Европейският съюз подготвя радикален план, който може да преобърне автомобилния пазар на континента. Ако бъде приет, той ще принуди големите компании с обширни автопаркове да преминат изцяло на електрически превозни средства, като това трябва да стане до 2030 година. Този ход, който предхожда с пет години пълната забрана на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, е най-големият тласък към мобилността без вредни емисии досега. Или поне така смятат хората от Брюксел.
Според информация на немското издание "Bild", Европейската комисия обмисля въвеждането на задължителна квота за компании с големи автопаркове, включително фирми за коли под наем и други корпоративни клиенти. Тези компании ще трябва да електрифицират целите си автопаркове до 2030 година. Тази стратегия е насочена към ускоряване на прехода към устойчив транспорт и намаляване на въглеродните емисии в Европа.
Повече от 60% от всички нови автомобили, продадени в Европа, се купуват от корпоративни клиенти. Затова, ако това предложение бъде прието, то ще създаде огромен пазарен тласък за електрическите превозни средства. Увеличеното търсене ще стимулира не само производството, но и развитието на зарядна инфраструктура, което в момента е един от най-големите проблеми пред масовата електрификация.
Инициативата е крайно продължение на по-широката екологична политика на ЕС, включително и забраната за продажба на нови автомобили с ДВГ от 2035 година. С въвеждането на по-ранен срок за корпоративните клиенти, Съюзът цели да даде силен пример и да ускори декарбонизацията на транспортния сектор.
Очаква се този ход да има множество отрицателни ефекти, макар от ЕС да смятат, че той ще стимулира иновациите в производството на електрически превозни средства, ще допринесе за по-устойчива градска среда и ще ускори постигането на климатичните цели на ЕС.
Ако това се случи, компаниите ще трябва да се адаптират още по-бързо към новата реалност, което ще изисква значителни инвестиции. Ще бъде интересно да се проследи как ще реагират бизнесът и производителите на автомобили на тази потенциална промяна в правилата на играта.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ПЕНСИОНЕР
Коментиран от #4, #14, #36
13:19 10.08.2025
2 Маноил
Коментиран от #39
13:22 10.08.2025
3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Нека фирмите се радват на Токовия удар❗
Глупост е защо трябва да карат Дядо Тошко от село Светлина да кара кола на ток до нивата си ❓
13:23 10.08.2025
4 че като нямаш пари може и ръчно
До коментар #1 от "ПЕНСИОНЕР":
тогава ръчно ще махаш13:26 10.08.2025
5 Служебни полицейски автомобили
Ще бъде весело.
Коментиран от #7
13:30 10.08.2025
6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Борисов да джитка с джипка на ТОК
🤣🤣🤣🤣
13:31 10.08.2025
7 А откъде ще заделят
До коментар #5 от "Служебни полицейски автомобили":
гориво за личните. Вие нещо се шегувате нали. Няма далавера няма служители.13:31 10.08.2025
8 Пуц шулен сметане с пръсти
Гейрмания фалира ще рацдат китайчета до 5 години.
13:36 10.08.2025
9 Групи
13:36 10.08.2025
10 Разбира се...
Коментиран от #19, #34
13:48 10.08.2025
11 име
13:50 10.08.2025
12 малка фирма
13:51 10.08.2025
13 БулЕкзит
Коментиран от #38, #43, #45, #65
14:02 10.08.2025
14 дедо
До коментар #1 от "ПЕНСИОНЕР":
идеята на ЕС е не да ти дадат млада булка, а млад младоженец... сбРъкана работа14:05 10.08.2025
15 Левски
14:07 10.08.2025
16 ЕСССР
14:25 10.08.2025
17 Гост
14:39 10.08.2025
18 паразитизъм на шосе
14:40 10.08.2025
19 УдоМача
До коментар #10 от "Разбира се...":
Мислех да пиша коментар, но Вие сте го описал достатъчно добре. Шоуто предстои! :)Коментиран от #33
14:44 10.08.2025
20 000
14:58 10.08.2025
21 Оня с джипката
15:07 10.08.2025
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 ⚒️⚒️⚒️⚒️
Коментиран от #27
16:27 10.08.2025
24 коко
16:39 10.08.2025
25 Всичко
17:07 10.08.2025
26 Антикомуне
Когато ЕС издава директива, то тя се отнася за европейците. Ганьо е с потури и калпак на главата. Докато не ги изхвърли, никога няма разбере европейците и всичко ще му е скъпо.
