Шест кросоувъра на старо с надеждно 4х4 (плюс БГ цени)

18 Август, 2025 11:42 26 018 23

  • автомобилът на старо-
  • кросоувъри-
  • 4х4
Шест кросоувъра на старо с надеждно 4х4 (плюс БГ цени) - 1

Въпреки че повечето градски кросоувъри рядко напускат асфалта, надеждността на тяхната система за задвижване на всички колела е от ключово значение за безопасността и дълготрайността. Според анализ на експерти то ADAC, някои модели се открояват със своята устойчивост и могат да издържат на значителен пробег без сериозни ремонти. Ето шест кросоувъра, които няма да ви разочароват, дори след 200 000 километра.

Шест кросоувъра на старо с надеждно 4х4 (плюс БГ цени)

Subaru Forester

Шест кросоувъра на старо с надеждно 4х4 (плюс БГ цени)

Моделите Subaru Forester от трето поколение (2007-2012) изненадват с отличните си офроуд възможности. Тяхната система за задвижване на всички колела, която е или постоянно задвижване с централен диференциал (при ръчна скоростна кутия), или с многодисков съединител (при автоматична), е изключително надеждна. При автоматичната версия съединителят може да издържи над 200 000 км при правилна експлоатация. При механичната, вискозният съединител е малко по-малко издръжлив, но при добра поддръжка пак осигурява надеждност.

Volkswagen Tiguan

Шест кросоувъра на старо с надеждно 4х4 (плюс БГ цени)

Tiguan от първо поколение разчита на съединител Haldex за своето задвижване на всички колела. Въпреки че по подразбиране е с предно задвижване, системата бързо прехвърля въртящ момент към задния мост при нужда. За да се запази надеждността ѝ, се препоръчва смяна на маслото и филтъра по-често от предписаното от производителя – поне на всеки 30 000 км. При правилна грижа, трансмисията може да измине безпроблемно над 200 000 км.

Toyota RAV4

Шест кросоувъра на старо с надеждно 4х4 (плюс БГ цени)

Системата за задвижване на Toyota RAV4 от четвърто поколение (XA40) е изключително проста и надеждна. Тя използва електрохидравличен съединител, който свързва задния мост при приплъзване. При нормална употреба почти не изисква внимание, но след 100 000 км е добре да се следи за прегряване при по-тежки условия. С редовна поддръжка трансмисията на RAV4 може лесно да надхвърли 200 000 км.

Mitsubishi Outlander

Шест кросоувъра на старо с надеждно 4х4 (плюс БГ цени)

Второто поколение на Mitsubishi Outlander използва по-евтина, но надеждна система с многодисков съединител. Смяната на маслото поне на всеки 60 000 км е от ключово значение за дълготрайността на съединителя, който може да издържи до 180 000 км. Филтърът обаче е слабо място и неговото замърсяване може да доведе до прегряване.

Mazda CX-5

Шест кросоувъра на старо с надеждно 4х4 (плюс БГ цени)

Задвижването на всички колела на първото поколение на Mazda CX-5 също е базирано на многодисков съединител и се отличава с надеждност над средната. Системата изисква редовна смяна на маслото на всеки 50 000-60 000 км, за да се гарантира дълъг живот на помпата и задвижването. При нормална експлоатация повреди са малко вероятни до 180 000 км.

Nissan X-Trail

Шест кросоувъра на старо с надеждно 4х4 (плюс БГ цени)

Nissan X-Trail (T32) е типичен кросоувър, чиято система All-Mode 4x4i се активира бързо при нужда. Надеждността на трансмисията зависи пряко от условията на употреба. При спокойно градско шофиране, съединителят може да издържи над 120 000 км. При по-активна употреба обаче съществува риск от прегряване, което може да повреди помпата или електронния блок. При правилна поддръжка, X-Trail може да измине над 170 000 км без сериозни проблеми с трансмисията.

А какви екземпляри от тези автомобили се продават у нас и на какви цени, можете да видите ТУК.


Поставете оценка:
Оценка 1.7 от 24 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 123456

    42 7 Отговор
    и къде е CR-V ?

    Коментиран от #10, #15

  • 2 ха ха

    47 3 Отговор
    "дори след 200 000 километра."
    е то като ги купуваш тука са вече за основен ремонт значи. Де е Илия на кирия?

    Коментиран от #3

  • 3 Руди

    20 6 Отговор

    До коментар #2 от "ха ха":

    Пич, щою не те кефи не купуваш над 200 000 км и това е. Ти какво искаш да ти напишат в тази статия, специално да изчислят, ти на колко ще си вземеш колата и колко ще издържи при теб. Когато си купуваш втора ръка автомобил се информираш за слабостите и ги проверяваш. Просто като боб.

    Коментиран от #5

  • 4 авто маниак

    21 13 Отговор
    От изброените коли , най много си струва РАВ 4
  • 5 ха ха

    8 7 Отговор

    До коментар #3 от "Руди":

    ок... и каква ти е файдата от тази хубава кола която е произведена 13-18 годишна издръжлива кола която идва на 200 000 км в България и е за ремонт? Кола на 18 години все нещо ще и излезе. Друго си е ако можеш да се върнеш в миналото и да си я докараш от там нова. Така да... ама на 18 години... Той дори списвача на статията казва в таблицата - среден пробег преди основен ремонт 200 000. И дори не знаеш кой как я е карал.

