Поредната глупост от Брюксел: Искат всички служебни коли да са електрически и то до пет години!

10 Август, 2025 13:15 24 836 72

  • европейски съюз-
  • служебни автомобили-
  • електромобили

А повече от 60% от всички нови автомобили, продадени в Европа, се купуват от корпоративни клиенти

Поредната глупост от Брюксел: Искат всички служебни коли да са електрически и то до пет години! - 1
Снимка: Shutterstock

Европейският съюз подготвя радикален план, който може да преобърне автомобилния пазар на континента. Ако бъде приет, той ще принуди големите компании с обширни автопаркове да преминат изцяло на електрически превозни средства, като това трябва да стане до 2030 година. Този ход, който предхожда с пет години пълната забрана на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, е най-големият тласък към мобилността без вредни емисии досега. Или поне така смятат хората от Брюксел.

Според информация на немското издание "Bild", Европейската комисия обмисля въвеждането на задължителна квота за компании с големи автопаркове, включително фирми за коли под наем и други корпоративни клиенти. Тези компании ще трябва да електрифицират целите си автопаркове до 2030 година. Тази стратегия е насочена към ускоряване на прехода към устойчив транспорт и намаляване на въглеродните емисии в Европа.

Повече от 60% от всички нови автомобили, продадени в Европа, се купуват от корпоративни клиенти. Затова, ако това предложение бъде прието, то ще създаде огромен пазарен тласък за електрическите превозни средства. Увеличеното търсене ще стимулира не само производството, но и развитието на зарядна инфраструктура, което в момента е един от най-големите проблеми пред масовата електрификация.

Инициативата е крайно продължение на по-широката екологична политика на ЕС, включително и забраната за продажба на нови автомобили с ДВГ от 2035 година. С въвеждането на по-ранен срок за корпоративните клиенти, Съюзът цели да даде силен пример и да ускори декарбонизацията на транспортния сектор.

Очаква се този ход да има множество отрицателни ефекти, макар от ЕС да смятат, че той ще стимулира иновациите в производството на електрически превозни средства, ще допринесе за по-устойчива градска среда и ще ускори постигането на климатичните цели на ЕС.

Ако това се случи, компаниите ще трябва да се адаптират още по-бързо към новата реалност, което ще изисква значителни инвестиции. Ще бъде интересно да се проследи как ще реагират бизнесът и производителите на автомобили на тази потенциална промяна в правилата на играта.


Поставете оценка:
Оценка 2 от 81 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ПЕНСИОНЕР

    154 7 Отговор
    И аз искам млада жена ,ама ми идва много скъпо .

    Коментиран от #4, #14, #36

  • 2 Маноил

    189 6 Отговор
    Няма кой да купува електрокарите и търсят пазар.

    Коментиран от #39

  • 3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    106 9 Отговор
    Защо да е глупост🤔
    Нека фирмите се радват на Токовия удар❗
    Глупост е защо трябва да карат Дядо Тошко от село Светлина да кара кола на ток до нивата си ❓
  • 4 че като нямаш пари може и ръчно

    11 40 Отговор

    До коментар #1 от "ПЕНСИОНЕР":

    тогава ръчно ще махаш
  • 5 Служебни полицейски автомобили

    146 7 Отговор
    ще гонят нарушители по магистралата с 300 и след 3 км ще им свърши тока.
    Ще бъде весело.

    Коментиран от #7

  • 6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    81 9 Отговор
    🤣🤣🤣🤣
    Борисов да джитка с джипка на ТОК
    🤣🤣🤣🤣
  • 7 А откъде ще заделят

    71 5 Отговор

    До коментар #5 от "Служебни полицейски автомобили":

    гориво за личните. Вие нещо се шегувате нали. Няма далавера няма служители.
  • 8 Пуц шулен сметане с пръсти

    62 6 Отговор
    Ужас ти казвам локомотивите стават електрически а колети също няма вече нафта немцката технология на Руди умре.
    Гейрмания фалира ще рацдат китайчета до 5 години.
  • 9 Групи

    32 16 Отговор
    Кой определя какво глупост ?
  • 10 Разбира се...

    106 7 Отговор
    ...литий за батериите няма да има от никъде, ма карай, важно е да се щави населението. Определено ще има масови бунтове и за щастие фражданска война в ЕС!

