Toyota Land Cruiser Prado 250 - пълен провал или безспорен успех?

22 Август, 2025 11:54 6 815 45

  • toyota-
  • land cruiser-
  • prado-
  • 250-
  • продажби
Toyota Land Cruiser Prado 250 - пълен провал или безспорен успех? - 1

Пускането на всеки нов модел на Toyota Land Cruiser е събитие в автомобилния свят. Новото поколение Prado 250 обаче предизвика разгорещени дискусии в Китай, след като юлските му продажби от едва 1792 броя бяха определени от местните потребители като "пълен провал". Въпреки че тази цифра изглежда скромна за най-големия автомобилен пазар в света, ситуацията е много по-сложна и изисква по-широк поглед, особено в контекста на европейския пазар, включително България.

Контекстът е ключов

За да се разбере истинската картина, трябва да се анализира в правилния контекст. Според представителя на FAW Toyota, Prado 250 е безспорен лидер в своя премиум сегмента, а именно сред SUV-тата с цена над 400 000 юана (около 55 000 щатски долара). В този клас, той значително изпреварва конкуренти като BYD Leopard 8 и Tank 700. Това показва, че моделът не се е провалил, а по-скоро е насочен към специфичен, нишов и платежоспособен пазарен сегмент, където неговите офроуд качества и Torsen диференциал са високо ценени.

Ситуацията в Европа

За разлика от Китай, където доминират хиляди местни електрически модели, в Европа пазарът на големи офроуд SUV-ове е по-устойчив, макар и по-малък. Тук Land Cruiser се радва на солидна репутация. Според данни на ACEA (Европейската асоциация на автомобилните производители) продажбите на SUV-та с традиционни двигатели остават силни, особено в Източна Европа. Причината е, че практичността, надеждността и офроуд възможностите са от ключово значение за клиентите в този регион, където пътната инфраструктура може да бъде предизвикателство.

Поглед към България

В България, например, Toyota Land Cruiser винаги е била символ на надеждност и проходимост. През 2024 година продажбите на модела в страната остават стабилни, като Land Cruiser е един от най-търсените автомобили в своя клас. Според данни на МВР за регистрацията на автомобили, въпреки по-високата си цена, моделът се търси както за лични, така и за бизнес нужди, което доказва, че българският пазар цени традиционните всъдеходни качества.

Разлики в пазарната динамика

Ситуацията с Prado 250 в Китай подчертава фундаменталните разлики в автомобилните пазари. Докато в Азия масовите продажби се определят от общия брой на всички класове автомобили, в Европа и в частност в България, пазарът е по-диференциран. Тук клиентите купуват автомобили според техните нужди и качества, а не само според цената. Именно затова автомобили като Land Cruiser продължават да бъдат успешни, въпреки че техните продажби може да изглеждат скромни в сравнение с китайските.


Поставете оценка:
Оценка 2.2 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 карчи

    12 8 Отговор
    Къв провал на места, където наистина е необходим чакат повече от година, дори взимат мерки за препродажба с цел печалба😉 Китайците си карат техните консерви, там други неща са фактор!
  • 2 Успех е

    20 3 Отговор
    Във всяка пустиня и в трудно достъпните райони се кара само Toyota land cruiser и нищо друго.

    А там ток няма. Един милиард души живеят без ток. На тях няма как да им се продаде електромобил и затова Toyota произвежда такива автомобили, за да задоволи търсенето в тези региони.

    Коментиран от #6

  • 3 Джуган

    25 0 Отговор
    Чаках го с нетърпение, искаше ми се да го харесам и купя, но не се получи по две причини:
    1. Много поскъпна, 180 хиляди с желаното оборудване, а пак получаваш четирицилиндров двигател, няма друга опция
    2. Много е тесен, говоря за шофьорското място, старото Прадо е по-просторно

    Коментиран от #4, #5

  • 4 от педесет и пет

    25 0 Отговор

    До коментар #3 от "Джуган":

    доларес или около 100 бинки до 180К всичко влиза в джобетста на най-различни комисионери, включително и на бюджетна издръжка

    Коментиран от #16

  • 5 авто фен

    10 3 Отговор

    До коментар #3 от "Джуган":

    Ми старото Прадо е и по-модерно изглеждащо като дизайн, и по-луксозно изглеждащо и с по-красив и луксозен интериор. Това Прадо изглежда като недовършено, едно че е с много стандартен и ретро дизайн и второ като погледна предницата все едно решетката е недовършена, все едо няма решетка или е останала само основата, на която да се закачи решетката ,а решетката е изпаднала. Като недовършен ми изгледа тоя Ланд Крюзер. А интериорът е потрес! Пълно с бутони и стар интериорен дизайн,. Предишния Прадо беше с много красив интеириор, който и изглеждаше и беше луксозен. Този е с интериор все едно ще го караш само в гората, нещо като скъпа Уазка. Забалежи стария Прадо какъв динамичен и модерен външен дизйн имаше, динамична линия на калниците, много солидни фарове с LED оптика, красиви стопове, този отвсякъде е равен, без почти никакви дизайнерски акценти, освен тези на чупката на прозорците на задните врати и дотам, всичко друго е равно и еднообразно.
  • 6 авто фен

    8 0 Отговор

    До коментар #2 от "Успех е":

    Съгласен съм с теб, Ланд Крюзери се купуват и карат в географски райони, където искат здрав СУВ, такива като Африка,Азия, гори,планини, пустини. Но как мислиш,че 1 млрд. хора, който нямат електричество ще платят 100 000$ за СУВ? Ами то е абсурдно като твърдение или идея.

    Коментиран от #7

  • 7 Идеята не е моя

    6 4 Отговор

    До коментар #6 от "авто фен":

    Това е гениална идея на най-великия човек на света Акио Тойода! В своя изказване той каза че вярва че никога никога никога електромобилите няма да преминат 30% пазарен дял, защото 1 милиард души няма ли достъп до ток. Затова Toyota щяла да произвежда хибриди и водородни автомобили които да им продава.

    Въпросът как човек, който не може да си позволи 420 вата панел за 100 лв за да си зарежда телефона в пустинята, ще може да си позволи водороден автомобил и къде ще го зарежда в пустинята, засега не е получил логичен отговор. Но Акио Тойода не се отказва от идеята си и продължава да я повтаря от години, а неговите последователи да я преповтарят и да слагат плюсове всеки път когато спомена тази глупост.


    Обърни внимание че са сложили 10 плюса и само два минуса единия от които най-вероятно е твой. Вярват хората без да мислят. Типични последователи на Toyota.
    Нека питаме всеки от тези който е сложил по един от десетте плюса, дали смятат че хората без ток ще си купят водородни автомобили или нови land cruiser?
  • 8 Идеята не е моя

    5 4 Отговор
    Това е гениална идея на най-великия човек на света Акио Тойода! В своя изказване той каза че вярва че никога никога никога електромобилите няма да преминат 30% пазарен дял, защото 1 милиард души няма ли достъп до ток. Затова Toyota щяла да произвежда хибриди и водородни автомобили които да им продава.

    Въпросът как човек, който не може да си позволи 420 вата панел за 100 лв за да си зарежда телефона в пустинята, ще може да си позволи водороден автомобил и къде ще го зарежда в пустинята, засега не е получил логичен отговор. Но Акио Тойода не се отказва от идеята си и продължава да я повтаря от години, а неговите последователи да я преповтарят и да слагат плюсове всеки път когато спомена тази глупост.


    Обърни внимание че са сложили 10 плюса и само два минуса единия от които най-вероятно е твой. Вярват хората без да мислят. Типични последователи на Toyota.
    Нека питаме всеки от тези който е сложил по един от десетте плюса, дали смятат че хората без ток ще си купят водородни автомобили или нови land cruiser?
  • 9 авто фен

    6 3 Отговор
    Тойода има предвид друго. Че в Африка и много други райони няма изградена инфраструктура за ел.автомобили или водородни автомобили. Тези коли просто не са за тези пазари насочени. А не, че хората там нямат достъп до електричество. Изглежда, че колегата го е разбрал твърде буквално и невярно. Иначе Тойода е прав. не може да продаваш ел.коли в Африка и много държави в Азия, латинска америка и т.н. Затова Тойота продължава да им продава дизелови,бензинови и хибридни автомобили. Въпрос на пазар. Да заложиш всички инвестиции само в една технология не е далновидно решение. Но и да не разработваш ел.автомобили също. Тойота поне разработват паралелно и ел.автомобили продават, въпреки че не са водещи при ел.автомобилите.

    Коментиран от #10, #11

  • 10 Нййдфй

    3 3 Отговор

    До коментар #9 от "авто фен":

    "Колегата" е печално известния Електрика Митичен Бустер, така че няма абсолютно никакво значение какво е разбрал и какво казва.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Казваш не съм разбрал?

    4 1 Отговор
    Ето ти оригинала директно от оригиналния японски сайт на Toyota, за да не се оправдаваш, че е грешка при превода И цял свят като мен не е разбрал какво точно е казал Тойода:

    "Въпреки това , един милиард души по света живеят в райони без електричество. Toyota доставя превозни средства в тези райони, така че само електрическите превозни средства не могат да осигурят мобилност на всички ....

    Без значение колко много ще се развиват електрическите превозни средства (BEV) , мисля, че те ще представляват само 30 % от пазара. Останалите 70 % ще бъдат HEV , FCEV или водородни двигатели. Мисля, че превозните средства, задвижвани от двигатели, ще останат.





    Достатъчно конкретен ли бях?

    ПП

    В предишния коментар се опитах да публикувам на японски, но беше премахнат. Затова сега версията е превод през google преводач, но ако му нямаш доверие мога да ти дам и линк към оригиналния сайт.

    Коментиран от #13

  • 13 авто фен

    0 1 Отговор

    До коментар #12 от "Казваш не съм разбрал?":

    Да, сетих се, чел съм го. Не знам превода колко е точен и дали не е буквален. Милиардите хора, които живеят в бедни условия без достъп до електричество или вода не са потенциални клиенти за скъпи СУВ-ове за 100 000$. Според мен Тойота е имал предвид инфраструктурата,а не достъп до битово електричество. И все пак не са много авто компаниите,които да разчитат на такива клиенти. Тойота може да си го позволи, защото има изнесено производство и в Африка, и в Азия,а това поевтинява автомобилите. Но без ел. автомобили модерна и далновидна компания ще заприлича на бившата Нокия, която много държеше на телефоните с бутони и както беше основен играч на пазара на телефони, така по-модерните компании й взеха пазара и сега са най-продавани те, а Нокия фалира, като никой не купува вече телефони с бутони, освен вероятно в Африка и някои държави в Азия.

    Коментиран от #17, #18

  • 14 Станчо куфара

    3 3 Отговор
    Пълен провал прилича на ковчег този ръбат джип
  • 15 Наташка РУСИЯ

    3 3 Отговор
    Никога не бих си купила подобно недоразумение поредната излагация на японците
  • 16 Знайко

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "от педесет и пет":

    За мераклии бегаъте в румънско.Доста тънкоизлиза там.Освен това държат и на склад.Вече няколко човечета се здобиха с чисто новички Тойотки.
  • 17 Така е

    0 3 Отговор

    До коментар #13 от "авто фен":

    Всъщност точно повтаряш думите ми за nokia. И те бяха най-великата компания за телефони, а аз бях техен фен. Последният ми техен телефон беше nokia 5800, който си беше смартфон без копчета ( всъщност си имаше физически бутони за червена и зелена слушалка). Така че не е съвсем вярно че не са имали смартфони, но забиха в тяхна си операционна система symbian, докато останалите компании разчитаха на Андроид.

    Технически погледнато, Toyota също има електромобили, но са малко на нивото на nokia със симбиан. Въобще не лъжат, че клиентите не искат електромобили. То кой би искал през 2025 модел който трудно достига и 150 киловата зареждане за 50 минути при най-добрите условия, при положение че китайците вече зареждат с 1300 киловата за пет минути за същите километри?

    Коментиран от #20, #27, #28, #29, #30, #31, #32, #33, #34

  • 18 Така е

    1 3 Отговор

    До коментар #13 от "авто фен":

    Оплакват се, че няма инфраструктура за тяхното ултра бързо 150 киловата зареждане, докато китайците BYD само за половин година смятат да изградят 4000 броя мегаватови зарядни станции, за да има къде да зареждат електромобилите им.

    Тези зарядни станции по подразбиране са с буферни батерии, които освен от мрежата с много по-малка мощност от мегават, могат да бъдат зареждани и от фотоволтаични системи, дори на места без наличие на мрежа. Като например в онези места от Африка и Азия където нямат достъп до електричество. Батерия С мощност мегават може да захранва няколкостотин домакинства. Това е мощността на трансформатор в средно голямо село в България. А такава система струва в пъти по-малко от бензиностанция, каквато също ще е необходимо в селата в Африка, Ако им продадат бензинови Toyota.

    Коментиран от #19

  • 19 авто фен

    2 0 Отговор

    До коментар #18 от "Така е":

    Всичко,което си написал е много пожелателно. НО в Африка и сега има бензиностанции, но няма инфраструтура за ел.автомобили. Нито имат парите, за да платят за по-скъпите ел.мобили. Просто е.
    Изглежда ми,че си много краен и нереално гледаш на нещата, пожелателно, въображаемо.

    Коментиран от #22, #23, #24

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Така е

    0 2 Отговор

    До коментар #19 от "авто фен":

    В Африка и сега има бензиностанции там където има ток. В големите градове. Но онези 1 милиард души живеят на места без ток, където няма и бензиностанции.

    Познай ако трябва някой да инвестира 1 милион в малко отдалечено населено място, дали ще изгради там бензиностанция да продава бензин на хора които не могат да си позволят фотоволтаичен панел или ще инвестира по 100 000 за фотоволтаици и батерии в 10 населени места, за да продава ток на хората които сега ползват бензинови и дизелови генератори за целта и основната дейност на автомобила е да ходят до големия град да зареждат бензин за да си произвеждат ток?
  • 23 Така е

    0 2 Отговор

    До коментар #19 от "авто фен":

    Също си е абсолютно прав, че в бедните страни търсят да си купят най-евтиния автомобил независимо от задвижването. А най-евтините автомобили не ги произвежда Toyota, а Китай.

    В Китай най-евтините автомобили са електрическите, а Китай вече припозна Африка като своя територия и леко-полеко ще избута останалите.


    Посочи ми кое от тази логика е крайно и нереалистично?

    Кое е пожелателно и въображаемо?

    Говоря за най-ефективните и евтини решения на абсолютно съществуващи проблеми, които и към момента се решават по начина по който ги описвам.

    Скоро фотоволтаиците и батериите Ще стигнат И до най-затънтените места за да изместят бензина и дизела при производството на ток.

    Електрическите триколки, колела, моторчета, тротинетки и каквото друго се сетиш евтино превозно средство ще изместят бензиновите моторчета, триколки и други евтини начини за придвижване в дори в Африка. Не защото е екологично, а защото е по-евтино и достъпно. Посочи ми логика по която това няма да се случи и ще изберат по-скъпото решение?
  • 24 Така е

    0 2 Отговор

    До коментар #19 от "авто фен":

    Само до преди две-три години, твърденията на Toyota че светът никога няма да премине към електромобили, защото батериите са скъпи и дефицитни, защото има световен недостиг на материали за производство на батерии, изглеждаше на пълно логично.

    Още тогава ви казах, че всеки недостиг води до висока цена. Точно както недостига на газ доведе до цени на тока около левче за киловатчас, които всеки антиелектрик определи като края на електромобилите.

    Още тогава ви казах, че тези високи цени са машина за печатане на пари и всички ще се втурнат да печелят, което ще срине цените и проблема ще се реши за 5-10 години. Е сбърках и си признавам. Дори аз се изненадох как проблемите от 2022 се решиха само за три години и в момента има свръх излишък на батерии, фотоволтаици и ток от възобновяема енергия, което срина цените им.

    Китай беше ограничил износа, за да задоволи собственото си търсене, но сега ефекта от това свръх природство ще се усети рязко през следващите 5-6 години. Ако Toyota не промени курса, още след две-три години ще се отрази на продажбите ѝ. Много рязко.
  • 25 авто фен

    2 0 Отговор
    Това че в АФрика където имат ток имат контакти в къщите си не означава,че има инфраструктура, зарядни за ел.автомобили. Абсолютно невярно е,че при всяка бензиностанция в Африка има ел.зарядни станции. Тоест ел.автомобили са неприложими за Африка и Азия и затова и заради цената си не се продават там.А там се купуват изключително японски автомобили и специално Тойота, още по-специално Corolla, Corona, Hiace, Hilux, Land Cruiser също, но по-малко от изброените.
    Пак пиша- Китайците не се продават никъде освен в Китай. В Европа слаби продажби, в САЩ никакви, никакви в Африка и азиатските държави извън Китай.
  • 26 авто фен

    2 0 Отговор
    ""Посочи ми кое от тази логика е крайно и нереалистично?

    Кое е пожелателно и въображаемо?""

    Защото не говориш с факти на продажбите в Африка и Азия ,а говориш пожелателно и въображаемо, какво ще стане, обаче според теб. Според мен обаче няма да стане така.

    Общо взето мненията са ти какво ще стане според теб, но не какво е, каква е пазарната ситуация.

    За триколките, всичко е възможно, но Китай произвежда триколки от 50 години, които никога не са се купували в Африка и Азия или Индия.
    Да говориш,че точно сега ще започант да се купуват е отново въображение.

    Общо взето Тойота е царя на тези пазари и въпреки че ел.автомобили се продават от близо 10 години ситуацията не се е епроменила изобщо на тези пазари.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 авто фен

    0 2 Отговор

    До коментар #17 от "Така е":

    Тези феновете на Нокия са много интересни хора, Самсунг още тогава правеше по-хубави телефони. Нокия не правеха смартфони, започнаха да правят, когато ги купиха Google. И се провалиха на пазара, въпреки евтините цени.

    Коментиран от #42

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 авто фен

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "Така е":

    Пишеш някакви сензационни изказвания.Това че един китайски производител на скъпа кола зарежда за толкова, не значи че масово китайските ел.коли зареждат за толкова . И какво от това,като продават само в Китай? НА богатите пазари не ги купуват просто. Камо ли в Африка,където нито има къде да зареждат,нито имат парите,за да ги купят.
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 авто фен

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "Така е":

    ма китайците зареждали за 5 минути, е що не ги купуват китайците,а купуват ХЮндай и Фолксваген.
  • 33 авто фен

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "Така е":

    Сега Тойота зареждала за еди колко си, CH-R електрическия, новия BZ4X зареждат за стандартно време под 30 мин. 0-80%, както зареждат останалите производители.

    Коментиран от #37

  • 34 авто фен

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "Така е":

    Сега проверих за тази японска кола,зареждаща по-бързо от всички други ел.автомобили на пазара. Това е BYD Han L, не бях виждал тази кола, хубав интериор, хубава задница, цена около 30 000$, много евтина за такъв автомобил, не знам защо обаче не се продава , не е купувана на пазарите освен в Китай. Произвежда се от 2020-та. Освен това по въпроса със зареждането, ако знаем за качеството на китайските стоки, че са еднодневки, те могат да си позволят всякакво сензационно зареждане,което обаче влияе върху надеждността на батерията. Ако инженерите на Тойота знаят,че такова бързо зареждане има негативен ефект върху дългосрочността на батерията, те просто няма да предложат такъв продукт заради репутацията си на производител на най-здравите автомобили. И сега Тойота играе предпазливо с ел.колите и едната причина е именно заради надеждността на батериите.

    Коментиран от #35, #36

  • 35 авто фен

    2 0 Отговор

    До коментар #34 от "авто фен":

    Проверих за тази китайска кола, не японска ,объркал съм първото изречение.
  • 36 Така де

    0 3 Отговор

    До коментар #34 от "авто фен":

    През всичките коментари ме караш да говоря с факти от 2027 година. Не мога брат. Колкото и да ми се иска аз не съм антиелектрик за да си измислям факти.


    Фактите са че тази кола с 1000 киловата зареждане се продава естествено само в Китай засега от около месец и едва смогват с доставките. До преди месец нямаше нито една мегаватова зарядна станция а вече са стотици като до края на годината трябва да станат хиляди.

    Мога да потвърдя за стотиците като факт, но не виждам да е нереалистично да станат хиляди до края на годината.
  • 37 Така е

    0 3 Отговор

    До коментар #33 от "авто фен":

    Автомобилът който се зарежда с 1300 kW и добавя 520 км пробег за пет минути дори не се произвежда още. Демонстрираха технологията на прототип. Все пак CATL не е производител на автомобили. Можеш да провериш в google кои са те и за какво се борят.


    Тези батерии също започнаха производство преди около месец и се очаква до края на годината да бъдат инсталирани в първите 67 модела на различни производители от цял свят. Това че самите клетки могат да понесат 1300 kW, не означава че всички 67 модела ще имат толкова голяма батерия и ще зареждат толкова бързо, но ако искат могат да го направят. Въпрос на време е тази технология да стане масовата С помощта на икономиите от мащаба. Все пак това е най-евтината съществуваща батерия и скоро всички ще преминат на нея - най-евтината най-незапалимата и с най-бързо зареждане която почти не се нуждае от охладителна система. Какво повече може да желаеш от една батерия и един електромобил?

    Коментиран от #40

  • 38 А дали е така

    1 1 Отговор
    Ако всичко което съм казал дотук е вярно, все още ли ти се струва нереалистично това което прогнозирам за след няколко години, когато цените на автомобилите се изравнят с автомобилите с ДВГ както вече е в Китай?

    Засега Китай едва успяваше да смогне с продажбите на местния пазар, за да се интересува от продажби навън

    Можеш да провериш, че дори в Китай за новия модел на xiaomi има опашка от над една година. А ти питаш Защо този модел не се продава в България или в Африка?

    Не е ли логично първо да си задоволят собствения пазар и това да е отговора на въпроса ти или смяташ че е нещо друго?

    Коментиран от #39

  • 39 авто фен

    0 1 Отговор

    До коментар #38 от "А дали е така":

    Не. не е логично. Първо, защото от западните пазари- включвам богати пазари като САщ, Европа,Австралия и т.н., Япония и т.н. те ще спечелят surplus, надбавка над цените, на които продават в Китай, и пак ще са много евтини за западния купувач. Истината е ,че китайците от няколко години продават ел.автомобили в Европа и пазарният им дял е жалък- до 5% за всички китайски марки. Това означава,че пожелателното мислене е едно,а пазарните продажби друго, въпреки ниските цени.

