Нов рекорд за Mercedes EQS: 1205 км без презареждане

11 Септември, 2025 10:02 3 714 18

  • mercedes-benz-
  • eqs-
  • пробег-
  • рекорд-
  • твърдотелни батерии

Тестването на колата е в реални условия

Нов рекорд за Mercedes EQS: 1205 км без презареждане - 1

Mercedes-Benz постигна забележителен успех в тестването на технологии за твърдотелни батерии. Сериен модел Mercedes-Benz EQS, оборудван с такъв тип батерия, измина 1205 км от Щутгарт, Германия, до Малмьо, Швеция, без нито едно спиране за зареждане. Това постижение доказва, че технологията е готова да работи в реални условия, а не само в лабораторна среда. Автомобилът дори подобри предишния рекорд на Vision EQXX по маршрута Щутгарт-Силвърстоун с три километра и пристигна в Малмьо с остатъчен пробег от 137 километра.

Това пътуване е част от обширна програма за валидиране на технологията за твърдотелни батерии на Mercedes-Benz. Освен дигитални симулации и тестове в специализирани съоръжения в Щутгарт-Унтертюркхайм и Зинделфинген, компанията подлага автомобила и батерията на изпитания в реални условия на обществени пътища. Целта е да се оцени общата производителност на автомобила в различни климатични зони и профили на маршрутите, както и да се ускори пътят към серийно производство. Маршрутът от Щутгарт до Малмьо, следващ магистралите A7 и E20, е изчислен с помощта на системата Electric Intelligence, която отчита топографията, трафика, температурата на околната среда и енергийните нужди.

Нов рекорд за Mercedes EQS: 1205 км без презареждане

Системата с твърдотелни батерии е разработена в тясно сътрудничество с Mercedes-AMG High Performance Powertrains (HPP), центърът за Формула 1 на Mercedes-Benz Group. Използваните литиево-метални клетки са предоставени от американския производител Factorial Energy и са базирани на тяхната FEST (Factorial Electrolyte System Technology).

Нов рекорд за Mercedes EQS: 1205 км без презареждане

За да се справят с промените в обема, типични за тази технология, твърдотелната батерия е оборудвана с пневматични задвижващи механизми. Тези механизми осигуряват необходимото контактно налягане върху клетките по време на зареждане и разреждане, което гарантира безупречната работа на батерията във времето. Полезното енергийно съдържание на батерията е увеличено с 25%, като същевременно теглото и размерът ѝ остават сравними със стандартната батерия на EQS. Подобрената ефективност е постигната и чрез пасивно охлаждане с въздушен поток.

Нов рекорд за Mercedes EQS: 1205 км без презареждане

Това рекордно постижение подчертава огромния потенциал на твърдотелните батерии за бъдещите електрически автомобили и утвърждава Mercedes-Benz като лидер в разработката на технологии за електромобилност.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Това

    10 6 Отговор
    на хартия е добре, но за колко време, да видим с колко е карал а оттам и колко е реален теста.Какъв е капацитета на батерията? Да не се окаже че е карал с 90-100 по магистралата? Или като едно време някои хитрувха при подобни тестове (ДВГ) - карат във въздушния тунел зад кола (камион).

    Коментиран от #15

  • 2 Пилот на Ферари

    11 6 Отговор
    Защо ли не им вярвам на тия немци ? Само с мушенгии се занимават . Помним какви ги сътвориха с Дизелгейт !
    И там вредните емисии бяха много ниски .
  • 3 ЕйАй

    11 3 Отговор
    Парното с отделна дизелова печка лие, или рекордът е през пролетта, без нужда от климатик?
  • 4 жжжжжж

    7 2 Отговор
    за колко време се зарежда.....
  • 5 ДДДДД

    14 4 Отговор
    Не се съобщава за колко време е изминал тия километри. Много е вероятно да се е движил със скорост под 50км/час за да не оказва влияние въздушното съпротивление. Търговски алабализми...
  • 6 Ужас и безумие

    9 2 Отговор
    За да се справят с промените в обема, типични за тази технология, твърдотелната батерия е оборудвана с пневматични задвижващи механизми. Тези механизми осигуряват необходимото контактно налягане върху клетките по време на зареждане и разреждане, което гарантира безупречната работа на батерията във времето."


    Механика в батериите? Вярно се занимават с глупости. Електричеството не трябваше ли да опрости автомобилите и да премахне много от ненужната механика? Какъв е смисълът да правиш скъпи и леки батерии, ако ще трябва да добавиш хидравлична система за да работят, която освен първоначална цена и допълнително тегло, ще изисква и редовна поддръжка. А като ти се повреди хидравликата прецакваш и батерията. Как пък се намират начин да те привикат в сервиза за да ти вземат парите?
  • 7 хъхъ

    12 5 Отговор
    Като я оставиш зимата на минус 20 навън, пробега ще е наполовина.

    Коментиран от #11

  • 8 Само питам

    9 2 Отговор
    Тия твърди клетки , да не са дървени пелети и в багажника парен котел ?
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Хапопои

    8 3 Отговор
    Повече от 1000км са излишни, голяма и тежка батерия. В града ти стигат 100-150км на ден и през ноща зареждане вкъщи. Ако толкова караш аз след 500км съм схванат... на човек и му.се пикае, а има ли жена и деца мин спиране па 250км
  • 11 Хахахаха

    11 2 Отговор

    До коментар #7 от "хъхъ":

    Брейййй, гоуеми специалисти тука уеееее. Вие колко електрически коли сте имали?
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 RAM-зес

    8 5 Отговор
    Xiaomi отдавна го може това, на половината от цената на този немски варел!

    Коментиран от #16

  • 14 Досега 100 години дундуркаме

    9 0 Отговор
    Бензинови и дизелови печки с колела и седалки
    Сега ще дондуркаме батерии с колела и седалки
  • 15 Коментиращ

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Това":

    По-важният въпрос е:
    Кога ще проведат същия тест, но през зимата?

    Ел ...гандата е нонстоп по всяка една медия?!
    Само дето купените драскачи така и не разбраха, че когато все още не си уловил рибата, НЕ трябва да слагаш тигана на котлона!
  • 16 Не се излагай!

    3 3 Отговор

    До коментар #13 от "RAM-зес":

    Китайските коли и 500 км не издържат! Затова са на половин цена. Да не казвам че ако направят 200000 км пробег трябва да ги бракуват! Вземи си такава кола и ще е вечно твоя!
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Д-р Тайс

    1 1 Отговор
    Моята дизеларка(еуро 6) с едно зареждане и тя изкарва 1220км от 5 години. Освен това мога да спра в некое село и да си купя шише нафта от некоя бабичка и да си дозаредя. А с тока зареждането става много сложно и бавно! Ако се продават заредени батерии във вид на касети и като минеш да смениш касетата за 2минути,тогава мооже! Ето,това е иновация!