    Коментиран от #19, #34

  • 11 име

    111 5 Отговор
    Всички солари и батерии се правят в Китай. Зелената измама подпомага единствено китайската ппомишленост, в Европа остава все по-малко и по-малко производство.
  • 12 малка фирма

    16 51 Отговор
    Ползвам дизелов бус и електричка. Ако излезе добър електрически бус ще сменя дизеловия. За града ми е перфектно.
  • 13 БулЕкзит

    146 9 Отговор
    трябва да се махаме от тоя прогнил съюз, който превръща хората в роби.... по-зле е и от комунизма... ще плащаме по-скъпо всичко заради налудничавите идеи на некви корумпирани глобалисти

    Коментиран от #38, #43, #45, #65

  • 14 дедо

    93 4 Отговор

    До коментар #1 от "ПЕНСИОНЕР":

    идеята на ЕС е не да ти дадат млада булка, а млад младоженец... сбРъкана работа
  • 15 Левски

    29 6 Отговор
    Факти, оправете си пунктуацията. Пред "и то" има запетая.
  • 16 ЕСССР

    78 4 Отговор
    На Урсуланците главите са им големи, защото имат големи наторени мозъци!
  • 17 Гост

    89 3 Отговор
    Пазарна икономика, Урсула? Ще налага електрокари със забрани.
  • 18 паразитизъм на шосе

    55 4 Отговор
    Администрацията не е прозводителна. Това са вашите пари. От тия паразити полза няма!!!! Само отделят СО2!!! ЗАМЪРСИТЕЛИ И ЕКОТЕРОСТИ!!!
  • 19 УдоМача

    42 4 Отговор

    До коментар #10 от "Разбира се...":

    Мислех да пиша коментар, но Вие сте го описал достатъчно добре. Шоуто предстои! :)

    Коментиран от #33

  • 20 000

    85 4 Отговор
    Скоро ес ще наложи и квоти на домовете, в които живеем. Фашизма се върна.
  • 21 Оня с джипката

    101 3 Отговор
    Каква е тази европейска комисия, кой й дава толкова власт, че да управлява държавите-членки, заменяйки техните правителства? Нима това е суверинитет?!
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 ⚒️⚒️⚒️⚒️

    55 4 Отговор
    Алкохола, нар. котици водят до луди, идеи

    Коментиран от #27

  • 24 коко

    63 3 Отговор
    Евро идиотщина.ЕС се управлява от ограничени нагли същества които са далече от действителността.
  • 25 Всичко

    51 3 Отговор
    в ЕС се прави със законодателна принуда. Нещата не отиват на добре за тази организация.
  • 26 Антикомуне

    11 76 Отговор
    Глупост е за Ганьо, че няма пари и кара 20г таралясници. Редовно обслужване е смела мечта. Колата се кара докато умре на пътя и после Ганьо да й вземе 400лв от скрап.
    Когато ЕС издава директива, то тя се отнася за европейците. Ганьо е с потури и калпак на главата. Докато не ги изхвърли, никога няма разбере европейците и всичко ще му е скъпо.

    Коментиран от #35, #48

  • 27 Здрасти

    3 34 Отговор

    До коментар #23 от "⚒️⚒️⚒️⚒️":

    Явно говориш за руснаците и войната на Путин.

    Коментиран от #28

  • 28 ⚒️⚒️⚒️⚒️

    46 2 Отговор

    До коментар #27 от "Здрасти":

    Не, темата е:Брюксел, автомобили, закони, решения. Каква, Русия, какъв Путин, ставате вече за лечение, под всяка статия намесвате и давате т, ъ, п, и примери за Русия, САЩ, Украйна
  • 29 Абе

    29 1 Отговор
    как Брюксел ще е глупав, като мозък и акъл тече вече и по улиците му......

    Коментиран от #31

  • 30 емил

    60 1 Отговор
    Тези корумпирани Евро...гейове са най- корумпираната Легална престъпна организация наречена ЕС безспорно ще унищожат Европа . Където се раздават милиони подкупи за висши длъжности само едно изменение в закона принася милиарди печалби за големите фирми. Изградена безупречна корумпирана система която работи от години като лидерите се назначават не от Европейските страни или народи от малка група алчни , ненаситни изр..оди които финансират изборите и контролират цялата продажна медия която работи за тях. И естествено тези лицемери предатели на Националните интереси на Европа са назначени и служат на същите които са ги назначили и нямат нищо общо с интересите на народа си. .
  • 31 джо

    41 2 Отговор

    До коментар #29 от "Абе":

