Китайският автомобилен гигант BYD, който е най-големият производител на електрически автомобили в света, отчете първи тримесечен спад на печалбата си от три години и половина. Според Ройтерс, нетната печалба за второто тримесечие е 6.4 милиарда юана, което е с близо 30% по-малко спрямо същия период на предходната година.
Защо печалбата намалява?
Спадът се дължи на няколко основни фактора. Най-значимият от тях е ожесточената ценова война на китайския пазар. Тя оказва силен натиск върху рентабилността на цялата индустрия. Друга причина е държавната регулация, която задължава производителите да плащат по-бързо на своите доставчици.
Трудностите на китайския пазар
BYD генерира почти 80% от своите продажби в Китай. За трети пореден месец продажбите на компанията на вътрешния пазар намаляват. Производството също пада за първи път от 17 месеца.
Въпреки амбициозната цел на BYD да продаде 5.5 милиона автомобила годишно, през първите седем месеца компанията е реализирала само 2.49 милиона, което е едва 45% от годишния план. Анализаторите вече изразяват песимизъм относно постигането на поставените цели.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ККП
Коментиран от #2
12:28 03.09.2025
2 точно тея
До коментар #1 от "ККП":
правят такситата в Китай, на половин милион километра са си с оригиналната батерия и електромотор и трети комолект накладкиКоментиран от #3
12:42 03.09.2025
3 Точно тези таксита
До коментар #2 от "точно тея":
Които са на половин милион километра, са произвеждани с три поколения по стари батерии от днешните.По онова време желязофосфатните батерии на тези таксита имаха 4 пъти по кратък живот от днешното поколение и се зареждаха 8 пъти по-бавно.
Какво ще е след още 5-6 години и две-три поколения батерии до тогава? Колко по-бързо от днешните 5 минути ще се зареждат? А за живота на батерията дори няма да питам, защото няма никакъв практически смисъл от милионите километри които могат да изминат, защото никой няма да ги измине на практика.
12:51 03.09.2025
4 Хаха
Коментиран от #6, #7, #9, #10, #14, #29
13:15 03.09.2025
5 ПЦДцдпрцдз
13:47 03.09.2025
6 Мираж
До коментар #4 от "Хаха":
Според теб колко цикъла живот имат съвременните LFP батерии?Или и ти се обиждаш от въпроси по теми които сам повдигаш, а единствените ти аргументи са да измисляш прякори на всеки, който ти каже неудобна истина?
Давай следващия прякор като отговор на въпроса на който се отговаря с число? В това поне си добър.
14:50 03.09.2025
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Не съм оптимист
До коментар #4 от "Хаха":
Знам че няма да ми отговориш, затова ето отговораСтандартни клетки (масови производители): около 3000 - 4000 цикъла до 80% остатъчен капацитет.
14:59 03.09.2025
11 Не съм оптимист
14:59 03.09.2025
12 Не съм оптимист
15:00 03.09.2025
13 Не съм оптимист
C-rate (скорост на зареждане/разреждане) – колкото по-бавно, толкова по-дълъг живот.
Дълбочина на разряд (DoD) – ако не се ползва целият капацитет (например 20–80%), броят на цикли може да се удвои.
Температура – оптималната е между 15–35 °C. Високи температури скъсяват живота значително.
15:01 03.09.2025
14 Не съм оптимист
До коментар #4 от "Хаха":
Това ми отговори чат gtp след като му зададох същия въпрос. Странно как всички източници на информация потвърждават моята теза, а ти не можеш да намериш нито един източник на информация, който да потвърди твоята теза която всъщност никой не знае каква е, защото ти винаги казваш, че чуждите мнения са грешни, но никога не казваш своето мнение, ЗАЩОТО НЯМАШ МНЕНИЕ.Ти си тук ЗА ЗАЯЖДАНЕТО
Коментиран от #31
15:03 03.09.2025
15 Хаха
15:26 03.09.2025
16 Хаха
Коментиран от #32
15:27 03.09.2025
17 Хаха
Животът на батерията, измерван в цикли...... литиево йонната батерия често издържа между 300-500 цикъла зареждане/разреждане.....
Коментиран от #18
15:39 03.09.2025
18 А ти откъде мислиш
До коментар #17 от "Хаха":
Че съм ти цитирал всички тези отговори? Изкуственият интелект просто е инструмент за умножаване на интелекта. Когато умножиш едно отрицателно число по 10, получаваш още по отрицателен интелект от твоя..На грешен въпрос Ще получиш още по-грешен отговор.
Правиш ли разлика между литиево-йонна батерия и LFP батерия? Повече от очевидно е че не правиш и затова ти дадох ясен и конкретен въпрос, който да зададеш на изкуствения интелект за да ти отговори правилно, дори без изрично да му обясняваш че питаш за BYD. Той сам ще ти отговори, защото това е втория най-голям производител на батерии в света и изкуствения интелект за разлика от тебе го знае.
15:52 03.09.2025
19 Цитирам въпроса
"колко цикъла живот имат съвременните LFP батерии?"
Попитай го и цитирай какво ти е отговорил, да видим дали ще ти отговори 500 цикъла за СЪВРЕМЕННА ЖЕЛЯЗОФОСФАТНА БАТЕРИЯ?
15:54 03.09.2025
20 Понеже не може да смяташ
Ако не те е срам - цитирай? Ама очевидно не те е срам да повтаряш тази глупост от толкова години, въпреки че всеки може да си сметне броя цикли по пробега и да види че става въпрос за милиони километри ПРИ ЖЕЛЯЗОФОСФАТНИТЕ БАТЕРИИ. Но дори останалите химии приближават милиона.
15:56 03.09.2025
21 Да беше отворил линка
Колко е дълъг животът на литиевите батерии? Колко години могат да се използват литиевите батерии?
Jun 15, 2021
От нея четем :
Литиево-йонните батерии сега се използват широко в електрически превозни средства, за съхранение на енергия и цифрови продукти.
Преди това пазарът смяташе, че експлоатационният живот на литиевите батерии е само две до три години, а броят на циклите е около 300-500. Сега бързо развиващите се литиеви батерии значително удължиха живота си.
Въпросът е защо извади думите от контекста и изряза това, което не ти харесва?
Мислиш останалите за по-глупави от тебе ли? Не се подценявай, няма кой да те бие в тази област!
16:06 03.09.2025
22 Доказано
Коментиран от #23
18:47 03.09.2025
23 Така е
До коментар #22 от "Доказано":
Наскоро излезе проучване че електромобилите при ускорения излъчват радиация и разболяват всички наоколо в радиус на 200 метра от лъчева болест. До две-три години засегнатите умират от рак в адски мъки, А при по-често излагане им се разпадат месата до няколко месеца.19:08 03.09.2025
24 Тротинетка чат бот
Коментиран от #25
20:07 03.09.2025
25 Така е
До коментар #24 от "Тротинетка чат бот":
Продължения от цитата ти:Преди това пазарът смяташе, че експлоатационният живот на литиевите батерии е само две до три години, а броят на циклите е около 300-500. Сега бързо развиващите се литиеви батерии значително удължиха живота си.
Например, някои автомобилни компании могат да гарантират доживотни литиеви батерии. Що се отнася до живота на цикъла, литиево-железните фосфатни батерии са над 3000-4000 пъти. Някои компании разработват автомобилни батерии с жизнен цикъл от 5000-6000 цикъла.
Що се отнася до акумулаторните батерии, животът на цикъла е още по-голям.
Коментиран от #26
20:39 03.09.2025
26 Така е
До коментар #25 от "Така е":
След 200000 км даваш 20000 евра за смяна на батерията.Коментиран от #27, #30
20:55 03.09.2025
27 Така е
До коментар #26 от "Така е":
Но пък за тези два милиона километра даваш 200 000 лв повече за гориво.21:14 03.09.2025
28 Сбъркал си нулите
07:06 04.09.2025
29 Сибирь
До коментар #4 от "Хаха":
Гилевич Сергей показа китайски таксита от техният аналог на Юбер BYD Han на по 400 - 500 000 километра с оригиналните батерии и ел.мотори, а казват ,че обикновените таксита на BYD - E2 са направо неубиваеми.10:14 04.09.2025
30 Сибирь
До коментар #26 от "Така е":
"Аккумулятор BYD Blade Battery рассчитан на 3000 циклов зарядки/разрядки и имеет срок службы до 1,2 миллиона километров пробега."10:16 04.09.2025
31 Колега
До коментар #14 от "Не съм оптимист":
Не си хаби енергията, аз имам електричка и в началото се опитвах да се боря и аз с подобни специалисти, но получавах минуси и коментари от типа, че най вероятно съм лузър, който живее в панелка и не е виждал електрическа кола освен на снимка....Коментиран от #33
10:23 04.09.2025
32 Ами и 500 да са
До коментар #16 от "Хаха":
Това са за моята кола 500х400км= 200 000км, ако са 1000 стават 400 000км, ами ако случайно се окажат 4000?10:25 04.09.2025
33 Лузър си
До коментар #31 от "Колега":
Щото си напълнил джоба на някой БайТухленинвеститор с чиста жилищна площ 2/3 от стойността на имота и спестена арматура от наще хора. Аз съм балък и живея в панелка.11:10 05.09.2025