Туристическият сектор се тресе кой ще стане министър. ГЕРБ планира да отдели за първи път сектора в самостоятелно ведомство в бъдещото правителство. За поста се спряга и бившият зам.-министър на икономиката с ресор туризъм по времето на стария кабинет на ГЕРБ Иво Маринов. Друго е името на проф. Николина Попова, която е преподавател в Софийския университет. Поли Карастоянова от Патриотичния фронт отпадна от надпреварата, след като лидерите на блока Валери Симеонов обяви, че тя няма да става министър.
Най-големи совалки да оглави сектора прави именно Иво Маринов, алармират от туристическия бранш. Според тях за него лобират председателят на Българската туристическа камара Стоян Лазаров и председателя на Съвета по туризъм София Витан Иванов.
Името на Иво Маринов беше забъркано в редица скандали заедно с тогавашния министър на икономиката Трайчо Трайков. Маринов беше в основата на скандала с избраното лого на България. „Прагматика“ ООД и „Публисис“ АД са агенциите, които забъркаха скандала с новото туристическо лого на България. В него бяха използвани крадени снимки от чужди сайтове и дори червената роза на БСП.
Двете фирми, обединени в консорциума „Обединение за бранд България“, спечелиха обществената поръчка за 1,35 млн. лв., която се финансира по Оперативна програма „Регионално развитие“. И двете агенции се управляват от Николай Неделчев, който е основател на рекламна и PR агенция Publicis MARC.
Туристическото лого и слоганът „Открий и сподели“ бяха представени от тогавашния зам.-министър на икономиката Иво Маринов. Веднага след това обаче стана ясно, че снимките, използвани за реклама на различни видове туризъм, са взети от сайтове с бази данни за снимки и към тях са прилепени образи, свързани с България. Авторите дори са откраднали червената роза на БСП, която от години е емблема на социалистическата партия.
Една от използваните снимки в албума, който представя бранда на България, открива чудесна гледка към планината. Тя обаче не е българска. Този път не е и от Скалистите планини в Колорадо, а от Френските Алпи. Фотос на красиви руси момичета, които носят торбички с българското лого в мола, също не е правен у нас. Усмихнатите дами са се снимали в реклама на болкоуспокояващо лекарство, а дизайнерите на нашия туристически проект просто са лепнали рекламата на България на пазарските им чанти.
Сред позорната поредица има и снимка на розово масло, която също не е правена у нас. Снимка с надпис „Come back soon“ („Върнете се тук скоро“) пък краси туристическия каталог. На нея обаче се вижда китайско, а не българско летище.
Пак по времето на Иво Маринов неспособност на администрацията да направи търг за възлагане на обществена поръчка вкара България в огромен международен скандал.Открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет: „Изграждане на национален щанд за представяне на България като атрактивна туристическа дестинация на международното туристическо изложение WTM Лондон” е предметът на интригата.
Спечелилата фирма започва да изгражда щанда на най-авторитетния туристически форум в света, но бедата е, че това е незаконно. По това време тече обжалване на поръчката в Комисията по конкуренция и заместник-министърът в МИЕТ Иво Маринов не е имал право да възлага изпълнението и да плаща парите в разрез с нормите. Само заради намесата на Съюза на инвеститорите в туризма на пожар жалбата в Комисията е оттеглена. Трайков и Маринов забъркаха и кашата със затрудненото извозване на руски и скандинавски туристи заради финансов проблем на туроператора “Алма Тур“, припомнят от бранша.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 дончо
ТЕЖКО И ГОРКО НА ТУРИЗМА НИ С ТАКЪВ МИНИСТЪР!
10:38 05.11.2014