Случайно разкриха реалния брой произведени пикапи Tesla Cybertruck. И той въобще не е голям, но пък колите са дефектни

30 Октомври, 2025 15:07 2 241 30

  • tesla-
  • cybertruck-
  • сервизна акция-
  • производство

Според документи, публикувани от Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA), от пазара се изтеглят всички 63 619 екземпляра на Cybertruck

Случайно разкриха реалния брой произведени пикапи Tesla Cybertruck. И той въобще не е голям, но пък колите са дефектни - 1
Снимка: Shutterstock

Внезапно и, както често се случва с американската марка, неофициално, Tesla свали завесата пред една от най-строго пазените си тайни: реалният мащаб на производството на своя Cybertruck. Това разкритие не дойде чрез блестящ финансов доклад или триумфално съобщение, а чрез унизителна кампания за изтегляне (recall), наложена от регулаторите.

Според документи, публикувани от Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA), от пазара се изтеглят всички 63 619 екземпляра на Cybertruck, произведени от ноември 2023-а до октомври 2025 година. Цифрата, която компанията традиционно прикриваше с почти маниакална секретност, се оказа пълен провал в сравнение с първоначалните гръмки обещания за масово производство.

А поводът за това мащабно изтегляне е повече от смущаващ за една технологична компания, която претендира за иновации. Проблемът е свързан с нещо толкова фундаментално като предните светлини.

Оказва се, че софтуерна грешка в алгоритъма за управление на осветлението е превърнала футуристичния пикап в потенциална опасност на пътя. Интензитетът на светлината надвишава установените федерални стандарти, като съществува сериозен риск да заслепи или разсее насрещно движещите се шофьори. С други думи, една чисто софтуерна недомислица излага на повишен риск от инциденти и всички останали участници в движението.

Това подчертава хроничния проблем на електромобилите и особено на Tesla: прекалената им зависимост от кода. Един алгоритъм, вместо да осигури прецизност, създава критичен дефект в сигурността.

За собствениците, парадоксално, ремонтът е прекалено лесен – той не изисква посещение в сервизния център. Tesla „замести“ физическата отговорност с дистанционна актуализация на софтуера (over-the-air, OTA). Поправката е инкорпорирана във версия на софтуера 2025.38.3 и е започнала да се инсталира на 8 октомври, седмица след като грешката е била открита..

Въпреки че компанията самодоволно твърди, че до момента не е имало инциденти, свързани с прекомерната яркост, фактът остава: десетки хиляди клиенти са били в потенциална опасност заради програмен бъг. Официалните писма за изтегляне ще започнат да се изпращат чак на 13 декември 2025 година.

Най-голямото "откритие" на тази сервизна акция обаче е обемът на производството. Документът на NHTSA служи като неволно признание – всички 63 619 автомобила, засегнати от актуализацията, представляват общия брой Cybertruck, сглобени от самото начало на производството.

Това означава, че за почти две години (ноември 2023 година до октомври 2025 година), Tesla е успяла да произведе единствено малко над шестдесет хиляди бройки от своя революционен пикап. Тази цифра не просто разочарова – тя е поредното свидетелство за провала на Илон Мъск да превърне грандиозните обещания в реална пазарна доминация.

В крайна сметка, Cybertruck се оказа не толкова футуристичен пробив, колкото скъп и проблемен експеримент, чиято истинска мащабност бе разкрита не от триумф, а от необходимостта от ремонт.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 таксиджия 🚖

    22 2 Отговор
    Сайбъртраш! 😄 Тесльо обясняваше миналата година точно преди пускането им, как за 6 месеца ще изместят по продажби форд ф-150 и чеви силверадо, защото били по-бързи 0-100 км/ч 🤭😆
  • 2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    20 3 Отговор
    Балонът се ..... спукааааа ❗
  • 3 Трол

    20 3 Отговор
    Както се пееше в една песен - "Може да си грозен, но за сметка на това си т..п.
  • 4 И грозни

    13 1 Отговор
    при това!
  • 5 демократ

    3 25 Отговор
    Теслата ако е зле то незнам какви са смешните шкодички славия супърб скала фабия и тн. с 1.5 дизел още с ръчни скорости без електроника с платнен салон и място за краката колкото да седне ампутиран и с двата крака над колената.
    От 0-100 за 20 секунди 0-200 е технически непостижимо.
    Колко стомана харчат в Млада Болеслав да произведат тези бо клуци трябва да е подсъдно.

    Коментиран от #7, #9

  • 6 Ха ха ха ха

    19 2 Отговор
    Тенекиен варел, откровено грозен и безполезен. Рибките клъвнаха, купиха предварително варела и основателно се разочароваха. Илон шегобиец ги постави на мястото им а именно в графата наивници с олекнали сметки.
    Честито на печелившите!
  • 7 Хе хе

    18 1 Отговор

    До коментар #5 от "демократ":

    Шкодата ще надживее Тесла и още как. Лесна и евтина подръжка, икономичен двигател и майстори от път и на път.

    Коментиран от #10

  • 8 незнайко

    14 0 Отговор
    Точно затова Илон Мъск и Доналд Тръмп си допадат , защото и двамата лъжат а за приказките "еша им няма" !!!
  • 9 Гейстър

    10 2 Отговор

    До коментар #5 от "демократ":

    А твоята Тесла изтеглиха ли я в сервиза или бърбориш колкото да не заспиш? Иначе думите ти не струват дори един пробит цент.
  • 10 демократ

    1 20 Отговор

    До коментар #7 от "Хе хе":

    Няма нещо с двг което да надживее сносно направена електричка.
    Два от основните компоненти на колите с двг двигателя и скоростната кутия особено ръчна таква и съединител са консуматив елвктрическия двигател развива немислими обороти при много по малко триене.
    Течностите необходими за правилното функциониране на двг при налягането при което работят правят уплътбенията консуматив.
    Батерията на Тесла и на 20 години да е зафубила само няколко процента от капацитета си.

    Коментиран от #12

  • 11 Лъжи и маже

    11 1 Отговор
    Илончо не се различава по нищо от нашата Ружа само че Тръмпито и инвеститорите в скъпия му проект все още го държат над водата.
  • 12 Ха ха ха ха

    12 0 Отговор

    До коментар #10 от "демократ":

    Това къде го прочете? Във брошурата на Тесла или ти лично изпробва батерията на тостера за 20 години?
    Нека ти отговори Механика, защото е в пъти по-компетентен от теб за темата издържливост на автомобили и тяхните компоненти.

    Коментиран от #13, #20

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Интересно

    10 2 Отговор
    Защо след като ел бегачките са най най най, не участват нито едно състезание за бързина и издържливост? За Формула 1 пък въобще не говорим, няма дори да завършат тренировките преди състезанието ха ха ха

    Коментиран от #17

  • 15 Тц тц тц тц

    8 1 Отговор

    До коментар #13 от "демократ":

    Ставаме злобни и агресивни нещо? Не се учудвам, нормално е за дървените философи.

    Коментиран от #16

  • 16 демократ

    4 6 Отговор

    До коментар #15 от "Тц тц тц тц":

    Обори ме с някакъв факт аз изложих мойте а ти нищо.
    Кой компонент ще се износи по бързо и в кой автомобил

    Коментиран от #21

  • 17 демократ

    2 9 Отговор

    До коментар #14 от "Интересно":

    фен на Путин?
    Как познах.
  • 18 Камион БГ

    1 5 Отговор
    Нашите са чук

  • 19 Виктор ергена

    1 3 Отговор
    Кибер Камиона е Космос 🌌👽

  • 20 Тузара

    1 8 Отговор

    До коментар #12 от "Ха ха ха ха":

    Едната от колите ми е на 12г. с оригинална батерия и сцепена от каране. Колко бона си готов да заложиш за остатъчен % заряд? Замерваме в сервиза.

    Коментиран от #23

  • 21 Притежател

    9 2 Отговор

    До коментар #16 от "демократ":

    Само маркучи и консумативи са ти у главата.
    Иначе служебният бус електричка, на няма и 3 години отказа да зарежда. У сервиза казаха че няква платка изгоряла, ама струвала 6000лв. Найс А?

    Коментиран от #25

  • 22 Тесльо=идиот

    1 8 Отговор
    Тесла има 1,5 милиона поръчки за Сайбъртрък. Статистически е доказано.
  • 23 Така е

    9 1 Отговор

    До коментар #20 от "Тузара":

    Смяната на батерията на Тесла струва 20000 евра в Германия след гаранцията от 160000 км или 8 години.

    Коментиран от #27

  • 24 И" За Това !

    2 2 Отговор
    И" За Това !

    Са Дали Пари !
  • 25 Милен

    3 6 Отговор

    До коментар #21 от "Притежател":

    Ами като е на само 3 години този хем служебен ел. бус, ти ли ги плати тия 6000 или викаш буса е поръчан от алито и сега от там ще си поръчваш частите, че за гаранция и дума да не става

    Коментиран от #26, #28

  • 26 демократ

    4 1 Отговор

    До коментар #25 от "Милен":

    Н споменава каква марка и тн.
  • 27 демократ

    3 4 Отговор

    До коментар #23 от "Така е":

    Ка ун батериите на Тесла са на Модулен принцип сиреч можеш да сменяш отделни модули а не всички ан куп. Един модул в ибея е 200-600 долара.
    Деиго?!
  • 28 Притежател

    1 0 Отговор

    До коментар #25 от "Милен":

    Точно така, служебен ел.бус марка Renault. И няма гаранция за тази платка след 3 години, сам поемаш разхода.
  • 29 Тесла

    0 0 Отговор
    редува почти само негативни новини за последните малко под 12 месеца, когато акциите им бяха на исторически връх. Намалени продажби, тежък провал с пикапа, бойкот срещу Мъск, силна конкуренция в Китай и не само и още, и още. Като резултат - в момента акциите им са само с 10% под пика от декември 2024. Как става това - за мен е неясно.
  • 30 Ти да видиш

    0 0 Отговор
    Е я нали ви казах!!!🤣🤣🤣🤣