Коментиран от #35, #48
17:09 10.08.2025
27 Здрасти
До коментар #23 от "⚒️⚒️⚒️⚒️":
Явно говориш за руснаците и войната на Путин.Коментиран от #28
17:10 10.08.2025
28 ⚒️⚒️⚒️⚒️
До коментар #27 от "Здрасти":
Не, темата е:Брюксел, автомобили, закони, решения. Каква, Русия, какъв Путин, ставате вече за лечение, под всяка статия намесвате и давате т, ъ, п, и примери за Русия, САЩ, Украйна17:19 10.08.2025
29 Абе
Коментиран от #31
18:10 10.08.2025
30 емил
18:28 10.08.2025
31 джо
До коментар #29 от "Абе":
Не знам дали си бил в Брюксел когато посетих града в 2018 година -- сега не знам -- навсякъде миришеше тъй като боклука го оставят на определени места не в кофи а в найлоновите торбички и без нощта ги разкъсали котките или кучетата и което било вътре се разляло по тротоара и мирише никъде никога не съм видял толкова мръсен град бях и в Арабските страни с такава отвратителна миризма . Беше лятото някъде около 9.30- 10.00 сутринта и леко ветровито като по улиците се разнасяше миризмата и хартийки и всякакво леки хвърчащи боклуци . Другото което ми направи впечатление самият център го оформяха беше разкопан с нови велосипедни алеи , спирки , нови озелени места с пейки . Значи преди това е било само асфалт обикновен столицата на цивилизованата Европа когато видях не можах да повярвам ? . В Толбухин --Добрич някъде 1974-1975 години центъра го затвориха с за тях години беше с плочи а Брюксел в 2018 година е с обикновен асфалт е бил .( знам мало..умните и ид...отите веднага ще ми дадат отрицателна оценка )Коментиран от #32
18:43 10.08.2025
32 А ти защо мислиш
До коментар #31 от "джо":
Че обикновения асфалт е по-евтин от необикновените плочки в Добрич? То ако беше по-евтино щяха да асфалтират навсякъде, включително тротоарите, А нямаше да правят плочки. Нямаше да съществуват пътища с настилка от бетонови ивици.20:51 10.08.2025
33 Да не беше писал
До коментар #19 от "УдоМача":
Защо се съгласяваш с някой, който има нереалистични представи за света? Обяснявате че няма да има достатъчно литий точно в деня на публикуването на тази новинаCATL спира производството в литиева мина в Китай за три месеца
През последните седмици литиевата индустрия беше разтърсена от изключителна нестабилност на пазарите
12:26 10.08.25 г.
Проблемите с разрешителното и спирането на дейността на CATL се случват в момент, когато Пекин предприема мерки срещу свръхкапацитета в редица отрасли и засилва контрола върху минните дейности. За отрасъла, който повече от две години е измъчван от пренасищане, спирането на добива от важно звено във веригата на доставките обаче ще бъде от полза.
20:55 10.08.2025
34 Няма литий
До коментар #10 от "Разбира се...":
Да повтаряш опорната точка на Toyota, че няма достатъчно литий и батерии, както и няма достатъчно енергия за зареждане на електромобилите, при свръх излишък на енергия и рекордни отрицателни цени на тока днес и затваряне на литиеви Мини заради свръх излишък , както и ценови войни на производителите на батерии заради свръх излишък, нали се сещаш как те прави да изглеждаш?Коментиран от #54
20:58 10.08.2025
35 Издухалдемократ
До коментар #26 от "Антикомуне":
И със служебният електрокар в страни от размера на Германия ще стигна след два дни на обекта, а клиента ще е загубил минимум един ден производство. Орусул ли ще плати целия масраф или антикомуниста ? С повишена трудност.Коментиран от #72
21:14 10.08.2025
36 Хаха
До коментар #1 от "ПЕНСИОНЕР":
Щи дам мойта под наем,тя е младичка,само 30 годишна е 😉 10 години по-малка от мен21:52 10.08.2025
37 5443
Коментиран от #40
22:14 10.08.2025
38 Постоль
До коментар #13 от "БулЕкзит":
Този Евросъюз е за принудително въдворяване в психиатрична клиника! Поредната малоумна идея! Очакваме буркани с не отделящи се капачки!22:45 10.08.2025
39 ганю
До коментар #2 от "Маноил":
не търсят пазар ами гледат да ви издокаратимах в казармата три електрокара и един повдигач
бактън от зарядка по 2 пъти на ден
пълни боклуци
и сегашните не са по добри
02:12 11.08.2025
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Ганчо, Ганчо...
