Въпреки че повечето градски кросоувъри рядко напускат асфалта, надеждността на тяхната система за задвижване на всички колела е от ключово значение за безопасността и дълготрайността. Според анализ на експерти то ADAC, някои модели се открояват със своята устойчивост и могат да издържат на значителен пробег без сериозни ремонти. Ето шест кросоувъра, които няма да ви разочароват, дори след 200 000 километра.
Subaru Forester
Моделите Subaru Forester от трето поколение (2007-2012) изненадват с отличните си офроуд възможности. Тяхната система за задвижване на всички колела, която е или постоянно задвижване с централен диференциал (при ръчна скоростна кутия), или с многодисков съединител (при автоматична), е изключително надеждна. При автоматичната версия съединителят може да издържи над 200 000 км при правилна експлоатация. При механичната, вискозният съединител е малко по-малко издръжлив, но при добра поддръжка пак осигурява надеждност.
Volkswagen Tiguan
Tiguan от първо поколение разчита на съединител Haldex за своето задвижване на всички колела. Въпреки че по подразбиране е с предно задвижване, системата бързо прехвърля въртящ момент към задния мост при нужда. За да се запази надеждността ѝ, се препоръчва смяна на маслото и филтъра по-често от предписаното от производителя – поне на всеки 30 000 км. При правилна грижа, трансмисията може да измине безпроблемно над 200 000 км.
Toyota RAV4
Системата за задвижване на Toyota RAV4 от четвърто поколение (XA40) е изключително проста и надеждна. Тя използва електрохидравличен съединител, който свързва задния мост при приплъзване. При нормална употреба почти не изисква внимание, но след 100 000 км е добре да се следи за прегряване при по-тежки условия. С редовна поддръжка трансмисията на RAV4 може лесно да надхвърли 200 000 км.
Mitsubishi Outlander
Второто поколение на Mitsubishi Outlander използва по-евтина, но надеждна система с многодисков съединител. Смяната на маслото поне на всеки 60 000 км е от ключово значение за дълготрайността на съединителя, който може да издържи до 180 000 км. Филтърът обаче е слабо място и неговото замърсяване може да доведе до прегряване.
Mazda CX-5
Задвижването на всички колела на първото поколение на Mazda CX-5 също е базирано на многодисков съединител и се отличава с надеждност над средната. Системата изисква редовна смяна на маслото на всеки 50 000-60 000 км, за да се гарантира дълъг живот на помпата и задвижването. При нормална експлоатация повреди са малко вероятни до 180 000 км.
Nissan X-Trail
Nissan X-Trail (T32) е типичен кросоувър, чиято система All-Mode 4x4i се активира бързо при нужда. Надеждността на трансмисията зависи пряко от условията на употреба. При спокойно градско шофиране, съединителят може да издържи над 120 000 км. При по-активна употреба обаче съществува риск от прегряване, което може да повреди помпата или електронния блок. При правилна поддръжка, X-Trail може да измине над 170 000 км без сериозни проблеми с трансмисията.
А какви екземпляри от тези автомобили се продават у нас и на какви цени, можете да видите ТУК.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 123456
Коментиран от #10, #15
11:53 18.08.2025
2 ха ха
е то като ги купуваш тука са вече за основен ремонт значи. Де е Илия на кирия?
Коментиран от #3
11:53 18.08.2025
3 Руди
До коментар #2 от "ха ха":
Пич, щою не те кефи не купуваш над 200 000 км и това е. Ти какво искаш да ти напишат в тази статия, специално да изчислят, ти на колко ще си вземеш колата и колко ще издържи при теб. Когато си купуваш втора ръка автомобил се информираш за слабостите и ги проверяваш. Просто като боб.Коментиран от #5
12:13 18.08.2025
4 авто маниак
12:17 18.08.2025
5 ха ха
До коментар #3 от "Руди":
ок... и каква ти е файдата от тази хубава кола която е произведена 13-18 годишна издръжлива кола която идва на 200 000 км в България и е за ремонт? Кола на 18 години все нещо ще и излезе. Друго си е ако можеш да се върнеш в миналото и да си я докараш от там нова. Така да... ама на 18 години... Той дори списвача на статията казва в таблицата - среден пробег преди основен ремонт 200 000. И дори не знаеш кой как я е карал.Коментиран от #6, #13
12:29 18.08.2025
6 Руди
До коментар #5 от "ха ха":
Теб никой не те задължава да си купуваш някоя от тези коли. Има хора, които могат да си позволят точно такива и е хубаво да знаят какви проблеми могат да създадат с времето. Имал съм Субару Форестър на 400 000 км и не страдах от прекалено много проблеми - напротив супер доволен съм. Всеки се простира според възможностите си.Коментиран от #14
12:40 18.08.2025
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Мунчо
13:42 18.08.2025
10 ганю
До коментар #1 от "123456":
опел фронтиерахюндай санта фе
C-rv ,H-rv и т.н
17:17 18.08.2025
11 Мунчо
Само да напомня, че Субару тогава вкараха и дизеловия боксер, вярно че само с ръчна и махнаха бързи/бавни.
20:09 18.08.2025
12 Минсубиши
21:36 18.08.2025
13 Ми то има
До коментар #5 от "ха ха":
Такива на малко км и то доказани и със документирана сервизна история…..но не струват колкото същата но на 300х. км и с незнайно минало. Т.е. Който си плати ще получи това за което е платил. Разбира се, не от автоджамбазин в България.21:40 18.08.2025
14 Понязнайващ
До коментар #6 от "Руди":
Кажи поне дизел или бензин ти е било Субарото и коя година? Това си е полезен съвет!Коментиран от #16, #21
22:09 18.08.2025
15 Е как къде е
До коментар #1 от "123456":
Изгнил. В автоморгата22:10 18.08.2025
16 Спокойния
До коментар #14 от "Понязнайващ":
Говорим за Субаро с хидро трансформаторна кутия предполагам… с новите и това CVT е апсурд22:26 18.08.2025
17 Чудя се
23:42 18.08.2025
18 Къде е Lexus RX, например?
00:09 19.08.2025
19 Росссия
00:59 19.08.2025
20 Пламен
06:50 19.08.2025
21 Руди
До коментар #14 от "Понязнайващ":
Бензин беше -1998 набор с ръчна скоростна кутия.07:15 19.08.2025
22 Мдаа
09:53 19.08.2025
23 ООрана държава
01:00 20.08.2025