Международната консултантска компания Interbrand, специализирана в оценката на интелектуална собственост, публикува тазгодишната си класация за най-скъпи марки в света. В Best Global Brands са включени само публични компании. При подредбата са взети под внимание фактори като: степен на влияние на търговската марка върху купувача, колко голяма е компанията в своя сектор и други.
За четвърта поредна година В ТОП 3 на най-скъпите марки влизат Apple, Google и Coca-Cola.
Ето и подредбата в класацията:
10. General Electric
Цена на марката: 43.1 млрд. USD
През 2016 г. стойността на марката се е увеличила с 2%. General Electric е американска компания, произвеждаща различни видове техника, включително газови турбини, медицинско оборудване, битова и осветителна техника. Щабквартирата на компанията се намира във Феърфийлд (Кънектикът, САЩ). Основана е през 1878 г. от изобретателят Томас Едисън. Към днешна дата компанията има шест подразделения. В нея работят над 305 000 души.
9. Mercedes
Цена на марката: 43.49 млрд. USD
Една от най-разпознаваемите автомобилни марки в цял свят. Щабквартирата на компанията е разположена в Щутгарт (Германия).
8. Amazon
Цена на марката: 50.3 млрд. USD
Най-голямата компания за онлайн търговия в света. Щабквартирата й се намира в Сиатъл (Вашингтон, САЩ). Фирмата ес ъздадена през 1994 г., а сайтът е пуснат година по-късно. Името на фирмата идва от река Амазонка. Тя има филиали в Бразилия, Великобритания, Канада, Германия, Япония, Франция, Италия, Испания, Индия и Китай.
7. Samsung
Цена на марката: 51.8 млрд. USD
През 2016 г. стойността на марката се е увеличила с 14%. Samsung Group е южнокорейска група компании, създадена през 1938 г. На световния пазар е известна като производител на високотехнологични компоненти, битова техника, видео- и аудиоустройства. Главният офис на компанията се намира в Сеул. 3.3 млрд. USD е похарчил Samsung за реклама през 2015 г.
6. IBM
Цена на марката: 52.5 млрд. USD
Основният продукт на компанията е представеният през 1981 г. IBM PC, който поставя началото на нова ера персонални компютри. Днес компанията е един от основните производители на компютри, сървъри и процесори. Огромна част от дейността на фирмата са научните разработки.
5. Toyota
Цена на марката: 53.58 млрд. USD
През 2016 г. стойността на марката се е увеличила с 9%. Toyota Motor Corporation е един от най-големите автомобилни производители. Компанията също така предлага и финансови услуги, както и още няколко услуги в сферата на бизнеса. Щабквартирата й е разположена в град Тойота (префектура Айти, Япония). 3.6 млрд. USD е изхарчила Toyota за реклама през 2015 г.
4. Microsoft
Цена на марката: 72.8 млрд. USD
През 2016 г. стойността на марката се е увеличила с 8%. Световноизвестен лидер в създаването на компютърни програми за компютри, лаптопи, таблети и смартфони и конзоли за игри. Ако през първата година от създаването си в компанията са работили едва трима души, то през 2008 г. техният брой вече е 80 000 служители.
3. Coca-Cola
Цена на марката: 73.1 млрд. USD
Coca-Cola, която успя да удържи първото място в продължение на 13 години (до 2013 г.), сега е на трета позиция. Причината е, че цената на марката е спаднала със 7%, до 73.1 млрд. USD. Газираната напитка се продава в над 200 държави. Според някои проучвания, 94% от населението на планетата са чували за марката Coca-Cola. И до ден днешен рецептата на напитката е една от най-строго пазените търговски тайни. Оригиналното й копие се съхранява в SunTrust Bank в Атланта. В компанията работят 129 200 служители. Близо 4 млрд. USD е похарчила Coca-Cola за реклама през 2015 г.
2. Google
Цена на марката: 133.3 млрд. USD
През 2016 г. стойността на марката се е увеличила с 11%. За своята кратка история на съществува (по-малко от десетилетие), компанията успя да завоюва значителна част от пазара на виртуални услуги. Разполага с над 70 офиса в 40 държави. Десетки хиляди е броят на служителите й. Щабквартирата й се намира в Маунтин Вю (Калифорния, САЩ), а централата на европейския клон е в Цюрих (Швейцария). Известна е с опитите си да създаде отлични условия за работа чрез екстравагантни офиси. На страницата на Google ежедневно се регистрират над 50 млн. запитвания и се индексират над 8 млрд. виртуални страници.
1. Apple
Цена на марката: 179.1 млрд. USD
През 2016 г. стойността на марката се е увеличила с 5%. Интересно е да се отбележи, че през 2012 г. цената на марката се е повишила със 129%. Марката има милиарди поклонници. Компютрите и смартфоните, които предлага не се отличат кой знае колко софтуерно от останалите предлагани на пазара, а по-скоро по дизайна си.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 с мотив
20:46 06.10.2016