До коментар #40 от "ганю":
На 500 милиона бензинови автомобила 500 милиона колонки ли има?Ако 500 милиона автомобила решат да зареждат бензин в едно и също време къде ще заредят? Замислял ли си се за този проблем?
Коментиран от #42, #63
07:04 11.08.2025
42 Ганчо, Ганчо...
До коментар #41 от "Ганчо, Ганчо...":
Към 2023 г. в България има приблизително 3 467 бензиностанции, според данни от Европейската федерация за горива. Всяка бензиностанция обслужва по 1000 автомобила.400 kW зарядна станция зарежда два пъти по-бавно отколкото бензин, следователно ще трябват два пъти повече бройки зарядни станции около 7000, ако не вложим мисъл.
Но ако помислим, повечето хора ще зареждат на бавни зарядни станции в къщи, на работното място в магазина или на друго място където автомобила така или иначе прекарва и повечето от времето си паркиран. 90% от зарежданията на автомобилите Днес се извършват на такива зарядно и само 10% на бързи.
Така че ще са необходими максимум 1000 бързи зарядни станции за цяла България, предимно по магистралите и на товарните пътища.
Коментиран от #55
07:04 11.08.2025
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Ако дават
10:00 11.08.2025
45 Сетихте се
До коментар #13 от "БулЕкзит":
Преди 10-13 години никой ли не разбра как ЕС прецака Гърция. Даваха им заеми и после ги натиснаха като хората почти гоина нямаха право да теглят повече от 200€ на седмица от сметките си.ЕС и всички Евроатлантици ( Англосаксонци ) правят хората и държавите роби, създават си нови колонии които да ограбват ежедневно, а те самите да забогатяват. Това им е единствената идея в главите.
КомунизЪмЪТ вземаше, но и даваше. Даваше най-вече спокоен, сигурен живот, истинска грижа за здравето на хората и евтини стоки. Вземаше много от свободите, но не допускаше криворазбраната демокрация, която много бързо се изроди в анархия. Или поне в България е така.
Коментиран от #56
10:23 11.08.2025
46 Дай боже
10:23 11.08.2025
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Пилотът Гошу
До коментар #26 от "Антикомуне":
Кат гледам май себе си описваш, щото хал хабер си нямаш. Точно в Европа тея със служебните автомобили ще опищят света, защото освен за градско ползване, за друго електричките не стават. Особено в Германия фирмите ще се озъбят, няма кой да се мъдри три дни с камили по пътищата... Подавам ти жокер - повечето служебни автомобили се дават защото служителят пътува извън града.Коментиран от #50
10:44 11.08.2025
49 Умерен
Коментиран от #52
10:47 11.08.2025
50 500 км градско на ден?
До коментар #48 от "Пилотът Гошу":
Казваш стават само за 500 км градско на ден и не можеш да стигнеш от София до Пловдив и обратно с електромобил зареден през нощта във фирмения гараж? Или пък ако трябва да ходиш до Бургас служителя ще го обърка да спре два пъти по 10-15 минути за почивка веднъж на отиване и веднъж на връщане, защото ще му се обърка графика и не може да тръгне 10 минути по-рано, ако си е сметнал пътуването до секундата и ще закъснее заради тези 10-15 минути спиране?Говоренето на ангро върши работа сред слабообразовани които вярват без да мислят, но буди смях сред мислещите, дори ако са културни и не ти го показват.
