VW излиза с едни гърди напред: Ето я първата в света твърдотелна батерия с рекорден енергиен капацитет

24 Юни, 2025 11:00 4 430 16

  • volkswagen-
  • твърдотелна батерия

Тя е дело на Gotion High-Tech и се нарича Jinshi

VW излиза с едни гърди напред: Ето я първата в света твърдотелна батерия с рекорден енергиен капацитет - 1

Китайската компания Gotion High-Tech направи пробив в технологията на батериите, като представи първата в света твърдотелна батерия от следващо поколение, наречена Jinshi - което на китайски означава „златен камък“. Разработката, която досега съществуваше само в лабораторни експерименти, официално премина към етап на практически пътни тестове.

Ключовото предимство на батерията Jinshi е впечатляващата ѝ специфична енергийна плътност от 525 Wh/kg, която надвишава производителността на най-добрите образци на съвременни литиево-йонни батерии. Например, това е повече от характеристиките на усъвършенстваните прототипи на Samsung SDI (500 Wh/kg) и почти два пъти по-добра от широко известните батерии Tesla от формат 4680 (около 244 Wh/kg).

Технологията е тествана на електрическия кросоувър Exeed Sterra ET, където демонстрира пробег до 1000 км, което е два пъти повече от същата цифра при серийните електрически автомобили Tesla с подобно тегло на батерията. Друг революционен параметър е скоростта на зареждане - само 6 минути, което поставя електрическия автомобил наравно с традиционните автомобили по отношение на времето за „зареждане с гориво“.

Друго важно предимство е безопасността. Благодарение на изцяло твърдотелната структура, в батерията няма течен електролит, което напълно елиминира рисковете от запалване, теч и експлозия. Това позволява на производителя да използва по-енергоемки материали, по-специално литиеви и силициеви аноди, чиято употреба преди беше ограничена поради рискове за стабилността.

Тихо де Файтер, влиятелен експерт на китайския автомобилен пазар, потвърди в своя X акаунт, че новата батерия вече преминава през реални пътни тестове, а не просто съществува в лабораторни условия. Заслужава да се отбележи, че Volkswagen притежава около 25% от акциите на Gotion High-Tech и този немски концерн вероятно ще се превърне в първия масов автомобилен производител, който ще започне да интегрира твърдотелни батерии в производствените автомобили.

Това би могло да даде на германците значително предимство в контекста на бързата електрификация на транспорта. Предвид ограничените възможности на собствените им отдели за научноизследователска и развойна дейност в повечето автомобилни производители, анализаторите прогнозират широко сътрудничество с Gotion, подобно на сътрудничеството, което в момента имат с китайските гиганти BYD и CATL.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 28 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ккллллл

    9 6 Отговор
    Не става,пак ток трябва.
  • 2 Справка

    33 3 Отговор
    Фолксваген каква му е ролята, да лепи емблемите си?
  • 3 БГР

    31 6 Отговор
    Няма шанс Китай да позволи такава батерия първо да бъде инсталирана в германски автомобил. Това може да си го избиете от главата и да промените заглавието на статията.
  • 4 Крайно време беше

    14 10 Отговор
    Ето този технологичен скок се очакваше, за да станат електричките по-добри във всяко отношение спрямо двг. Пробек, ускорение, надеждност....

    Коментиран от #5

  • 5 ДДДДД

    13 5 Отговор

    До коментар #4 от "Крайно време беше":

    Нека не забравяме цената им...
  • 6 Факт

    14 3 Отговор
    За шест минути колко ампера трябват
  • 7 Анонимен

    29 3 Отговор
    VW се похвали с китайска батерия хахахаха
  • 8 Селянина с колелото

    14 3 Отговор
    Не разбрах какво общо има между заглавието и статията. Или казано по друг начин как германската фирма VW излиза с един бирен корем напред след като китайската фирма Gotion High-Tech ще (ЩЕ) пусне нова твърдотелна батерия.

    Коментиран от #9

  • 9 Ми прочети

    3 6 Отговор

    До коментар #8 от "Селянина с колелото":

    пак статията, само че по бавно!
  • 10 1000 километра и 6 минути

    5 7 Отговор
    При този пробег и това време за зареждане, когато цените са изравнят какви предимства остават за ДВГ, освен недостатъкът, че електромобила не може да бръмчи и да пуши?

    Коментиран от #14

  • 11 Пнпмчпнмз

    7 2 Отговор
    А, аз ще чакам батериите от графен. Преди 5г обясняваха колко са яки и скоро ще ги има по магазините.

    Коментиран от #12

  • 12 Йййххйк

    8 6 Отговор

    До коментар #11 от "Пнпмчпнмз":

    А аз чакам твърдотелните батерии на Toyota, защото са още по-яки! Изминават 1500 км с едно зареждане за пет минути. Обещаха ги през 2010 година и ще излязат на пазара доста по-бързо от графеновете. Не остана! Идват!

    Коментиран от #13

  • 13 Хдлькькц

    5 1 Отговор

    До коментар #12 от "Йййххйк":

    Чакай ги, бе Бустериран, чакай ги. Ти и 20 милиона продажби на Тесла чакаше, ама ей на. Че и Семитата щяха да завземат света... Абе изобщо, пророк страшен си. Ама инвертиран!
  • 14 кй87ъ6трхуй

    5 1 Отговор

    До коментар #10 от "1000 километра и 6 минути":

    За 1000км. пробег е нужна 200квч батерия... За да заредиш 200квч за 6 минути ти трябва зарядно подаващо ДВА МЕГАВАТА... При наличието на порядъчни загуби от около 15% при зареждането реално и 2 мегавата не стигат, отиваме на 2,5 мегавата... Изобщо наясно ли що е туй ДВА МЕГАВАТА? Жокер: нужно е да резервирате мощността на единият блок от АЕЦ-а за да осигурите захранването на 500 такива зарядни станции...

    Решаваш проблема с пробега, но проблема със зареждането си остава... А и никой не коментира каква е цената на тази батерия... 2 пъти по-голяма енергийна плътност- ОК, но ако струва 3 пъти повече накрая пак идва по-скъпо никой няма да иска такава...

    Вкратце- къде е ползата от цялата тая схема с гъзарските батерии?
  • 15 джо

    1 1 Отговор
    Ханс разбра " Или трябва да се качи на Китайският поезд или ще бъде премазан " вече името й не е гаранция за качество както беше с години не само батериите но и електроните компоненти както и електрониката ще е Китайска а. Ханс е много добър в механиката желязото и хамалогията от тях и като добавим и евтината пластмаса новите коли ще носят емблемата на VW.
  • 16 Мижи да те лажем

    0 1 Отговор
    Каза шопа!
    А коли на водород са бъдещето! Цената им пада и колкото на електромобилите.
    Но трябва да се продадат тези на ток защото печалбата е огромна. Рентабилността им след 50000 км. ако батериита не свършват. А тяхната мощност пада под 70% след 40000 км.!