„Сивата” икономика в туризма е между 26-50 на сто, смятат работодатели от бранша. Това показват данни от проучване на Асоциацията на индустриалния капитал в България.
Според оценките от националните изследвания, направени по проект „Ограничаване и превенция на неформалната икономика”, осъществен от асоциацията, след строителството, туризмът е вторият бранш с най-високи нива на „сивия” сектор.
Всеки десети работодател в национален мащаб смята, че „сивото” в бранш „Туризъм” е повече от 75 на сто, други 15,1 на сто говорят за 51 - 75 на сто, а според 27,2 на сто "сивите" елементи са между 26 и 50 на сто от дейността в бранша.
Забелязва се желанието на работодателите от бранш „Туризъм” да създадат видимо по-приемлив образ на бранша, с по-малко „сиви” елементи и повече външно привнесени проблеми, посочват анализаторите на асоциацията.
Типичното „сиво” лице на бранша се припознава в неплащането на пълен размер данъци върху печалбата и осигуровки, и плащането на пари на ръка. Споделената отговорност между работодатели и работници е част от „сивото” лице на бранша.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА