29.07.2025
2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
09:22 29.07.2025
3 1488
09:24 29.07.2025
4 Буха ха
09:28 29.07.2025
5 Тази "статия" е едно голямо НИЩО
09:32 29.07.2025
6 Турбо
10:26 29.07.2025
7 хаха
На 10000км на 2-3г значи:
1. Може да е имала сериозни проблеми за отстраняване и затова да е стояла само по сервизи.
2. Може да е след тежък удар прибрана обратно.
3. Може да има лъжа с километража. Не превъртане. Вече е остаряло и не се прави често. Просто слагат чип да спре отчитането на движение от автомобила и така 50000 на километраж може да са 200000, а подръжката да е хаотична на в пъти интервала за правене. И тия чипове се продават масово за жълти стотинки. Нямат хващане от диагностика, че са били сложени. По сервизна книжка човекът си е ходил редовно на сервиз и навсякъде си пише отчетеното на километража. И немците са първенци в това сега- лизингът се вдига яко при повече километри на година, а и нали цената пада с тях.
Над 50000км:
1. пак т.3 от горното, особено ако са под 15-20000км годишно карани за нормална кола. Да, Ламбо може да е 5г 5000км, защото стои в колекция, ама ежедневна кола....
2. Производителите задават големи сервизни интервали и всичко се износва по-бързо. За гаранцията до 100000км супер, ама след това почва да се троши. Ама някак привлича смяна на масла на 20000км на ДВГ с турбина вместо на 7-8000км, което всъщност е нормалното да няма замърсявания и промени на качествата на маслото.
Иначе всяка ново купена кола за купувача е нова. И на 200 000 ти е новата кола. Но цените просто няма как да държат като в дилърството на 0км, ако е излязла от там. Първият въпрос при продажба
10:42 29.07.2025
8 ююю
10:54 29.07.2025
9 Българин
11:05 29.07.2025