    Не знам дали си бил в Брюксел когато посетих града в 2018 година -- сега не знам -- навсякъде миришеше тъй като боклука го оставят на определени места не в кофи а в найлоновите торбички и без нощта ги разкъсали котките или кучетата и което било вътре се разляло по тротоара и мирише никъде никога не съм видял толкова мръсен град бях и в Арабските страни с такава отвратителна миризма . Беше лятото някъде около 9.30- 10.00 сутринта и леко ветровито като по улиците се разнасяше миризмата и хартийки и всякакво леки хвърчащи боклуци . Другото което ми направи впечатление самият център го оформяха беше разкопан с нови велосипедни алеи , спирки , нови озелени места с пейки . Значи преди това е било само асфалт обикновен столицата на цивилизованата Европа когато видях не можах да повярвам ? . В Толбухин --Добрич някъде 1974-1975 години центъра го затвориха с за тях години беше с плочи а Брюксел в 2018 година е с обикновен асфалт е бил .( знам мало..умните и ид...отите веднага ще ми дадат отрицателна оценка )

    Коментиран от #32

  • 32 А ти защо мислиш

    2 18 Отговор

    До коментар #31 от "джо":

    Че обикновения асфалт е по-евтин от необикновените плочки в Добрич? То ако беше по-евтино щяха да асфалтират навсякъде, включително тротоарите, А нямаше да правят плочки. Нямаше да съществуват пътища с настилка от бетонови ивици.
  • 33 Да не беше писал

    15 1 Отговор

    До коментар #19 от "УдоМача":

    Защо се съгласяваш с някой, който има нереалистични представи за света? Обяснявате че няма да има достатъчно литий точно в деня на публикуването на тази новина

    CATL спира производството в литиева мина в Китай за три месеца

    През последните седмици литиевата индустрия беше разтърсена от изключителна нестабилност на пазарите

    12:26 10.08.25 г.

    Проблемите с разрешителното и спирането на дейността на CATL се случват в момент, когато Пекин предприема мерки срещу свръхкапацитета в редица отрасли и засилва контрола върху минните дейности. За отрасъла, който повече от две години е измъчван от пренасищане, спирането на добива от важно звено във веригата на доставките обаче ще бъде от полза.
  • 34 Няма литий

    3 25 Отговор

    До коментар #10 от "Разбира се...":

    Да повтаряш опорната точка на Toyota, че няма достатъчно литий и батерии, както и няма достатъчно енергия за зареждане на електромобилите, при свръх излишък на енергия и рекордни отрицателни цени на тока днес и затваряне на литиеви Мини заради свръх излишък , както и ценови войни на производителите на батерии заради свръх излишък, нали се сещаш как те прави да изглеждаш?

    Коментиран от #54

  • 35 Издухалдемократ

    30 3 Отговор

    До коментар #26 от "Антикомуне":

    И със служебният електрокар в страни от размера на Германия ще стигна след два дни на обекта, а клиента ще е загубил минимум един ден производство. Орусул ли ще плати целия масраф или антикомуниста ? С повишена трудност.

    Коментиран от #72

  • 36 Хаха

    8 2 Отговор

    До коментар #1 от "ПЕНСИОНЕР":

    Щи дам мойта под наем,тя е младичка,само 30 годишна е 😉 10 години по-малка от мен
  • 37 5443

    40 1 Отговор
    а урсула ще продължи да се вози с чартърен самолет който един полет гори повече отрови от всичите ми коли за цял живот

    Коментиран от #40

  • 38 Постоль

    39 3 Отговор

    До коментар #13 от "БулЕкзит":

    Този Евросъюз е за принудително въдворяване в психиатрична клиника! Поредната малоумна идея! Очакваме буркани с не отделящи се капачки!
  • 39 ганю

    19 1 Отговор

    До коментар #2 от "Маноил":

    не търсят пазар ами гледат да ви издокарат
    имах в казармата три електрокара и един повдигач
    бактън от зарядка по 2 пъти на ден
    пълни боклуци
    и сегашните не са по добри
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Ганчо, Ганчо...

    3 16 Отговор

    До коментар #40 от "ганю":

    На 500 милиона бензинови автомобила 500 милиона колонки ли има?

    Ако 500 милиона автомобила решат да зареждат бензин в едно и също време къде ще заредят? Замислял ли си се за този проблем?

    Коментиран от #42, #63

  • 42 Ганчо, Ганчо...

    4 6 Отговор

    До коментар #41 от "Ганчо, Ганчо...":

    Към 2023 г. в България има приблизително 3 467 бензиностанции, според данни от Европейската федерация за горива. Всяка бензиностанция обслужва по 1000 автомобила.

    400 kW зарядна станция зарежда два пъти по-бавно отколкото бензин, следователно ще трябват два пъти повече бройки зарядни станции около 7000, ако не вложим мисъл.

    Но ако помислим, повечето хора ще зареждат на бавни зарядни станции в къщи, на работното място в магазина или на друго място където автомобила така или иначе прекарва и повечето от времето си паркиран. 90% от зарежданията на автомобилите Днес се извършват на такива зарядно и само 10% на бързи.

    Така че ще са необходими максимум 1000 бързи зарядни станции за цяла България, предимно по магистралите и на товарните пътища.

    Коментиран от #55

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Ако дават

    3 1 Отговор
    парите за електричките какво ва бърка.
  • 45 Сетихте се

    24 2 Отговор

    До коментар #13 от "БулЕкзит":

    Преди 10-13 години никой ли не разбра как ЕС прецака Гърция. Даваха им заеми и после ги натиснаха като хората почти гоина нямаха право да теглят повече от 200€ на седмица от сметките си.
    ЕС и всички Евроатлантици ( Англосаксонци ) правят хората и държавите роби, създават си нови колонии които да ограбват ежедневно, а те самите да забогатяват. Това им е единствената идея в главите.
    КомунизЪмЪТ вземаше, но и даваше. Даваше най-вече спокоен, сигурен живот, истинска грижа за здравето на хората и евтини стоки. Вземаше много от свободите, но не допускаше криворазбраната демокрация, която много бързо се изроди в анархия. Или поне в България е така.

    Коментиран от #56

  • 46 Дай боже

    1 6 Отговор
    Балкански дебилииии
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Пилотът Гошу

    7 1 Отговор

    До коментар #26 от "Антикомуне":

    Кат гледам май себе си описваш, щото хал хабер си нямаш. Точно в Европа тея със служебните автомобили ще опищят света, защото освен за градско ползване, за друго електричките не стават. Особено в Германия фирмите ще се озъбят, няма кой да се мъдри три дни с камили по пътищата... Подавам ти жокер - повечето служебни автомобили се дават защото служителят пътува извън града.

    Коментиран от #50

  • 49 Умерен

    7 0 Отговор
    Всички виши политици и правителсва в Европа да сменят големите си лимозини с електрически автомовили.

    Коментиран от #52

  • 50 500 км градско на ден?

    4 9 Отговор

    До коментар #48 от "Пилотът Гошу":

    Казваш стават само за 500 км градско на ден и не можеш да стигнеш от София до Пловдив и обратно с електромобил зареден през нощта във фирмения гараж? Или пък ако трябва да ходиш до Бургас служителя ще го обърка да спре два пъти по 10-15 минути за почивка веднъж на отиване и веднъж на връщане, защото ще му се обърка графика и не може да тръгне 10 минути по-рано, ако си е сметнал пътуването до секундата и ще закъснее заради тези 10-15 минути спиране?

    Говоренето на ангро върши работа сред слабообразовани които вярват без да мислят, но буди смях сред мислещите, дори ако са културни и не ти го показват.

    Коментиран от #57

  • 51 Машала

    1 1 Отговор
    Идеално. Дано да стане
  • 52 Внимавай какво си пожелаваш

    5 1 Отговор

    До коментар #49 от "Умерен":

    За да не ти се случи. Не дърпай дявола за опашката да не те чуят и да си купят по едно такова електромобилче за 440 хиляди евро бройката от твоите данъци.

  • 53 Коментари

    1 1 Отговор
    Глупости на търкалета!
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Цървул неграмотен съдран,

    7 1 Отговор

    До коментар #42 от "Ганчо, Ганчо...":

    3467 бензиностанции са поне с по 3-4 реда колонки за зареждане с по 4 вида гориво на всяка колонка,като на тези 4 реда могат едновременно да зареждат 8 автомобила,а на една такава колко колонки да си наливаш ток имаш бе льоло,по една две ел талиги могат да зареждат,и кат дойдеш ти и ша висиш като льольовец поне 40 минути за да си разкачи някой талигата и да се закачиш ти и да мчакаш поне още 40 минути,а ако оня предния е решил да я зарежда до горе 1час и горница не ти мърдат. Безмозъчно изчерпан си,а и не във всички градове има достатъчно зарядни сатнции че да ги ръгнеш електрокарите в контакта.Глям смях ша има когито се купуват удължителни кабели по 30-50 метра да идеш на работа и да си пуснеш от стаята ток да си зареждаж котора електрически,и като те фане шефа ша плащаш на фирмата,че арчиш токя без парса. И шефа освен,че ще те бие може и да те на eve и никой дума не може му обели.

