Коя кола ще издържи по-дълго: бензинова, дизелова или електрическа?

18 Август, 2025 11:13 6 873 126

  • автомобили с двг-
  • електромобили-
  • дълговечност-
  • издържливост-
  • поддръжка

Бензиновите са колите с дълъг живот, но дизелите си остават шампион по най-много изминати километри, а електричките са най-евтини за поддръжка

Коя кола ще издържи по-дълго: бензинова, дизелова или електрическа? - 1
Снимка: Shutterstock

Въпросът за дълготрайността на автомобилите се превърна в ключова тема с навлизането на електрическите превозни средства. Едно скорошно проучване на британски учени от университета в Бирмингам хвърля нова светлина върху този въпрос, като сравнява средния жизнен цикъл на бензинови, дизелови и електрически автомобили. Резултатите, базирани на анализ на близо 30 милиона автомобила във Великобритания, са доста изненадващи.

Продължителност на живота: Годините и километрите

Според изследването, електрическите автомобили имат средна продължителност на живот от 18,4 години, което е повече от дизеловите (16,8 години). Въпреки това, бензиновите автомобили се оказват шампиони с 18,7 години среден живот.

Когато става въпрос за пробег, картината се променя. Дизеловите автомобили изминават най-много километри, средно 257 000 км. След тях се нареждат електрическите, които достигат до 200 000 км, докато бензиновите изостават със 187 000 км. Това означава, че въпреки по-дългия си живот, бензиновите коли изминават по-малко разстояние в сравнение с дизеловите и електрическите.

Риск от повреди и разходи за поддръжка

Едно от най-значимите заключения от проучването е, че електрическите автомобили са значително по-надеждни. Рискът от сериозна повреда при тях е два пъти по-нисък от този при бензиновите и цели шест пъти по-нисък в сравнение с дизеловите.

Тези данни се подкрепят и от проучвания в САЩ, където разходите за поддръжка на електрически автомобил са около $0,06 на миля, докато при автомобилите с двигатели с вътрешно горене тази сума е $0,10 на миля. Разликата е съществена и показва, че въпреки по-високата си първоначална цена, електрическите автомобили могат да се окажат по-евтини за поддръжка в дългосрочен план.

Електрическите автомобили обаче не са идеални

Въпреки положителните резултати, учените подчертават, че електрическите автомобили не са перфектно решение. Те все още са неефективни при дълги пътувания поради необходимостта от зареждане и ограничена инфраструктура. В градски условия се препоръчва използването на обществен транспорт или велосипеди като по-екологична и ефективна алтернатива.

Експертът Робърт Елиът обаче е оптимист. Според него, технологията на електрическите автомобили се развива изключително бързо и бъдещите модели ще предлагат още по-голяма дълготрайност и надеждност. Това проучване предоставя ценни факти, които помагат на потребителите да вземат по-информирани решения при избора на следващия си автомобил.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Трол

    20 7 Отговор
    УАЗ-ка.
  • 2 Зевс

    65 3 Отговор
    Къде ги тези 18 годишни електрички и колко са останали в движение, в смисъл преди 18 години не знам да са били масови, та да има статистика за толкова много време. Иначе имам в гаража една 28 годишна японска баба, не е основна кола, но последно минах с нея 400 километра без проблем, винаги пали за разлика от по-новата ми каруца.

    Коментиран от #5, #9, #26, #40

  • 3 Тахумба

    32 6 Отговор
    Най-дълго ще издържи МВ W123 300 d. Точка.

    Коментиран от #69

  • 4 Пич

    42 7 Отговор
    Само бензинови V-8 ! Като настъпиш газта и 200-300 зелени в Германия да тичат на личен лекар и психолог !!!
  • 5 Мдааа

    30 4 Отговор

    До коментар #2 от "Зевс":

    Аз пък имам 4,7V8 гранд чероки 2000 година. На 400 хил., а го взех на магическите 120 хил, км., е още е живо и в отлично състояние, без основни ремонти и глупости. Нямам идея на колко е бил в действителност, когато го взех, но с изключение на консумативи, нищо не съм му сменял.

    Коментиран от #125

  • 6 Хики

    42 4 Отговор
    Който иска електрическа да се вози в асансьор.

    Коментиран от #8

  • 7 Никси

    12 3 Отговор
    Ретроколекционерската най ще издържи , щот не се кара толко често а само от време на време колко да не я ловят паужините и да не изсъхват гумички и гарнитури !!!.
  • 8 хе хе

    13 28 Отговор

    До коментар #6 от "Хики":

    който иска дизелова да се отоплява на нафтова печка.
  • 9 Електричар

    7 49 Отговор

    До коментар #2 от "Зевс":

    моите съболезнования на тези каращи 20-30 годишни коли.
    Предполагам имате и 20 годишни Нокия 3310 и гледате телевизия на 30 годишни 15 цолови телевизори. Не ми се мисли от кой секънд хенд си купувате дрехите и обувките. Ама с тези неща не се хвалите. Що ли?

    Коментиран от #10, #11, #13, #14, #27, #122

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Никси

    35 4 Отговор

    До коментар #9 от "Електричар":

    съболезнования и за тебе , кво сакам че си карам ясно ли ти е , не си ти тоя дека че даваш наклон у живота , карай си там електрокара и не се обаждай от коневръза !!!.

    Коментиран от #15

  • 12 Гост

    33 4 Отговор
    Пак електричарска стъкмистика.Къде ги намерихте тези 18 годишни електрокари?
  • 13 Зевс

    19 4 Отговор

    До коментар #9 от "Електричар":

    Май не си наясно, че 28 годишната ми кола е рядък модел японска бегачка, попадаща в графата ретро. Да, поддръжката и не е за всеки, но кефа да я изкараш уикендите или по събори е несравним.
  • 14 Ще ги сменяш

    14 3 Отговор

    До коментар #9 от "Електричар":

    по често електрическите и ще си доволен. Явно имаш парички и ако някоя се запали няма да е сериозен проблем за теб.
    Но се подиграваш на нас които живеем в първобитно общинния строй нали.... Върхът си....

    Коментиран от #19

  • 15 Електричар

    6 23 Отговор

    До коментар #11 от "Никси":

    ой милото. разсърди се то сладкото. па оня горе 28 годишна кола я има за ретро. Ма никой не се похвали от 10 до 14 че има дърт телефон. Що бе? По-важен ли ви е телефона от колата?

    Коментиран от #35, #42

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Бръм

    13 2 Отговор
    Подкрепям изводите от статистиката. Нямам електрическа и нищо не ми харчи.
  • 19 Немски поговорки

    7 11 Отговор

    До коментар #14 от "Ще ги сменяш":

    "Не съм толкова богат за да купувам евтино"
    "Който купува евтино купува 2 пъти"
    а за всички вас предлагам да гледате стария филм "Евтиното е скъпо"
  • 20 Нормално

    18 2 Отговор
    Какъв извод очаквате от анализа на 18-годишен електромобил? Много ясно че няма да става за дълги пътувания. Те и Тесла С 400 км пробег които се произвеждаха от 2013 , тоест преди 12 години не ставаха за дълги пътувания заради бавното 120 kW зареждане, да не говорим за 18-годишни електромобили със 100 км пробег и двучасово бързо зареждане на 80 от тези 100 км.


    Самият факт че за 18 години са изминали само 200 000 км, го доказва. Очевидно как в тази статистика няма как да попаднат новите електромобили, които имат много по-дълъг живот и спокойно пътуват на дълги разстояния заради бързото зареждане.

    Коментиран от #23

  • 21 Ас сам на

    9 5 Отговор
    Гас и тия неща не ме интересуват. Мойта кола вече е на мильон и половина километра, леко придръпва, тва май е от свещите на, не съм ги сменял над 120 хиляди километри
  • 22 Реалността

    8 7 Отговор
    КОЛКО ОТ БАТЕРИЯТА СИ ЗАПАЗВА TESLA СЛЕД 410 000 км?


    16.08.2025


    Един от най-разпространените притеснения относно електрическите автомобили е трайността на батериите и;. Опасенията са, че след няколко години капацитетът им значително ще намалее, което ще направи автомобила неизползваем или скъп за поддръжка.

    Конкретни случаи обаче все по-често доказват обратното. Последният пример идва от Западна Австралия, където Tesla Model 3 от 2021 е изминала впечатляващото разстояние от 410 000 км с оригиналната батерия и двигател, като все още запазва между 88 и 90% остатъчен капацитет (SOH или "State of Health").


    Моделът - Standard Plus с 60 kWh LFP батерия и задно предаване, се използва ежедневно за превоз на пътници (Uber), като Системата за управление на батерията (BMS) разкри впечатляващи данни. В 71% от случаите зареждането е направено бавно, тоест с променлив ток (38 012 kWh) и 29% в бърз режим DC (15 556 kWh), като тази комбинация се счита за оптимална за здравето на акумулатора.


    Според изчисления на Еди Гутманис, основател на EV Workz (консултант на инженерни услуги), ако същото разстояние е било пропътувано със среден бензинов автомобил от 7 л/100 км, горивото би струвало около 50 000 австралийски долара (около 30 000 евро). Вместо това действителните разходи за зареждане на Model 3, възползвайки се от местните цени на електроенергията, са близо 13 000 австралийски долара (8000 евро). Това означава икономия от 37 000 австралийски дола
  • 23 е ми

    9 3 Отговор

    До коментар #20 от "Нормално":

    за бензина тогава е факт че за 18 години едвам прави 187 000 км... така ли? това е екстраполирана "статистика", а не реална.
  • 24 Не екстраполиран

    3 4 Отговор
    А среден пробег на 18-годишни. Тези които са правили повече километри са свършили жизнения си път доста преди 18-та година. Оцеляват тези, които не се карат много километри годишно. Ако се караха щяха да са навъртели милиони за 18 години

    Коментиран от #25

  • 25 е ми

    3 2 Отговор

    До коментар #24 от "Не екстраполиран":

    това казвам и аз... според тебе щом средния за бензиновите е 187 000 км, то аз като имам на 400 000, то някой друг трябва да има на -213 000... как става тоя номер с минуса... ти ми обясни. Както казах екстраполирани данни. Никой няма да сравнява електричекия хайп в момента с такива в зората на електрическите коли от преди 18 години.

    Коментиран от #29, #41

  • 26 Субар

    18 2 Отговор

    До коментар #2 от "Зевс":

    Най-интересното е че говорят за статистика от 30 мил. автомобила и СРЕДНА възраст от 18 години.
    Значи там има равен брой електрички на 0 години и на 36 години, за да се получи средно 18 години.
    А и колко електрички са участвали в тази "статистика"? Достатъчни са 2бр и статистиката и статиите мож3 да се тиражират за промиване на мозъци.

    Коментиран от #38

  • 27 Горно Уйно

    10 2 Отговор

    До коментар #9 от "Електричар":

    Ходи на гарата с твоя мотокар и вози колетите от и до товарния вагон!

    Коментиран от #28

  • 28 Електричар

    4 13 Отговор

    До коментар #27 от "Горно Уйно":

    Лапай кюнеца на нафтовата печка и дишай дълбоко.
  • 29 Те ми му

    7 2 Отговор

    До коментар #25 от "е ми":

    Защо смяташ че твоя автомобил попада в британската статистика? В България както средната възраст така и средния пробег са много по-големи. Тук 18-годишните автомобили влизат нов внос и започват следващия си живот

    Коментиран от #30

  • 30 е ми

    5 1 Отговор

    До коментар #29 от "Те ми му":

    нали се оплакваше, че в британската статистика електриките едва карали по 10к на година. Каквото за електричките такова и за дизелите и за бензините. 250 000 за дизел също е малко - 13 000 на година. В Британия тексиметрови няма ли? Или фирмени. Или те ходят от врата на врата и питат собствениците.

    Коментиран от #31

  • 31 Чети внимателно

    4 0 Отговор

    До коментар #30 от "е ми":

    Тези които карат по 100 хиляди километра на година не изкарват 18 години и не попадат в статистиката. За да попаднеш в 18-годишната статистика, то по под разбиране автомобилът трябва да се кара малко. Тези които карат по много са сменили няколко автомобила за 18 години и ги карат докато хвърлят кърпа и станат непоправими
  • 32 е ми

    3 0 Отговор
    Мисли внимателно -"средна продължителност на живот от 18,4 години"
    СРЕДНА ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ. Рдин е 20 друг е 16, един е 22, друг е 14.
  • 33 Стършели

    10 2 Отговор
    Електромобилите не се продават, докато бензиновите модели чупят рекорди.
    При катастрофа каякво става с електромобилите? Пожарникарите режат кабелите и след това спасяват или гасят колата. Тоест, имаш кола нямаш кола а и плащаш за да я взвмат на вторични суровини.
    А разликата в цената е толкова голяма, че 20 години ще си карам дизела и ще съм все още в плюс!
    Не лъжет хората!
  • 34 Стършели

    3 1 Отговор
    Цена на елекромобил е от 40 000 лева и може да достигне над 100 000 лева.
    Цена на дизелова кола почва от 28 000 - 30 000 лева за най-малките модели и могат да достигнат значително по-високи стойности за по-големи и луксозни
    Разлика от 10 000 лева! Това е над 3000 литра дизел.
  • 35 Никси

    7 1 Отговор

    До коментар #15 от "Електричар":

    е това ви е лошото на децата че не гледате как е направен дизайна и линиите с истински качествени матреяли , а ви интересува да има задължително таблет и колко че дигне от 0 до 100км/ч и вътре да ти свети като дискотека , и най важното не цените труда на хората когато са плащали с мильони за тези проекти мислили , чертали и правени с качество и истински матреяли с много любов към автомобилите и техния дизайн , младеща пътувате в облаците и влизате в розови не збъднати мечти , вместо да гледаш реалното което е било , но за съжаление вече не е защото не правиш разлика от качество а от количество !!!.

