Наточената Lancia Ypsilon HF дебютира с близо 300 конски сили

26 Юни, 2025 19:53 2 830 17

  • lancia-
  • ypsilon-
  • hf-
  • peugeot-
  • stellantis

Хотхечът отдава почит към своите предци

Наточената Lancia Ypsilon HF дебютира с близо 300 конски сили - 1

След като направи своето първо цифрово появяване преди повече от година, дългоочакваният наточен хечбек на Lancia, Ypsilon HF, най-накрая излезе на бял свят. Представен на тестовото трасе на марката в Балоко, това събитие предложи на света първата реална среща с най-мощния и луксозен Ypsilon до момента.

Основата на Ypsilon HF е изцяло електрическо задвижване с един електромотор, който генерира мощност от 280 конски сили и въртящ момент от 345 нютон метра. Тази мощност го приравнява с други високопроизводителни електрически модели от групата Stellantis, като Abarth 600e, Alfa Romeo Junior Veloce и предстоящи модели като Opel Mokka GSE и Peugeot 208 GTI.

Наточената Lancia Ypsilon HF дебютира с близо 300 конски сили

Канализирайки мощността си чрез монтиран отпред диференциал Torsen с ограничено приплъзване, Ypsilon HF може да ускори от 0 до 100 км/ч за 5,6 секунди. Въпреки че е впечатляващ за своя клас, максималната му скорост е ограничена до 180 км/ч. Енергията се доставя от 54 kWh батерия, която осигурява пробег от 370 км с едно зареждане според WLTP.

Под агресивната си каросерия Ypsilon HF се гордее със значително подобрено шаси. Колатаразполага с по-твърдо окачване с ревизирана геометрия, разположено с 20 мм по-ниско от стандартния Ypsilon. По-широката му основа, постигната чрез удължаване на предната и задната част с 30 мм, допринася допълнително за динамичния му характер. Спирачната сила също е значително подобрена благодарение на спирачната система Alcon, която включва моноблокови четирибутални спирачни апарати и солидни 355 мм дискове отпред.

Наточената Lancia Ypsilon HF дебютира с близо 300 конски сили

Визуално Ypsilon HF е безспорно вариант с висока производителност. Той се отличава с отличителен бодикит и уникални 18-цолови алуминиеви джанти. В сравнение с обикновения Ypsilon, той се отличава с преработени брони с по-големи въздухозаборници, по-широки калници с интегрирани аеродинамични удължения зад предните колела и изпъкнал заден дифузьор. Емблематичният червен HF знак гордо символизира неговата производителност. Цветовите опции включват Nero Ardesia (черно), Bianco Quarzo (бяло) и Arancione Lava (оранжево), като последният е директен поклон към прочутите състезателни цветове на класическите рали автомобили Lancia Fulvia и Stratos.

Интериора на Ypsilon HF излъчва спортна, но и изискана атмосфера. Ключовите характеристики включват електрически син арматурен панел, алуминиеви педали и спортни седалки, тапицирани с Econyl – устойчив материал, получен от рециклирани рибарски мрежи и други отпадъци. Интериорът е богато украсен с логотипи HF. Технологиите са в изобилие, с два 10,25-инчови дисплея с персонализирани графики за производителността, безжично зареждане, персонализирано осветление и системи за подпомагане на водача от ниво 2. Характерната за Lancia централна конзола „мултифункционална масичка за кафе“ също намира своето място в този интериор, фокусиран върху производителността.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 9 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Варна 3

    21 9 Отговор
    Боклук. За нищо на света. Та това Ланчия, получаваш Пежо. Не е ланчия

    Коментиран от #6, #7

  • 2 Виж ти

    11 8 Отговор
    Дизайна изглежда малко грозен.
  • 3 И разбира се има Интернет свързаност?

    20 7 Отговор
    Всички тези коли всъщност не са на купувача. Никой няма гаранция, че няма да му спрат достъпа до автомобила дистанционно или поне да му наложат определени ограничения в придвижването например. Хубавите аналогови коли ше стават все по-ценни май.
  • 4 Докога бе

    10 5 Отговор
    Бъдещето е с качеството надолу. Едва ли надеждност, бързо чупеща се трошка.
  • 5 Разберете това

    6 4 Отговор
    Или както галено ги наричаме Сганчия
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Хеми значи бензин

    5 11 Отговор

    До коментар #1 от "Варна 3":

    Доста смело твърдение е да кажеш на Пежо че е бoк лyк още повече да кажеш че Ланча някога е била по добре от Пежо.

    Коментиран от #9

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Име

    22 2 Отговор

    До коментар #7 от "Хеми значи бензин":

    Ланча бяха много по-добри от пежо до края на 80-те, но явно сте достатъчно млад, за да знаете това!

    Коментиран от #10

  • 10 Хеми значи бензин

    4 16 Отговор

    До коментар #9 от "Име":

    Италиански бок луци по добри от френско? Никога!

    Коментиран от #11, #12, #13

  • 11 Лопата Орешник

    16 0 Отговор

    До коментар #10 от "Хеми значи бензин":

    Прочети историята на Ланчия, кестен! Едно от многото им легендарни постижения е, че те са последните шампиони със задно предаване, като са победили Куатро на Ауди! ! Стратус, Делта интеграле, 036, Флувия..... , легендарни шампиони. Специално Пежо са като първокласници до историята на Ланчия! Факт е обаче, че това от статията не е Ланчия!
  • 12 Дъвка би бип

    8 1 Отговор

    До коментар #10 от "Хеми значи бензин":

    Единствената ти представа за колите е от картинки от дъвки.
  • 13 Пилотът Гошу

    8 0 Отговор

    До коментар #10 от "Хеми значи бензин":

    Оффф разбирачо... Пежо никога не е имала нищо доближаващо се на улицата. Пежо имаха успехи в спорта за кратък период, Ланчия бяха императори, виц им титлите... Пежо 205 Т16 беше голяма работа през 85 и 86 в рали спорта, но на пътя? Къде го слагаш до Делта Интеграле? Като кокошка до кон... Излагаш се... Съпоставките са смешни...

    Коментиран от #14

  • 14 Хеми значи бензин

    1 5 Отговор

    До коментар #13 от "Пилотът Гошу":

    Никога италианец не може да се мери с франсе в инженерството

    Коментиран от #16

  • 15 Петър

    0 0 Отговор
    КОЛКО ТЕЖИ
  • 16 Госта.

    5 0 Отговор

    До коментар #14 от "Хеми значи бензин":

    Ти сериозно ли???За информация - Комънрейл е на FIAT,мултилинк окачване на Alfa Romeo интегриране на компресор и турбо е на Lancia.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.