    Коментиран от #61

  • 56 Да те поправя,

    7 1 Отговор

    До коментар #45 от "Сетихте се":

    социализма вземаше не от свободите,а от слободията,която сега се шири в пълна сила по т.нар. "демокрация" зад ,която се крият западналите кръвосмукачи.
  • 57 Приятел си купи ФВ Пасат от Джендермания

    5 1 Отговор

    До коментар #50 от "500 км градско на ден?":

    на 2 години на 200 хиляди км.Като направиш сметка се получава,че всеки ден трябва да изминава по приблизително 300 км,но като имаш в предвид,че работните дни са 5 това означава,че дневния пробег се качва към 400-500 км всеки работен ден.Или по твоя пример всеки ден един такъв служебен автомобил и шофера му отиват до Стара Загора и се връщат и утре пак. В повечето случаи тези коли изминават само в една посока по около 400 км. Пациент ми разказваше в Джендермания във Фирмата му им дали една Тесла да отидат на 450 км командировка и на магистралата газ но ламарината и след 10 минути компа им казва,че няма да стигнат до крайната точка и минава в режим песетне на енергията и ми разправя тътрузихме се сума ти часове докато стигнем и се прибрехме кажи речи на сутринта ама следващия ден и повече тази кола не я пипнахме.С електрокара само в града.

    Коментиран от #62

  • 58 каунь

    3 1 Отговор
    зилени еурогей кавали!
  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Един приятел на една позната

    4 0 Отговор

    До коментар #55 от "Цървул неграмотен съдран,":

    Каза че неин познат е чул от техен общ познат че, ей този бил минал 1000 км с тесла за 9 часа. Я за всеки случай питай твоя приятел, да пита пациента колко километра са пътували, за да пътуват толкова часове? Пациентът да не е бил в едно специално отделение с весели хапчета?

  • 62 Именно де

    1 0 Отговор

    До коментар #57 от "Приятел си купи ФВ Пасат от Джендермания":

    Дали пасата който си купил е карал градско тези 500 км на ден? Да давам ли и клипа с ходене от София до Слънчев бряг без зареждане - 420 км с малко градско в София? Или вече ти омръзна да го гледаш но се правиш че си забравил? От София до Бургас за три часа. Сам можеш да си сметнеш средната скорост като очевидно е вдигал повече за да постигне такава средна..
  • 63 Име

    3 0 Отговор

    До коментар #41 от "Ганчо, Ганчо...":

    Ама едното се зарежда за 3-5 минути, а другото часове. Затова е необходимо да има повече ел.зарядни от броя бензиноколонки! Разсъждавате, но малко като амеба!

    Коментиран от #68

  • 64 Орлово око

    3 1 Отговор
    Е тия дето гният по складовете , какво да ги прави Урсула ?
    Пък и комисионна ще има и то не малка.
  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Ха ха ха

    4 1 Отговор
    Те хубаво корумпирани, ама богатеят а ние обедняваме след всяко тяхно безумно решение. И ще е така докато ни довършат, освен ако преди това не ги ликвидираме ние. И не чакайте помощ от запад. Там нормални вече практически няма. Помощта ще дойде от изток, ако изобщо дойде помощ за боклуци като нас, европейците , превърнати в зомбита.
  • 68 Презиме, фамилия

    1 1 Отговор

    До коментар #63 от "Име":

    Пропуснал си че Ганьо говори за 400 kW зарядни станции и беше сметнал ако за всеки един от двата милиона автомобила има по една зарядна станция от 400 киловата и всички решат да зареждат едновременно каква мощност ще е необходима за 2 милиона такива колонки.


    На 400 киловата зарядна станция 40 kW часа 0 се зареждат за 6 минути и това е повече от средния пробег за седмицата на повечето шофьори. Е колко пък зарядни да са необходими, Ако всеки зарежда по шест минути веднъж седмично или 12 минути веднъж на две седмици?
  • 69 Табарнак

    4 0 Отговор
    Излизане от ЕС. Той ни донесе много повече разочарования и проблеми отколкото ползи. А накрая ще ни вкарат и във война. Само и само гинеколожките, макароните и пр. да останат на власт.

    Мислехме, че сме се отървали от социализЪма, натресохме на същия в много по-идиотска форма.
  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.