    Коментиран от #39

  • 36 Да помислим

    1 0 Отговор
    "Мисли внимателно -"средна продължителност на живот от 18,4 години"
    СРЕДНА ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ. Рдин е 20 друг е 16, един е 22, друг е 14.



    Как според тебе се определят тези години живот? Дай формулата?


    Според мен първо изчисляват колко е годишният пробег на всяка категория - дизела очевидно печели с най-много километри годишно. А след това взимат средностатистическия живот на дизелов бензинов и електрически автомобил и го разделят на годишния пробег, за да получат годините живот.

    Именно за това дизелите хем минават повече километри годишно, хем имат по-малко години живот.

    Коментиран от #47

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Чайна майна

    8 4 Отговор

    До коментар #35 от "Никси":

    Всъщност в китайците подеха твоята риторика и започнаха да правят по качествени автомобили от немските, но на по-ниски цени, като наеха именно инженерите и дизайнерите които са проектирали немските автомобили.

    Да видим какви ще са опорните точки, които ще защитават западните производители в бъдеще, че до скоро се пъчеха с технологиите си, Но сега не вървят пред китайците. После започнаха да обясняват че най-важното при покупка на автомобил е качеството на шевовете и пластмасата, но китайците вече ги бият и на тази територия.

    Допускам че единствената останала риторика ще са славното минало и лоялност.

    Коментиран от #44

  • 40 Ония с форда

    11 1 Отговор

    До коментар #2 от "Зевс":

    Притежавам Мицубиши Каризма 1,9 тд модел 1995г на 367000 км регистрирана в движение. Та въпроса ми е кой и как ги прави тези "статистики"?
  • 41 Никси

    3 1 Отговор

    До коментар #25 от "е ми":

    я пак , ама ти сериозно ли
    знаеш ли че има автомобили от 50-та година на миналия век по лъскави и по здрави от твоя котер ? явно не !!!.
  • 42 Сър Мастър Бейтс

    10 0 Отговор

    До коментар #15 от "Електричар":

    Защо сравняваш кон с кокошка? Телефона ми струва 1/10 от месечната заплата. Нова кола е 2 години заплати. Ами застраховки, данъци, обслужване, каско? При положение, че новите коли са на всичко отгоре и калпаво направени, нормално е хората да са пазят/ползват старите коли. Между другото и телефона и колите си ги ползвам докато не умрат, нямам специално отношение към едно от двете.
  • 43 Всяка еликтричка

    9 3 Отговор
    изкарала над 8 години (гаранцията на батерията) си е 6-ца от тотото, все пак батерията е химия и не е ама никак вечна, ако беше щяха да дават по 10-15 години гаранция а никой не дава такава.

    Коментиран от #45

  • 44 Никси

    5 0 Отговор

    До коментар #39 от "Чайна майна":

    говорим за дизайн от преди 30 години защото тука все има плюещи и храчещи по старите автомобили , за съвремените по добре Корейски от колкото Китайски , в пъти са по качествени и здрави !!!.

    Коментиран от #46

  • 45 Гаранция Франция

    8 2 Отговор

    До коментар #43 от "Всяка еликтричка":

    За да дават 8 години гаранция, очевидно батерията трябва да изкара поне двойно по толкова, защото иначе рискуват огромни финансови загуби, ако заради не спазване на технологичен процес животът намалее с 10% и на седмата година трябва да сменят всичките батерии.


    Пък и живота на батериите не се измерва в години а в брой цикли, затова заедно с осем години живот, дават и между 180 и 240 хиляди километра гаранция, като за по-малките батерии дават по-малка гаранция, но броя на циклите са горе-долу еднакви.
  • 46 Очевидно

    3 10 Отговор

    До коментар #44 от "Никси":

    Освен че си захласнат по технологиите от преди 30 години, си застинал и в мисленето от преди 30 години, когато корейците са имали по качествени автомобили и технологии от китайците. За съжаление на нивото на мислене от преди 30 години и няма как да ме разбереш какво точно искам да ти кажа. Да се надяваме че изоставането ти е само 30 години и през 2055 ще разсъждаваш по съвременните стандарти, А няма да си все още застинал в 1995.

    Коментиран от #49

  • 47 е ми

    1 1 Отговор

    До коментар #36 от "Да помислим":

    Нормално гаусово разпределение на колите по години и колко са изминали. Чиста математика. 100% графиката до 10тоя перцентил за електричките е по-сбита. Но средна означава средна, а не над 18.

    Коментиран от #48

  • 48 Защо да спекулираме

    3 0 Отговор

    До коментар #47 от "е ми":

    Отиваш и проверяваш как точно сметнати


    Изследване във Nature Energy: “The closing longevity gap between battery electric vehicles and internal combustion vehicles in Great Britain”, публикувано на 24 януари 2025 г., от екип учени от University of Birmingham, LSE, UC San Diego и University of Bern



    Проблемът е, че живота на колите НЕ следва нормално разпределение.
    Затова в изследването се използва survival analysis, а не „гаусови криви“. А
    Някои коли още се движат и не знаем кога ще отпаднат, има различни фактори (ремонт, катастрофа, бракуване), което чупи "нормалността".


    Обърни внимание и на друго - Как се подобряват електромобилите, бензиновите и дизеловите автомобили с всяка следваща една календарна година? Надежността на електромобилите се увеличава с над 12% с всяка изминала година, за разлика от дизелите които почти не мърдат като надежност.

