Колко струва поддръжката на употребявано BMW: Официален сервиз иска над 1000 евро за смяна на масло и филтри

19 Август, 2025 15:30 15 931 34

  • bmw-
  • m3-
  • поддръжка-
  • официален сервиз

Става дума за модел М3 от 2021 година

Колко струва поддръжката на употребявано BMW: Официален сервиз иска над 1000 евро за смяна на масло и филтри - 1

Планираната поддръжка на някои луксозни и спортни автомобили може да бъде наистина скъпа, но един собственик на BMW M3 от 2021 година. разкрива, че понякога дилърите надхвърлят всякакви разумни граници. Историята, публикувана от потребител с никнейм Khalnayak в Reddit, предизвика вълна от коментари и повдигна въпроса за ценообразуването в официалните сервизи.

Според информацията от Carscoops, дилър на BMW е издал на собственика сметка от 1200 долара (1 028 евро) за рутинни услуги. Включените дейности са били смяна на двигателно масло, смяна на филтъра на купето и стандартна диагностика. Най-скъпата услуга, смяната на маслото, е оценена на 399,95 долара. Като се има предвид, че за модела M3 са необходими 7,4 литра масло 0W-30, което струва между 150 и 200 долара в САЩ, това е впечатляващо висока цена.

Необяснимо високи разходи

Колко струва поддръжката на употребявано BMW: Официален сервиз иска над 1000 евро за смяна на масло и филтри

Още по-смущаваща е цената от 340 долара за смяна на филтъра за купето. Оказва се, че този филтър, произведен от Valeo, струва едва 40 долара и е идентичен с този, който се използва в стандартната 3 Серия. Достъпът до него не е труден, което прави цената за труд изключително висока.

Други две позиции в сметката също предизвикват въпроси:
"Стандартна проверка" за 180 долара, която представлява обикновено сканиране на електронния блок за управление (ECU) през OBDII порта.

"Проверка на превозното средство" за 279,95 долара, която уж включва цялостен преглед на автомобила и неговите основни компоненти.

Собственикът на въпросното BMW споделя, че е отказал да плати и се е насочил към друг сервиз. Този случай е ясен пример за това как някои дилъри могат да злоупотребяват с положението си, начислявайки неразумни цени за рутинни услуги.

Той повдига и въпроса за алтернативите пред собствениците на употребявани BMW-та, които искат да избегнат подобни разходи, без да компрометират качеството на поддръжката.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 29 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ...

    49 5 Отговор
    Имаш крава - Пиеш мляко.

    Коментиран от #3

  • 2 Варна 3

    16 2 Отговор
    Храна имаш - имаш енергия
  • 3 Така е

    48 29 Отговор

    До коментар #1 от "...":

    Пръснал си 70 000 евро за колата, пък няма да дадеш по 1000 за поддръжка. Все едно да вземеш кола за 7 000 евро и да не отделиш 100.

    Коментиран от #9, #18

  • 4 Прекалено късо име

    55 3 Отговор
    Няма значение , бмв ли е ,не е ли .... В официалния сервиз цените са брутални ! Имал съм шкода ...ами за смяна на масло искаха бъбрек ....
  • 5 Моята сметка

    24 14 Отговор
    Масло от вносителя - 70 лева.
    Филтри и дифтунга от партньорска фирма - 25 лева.
    Услуга от сервиза - 24 лева.
    Няма 120 лева.

    Коментиран от #11, #17

  • 6 еххххх

    50 16 Отговор
    Кое е най-доброто БМВ-ПРОДАДЕНОТО !
  • 7 таксиджия 🚖

    27 15 Отговор
    Вече няма значение, БМВ си направиха сепуку със неуе класе! Грозни електрически буклуци и хибриди. Няма вече БМВ. Вижте какво направиха със новата М5 - 2500кг варел, по-бавно от предишната.
  • 8 7685

    27 1 Отговор
    Не знам дали колата е в гаранция или не. Ако поддръжката при дилъра е условие по гаранцията (или друго - застраховка) има място за разсъждение за нелоялна търговска практика. Ако е извън гаранция и човекът не е длъжен да ходи при тях, пазарът е достатъчно конкурентен. Тогава никой не го кара да ходи при тях, когато не им харесва цените. Ако не може да си позволи цените, да се ориентира към нещо по-икономично. Аз нямам пари да поддържам BMW и затова не карам BMW, макар че на някои мосели и дизайна, и i6-двигателите ми харесват. Които има пачка да кара, а останалите моля сменете класа, защото не се диша около вас и създаване опасност за останалите шофьори с полуразпадналите се кошници.
  • 9 Не е така