    Коментиран от #44

  • 40 авто фен

    1 1 Отговор

    До коментар #37 от "Така е":

    Скоро всички ще преминат към нея - най-евтината, най-незапалимата, най-бързо зареждащата хаха, приличаш ми с този патос на проповедник на сектантско учение или на пропагандатор на комунизма. Общо взето говориш и мислиш на база това,което знаеш в момента. Въпросът обаче е ,че инженерите на японските и европейските производители вършат своята работа и разработват свои проекти. Както знаем твърдотелните батерии са обявени за разработка от няколко години от различни производители, начело с Тойота. Знаем,че и китайците ги разработват. Защо ли ,ако предлагат вече перфектната и най-добрата батерия?А когато има друга технология и други играчи тези батерии,за които говориш може да не са такива,каквито ги представяш. Конкуренцията прави така,че да няма монополисти.

    Коментиран от #43, #45

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Не е така

    1 1 Отговор

    До коментар #28 от "авто фен":

    Купих си телефона nokia 5800 Експрес music през 2008 година, а microsoft купи nokia 4-5 години по-късно, когато вече притежавах samsung През 2008 samsung бяха абсолютно никой на пазара на телефони, а смешните подобия на смартфони имаха някаква тяхна измислена операционна система. Чак след няколко години преминаха на android и това ги изстреля.

    Също е факт че nokia никога не са били собственост на google, иначе нямаше да се сгромолясат, защото ако не знаеш android е на google. Microsoft реши че ще инсталира windows на телефоните на nokia и ги фалира.

    А между другото Илон Мъск се подигра и с microsoft, като е направил компания макрохард която да се конкурира с тях
  • 43 Така е

    1 1 Отговор

    До коментар #40 от "авто фен":

    Toyota разработва твърдотелната батерия от 2010 година, а BYD усъвършенства най-евтината възможна химия за батерии от 1995 година насам.

    Докато чакаме 15-та година революционните твърдотелни батерии които да се зареждат за 15 минути и да имат 500 км пробег както обещаваше Toyota преди 15 години, китайците по метода на еволюцията вече постигнаха 800 км пробег и пет минути зареждане на най-евтината химия

    Както винаги проповядвам факти и от
    минали събития, а ти ми говориш за светлото бъдеще на твърдотелните батерии на лидера им Toyota, които от 15 години произвеждат единствено красиви обещания И нито една батерия.

    CATL и BYD от друга страна са лидери по продажбите на батерии в световен мащаб и само тези двама производителя продават повече от половината батерии в света.

    Toyota колко батерии произвежда?
  • 44 Каква е твоята прогноза

    2 1 Отговор

    До коментар #39 от "авто фен":

    Продажбите на китайски автомобили ще растат ли въпреки безпрецедентните санкции, които им налагат?

    А каква е причината за да им налагат тези санкции включително 100% мито, след като не представляват никаква заплаха за западните пазари?
  • 45 А дали е така

    1 1 Отговор

    До коментар #40 от "авто фен":

    "Скоро всички ще преминат към нея - най-евтината, най-незапалимата, най-бързо зареждащата хаха, приличаш ми с този патос на проповедник на сектантско учение или на пропагандатор"


    Щом ти звучи като проповед и пропаганда, кажи истината? Твоята истина?

    1 коя е най-евтината химия за производство на батерии ако не е lfp?

    2. Коя е най-пожаробезопасната химия от всичките които познаваш, които се използват в автомобилите по улиците, щом не е желязофосфатната?

    3.Коя химия ако не е LFP, се зарежда по-бързо от 1000 киловата?

    Както виждаш аз говоря с факти и правя прогнози на база на тези факти. А ти?

    Питаш ме щом преди един месец е започнал производството на тези батерии които още не са масово при електромобилите, Защо не сме видяли бум на продажбите им за последните пет години ?

    Логичен ли изглежда въпросът ти и какво трябва да му отговоря без да те обидя?