След като направи своето първо цифрово появяване преди повече от година, дългоочакваният наточен хечбек на Lancia, Ypsilon HF, най-накрая излезе на бял свят. Представен на тестовото трасе на марката в Балоко, това събитие предложи на света първата реална среща с най-мощния и луксозен Ypsilon до момента.
Основата на Ypsilon HF е изцяло електрическо задвижване с един електромотор, който генерира мощност от 280 конски сили и въртящ момент от 345 нютон метра. Тази мощност го приравнява с други високопроизводителни електрически модели от групата Stellantis, като Abarth 600e, Alfa Romeo Junior Veloce и предстоящи модели като Opel Mokka GSE и Peugeot 208 GTI.
Канализирайки мощността си чрез монтиран отпред диференциал Torsen с ограничено приплъзване, Ypsilon HF може да ускори от 0 до 100 км/ч за 5,6 секунди. Въпреки че е впечатляващ за своя клас, максималната му скорост е ограничена до 180 км/ч. Енергията се доставя от 54 kWh батерия, която осигурява пробег от 370 км с едно зареждане според WLTP.
Под агресивната си каросерия Ypsilon HF се гордее със значително подобрено шаси. Колатаразполага с по-твърдо окачване с ревизирана геометрия, разположено с 20 мм по-ниско от стандартния Ypsilon. По-широката му основа, постигната чрез удължаване на предната и задната част с 30 мм, допринася допълнително за динамичния му характер. Спирачната сила също е значително подобрена благодарение на спирачната система Alcon, която включва моноблокови четирибутални спирачни апарати и солидни 355 мм дискове отпред.
Визуално Ypsilon HF е безспорно вариант с висока производителност. Той се отличава с отличителен бодикит и уникални 18-цолови алуминиеви джанти. В сравнение с обикновения Ypsilon, той се отличава с преработени брони с по-големи въздухозаборници, по-широки калници с интегрирани аеродинамични удължения зад предните колела и изпъкнал заден дифузьор. Емблематичният червен HF знак гордо символизира неговата производителност. Цветовите опции включват Nero Ardesia (черно), Bianco Quarzo (бяло) и Arancione Lava (оранжево), като последният е директен поклон към прочутите състезателни цветове на класическите рали автомобили Lancia Fulvia и Stratos.
Интериора на Ypsilon HF излъчва спортна, но и изискана атмосфера. Ключовите характеристики включват електрически син арматурен панел, алуминиеви педали и спортни седалки, тапицирани с Econyl – устойчив материал, получен от рециклирани рибарски мрежи и други отпадъци. Интериорът е богато украсен с логотипи HF. Технологиите са в изобилие, с два 10,25-инчови дисплея с персонализирани графики за производителността, безжично зареждане, персонализирано осветление и системи за подпомагане на водача от ниво 2. Характерната за Lancia централна конзола „мултифункционална масичка за кафе“ също намира своето място в този интериор, фокусиран върху производителността.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Варна 3
Коментиран от #6, #7
20:09 26.06.2025
2 Виж ти
20:10 26.06.2025
3 И разбира се има Интернет свързаност?
20:11 26.06.2025
4 Докога бе
20:12 26.06.2025
5 Разберете това
20:14 26.06.2025
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Хеми значи бензин
До коментар #1 от "Варна 3":
Доста смело твърдение е да кажеш на Пежо че е бoк лyк още повече да кажеш че Ланча някога е била по добре от Пежо.Коментиран от #9
20:27 26.06.2025
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Име
До коментар #7 от "Хеми значи бензин":
Ланча бяха много по-добри от пежо до края на 80-те, но явно сте достатъчно млад, за да знаете това!Коментиран от #10
22:02 26.06.2025
10 Хеми значи бензин
До коментар #9 от "Име":
Италиански бок луци по добри от френско? Никога!Коментиран от #11, #12, #13
22:15 26.06.2025
11 Лопата Орешник
До коментар #10 от "Хеми значи бензин":
Прочети историята на Ланчия, кестен! Едно от многото им легендарни постижения е, че те са последните шампиони със задно предаване, като са победили Куатро на Ауди! ! Стратус, Делта интеграле, 036, Флувия..... , легендарни шампиони. Специално Пежо са като първокласници до историята на Ланчия! Факт е обаче, че това от статията не е Ланчия!23:19 26.06.2025
12 Дъвка би бип
До коментар #10 от "Хеми значи бензин":
Единствената ти представа за колите е от картинки от дъвки.01:18 27.06.2025
13 Пилотът Гошу
До коментар #10 от "Хеми значи бензин":
Оффф разбирачо... Пежо никога не е имала нищо доближаващо се на улицата. Пежо имаха успехи в спорта за кратък период, Ланчия бяха императори, виц им титлите... Пежо 205 Т16 беше голяма работа през 85 и 86 в рали спорта, но на пътя? Къде го слагаш до Делта Интеграле? Като кокошка до кон... Излагаш се... Съпоставките са смешни...Коментиран от #14
02:03 27.06.2025
14 Хеми значи бензин
До коментар #13 от "Пилотът Гошу":
Никога италианец не може да се мери с франсе в инженерствотоКоментиран от #16
08:43 27.06.2025
15 Петър
09:20 27.06.2025
16 Госта.
До коментар #14 от "Хеми значи бензин":
Ти сериозно ли???За информация - Комънрейл е на FIAT,мултилинк окачване на Alfa Romeo интегриране на компресор и турбо е на Lancia.11:18 27.06.2025
17 Този коментар е премахнат от модератор.