    Коментиран от #50

  • 49 Никси

    5 1 Отговор

    До коментар #46 от "Очевидно":

    очевидно паживьом па видим 2055 кво ще се случи , и не съм застинал а правя разлика от предишните и сегашните защото съм и от старата школа шофиори , веднага като подкарам стар или нов автомобил мога да усетя разликата каква е , ти като Филип Бричка Донго това Донго онова и като го подкара по ливадата не само таблета щеше да падне вътре на централната конзола ами и арматурното пластмасово табло , я аре бегай от тука тръгнал си на даваш акъл на стар краставичар как да продава кразтавици !!!.
  • 50 е ми

    1 2 Отговор

    До коментар #48 от "Защо да спекулираме":

    е ми погледнах и е точно както ти казах в началото - екстраполация на данни.
    "Проблемът е, че живота на колите НЕ следва нормално разпределение." - крилата фраза без покритие. Точно че живота винаги следва гаусово разпределение във всеки един отдел - от години живот, до извървени крачки. Само с гаусово разпределения може да се направи статистика. Иначе е - "една баба каза" или "личния ми опит показва" - което не е никакво доказателство за нищо. survival analysis в статията няма и се използва само и единствено в биологията и физиката.
    Иначе и аз съм на мнение че електричките са по-издръжливи и надеждни и ще стават все по-добри. Все пак бензина и дизела имаше 140 години изкусоряване на проблеми от няколко десетки фирми, докато електричките има няма 15-20 години

    Коментиран от #51

  • 51 Няма значение

    1 0 Отговор

    До коментар #50 от "е ми":

    Как точно са определили Колко километра живот има всеки вид от автомобилите. Съгласен ли си поне, че на база този живот и статистиката за изминати километри годишно за всяка категория, са сметнали и календарния живот? Защото май си говорим едно и също нещо като краен резултат, но с различни думи и спекулации?

    Коментиран от #52

  • 52 е ми

    2 0 Отговор

    До коментар #51 от "Няма значение":

    никога не съм твърдял обратното. просто както и пише в статията която даде са направили екстраполация на данни на базата на 15 18 и 21месеца колко уж "умрели" за периода. Но и в статията пише ,че кохората на електричките от 2015та година. А от статистика няма как да сравняваш 29.8 млн автомобила с 41,6 хиляди (електрички) като отгоре на това 85% са от 3 марки - Nissan (49%), Tesla (19%) и Renault (17%) . Така не се прави статистика, а стъкмистика. Явно си имат някой в списанието щото е доста реномирано с импакт фактор от 60.

    Коментиран от #55

  • 53 Цитат

    1 1 Отговор
    Ето нещо което се пропуснали В статията, а е важно

    „Researchers found that BEVs demonstrated the most rapid improvement in reliability, with a 12% lower likelihood of failure (hazard rate) for each successive year of production, compared to 6.7% for petrol and 1.9% for diesel vehicles.“



    За тези които не знаят английски ето буквален превод с google преводач

    Изследователите установиха, че електрическите превозни средства (BEV) демонстрират най-бързо подобрение в надеждността, с 12% по-ниска вероятност за повреда (коефициент на опасност) за всяка следваща година на производство, в сравнение с 6,7% за бензиновите и 1,9% за дизеловите превозни средства.


    Тоест с всяка изминала година, живота на електромобилите ще се увеличава , а броят на повредите ще намалява което ще увеличи надежността. Също така ще направи безсмислено този автомобил да се изхпродължи, а експлоатацията му ще продължи, докато не остарее морално, а не защото не работи.

    Коментиран от #54

  • 54 е ми

    2 1 Отговор

    До коментар #53 от "Цитат":

    това е друга манипулация на автора
    Ако имаш 1000 ябълки и добавиш към тях 20 са 2% увеличение
    Ако имаш 100 ябълки и добавиш към тях 20 са 20% увеличение
    Петролните коли както казах са имали 140 години и вече няма на къде да се увеличава стабилността им. Те са на края на максимума си и са си "перфектни" от към работа. Докато електричките има доста какво да се прави по тях (без двигателите разбира се)

    Коментиран от #56

  • 55 А дали нямат предвид

    2 1 Отговор

    До коментар #52 от "е ми":

    И това което съм дал като цитат докато сме писали заедно? Все пак електромобилите преминават към желязо фосфатни батерии, което освен че са евтини и пожаробезопасни, също така вече са от най-бързо зареждащите се и имат най-дългия живот от всички химии. Но въпреки това, живота им продължава да се удвоява на всеки три-четири години.

    Тези батерии не се нуждаят от толкова агресивно охлаждане, което прави охладителната система по-евтина и Надеждна във времето. Частите на електромобилите продължават да намаляват, за разлика от увеличаващите се части на ДВГ и тяхното усложняване.

    Все фактори които повишават надежността на електромобилите

    Коментиран от #57

  • 56 Е така де

    2 3 Отговор

    До коментар #54 от "е ми":

    Ако още с прохождането си, електромобилите вече са надеждни колкото бензиновите и дизеловите автомоби, а потенциала е тепърва пред тях, това прави ли ги по-малко надеждни, само защото в бъдеще ще са още по-надежни?

    Защо смяташ, че едното изключва другото? В началото електромобилите ще станат с някакъв процент по надеждни от автомобилите с ДВГ, а с течение на времето няма да са с проценти А в пъти по-надеждни. Съвременните батерии ВЕЧЕ имат милиони километри в живот. Трябва им само време за да ги изминат и да го докажат в практиката. А милиони километри не се изминават за година две, така че засега статистиката мълчи.
  • 57 е ми

    3 1 Отговор

    До коментар #55 от "А дали нямат предвид":

    проблема на електричките не е колата, а липсата на ифраструктура. Само си помисли какво ще стане с един паркинг пред блок с 100 коли които се зареждат вечерно време (защото всеки иска на сутринта да е със заредена кола). по 10 кв/час са си 1 мегават на час. И това само за 8 етажен блок с по 3 апартамента на вход и 5 входа. Те за това първо инфраструктура и после електрички както направиха в Китай.

    Коментиран от #63

  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Моя грешка

    0 1 Отговор
    Те още сега не били проценти


    "Едно от най-значимите заключения от проучването е, че електрическите автомобили са значително по-надеждни. Рискът от сериозна повреда при тях е два пъти по-нисък от този при бензиновите и цели шест пъти по-нисък в сравнение с дизеловите."


    "това е друга манипулация на автора
    Ако имаш 1000 ябълки и добавиш към тях 20 са 2% увеличение
    Ако имаш 100 ябълки и добавиш към тях 20 са 20% увеличение"

    Сега ако се върнем на аналогията с ябълките

    Ако бензиновите са 100 ябълки, то електромобилите вече са 600 ябълки, а дизеловите 300 ябълки. Поправи ме Ако греша? Но какво става с всяка изминала година? Можеш ли да сметнеш след 10 години колко ще са ябълките?
  • 63 Веднага ти отговарям

    2 5 Отговор

    До коментар #57 от "е ми":

    Електромобилите се нуждаят както казваш от 10 киловатчаса, а всяко външно тяло на климатик което виждаш по фасадата, се нуждае от 24 киловатчаса в студен зимен ден, като някои апартаменти имат по два-три климатика. Един бойлер също се нуждае от около 10 киловатчаса на денонощие.


