Внезапно и, както често се случва с американската марка, неофициално, Tesla свали завесата пред една от най-строго пазените си тайни: реалният мащаб на производството на своя Cybertruck. Това разкритие не дойде чрез блестящ финансов доклад или триумфално съобщение, а чрез унизителна кампания за изтегляне (recall), наложена от регулаторите.
Според документи, публикувани от Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA), от пазара се изтеглят всички 63 619 екземпляра на Cybertruck, произведени от ноември 2023-а до октомври 2025 година. Цифрата, която компанията традиционно прикриваше с почти маниакална секретност, се оказа пълен провал в сравнение с първоначалните гръмки обещания за масово производство.
А поводът за това мащабно изтегляне е повече от смущаващ за една технологична компания, която претендира за иновации. Проблемът е свързан с нещо толкова фундаментално като предните светлини.
Оказва се, че софтуерна грешка в алгоритъма за управление на осветлението е превърнала футуристичния пикап в потенциална опасност на пътя. Интензитетът на светлината надвишава установените федерални стандарти, като съществува сериозен риск да заслепи или разсее насрещно движещите се шофьори. С други думи, една чисто софтуерна недомислица излага на повишен риск от инциденти и всички останали участници в движението.
Това подчертава хроничния проблем на електромобилите и особено на Tesla: прекалената им зависимост от кода. Един алгоритъм, вместо да осигури прецизност, създава критичен дефект в сигурността.
За собствениците, парадоксално, ремонтът е прекалено лесен – той не изисква посещение в сервизния център. Tesla „замести“ физическата отговорност с дистанционна актуализация на софтуера (over-the-air, OTA). Поправката е инкорпорирана във версия на софтуера 2025.38.3 и е започнала да се инсталира на 8 октомври, седмица след като грешката е била открита..
Въпреки че компанията самодоволно твърди, че до момента не е имало инциденти, свързани с прекомерната яркост, фактът остава: десетки хиляди клиенти са били в потенциална опасност заради програмен бъг. Официалните писма за изтегляне ще започнат да се изпращат чак на 13 декември 2025 година.
Най-голямото "откритие" на тази сервизна акция обаче е обемът на производството. Документът на NHTSA служи като неволно признание – всички 63 619 автомобила, засегнати от актуализацията, представляват общия брой Cybertruck, сглобени от самото начало на производството.
Това означава, че за почти две години (ноември 2023 година до октомври 2025 година), Tesla е успяла да произведе единствено малко над шестдесет хиляди бройки от своя революционен пикап. Тази цифра не просто разочарова – тя е поредното свидетелство за провала на Илон Мъск да превърне грандиозните обещания в реална пазарна доминация.
В крайна сметка, Cybertruck се оказа не толкова футуристичен пробив, колкото скъп и проблемен експеримент, чиято истинска мащабност бе разкрита не от триумф, а от необходимостта от ремонт.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 таксиджия 🚖
15:12 30.10.2025
2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
15:18 30.10.2025
3 Трол
15:32 30.10.2025
4 И грозни
15:45 30.10.2025
5 демократ
От 0-100 за 20 секунди 0-200 е технически непостижимо.
Колко стомана харчат в Млада Болеслав да произведат тези бо клуци трябва да е подсъдно.
Коментиран от #7, #9
15:50 30.10.2025
6 Ха ха ха ха
Честито на печелившите!
15:55 30.10.2025
7 Хе хе
До коментар #5 от "демократ":
Шкодата ще надживее Тесла и още как. Лесна и евтина подръжка, икономичен двигател и майстори от път и на път.Коментиран от #10
15:58 30.10.2025
8 незнайко
15:59 30.10.2025
9 Гейстър
До коментар #5 от "демократ":
А твоята Тесла изтеглиха ли я в сервиза или бърбориш колкото да не заспиш? Иначе думите ти не струват дори един пробит цент.16:02 30.10.2025
10 демократ
До коментар #7 от "Хе хе":
Няма нещо с двг което да надживее сносно направена електричка.Два от основните компоненти на колите с двг двигателя и скоростната кутия особено ръчна таква и съединител са консуматив елвктрическия двигател развива немислими обороти при много по малко триене.
Течностите необходими за правилното функциониране на двг при налягането при което работят правят уплътбенията консуматив.
Батерията на Тесла и на 20 години да е зафубила само няколко процента от капацитета си.
Коментиран от #12
16:03 30.10.2025
11 Лъжи и маже
16:05 30.10.2025
12 Ха ха ха ха
До коментар #10 от "демократ":
Това къде го прочете? Във брошурата на Тесла или ти лично изпробва батерията на тостера за 20 години?Нека ти отговори Механика, защото е в пъти по-компетентен от теб за темата издържливост на автомобили и тяхните компоненти.
Коментиран от #13, #20
16:10 30.10.2025
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Интересно
Коментиран от #17
16:14 30.10.2025
15 Тц тц тц тц
До коментар #13 от "демократ":
Ставаме злобни и агресивни нещо? Не се учудвам, нормално е за дървените философи.Коментиран от #16
16:17 30.10.2025
16 демократ
До коментар #15 от "Тц тц тц тц":
Обори ме с някакъв факт аз изложих мойте а ти нищо.Кой компонент ще се износи по бързо и в кой автомобил
Коментиран от #21
16:18 30.10.2025
17 демократ
До коментар #14 от "Интересно":
фен на Путин?Как познах.
16:20 30.10.2025
18 Камион БГ
16:44 30.10.2025
19 Виктор ергена
16:48 30.10.2025
20 Тузара
До коментар #12 от "Ха ха ха ха":
Едната от колите ми е на 12г. с оригинална батерия и сцепена от каране. Колко бона си готов да заложиш за остатъчен % заряд? Замерваме в сервиза.Коментиран от #23
17:01 30.10.2025
21 Притежател
До коментар #16 от "демократ":
Само маркучи и консумативи са ти у главата.Иначе служебният бус електричка, на няма и 3 години отказа да зарежда. У сервиза казаха че няква платка изгоряла, ама струвала 6000лв. Найс А?
Коментиран от #25
17:16 30.10.2025
22 Тесльо=идиот
17:51 30.10.2025
23 Така е
До коментар #20 от "Тузара":
Смяната на батерията на Тесла струва 20000 евра в Германия след гаранцията от 160000 км или 8 години.Коментиран от #27
17:56 30.10.2025
24 И" За Това !
Са Дали Пари !
20:02 30.10.2025
25 Милен
До коментар #21 от "Притежател":
Ами като е на само 3 години този хем служебен ел. бус, ти ли ги плати тия 6000 или викаш буса е поръчан от алито и сега от там ще си поръчваш частите, че за гаранция и дума да не ставаКоментиран от #26, #28
20:20 30.10.2025
26 демократ
До коментар #25 от "Милен":
Н споменава каква марка и тн.20:45 30.10.2025
27 демократ
До коментар #23 от "Така е":
Ка ун батериите на Тесла са на Модулен принцип сиреч можеш да сменяш отделни модули а не всички ан куп. Един модул в ибея е 200-600 долара.Деиго?!
20:52 30.10.2025
28 Притежател
До коментар #25 от "Милен":
Точно така, служебен ел.бус марка Renault. И няма гаранция за тази платка след 3 години, сам поемаш разхода.10:07 31.10.2025
29 Тесла
11:48 31.10.2025
30 Ти да видиш
12:15 03.11.2025