Коментиран от #57
10:52 11.08.2025
51 Машала
10:57 11.08.2025
52 Внимавай какво си пожелаваш
До коментар #49 от "Умерен":
За да не ти се случи. Не дърпай дявола за опашката да не те чуят и да си купят по едно такова електромобилче за 440 хиляди евро бройката от твоите данъци.11:00 11.08.2025
53 Коментари
13:03 11.08.2025
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Цървул неграмотен съдран,
До коментар #42 от "Ганчо, Ганчо...":
3467 бензиностанции са поне с по 3-4 реда колонки за зареждане с по 4 вида гориво на всяка колонка,като на тези 4 реда могат едновременно да зареждат 8 автомобила,а на една такава колко колонки да си наливаш ток имаш бе льоло,по една две ел талиги могат да зареждат,и кат дойдеш ти и ша висиш като льольовец поне 40 минути за да си разкачи някой талигата и да се закачиш ти и да мчакаш поне още 40 минути,а ако оня предния е решил да я зарежда до горе 1час и горница не ти мърдат. Безмозъчно изчерпан си,а и не във всички градове има достатъчно зарядни сатнции че да ги ръгнеш електрокарите в контакта.Глям смях ша има когито се купуват удължителни кабели по 30-50 метра да идеш на работа и да си пуснеш от стаята ток да си зареждаж котора електрически,и като те фане шефа ша плащаш на фирмата,че арчиш токя без парса. И шефа освен,че ще те бие може и да те на eve и никой дума не може му обели.Коментиран от #61
14:24 11.08.2025
56 Да те поправя,
До коментар #45 от "Сетихте се":
социализма вземаше не от свободите,а от слободията,която сега се шири в пълна сила по т.нар. "демокрация" зад ,която се крият западналите кръвосмукачи.14:27 11.08.2025
57 Приятел си купи ФВ Пасат от Джендермания
До коментар #50 от "500 км градско на ден?":
на 2 години на 200 хиляди км.Като направиш сметка се получава,че всеки ден трябва да изминава по приблизително 300 км,но като имаш в предвид,че работните дни са 5 това означава,че дневния пробег се качва към 400-500 км всеки работен ден.Или по твоя пример всеки ден един такъв служебен автомобил и шофера му отиват до Стара Загора и се връщат и утре пак. В повечето случаи тези коли изминават само в една посока по около 400 км. Пациент ми разказваше в Джендермания във Фирмата му им дали една Тесла да отидат на 450 км командировка и на магистралата газ но ламарината и след 10 минути компа им казва,че няма да стигнат до крайната точка и минава в режим песетне на енергията и ми разправя тътрузихме се сума ти часове докато стигнем и се прибрехме кажи речи на сутринта ама следващия ден и повече тази кола не я пипнахме.С електрокара само в града.Коментиран от #62
14:58 11.08.2025
58 каунь
15:27 11.08.2025
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Един приятел на една позната
До коментар #55 от "Цървул неграмотен съдран,":
Каза че неин познат е чул от техен общ познат че, ей този бил минал 1000 км с тесла за 9 часа. Я за всеки случай питай твоя приятел, да пита пациента колко километра са пътували, за да пътуват толкова часове? Пациентът да не е бил в едно специално отделение с весели хапчета?15:38 11.08.2025
62 Именно де
До коментар #57 от "Приятел си купи ФВ Пасат от Джендермания":
Дали пасата който си купил е карал градско тези 500 км на ден? Да давам ли и клипа с ходене от София до Слънчев бряг без зареждане - 420 км с малко градско в София? Или вече ти омръзна да го гледаш но се правиш че си забравил? От София до Бургас за три часа. Сам можеш да си сметнеш средната скорост като очевидно е вдигал повече за да постигне такава средна..15:42 11.08.2025
63 Име
До коментар #41 от "Ганчо, Ганчо...":
Ама едното се зарежда за 3-5 минути, а другото часове. Затова е необходимо да има повече ел.зарядни от броя бензиноколонки! Разсъждавате, но малко като амеба!Коментиран от #68
16:09 11.08.2025
64 Орлово око
Пък и комисионна ще има и то не малка.
16:42 11.08.2025
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Ха ха ха
17:42 11.08.2025
68 Презиме, фамилия
До коментар #63 от "Име":
Пропуснал си че Ганьо говори за 400 kW зарядни станции и беше сметнал ако за всеки един от двата милиона автомобила има по една зарядна станция от 400 киловата и всички решат да зареждат едновременно каква мощност ще е необходима за 2 милиона такива колонки.На 400 киловата зарядна станция 40 kW часа 0 се зареждат за 6 минути и това е повече от средния пробег за седмицата на повечето шофьори. Е колко пък зарядни да са необходими, Ако всеки зарежда по шест минути веднъж седмично или 12 минути веднъж на две седмици?
19:02 11.08.2025
69 Табарнак
Мислехме, че сме се отървали от социализЪма, натресохме на същия в много по-идиотска форма.
02:45 12.08.2025
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 Този коментар е премахнат от модератор.