    Като гледам нито спрели да инсталират фотоволтаици по фасадите, нито се е сринала енергийната система, което доказва че страховете ти са безпочвени!

    Коментиран от #65

  • 64 По друг начин

    1 1 Отговор
    Обърни внимание на коментар 22 в който е дадено колко електрическа енергия е изразходена за 410 хиляди километра за четири години?

    Разходът излиза 13 киловат часа на 100 км. При 10 киловатчаса на ден, както си го сметнал означава че всеки един от тези автомобили минават 28 хиляди километра годишно, при положение че статистиката сочи 13 000. Тоест консумацията е двойно по-ниска на ден - средно около 150 киловатчаса на месец - 22 лв допълнително към сметката за ток. В момента колко ток плащаш на месец и колко процента е увеличението на сметката? С толкова процента ще се вдигне и потреблението на мрежата. Както казах - всеки апартамент има доста по апетитни консуматори от електромобила.

    Освен това е логично тези автомобили да се зареждат през работно време директно с евтина слънчева излишна енергия, а не през нощта със същата енергия но преминала през скъпи батерии.

    Коментиран от #66

  • 65 е ми

    8 0 Отговор

    До коментар #63 от "Веднага ти отговарям":

    бъркаш киловатчас със киловат на час. Климатик се нуждае от 24 киловатчаса на ден (или по 1 на час)
    Електричка бавно се зарежда с 11 киловата/час (за 6 часа пълниш батерията от 70квч) и както казах - всеки като се прибера си слага да зарежда. Представи си колко станции трябват (щото в 3 посред нощ няма да сляза да си дръпна колата нищо ще сляза в 3 да я сложа да се зарежда). Отгоре на това посред нощ няма слънце, а батерии към тях също няма.

    Коментиран от #74

  • 66 е ми

    4 0 Отговор

    До коментар #64 от "По друг начин":

    само си представи какъв трансформатор трябва за квартала ти ако всички коли са електрички. при 3 млн автомобила всеки да прави на ден по средно 50 мизрени километра (към 8-10 киловата) са 30 000 000 кило вата или 30 000 мега вата или 30 Гигавата.... е немаме толкоз.

    Коментиран от #73, #98

  • 67 Малка справка

    3 2 Отговор
    "Разходът излиза 13 киловат часа на 100 км. При 10 киловатчаса на ден, както си го сметнал означава че всеки един от тези автомобили минават 28 хиляди километра годишно, при положение че статистиката сочи 13 000. "

    Мизерни 75 коня са 55 киловатра двигател. Не знам как ги смяташ 13 на 100 км. Под 17 на 100 км не съм виждал кола и то при перфектни условия... така че смятай минимум 20 с климатик или с парно. 50км както казах за 10 киловата.

    Коментиран от #75

  • 68 ПрОс ветен

    5 1 Отговор
    .. до,кът тировете и параодите не минат на ток, карайте с нафта .. бензиновите хибриди са за грета-фенове
  • 69 Пижо

    0 2 Отговор

    До коментар #3 от "Тахумба":

    123 300D, няма

    Коментиран от #72

  • 70 ХА ХА

    2 0 Отговор
    А мойта кола е най хубавата!
  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 Тахумба

    2 0 Отговор

    До коментар #69 от "Пижо":

    Пък си и много "просветен", учудващо компетентен. Знаеш ли какво е ОМ 617912? А знаеш ли какво е der Unverwüstliche?
  • 73 Ти бъркаш

    0 1 Отговор

    До коментар #66 от "е ми":

    "Електричка бавно се зарежда с 11 киловата/час (за 6 часа пълниш батерията от 70квч) и както казах - всеки като се прибера си слага да зарежда.

    при 3 млн автомобила всеки да прави на ден по средно 50 мизрени километра (към 8-10 киловата) са 30 000 000 кило вата или 30 000 мега вата или 30 Гигавата.... е немаме толкоз."

    Кой казваш че бъркаше киловати и киловатчаса?

    Ако ти трябват 5 киловатчаса на ден, като заредиш 70 киловатчаса ще караш 14 дни преди да заредиш отново за 6 часа.

    Тоест една такава 11 kW зарядна станция може да обслужва 14 автомобила Ако всеки от тях зарежда цяла нощ. И още 14 през деня. И въпреки това 12 часа ще стои свободна.

    Коментиран от #76

  • 74 Ти бъркаш

    1 1 Отговор

    До коментар #65 от "е ми":

    За 3 милиона електромобила, Ако всички зареждат на такава зарядна станция и ги закръглим, че на една зареждат 30 автомобила, Ще са необходими 100 000 такива зарядни станции по 11 kW, което прави 1 100 мегавата - един блок на АЕЦ Козлодуй който работи 12 часа.

    Тоест само част от износа на ток на България ще се зареждат 3 милиона автомобила и ще продължаваме да сме нетен износител. И това ако всички са се разбрали да зареждат само в определени 12 часа от денонощието А през останалото време нито един електромобил да не зарежда.

    Ако се разпределят мощността става около 600 мегавата. И обърни внимание че говориш за след 30-40 години когато ще има 3 милиона електромобила.
  • 75 Научи се да четеш

    1 1 Отговор

    До коментар #67 от "Малка справка":

    Това не е разход за 100 км който може да бъде нагласен с каране по нанадолнището или в перфектни условия. Това е разход за 410 000 км навъртени за четири години при всякакви атмосферни условия. Разходът е получен, като са разделени всичките заредени киловат часа на изминатите 410 000 км цитирам от 22-ри коментар от статията за да ги сметнеш сам и да намериш грешката:

    В 71% от случаите зареждането е направено бавно, тоест с променлив ток (38 012 kWh) и 29% в бърз режим DC (15 556 kWh)
  • 76 ...

    0 0 Отговор

    До коментар #73 от "Ти бъркаш":

    Доста ти липсва функцията на горния етаж. Единия път ти е казано АКО ВСЕКИ КАРА ПО 50 КМ НА ДЕН СА 30 ГИГАВАТА НА ДЕН ЗА 3 МЛН КОЛИ. ТОЧКА. На ден. Ба ден ни трябва толкова без значение кой кога зарежда. На ден. Научи се да четеш.
    Второто е ВСЕКИ ИСКА ДА ЗАРЕЖДА ВЕЧЕР И НИКОЙ НЯМА ДА СЕ МРЪДНЕ В 3 ПОСРЕДНОЩ. Т.Е М/У 20 И 23 ЧАСА ЩЕ НАТОВАРИШ НА МОМЕНТА НА МОМЕНТА НА МОМЕНТА НА МОМЕНТА ЗДРАВО МРЕЖАТА С ТОК КОЙТО НЯМАШ. Това с климатика беше пълна глупост. Той дърпа по 1 киловат, кола с БАВНО ДЪРПАНЕ е 11 киловата за час. Моля- научи що е капацитет и що е мощност на час. Писнало ми е от глупостите ти.

    Коментиран от #79, #83, #99

  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Баба Ванга

    1 0 Отговор
    Кога ги предвиждащ тези 3 милиона електрически автомобили в България!

    Утре?
    Догодина ?
    2035?
    2050?
    След 2050?

    Според мен след 2060 година.
  • 79 Днес

    0 1 Отговор

    До коментар #76 от "...":

    Според тебе има 3 милиона автомобила в България, от които ВСЕКИ КАРА ПО 50 КМ НА ДЕН....ВСЕКИ ИСКА ДА ЗАРЕЖДА ВЕЧЕР И НИКОЙ НЯМА ДА СЕ МРЪДНЕ В 3 ПОСРЕДНОЩ.

    Значи трябва да се изградят 3 милиона бензиноколонки, на които БЕЗ ЧАКАНЕ ВСЯКА ВЕЧЕР ПРЕД БЛОКА, всеки да си сипе 3 литра бензин които е изразходил за деня


    АКО ВСЕКИ КАРА ПО 50 КМ НА ДЕН СА 3 МИЛИОНА КБЕНЗИНОКОЛОНМИ НА ДЕН ЗА 3 МЛН КОЛИ И 9 МИЛОНА ЛИТРА. ТОЧКА

    Коментиран от #80, #85

  • 80 ...

    1 0 Отговор

    До коментар #79 от "Днес":

    Е няма никой на втория етаж. Няма как да се спори с тебе.

    Коментиран от #81

  • 81 Няма спор

    1 0 Отговор

    До коментар #80 от "...":

    Няма как и да има. За зареждане на три милиона автомобила нито трябват 3 милиона зарядни станции по 11 kW всичките разположени пред блоковете, нито трябват 3 милиона бензиноколонки.

    За 50 км дневно, при 500 км пробег на електромобил и 1000 на бензинов автомобил, електромобилът може да зарежда веднъж на 10 дни а бензиновия веднъж на 20 дни, а една зарядна станция може да обслужва по няколко автомобила, независимо какво зареждат .
  • 82 ...

    0 0 Отговор
    Пост 65.

    Коментиран от #86

  • 83 Има спор

    1 1 Отговор

    До коментар #76 от "...":

    "Единия път ти е казано АКО ВСЕКИ КАРА ПО 50 КМ НА ДЕН СА 30 ГИГАВАТА НА ДЕН ЗА 3 МЛН КОЛИ. ТОЧКА. На ден. Ба ден ни трябва толкова без значение кой кога зарежда. На ден."


    Енергията се смята в киловатЧАСА, НЕ В КИЛОВАТИ.

    При 50 км на ден и разход 13kWh/100км или 6л/100км Ще са необходими 6,5kWh или 3 литра на всеки един автомобил за ден. За 3 милиона примерно 20GWh след загубите или 9 милиона литра. ТОЧКА.

    Независимо дали ще се зареждат с един гигават за 20 часа, с два гигавата за 10 часа или с 40 гигавата за половин час.



    1

    Коментиран от #84

  • 84 ...

    1 0 Отговор

    До коментар #83 от "Има спор":

    3 посред нощ. Малоумна работа. Не може да чете и вниква
  • 85 ...

    1 0 Отговор

    До коментар #79 от "Днес":

    "Рафинерията в Бургас годишно произвежда около 6,5-7 млн. тона горива. "

    Коментиран от #87

  • 86 Именно

    1 0 Отговор

    До коментар #82 от "...":

    "Електричка бавно се зарежда с 11 киловата/час (за 6 часа пълниш батерията от 70квч)


    Първо на монофазен ток няма електромобил който да зарежда с повече от 7,4 киловата, мощността може да бъде намалявана за да зареждаш и от обикновен контакт 3,7 или още по-ниска.

    Второ, да се заредиш за една нощ/ден независимо дали за 10 часа със седем киловата или седем часа с 10 kW , Това са ти 500 километра пробег и при 50 км на ден ще заредиш чак след 10 дни. Тоест тази зарядна станция може да обслужи 10 човека, а не само тебе,

    Коментиран от #88

  • 87 Именно

    1 1 Отговор

    До коментар #85 от "...":

    9 милиона литра струват 20 милиона лева ВСЕКИ ДЕН!


    Тази батерия струва 147 милиона, има мощност 124 мегавата и съхранява 500MWh - енергията за зареждане на 75 000 автомобила

    Батерията струва колкото горивото за седмица на тези три милиона автомобила. С парите за горивото за 40 седмици, могат да се купят батерии които да съхраняват 20 гигаватчаса енергия която може да бъде заредена по всяко време на денонощието без да влияе на мрежата. 40 седмици са по-малко от 10 месеца - пари изгорени на вятъра през ауспуха

    Коментиран от #91

  • 88 ...

    1 0 Отговор

    До коментар #86 от "Именно":

    Най-баените зарядни са по 11 киловата на час(скорост на зареждане). Зареждат батерия от 22 киловатчаса(капацитет на батерия) за. 2 часа. С коетонизминаваш към 100-150 км(разстояние)
    Климатик гори 1 киловат на час, изразходва 24 киловатчаса(изразходен обем на ден) но го гори с 1 киловат на час. Т.е на апартамент да имаш МОМЕНТЕН ПИК ВЕЧЕРНО ВРЕМЕ ОТ 11 КИЛОВАТА НА ЧАС. ПРИ ВСЕКИ БЪЛГАРИН С ПИД 20 КИЛОВАТЧАСАв батерията е нормално ВЕЧЕР да я сложи да се зарежда като се прибере(и на тебе като ти останат 100км бензин отиваш на колонката ама за 3 минути). Как не вфяваш какво ти говоря за ПИКА НА ДЪРПАНЕ НА ЕНЕРГИЯ ВЕЧЕР. Никой не ти говори за брой колонки

    Коментиран от #89, #90

  • 89 Или пък

    0 0 Отговор

    До коментар #88 от "...":

    Отиваш на колонката 250 kW и зареждаш необходимите за деня 6,5kWh за под две минути. И така ходиш всеки ден след работа на зарядната станция да зареждаш по 50 км бензин или ток?

    Ти така ли правиш или зареждаш догоре, така или иначе си отишъл?

    И последно се разбери със себе си, дали проблемът е мощността или енергията? Няма да има достатъчно ток или достатъчно мощност за зареждане на 3 милиона електромобила? Обърни внимание, че вече се зареждат с 1300kW - 520 км за пет минути още през 2025, та затова те попитах за коя година говорим? За колко ли време ще се зареждат 1000 км през 2060?

    Коментиран от #92

  • 90 Погледни

    0 1 Отговор

    До коментар #88 от "...":

    Коментар 87 който вече е одобрен
  • 91 ...

    1 0 Отговор

    До коментар #87 от "Именно":

    Нов пост ново кладенче с вода.

    Коментиран от #93

  • 92 ...

    1 0 Отговор

    До коментар #89 от "Или пък":

    Пост 57 към който изтроли тъпотията с климатиците и почна да се защитаваш вместо да се извиниш за грешния пример и грешката за киловат в час и киловатчаса.

    Коментиран от #94

  • 93 Искаш още

    1 0 Отговор

    До коментар #91 от "...":

    Заповядай! Вече са одобрени 7000 мегавата мощности за батерии, които съответстват на 3,5 атомни централи като Козлодуй допълнително към вече изградените мощности в България


    7000 мегавата означават 28 000 зарядни станции по 250 kW, на които всеки може да отиде за една минута и няколко секунди да си зареди дневния пробег. Или пък за десетина минути седмичния.

    Батериите са тук, електромобилите ги няма
  • 94 Да се извиня

    0 0 Отговор

    До коментар #92 от "...":

    Къде видя грешка? Ти можеш ли да смяташ? Единствената ти опорна точка е че всички три милиона електромобила ще се включват в 3 милиона зарядни и ще претоваря в мрежата. Кой ще ги изгради тези три милиона зарядни? И защо ще ги изгради след като ти сметнах, че дори всички зарядни в България да са 11 kW трябват 10 пъти по-малко от 3 милиона, дори ако ги ползват само по един човек на ден за 6 часа от 24 възможни?.

    Още тук мощността вече падна от 30 на 3 гигавата, при положение че се инсталират батерии за 7 GB още тази година.


    Къде видя проблема?

    Коментиран от #96, #97

  • 95 Брой бензиностанции

    0 1 Отговор
    В България има 3500 бензиностанции на които зареждат 3 милиона автомобила. Защо смяташ че 30 000 зарядни станции по 250 kW които могат да бъдат изградени след само една-две години само от мощността на инсталираните батерии, няма да са достатъчни за 3 милиона електромобила през 2060 година?
  • 96 ...

    0 0 Отговор

    До коментар #94 от "Да се извиня":

    КЛИНАТИКААААААА. УЖАС. ТОЛКОВА СИ ЗЛЕ ЧЕ НИ СИ ПОМНИШ ОПОРКАТА.
  • 97 ...

    2 0 Отговор

    До коментар #94 от "Да се извиня":

    Не пак прочети пост 57. Няма зарядни станции. ТИ ВКАРВАШ ТЕЗИ ДУМИ В ЮОЯТА УСТА. НИКЪДЕ НЕ СЪЮ ГОВОРИЛ ЗА БРОЙ ЗАРЯДНИ СТАНЦИИ ЛЪЖЕЦО. ПОКАЖИ ПОСТ В КОЙТО СЪМ ГО НАПРАВИЛ.ЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ... ПРЕКАЛЯВАШ ДА ВКАРВАШ ДУМИ В УСТАТА НА ХОРАТА.
    Вече било ми единствената опорна точка. вЕрно ли бе? Говора ти винаги ьа ПИКОВА МОЩНОСТ ВЕЧЕРНО ВРЕМЕ. ВИНАГИ. СПРИ СЕ. ИНФРАСТРУКТУРА НЕ Е САМО ЗАРЯДНИ,А МОЩНОСТИ, ТРАВОПОСТИ, ПОДДРЪЖАКА И Т.Н
  • 98 Това ти ли го писа

    0 0 Отговор

    До коментар #66 от "е ми":

    "при 3 млн автомобила всеки да прави на ден по средно 50 мизрени километра (към 8-10 киловата) са 30 000 000 кило вата или 30 000 мега вата или 30 Гигавата.... е немаме толкоз."


    30 ГИГАВАТА ВЕДНЪЖ - Това са 3 милиона зарядни станции С мощност 10 kW

    Коментиран от #100

  • 99 Това ти ли го писа

    0 0 Отговор

    До коментар #76 от "...":

    "Единия път ти е казано АКО ВСЕКИ КАРА ПО 50 КМ НА ДЕН СА 30 ГИГАВАТА НА ДЕН ЗА 3 МЛН КОЛИ. ТОЧКА."


    Нови 30 гигавата мощност, нови 3 милиона зарядни по 10 kW
  • 100 ...

    0 0 Отговор

    До коментар #98 от "Това ти ли го писа":

    И къкво видя вътре? Зарядни станции?
    Чупйа с носенето на вода

    Коментиран от #101

  • 101 А ти какво каза

    0 0 Отговор

    До коментар #100 от "...":

    Как получи 30 гигавата пикова мощност от 3 милиона електромобила при 11 kW зарядни станции? Кажи как ги сметна щом не е три милиона по 11 kW? Знаеш ли поне какво си писал или го написа едно към гьотере да има нещо написано?

    Пиковата мощност НИКОГА няма как да стане 30 гигавата с 11 kW зарядни станции. Дори да има 3 милиона зарядни никога няма да бъдат включени едновременно

    Коментиран от #103

  • 102 Заключение

    0 3 Отговор
    Дори да приемем малоумната идея че в България ще има само 11 kW зарядни станции на които всеки автомобил зарежда поведнъж на 10 дни. Ще са необходими 300 хиляди зарядни станции С пикова мощност 3 гигавата, които ще харчат 20 гигават часа на ден.

    3 милиона климатика в студен зимен ден когато работят денонощно със средна мощност 1 kW, имат абсолютно същата мощност, но тя не е пикова за няколко часа а денонощно 24 часа 3 гигавата. 72 гигават часа на денонощие. Климатиците са тук и си харчат без да съсипят енергийната система, а електромобилите са някакъв план за 2060, ама може и по-късно. Толкова с опорните ти точки как електромобилите ще сринат енергийната система. Ако ползвам речника ти ТОЧКА ПО ВЪПРОСА.

    Коментиран от #104, #105, #106

  • 103 ...

    2 0 Отговор

    До коментар #101 от "А ти какво каза":

    Пост 66. Чети ЦЕЛИЯ ПОСТ И ЦЕЛИЯ СМИСЪЛ В НЕГО.
  • 104 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 105 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 106 ...

    5 0 Отговор

    До коментар #102 от "Заключение":

    Всичко почна, че не правиш разлика м/у киловат на час и киловат час.
    Пост 57 беше
    "проблема на електричките не е колата, а липсата на инфраструктура. Само си помисли какво ще стане с един паркинг пред блок с 100 коли които се зареждат вечерно време (защото всеки иска на сутринта да е със заредена кола). по 10 кв/час са си 1 мегават на час. И това само за 8 етажен блок с по 3 апартамента на вход и 5 входа. Те за това първо инфраструктура и после електрички както направиха в Китай. "

    с глупавия отговор:

    Веднага ти отговарям
    "Електромобилите се нуждаят както казваш от 10 киловатчаса, а всяко външно тяло на климатик което виждаш по фасадата, се нуждае от 24 киловатчаса в студен зимен ден, като някои апартаменти имат по два-три климатика. Един бойлер също се нуждае от около 10 киловатчаса на денонощие. "

    "Електромобилите се нуждаят както казваш от 10 киловатчаса, а всяко външно тяло на климатик което виждаш по фасадата, се нуждае от 24 киловатчаса в студен зимен ден"
    не !!!!!!!!!!!!!
    кола зарежда с 11 кв НА час
    климатик работи с 1кв НА час
    ама не... 24 киловата им трябвало на климатиците, а на колата 10 ма не вижда стойностите. МА не... ма и бойлера имал нужда от 10 киловатчаса... ъъъъъ.. .ма то горе се говорило за 10кв НА час.
    е те това си ти. И от там като почнаха едни води, едно носене и мъкнене... па скачане от тема на тема, ма какво ли не.
    Аре това от мене. Продължавай да си сипеш глупостите си сам. Не за първи път се занимавам с тебе и

    Коментиран от #108

  • 107 Е така де

    0 0 Отговор
    Кое точно не разбра? Осем етажен блок с три апартамента на етаж, има 24 апартамента с 50 климатика на вход и 250 климатика за целия вход, които харчат 240 киловата на час за всеки час от денонощието.

    10 зарядни станции по 11 kW, харчат 110 киловата на час, но само за 6 часа

    Това всичко със сметки по твоите числа, които доказват моята теза

    Климатиците се нуждаят от 220 kW НА ЧАС и 5280kWh на денонощие.

    Но за тебе не е проблем въпреки, че ги харчат още днес, но според тебе ще е проблем през 2060 година, когато всичките автомобили са електрически и харчат


    110 kW на час и 700kWh на денонощие.
  • 108 Видя ли си грешката

    0 0 Отговор

    До коментар #106 от "...":

    Пак те питам мощността или енергията няма да достигне? Посочи ми грешката, която трябваше да си призная? Сега ти виждаш ли си твоята? Особено частта в която няма батерии, при положение че само една от инсталираните батерии, тази в Плевен от клипа стига за всичките електромобили да заредят само за една нощ седмичния си пробег със своите 124 мегавата и 500 мегаватчаса.
  • 109 Поглед в бъдещето

    0 1 Отговор
    През призмата на настоящето. Ето докъде са стигнали китайците с мощността и времето на зареждане още днес, А ти си помисли какви ще са мощностите на зарядните станции и времето за зареждане през 2060 година за която говориш през цялото време.

    Още днес 1300 kW зареждане, което позволява за 5 минути да бъдат заредени 520 км пробег.

    Тоест една такава зарядна станция ще може да обслужва 10 автомобила на час , които да зареждат онези 70kWh за които на 11 kW зарядна станция са необходими 6 часа.

    За 10 часа ще зареди всичките 100 автомобила от онзи блок, А през следващите 9 дни ще зареди И още девет блока. Тоест една такава зарядна станция е достатъчна на 10 блока и 1 000 автомобила, ако работи само 10 часа на ден.

  • 110 Понеже трудно смяташ

    0 0 Отговор
    За 3 милиона такива автомобила през 2060 година, ще са достатъчни 3 000 зарядни станции. В момента има 3500 бензиностанции с по няколко колонки !

    Тези зарядни станции ще бъдат инсталирани само там където така или иначе спираш и паркираш - примерно две-три такива зарядни на всеки хипермаркет, където така или иначе ходиш няколко пъти на всеки 10 дни така че веднъж на 10 дни няма да ти е проблем да заредиш за 5 минути, преди да влезеш да си напазаруваш или след като си напазарувал, а зарядното е свободна. Ако не е, просто отлагаш за следващия път, а не стоиш като на бензиностанцията на която си чакаш реда защото си отишъл специално за това.

    Коментиран от #111

  • 111 Дизелджия

    5 0 Отговор

    До коментар #110 от "Понеже трудно смяташ":

    Искам да те видя 10 дена с електричка и батерия от 40-50 KWh. Не. Искам 5 дена, не 10. Мбуа ха ха ха 🤣😂🤣😂

    Коментиран от #112, #113

  • 112 Чети внимателно условията

    1 4 Отговор

    До коментар #111 от "Дизелджия":

    Коментар 65 е поставил условията на задачата по които смятам:


    "Електричка бавно се зарежда с 11 киловата/час (за 6 часа пълниш батерията от 70квч) и както казах - всеки като се прибера си слага да зарежда."
  • 113 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 114 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 115 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 116 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 117 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 118 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 119 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 120 Какъв е проблемът?

    0 1 Отговор

    До коментар #114 от "Дизелджия":

    Произвеждат ли се вече тези автомобили с 5 минути зареждане за 520 км още днес през 2025?

    Не забравяй че човекът през цялото време говори за 2060 година когато по улиците на България ще има 3 милиона електромобила. Дотогава 110kWh батерии вероятно ще се инсталират само на бюджетни автомобилчета
  • 121 Чети и между редовете

    0 0 Отговор
    Батерията в клипа е 110 kWh. Зарежда от 5 до 70%, което прави 71,5kWh - точно съвпада с условията на задачата, но вместо 6 часа с 11 kW зарежда за пет минути с 1300 kW.


    10 дни отговарят на условията за 50 километра дневно. Не се сърди на реалността, няма смисъл! Няма да я промениш.
  • 122 Абе

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Електричар":

    Цолова ти е главата! Размерът на телевизора е в инчове и се мери по диагонала на екрана!

    Коментиран от #123

  • 123 Няма разлика 🙂

    0 0 Отговор

    До коментар #122 от "Абе":

    Инч (inch) е английското название на мерната единица за дължина.

    Цол е българското наименование за същата единица.


    И двете означават 1 inch = 1 цол = 2,54 cm.

    Просто в българския език се е наложило „цол“ – особено когато става дума за джанти, гуми и тръби.

    Коментиран от #124

  • 124 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 125 Коментиращ

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Мдааа":

    Изпреварих колега с такъв сходен V8 дъртичък чероки със 120 по магистралата, карайки Vectra A 1.7TD isuzu 82ps!

    Американските кошници са яки, но само по филмите!
  • 126 Пироман от Бояна Филм

    1 0 Отговор
    електричките ме кефят !!
    Когато се запали батерията . е такава красота !
    невероятно . даже ЕЛ Скутери са красота кпгато се зашалят !!!