11 Януари, 2017 21:46 1 693 0

До €100 000 загуби за превозвачите заради преспите

  • зима-
  • сняг-
  • тир
До €100 000 загуби за превозвачите заради преспите - 1

Между 80 000 и 100 000 евро губят превозвачите за всеки ден блокирани пътища, изчисляват от бранша. Закъсненията по веригата носят загуби и за търговците на плодове и зеленчуци. Най-голям риск от измръзване има за цитрусовите плодове, домати и краставици, съобщава бТВ.

Търговците казват, че най-важно е продуктите да стигнат до склада. На места включват печки, за да отопляват халетата и да поддържат температурата над нулата.

Често обаче стоката замръзва по пътя или закъснява, а това им носи загуби.

По пътищата у нас на ден пътуват 2000 камиона на български и чужди превозвачи. Браншът пресмята, че всеки ден престой в преспите струва между 400 и 600 евро за тир.

Ако стоката не стигне навреме, неустойките са от 100 до 300 евро за всеки ден просрочие.

Продукцията оцелява само, когато се транспортира с хладилен камион, където температурата се регулира. Когато ремаркето е покрито с брезент - плодовете и зеленчуците нямат шанс.

И ако на борсата се надяват да се разминат без сериозни загуби заради студа - в един от магазините отчитат скок в пъти в продажбите на отоплителни уреди.

Равносметката за бизнеса от студа ще стане ясна в края на зимата.

Най-голямото притеснение на превозвачи и търговци е дали след снега и тази пролет ще има блокада на гръцката граница, което може да се окаже непосилно за част от фирмите по веригата.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА