Китайската компания Gotion High-Tech направи пробив в технологията на батериите, като представи първата в света твърдотелна батерия от следващо поколение, наречена Jinshi - което на китайски означава „златен камък“. Разработката, която досега съществуваше само в лабораторни експерименти, официално премина към етап на практически пътни тестове.
Ключовото предимство на батерията Jinshi е впечатляващата ѝ специфична енергийна плътност от 525 Wh/kg, която надвишава производителността на най-добрите образци на съвременни литиево-йонни батерии. Например, това е повече от характеристиките на усъвършенстваните прототипи на Samsung SDI (500 Wh/kg) и почти два пъти по-добра от широко известните батерии Tesla от формат 4680 (около 244 Wh/kg).
Технологията е тествана на електрическия кросоувър Exeed Sterra ET, където демонстрира пробег до 1000 км, което е два пъти повече от същата цифра при серийните електрически автомобили Tesla с подобно тегло на батерията. Друг революционен параметър е скоростта на зареждане - само 6 минути, което поставя електрическия автомобил наравно с традиционните автомобили по отношение на времето за „зареждане с гориво“.
Друго важно предимство е безопасността. Благодарение на изцяло твърдотелната структура, в батерията няма течен електролит, което напълно елиминира рисковете от запалване, теч и експлозия. Това позволява на производителя да използва по-енергоемки материали, по-специално литиеви и силициеви аноди, чиято употреба преди беше ограничена поради рискове за стабилността.
Тихо де Файтер, влиятелен експерт на китайския автомобилен пазар, потвърди в своя X акаунт, че новата батерия вече преминава през реални пътни тестове, а не просто съществува в лабораторни условия. Заслужава да се отбележи, че Volkswagen притежава около 25% от акциите на Gotion High-Tech и този немски концерн вероятно ще се превърне в първия масов автомобилен производител, който ще започне да интегрира твърдотелни батерии в производствените автомобили.
Това би могло да даде на германците значително предимство в контекста на бързата електрификация на транспорта. Предвид ограничените възможности на собствените им отдели за научноизследователска и развойна дейност в повечето автомобилни производители, анализаторите прогнозират широко сътрудничество с Gotion, подобно на сътрудничеството, което в момента имат с китайските гиганти BYD и CATL.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ккллллл
11:13 24.06.2025
2 Справка
11:19 24.06.2025
3 БГР
11:20 24.06.2025
4 Крайно време беше
Коментиран от #5
11:28 24.06.2025
5 ДДДДД
До коментар #4 от "Крайно време беше":
Нека не забравяме цената им...11:46 24.06.2025
6 Факт
11:57 24.06.2025
7 Анонимен
12:03 24.06.2025
8 Селянина с колелото
Коментиран от #9
12:47 24.06.2025
9 Ми прочети
До коментар #8 от "Селянина с колелото":
пак статията, само че по бавно!12:55 24.06.2025
10 1000 километра и 6 минути
Коментиран от #14
14:24 24.06.2025
11 Пнпмчпнмз
Коментиран от #12
15:42 24.06.2025
12 Йййххйк
До коментар #11 от "Пнпмчпнмз":
А аз чакам твърдотелните батерии на Toyota, защото са още по-яки! Изминават 1500 км с едно зареждане за пет минути. Обещаха ги през 2010 година и ще излязат на пазара доста по-бързо от графеновете. Не остана! Идват!Коментиран от #13
16:03 24.06.2025
13 Хдлькькц
До коментар #12 от "Йййххйк":
Чакай ги, бе Бустериран, чакай ги. Ти и 20 милиона продажби на Тесла чакаше, ама ей на. Че и Семитата щяха да завземат света... Абе изобщо, пророк страшен си. Ама инвертиран!21:25 24.06.2025
14 кй87ъ6трхуй
До коментар #10 от "1000 километра и 6 минути":
За 1000км. пробег е нужна 200квч батерия... За да заредиш 200квч за 6 минути ти трябва зарядно подаващо ДВА МЕГАВАТА... При наличието на порядъчни загуби от около 15% при зареждането реално и 2 мегавата не стигат, отиваме на 2,5 мегавата... Изобщо наясно ли що е туй ДВА МЕГАВАТА? Жокер: нужно е да резервирате мощността на единият блок от АЕЦ-а за да осигурите захранването на 500 такива зарядни станции...Решаваш проблема с пробега, но проблема със зареждането си остава... А и никой не коментира каква е цената на тази батерия... 2 пъти по-голяма енергийна плътност- ОК, но ако струва 3 пъти повече накрая пак идва по-скъпо никой няма да иска такава...
Вкратце- къде е ползата от цялата тая схема с гъзарските батерии?
10:27 26.06.2025
15 джо
20:08 26.06.2025
16 Мижи да те лажем
А коли на водород са бъдещето! Цената им пада и колкото на електромобилите.
Но трябва да се продадат тези на ток защото печалбата е огромна. Рентабилността им след 50000 км. ако батериита не свършват. А тяхната мощност пада под 70% след 40000 км.!
09:01 27.06.2025