BYD утроява производството на автобуси в Унгария

30 Юни, 2025 09:59 2 507 6

  • byd-
  • автобуси-
  • унгария-
  • завод

Става въпрос за електрически пътнически автобуси

BYD утроява производството на автобуси в Унгария - 1

Китайският автомобилен производител BYD обяви мащабно разширение на единствения си европейски завод за автобуси, разположен в унгарския град Комаром. Според официална информация, компанията ще инвестира 32 милиарда форинта (приблизително 94 милиона щатски долара) в модернизацията на съоръжението. Към тази сума ще бъдат добавени и 3,1 милиарда форинта държавна подкрепа от унгарското правителство. Очаква се инвестицията да създаде 620 нови работни места, което значително ще стимулира икономическата активност в региона.

Заводът в Комаром, открит през 2017 г., беше първият завод за автобуси на BYD в Европа. Първоначалният му капацитет варираше от 200 до 400 броя годишно, включително електрически автобуси и самоходни шасита. В момента заводът произвежда пълна гама електрически автобуси, специално предназначени за европейския пазар. По-специално, тук е стартирало производството на обновения модел eBus 12, който е оборудван с най-модерните батерии Blade, разработени от самия BYD.

Разширяване на капацитета и планове за бъдещето

Съгласно новия инвестиционен план, част от реконструкцията на завода ще включва изграждането на модерна лаборатория за научноизследователска и развойна дейност. Разширението ще увеличи годишния производствен капацитет до 1250 електрически автобуса, което представлява значителен пробив за компанията в рамките на европейското ѝ присъствие. Освен това, в бъдеще се обмисля възможността за производство на електрически камиони на същото място.

Това не е единствената инвестиция на BYD в Унгария. Компанията вече изгражда друг голям завод за електрически автомобили в Сегед. В допълнение, BYD разполага със завод за производство на автомобилни компоненти в Паз и завод за сглобяване на батерии във Фота. По този начин BYD активно разширява инфраструктурата си в Унгария, постепенно превръщайки страната в стратегически център на компанията в Централна Европа.

Подкрепа за електрификацията на обществения транспорт в ЕС

Решението за увеличаване на производството на електрически автобуси в Унгария е тясно свързано с продължаващата електрификация на обществения транспорт в страните от ЕС. Все повече общини търсят решения за намаляване на емисиите на CO2, а BYD предлага точно тези решения, които отговарят на изискванията на времето. С инвестицията си в Комаром, компанията подчертава не само стратегическата си визия, но и намерението си да се утвърди като един от лидерите на европейския пазар на електрически обществен транспорт.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Как ще ги стигнем ❓

    22 3 Отговор
    Браво на Китай , браво на Унгария ! А ние , на какво разчитаме , дето вече и чушкопеци не произвеждаме ? А лицензите ни за производство на руски пушкала са изтекли още в края на миналия век ? Пене специалисти инженери , среден кадър изучихме ли - дръжки ! Всички сами си разсипахме , по евроатлантически !

    Коментиран от #4

  • 2 БгТопИдиот🇧🇬

    18 2 Отговор
    BYD утроява производството на автобуси в Унгария.

    НИ пък В Бананистан утрояване производството на малоумни евроатлантета.
  • 3 Днес автобуси

    9 2 Отговор
    Утре камиони, вдругиден леки автомобили. Унгария е Троянски кон на Китай за навлизането им в Европа.

    От това печелят както Унгария, така и Китай, А колкото и контраинтуитивно да е, печели и Европа, защото сама не може да си произведе евтини електрически автобуси и камиони.

    Те имат истинско влияние върху чистия въздух в градовете, а не само изпълняване на някакви кухи зелени сделки, за които замърсител е въглеродният двуокис, въпреки че е безвреден за хората.
  • 4 Ганчю

    16 0 Отговор

    До коментар #1 от "Как ще ги стигнем ❓":

    Да бачкат маджарите ние сме тарикати ,пишем във фаХти
  • 5 Тити

    1 5 Отговор
    Мъртво родена инвестиция
  • 6 васил

    1 0 Отговор
    При най малкият конфликт Китай с Тайван тези заводи ще бъдт затворени под предлог ,че застрашават Националната Безопасност на Европа . Даже евтиният Руски газ беше голяма заплаха за България и приятелт ни убиецът Д. Маккейн убеди нашите лицемери предатели които му ръкопляскаха и се радваха -- " както лудите се радват без да знаят защо "? . Рано или късно тоя конфликт е неизбежен не напразно от няколко години въоражават Тайван както някога го направиха с Украйна . Тогава Путин чака от 2014 до 2022 година какво ще стане -- Стана това което трябваше да стане . Така ,е Китай за сега следва примера на Путин като си въобразява ,че ,е избегне тоя конфликт и по мирен път ще реши проблема . Напротив Англосаксонките подготвят 2- ри фронт ще бъде открит в най близко време и войната ще продължи дълги години докато за Англосаксонците те е бизнес - хиляди умират за твоите интереси , огромни разрушения и за двете страни ,продават оръжие за Милиарди и всичко това далеч от тях .. Какво по хубаво от това да принудиш сателитите и слугите си да воюват за теб и да плащат за оръжието което им предоставяш.