    27 8 Отговор

    До коментар #3 от "Така е":

    Не всички са като тебе, да се съгласиш да ти сменят батерията в официален сервиз на Тесла и да им платиш 20 000 евро, защото при посещение са ти казали че батерията не е наред и трябва да им оставиш старата като подарък, при положение че всички знаят че батерия за Тесла модел 3 струва 12 000 долара с включен труд за смяната.



    И това за автомобил, който на вторичния пазар струва 15 000 евро.

    Като IT специалист получаваш по 5000 евро и си готов да дадеш четиримесечната си заплата на всеки, който ти я поиска като подарък, ама защо мислиш, че всички трябва да разсъждават като тебе? Някои хора си ценим времето и труда и не сме съгласни да плащаме повече за същото.

    Коментиран от #12

  • 10 ООрана държава

    32 6 Отговор
    Ауе нали сте гъзари, карате еМ-ки, стрелкате се по светофарите, кифлетата ви заглеждат па сте седнали да ревете за едно масло че ви скъпо
  • 11 Герп боклуци

    10 2 Отговор

    До коментар #5 от "Моята сметка":

    Това за жигулката ли?
  • 12 Така е

    14 7 Отговор

    До коментар #9 от "Не е така":

    1.5% от стойността на колата за поддръжка. 1.5%. Явно не караш кола а си с градския транспорт.

    Коментиран от #13

  • 13 За тебе говоря

    5 7 Отговор

    До коментар #12 от "Така е":

    Не беше ли ти който беше дал 20 хиляди евро за смяна на батерия на Тесла модел 3 която струва 15 000, като беше оставил за подарък старата батерия за която са ти казали майсторите, че не става за ремонт?


    Защо смяташ че всеки трябва задължително да прави каквото му каже майстора? То и тебе са те одрали само четири месеца работа от 12 възможни. Което е само 33% от годишното ти възнаграждение с което си се разделил за благото на автомобила, да се свети името на майсторите, Амин.

    А после казваш, че в автомобила бил проблема и си се прекарал?

    Коментиран от #14, #15

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Дизелджията

    14 4 Отговор
    Ти не беше ли тоя дето оня ден го оправяхме трима и искаше още?! Точно ти беше!!!! Знаем те от други статии. Хората пишат тука за М3 и някой който пръснал 100 000 за него, ма му се свиди 1000 за поддръжка, той говори за тесли и пирони. Човека ти казва, че не отделяш ли пари за колата си, не си никакъв шофьор, ти казваш той какъв бил и какво направил и както триточковия ти каза няколко пъти вече - вкарваш думи в устите на хората с лъжите си. Не мисля, че мястото ти е тука в този форум.
  • 17 да бе

    6 4 Отговор

    До коментар #5 от "Моята сметка":

    И кой ще се навие да смени маслото за 24лв.? Това трябва да е в някое забутано село.
  • 18 Орел

    22 1 Отговор

    До коментар #3 от "Така е":

    Преди 10 години в Дарукар ми искаха 120 за смяна на филтри купе, които се сменят с поглед за 3 минути. На странния ми поглед, явно, добавиха, че почистват кутиите на филтрите със специална течност, при което благодарих сърдечно на роднините в сервиза.
  • 19 БМВ е фирма която е в световна

    5 5 Отговор
    Конкуренция с други марки автомобили
    Честита ви еврозона
  • 20 Трябва и техническите прегледи да са в

    10 1 Отговор
    Фирмените сервизи нали пазят името имиджа и безопасността на хората
    Какви са тези пунктове за технически прегледи без никакво име и имидж
  • 21 Хххх

    7 0 Отговор
    Който го е страх от мечки да не ходи в гората

    Коментиран от #34

  • 22 оня с коня

    13 11 Отговор
    БМВ-то ми е Е-46,204 коня,Дизел.Сменям масло на 2 години,щото въртя по около 5 хил. км на година.Картера събира 7литра,слагам Кастрол който ми струва 130лв.Още около 15-20лв /в зависимост от марката/ маслен филтър ,става 150лв.Плащам на майстора 50лв за труд,независимо че Софийската фирма от която поръчвам/от провинцията съм/ рекламира за комплексната услуга 18лв/.Общо ми излиза 200лв,а не 2000лв както пише в Статията,като нося и 2 шишета от Мин. Вода по 5 литра за да ми ги напълниМайстора с отработеното масло,което ползвам за ЕлРезачката с която режа Клони и Дървета на вилата.ТОВА Е БЪЛГАРИЯ,която е Раят на Света!

