Завръщането на легендата: Новата Lancia Integrale е факт

11 Септември, 2025 14:51 2 906 5

  • lancia-
  • integrale-
  • hf-
  • rally

За момента не се съобщава за пътна версия на най-наточения модел

Завръщането на легендата: Новата Lancia Integrale е факт - 1

Lancia направи официално и силно символично завръщане в света на ралитата с представянето на новия Ypsilon Rally2 HF Integrale. Марката, която някога доминираше в Световния рали шампионат с рекордните 10 титли при производителите, сега се стреми да възвърне този „легендарен дух“, като се състезава в категорията WRC2. Изявлението на Lancia за новия автомобил беше кратко, като просто отбеляза, че дебютът му е „само началото“ на новия фокус върху моторспорта.

Завръщането на легендата: Новата Lancia Integrale е факт

Новият рали автомобил се отличава със значително по-агресивен дизайн от своите серийни събратя Ypsilon HF Racing и Ypsilon Rally 4 HF. Каросерията е напълно преработена, за да се оптимизира представянето, включително по-дълбоки брони, капак с вентилационни отвори и бързо освобождаващи се ключалки, широки разширения на калниците и много по-голямо задно крило. Той също така е оборудван със състезателни огледала, отвор за подобрен въздушен поток на покрива и класически бели алуминиеви джанти, оборудвани със сликове. Окраската на автомобила, в бяло, черно и червено, с емблематичния червен слон, е ясен знак за неговото богато състезателно наследство.

Завръщането на легендата: Новата Lancia Integrale е факт

Макар Lancia да не е разкрила пълните технически спецификации, Ypsilon Rally2 HF Integrale е конструиран в съответствие със строгите правила на Rally2. Това означава, че е оборудван с 1,6-литров четирицилиндров турбо двигател, съчетан с петстепенна секвенциална скоростна кутия. Автомобилът разполага със система за задвижване на четирите колела с механични диференциали и минимално тегло от 1230 кг. С очакваното новият автомобил да заимства някои технологии и компоненти от своя съотборник в Stellantis, Citroen C3 Rally2, който е известен с мощност от около 282 конски сили. Моделът трябва да започне да се състезава през следващата година във втората категория на WRC, като потенциалният му дебют е на ралито в Монте Карло през януари. Той ще се изправи срещу силна конкуренция от други автомобили с Rally2 спецификации от марки като Skoda, Hyundai, Toyota, Ford и Citroen.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 12 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 таксиджия 🚖

    9 2 Отговор
    На пръв път сте Стелантис, пуснете и цивилна версия моля 1.6 турбо с ръчка! Вече я имате колата последното Пежо 208 гти, само го ребаджнете и воаля

    Коментиран от #2

  • 2 Да де

    10 1 Отговор

    До коментар #1 от "таксиджия 🚖":

    Но не е и никога няма да бъде Ланча...
  • 3 даа

    6 0 Отговор
    Чак не мога да повярвам колко готини модели пускат Стелантис напоследък на всичките си марки. Увряха им главите, че качеството и перформънса са преди безмислените електроники и излишни екстри. В момента единствено те, Рено и японците правят хубави и достъпни коли. Другото или е леш, или е супер скъпо.
  • 4 Бръм

    9 1 Отговор
    Идеална е за рали България и новите отсечки със средна скорост.
  • 5 Варна 3

    3 0 Отговор
    Интересно ми е да го видя тази кола и да сравня с Опел Корса от най-новите.