Запознайте се с най-бързата серийна Skoda Fabia

7 Октомври, 2025 19:06 3 479 9

  • skoda-
  • fabia-
  • rally-
  • rs-
  • vrs

Модификацията 130 разполага със 177 конски сили

Запознайте се с най-бързата серийна Skoda Fabia - 1

Skoda официално представи Fabia 130. Този модел с ограничен тираж влива така необходимата доза адреналин в гамата Fabia, като по същество реализира духа на модерната Fabia RS. Под капака на тази юбилейна машина, която отбелязва и 130-годишнината на Skoda, се намира силно модифициран 1.5 TSI турбо бензинов двигател. Този двигател вече развива забележителните 130 kW или 177 конски сили, което е с 20 kW повече от предишния модел с най-високи спецификации. Максималният въртящ момент остава 250 Nm, но е пренастроен за по-широка достъпност, обещавайки по-бърза реакция и превъзходно ускорение в предавка за безспорно по-живо шофиране.

Запознайте се с най-бързата серийна Skoda Fabia

Предаването на тази подобрена мощност към предните колела се осъществява чрез пренастроена 7-степенна DSG трансмисия, която се отличава с по-бързи превключвания. Тази конфигурация ускорява специалното издание от 0 до 100 км/ч за 7.4 секунди и му позволява да достигне максимална скорост от 228 км/ч. За да се поддържа тази нова производителност, шасито запазва спортната настройка на окачването на Monte Carlo, понижена с 15 мм за по-добра стабилност и прецизност на кормилното управление. Шофьорите ще оценят и подобреното управление, предлагано от системата ASR, която включва спортен режим, позволяващ по-динамично управление, преди да се задействат системите за стабилност, което я прави подходяща за динамично шофиране на затворени участъци.

Запознайте се с най-бързата серийна Skoda Fabia

Естетически Fabia 130 се отличава ясно от своя събрат Monte Carlo с агресивни стилови елементи. Акцентите в екстериора включват нов преден спойлер, заден спойлер, нови 18-цолови алуминиеви джанти LIBRA с тъмно покритие, тъмни Bi-LED фарове, червени спирачни апарати, задна черна декоративна лента, напомняща Fabia Rally2, и двойни изпускателни тръби. Автомобилът се предлага в четири цвята: бяло, синьо, червено и черно, а специално изработена емблема „130“ украсява предните калници. Интериорът е също толкова функционален, с поддържащи спортни седалки с интегрирани облегалки за глава и сребърни акценти по таблото и вратите.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 17 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Софийски селянин,

    13 5 Отговор
    Е ама Шкода не е Lancia Delta integrale....
  • 2 да ама не

    13 8 Отговор
    Няма да е по-евтина от Ярис ГР. Пък нищо общо.
  • 3 Гост

    5 3 Отговор
    Това ще е скъпо! Кой му е еквивалента при Дачия, че там е тънкана, Баце!

    Коментиран от #5

  • 4 Абе.. бива, ама...

    7 5 Отговор
    Не е лоша идеята за такъв по-скромен "горещ хечбек", ама нема ли ръчни скорости... привлекателността бръже падна с 50%. Сори, Шкода, опитайте пак!
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Фабия

    5 4 Отговор
    1. Въпреки на пръв поглед високата цена, аналог от този ценови клас и с тези или дори подобни спецификации просто няма.
    2. Ръчните скорости са на умирачка вече, защото самите потребители забогатяха и не им се връща в Маймунската ера да ръчкат в задръстванията нон-стоп, за да избегнат имагинерни проблеми с DSG.
    3. За който е кисело гроздето, да си търси нещо по-достъпно ;)

    Коментиран от #9

  • 7 тоз

    4 1 Отговор
    Дори Голф 2 ГТИ G60 от 1990год е с подобна мощност. 35 години - нищо ново освен много пари.

    Коментиран от #8

  • 8 Фабия

    5 1 Отговор

    До коментар #7 от "тоз":

    Ретро коли тук не коментираме, а нови предложения. Покажи ми един, повтарям един дори аналог на сегашната Фабия от 150к.с., 7,8сек ускорение и 225км/ч макс скорост за под 50 бона (лева) в НОВО състояние от официален вносител и те признавам ;)
  • 9 антрашпиц

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Фабия":

    Аз не че нещо,ама имам Туран със ДСГ7 и да ти кажа...лимбезе работа.Да бърза е , да удобна е , да адаптивна е , но е ЧУПЛИВА !