    Коментиран от #23, #24, #27

  • 23 когато

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "оня с коня":

    се национализира земеделската земя ще стане още по-хубаво!
  • 24 Име

    16 7 Отговор

    До коментар #22 от "оня с коня":

    Масло се сменя на 12 месеца, независимо от пробега.

    Коментиран от #26

  • 25 Тутууу…

    10 7 Отговор
    2011 година в официален сервиз на БМВ в Мюнхен, плащах 850€ за смяна на масло и филтри. Сега е много над 1000€. Който не може да си го позволи не трябва да купува нова кола от “премиум” сегмента и после да реве в сервиза. Вземаш си на старо и имаш голям избор за евтино обслужване.

    Коментиран от #31

  • 26 Браво

    8 2 Отговор

    До коментар #24 от "Име":

    Ето такива хора чакаме в сервиза,повечко ако може,че лятото свършва и калмарите също.
  • 27 не си ли прецакан?

    3 0 Отговор

    До коментар #22 от "оня с коня":

    човека е взел за 100 000 кола - дава 1000 за сервиз - 1%
    ти имаш за 2000 лева кола, а даваш 200лева за сервиз (все пак колата ти е 1997-2006 спрямо това което каза)
  • 28 Скъпо срещу евтино

    6 2 Отговор
    Оторизираните сервизи имат безсмислено високи цени, но има и хора които не се притесняват от цифрите. От друга страна, в България само посещението в оторизиран сервиз създава история на колата с км когато сервиза е извършен. Всичко друго може да се фалшифицира.

    Коментиран от #29

  • 29 Фалшификат

    7 0 Отговор

    До коментар #28 от "Скъпо срещу евтино":

    Именно де. Изтича ти гаранцията на 100 000 и не стъпваш в сервиза няколко години, А след години отиваш да ти сменят маслото в оторизирания сервиз, като на километража гордо свети 110 000 км и имаш перфектната история на

    " този автомобил е карам от баба до аптеката и след е починала е стоял в гаража и даже се наложи да отрежем с резачка дървото което беше поникнало отпред за да го извадим! Бастуна на бабата още стои в багажника"

    А междувременно от пича с лаптопа който е върнал 300 000 км на километража си отишъл директно в оторизирания сервиз да смениш маслото . Или пък само някой филтър да не се набутваш със скъпо масло! Край на историята със щастлив край.
  • 30 майтап, но факт

    10 0 Отговор
    99% от колите в България не създават история, а я завършват :-)
  • 31 Пежо

    3 2 Отговор

    До коментар #25 от "Тутууу…":

    Точно така и ще направя.Това, че имам пари, не означава, че ще ги подаря на много хитри автосервизи.А даже и да се радвам после, колко съм велик...Не ми се струва много смислено, хитреци използват мегаломанията на позьори.Всеки трябва да печели от труда си достойно, обаче официалните сервизи използват задължението, клиент да посещава техен сервиз, защото е в гаранция.И го изнудват грозно...Пуста алчност
  • 32 123456

    3 0 Отговор
    Преди време списъка с всички сервизи беше на последните страници на книжката на БМВ. Сега са го преместили напред , след заглавната страничка и след съдържанието !
  • 33 Хохихо

    1 2 Отговор
    Дъстър 2024 първо обсужване-масло, филтър, филтър на газта 385лв., ако щеш гаранция си плащаш. Не ми се мисли.др. година колко ще е... час работа 110лв. без ддс
  • 34 Тъп Глупънсбъркър

    1 1 Отговор

    До коментар #21 от "Хххх":

    Не е баш така. По-скоро "Който си нема парици да не ходи в магазина" .