    Коментиран от #6, #13

  • 6 Руди

    17 2 Отговор

    До коментар #5 от "ха ха":

    Теб никой не те задължава да си купуваш някоя от тези коли. Има хора, които могат да си позволят точно такива и е хубаво да знаят какви проблеми могат да създадат с времето. Имал съм Субару Форестър на 400 000 км и не страдах от прекалено много проблеми - напротив супер доволен съм. Всеки се простира според възможностите си.

    Коментиран от #14

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Мунчо

    5 5 Отговор
    Моето е70 е на 450 000 км. Никакви ядове
  • 10 ганю

    7 6 Отговор

    До коментар #1 от "123456":

    опел фронтиера
    хюндай санта фе
    C-rv ,H-rv и т.н
  • 11 Мунчо

    5 3 Отговор
    Когато говорим за кросоувър и 4х4, няма как без Субару ама наистина, къде е CRV?
    Само да напомня, че Субару тогава вкараха и дизеловия боксер, вярно че само с ръчна и махнаха бързи/бавни.
  • 12 Минсубиши

    9 2 Отговор
    От всички изброени - имах Оутландер. Нов от представителството в Пловдив. След 11г и 215х км го продадох. За това време - 0 проблеми, редовна поддръжка, разбира се. А 4х4 системата работеше перфектно и неведнъж ни е измъквала от ситуации…предимно зимно време в планината. Единственото негативно нещо е, че беше шумен автомобил, особено при по-висока скорост. От мен: респект за Оутландера.
  • 13 Ми то има

    5 0 Отговор

    До коментар #5 от "ха ха":

    Такива на малко км и то доказани и със документирана сервизна история…..но не струват колкото същата но на 300х. км и с незнайно минало. Т.е. Който си плати ще получи това за което е платил. Разбира се, не от автоджамбазин в България.
  • 14 Понязнайващ

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Руди":

    Кажи поне дизел или бензин ти е било Субарото и коя година? Това си е полезен съвет!

    Коментиран от #16, #21

  • 15 Е как къде е

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "123456":

    Изгнил. В автоморгата
  • 16 Спокойния

    2 0 Отговор

    До коментар #14 от "Понязнайващ":

    Говорим за Субаро с хидро трансформаторна кутия предполагам… с новите и това CVT е апсурд
  • 17 Чудя се

    1 0 Отговор
    За Маздата ми е мисълта. Първо, по форумите я дават при правилно обслужване, демек при каране на макс двигателното масло Скайактива да издържа много над 200000, ама много. Колкото до основния ремонт, дават, че СХ-5 цата въобще не държи на основен ремонт, много е тънък ДВГ, защото от Мазда са се хванали на "екологичното" хоро и за сега ги спасява само високото качество на изработката. Колкото до 4Х4 системата, за СХ-5 казват , че хич я няма. То , "паркетник" с добро 4Х4 ...., ама нейсе, Субари - да!!! Та, чудя се тос ADAC ADAC ли е или не. На времето такива неща съм чел в Автобил, че от тогава тотално съм се отказал да ги чета.
  • 18 Къде е Lexus RX, например?

    1 0 Отговор
    Сега го чета в Уикипедията, ми много добро нещо, вкл.4Х4 системата, а в статията го няма. Въобще, както писах по-долу, чудя се вече тос ADAC ADAC ли е или не?
  • 19 Росссия

    3 2 Отговор
    УАЗ 469 Б, къде е?
  • 20 Пламен

    5 0 Отговор
    Аз имам Субару Форестер от 2010г с автоматик,и мога да кажа че е много надежден 4х4 е известното единствено по рода си awd sinetrical full time вижте клипчета във интернет там има тестове на Субару и неговата система. Боксерния двигател трябвя да се внимава кой точно се взима единствено модела 2.0R 150 коня със алуминиевите колектори няма проблем със разхода на масло и издържа много км. Подходящ е за газ и не създава проблеми. 2.5 често прегрява а фейслифтовия 2.0 150 коня със пластмасовите колектори има проблем със разхода на масло. Автоматика е 4ЕАТ 4 степенен адски здраво животно по здрав от ръчната кутия! Дизелния Боксер е една голяма болест и само луд би си го купил втора употреба на незнайни км.
  • 21 Руди

    2 0 Отговор

    До коментар #14 от "Понязнайващ":

    Бензин беше -1998 набор с ръчна скоростна кутия.
  • 22 Мдаа

    0 1 Отговор
    купих си Тигуана през 2008 от Порше. 2,0 тди, 140 кс с най проблемния двигател. Ами, сега е на 220000 и върви, като звяр. Не харчи грам масло и гори по каталог. Няколко пъти ми образува купища бели коси по главата но това е след излизане от фирмените сервизи. А ако, искате супер качествен ремонт за автомобил от групата ФВ само в Турция, в Чанак кале е най близо.
  • 23 ООрана държава

    0 0 Отговор
    Класация на легени ли е това?