Рядко виждаме изпълнителните директори на големи компании да вземат отношение по чувствителни въпроси и скандални теми. Висшите ръководители по презумпция са сдържани в изказванията си, тъй като съзнават, че думите им са пряко свързани с имиджа на компанията и всяка по-дръзка проява в това отношение може да доведе до загуба на клиенти.
И все пак, на 5 февруари беше пуснато видео, на което редица изпълнителни директори, сред които тези на Goldman Sachs, Nike, Amazon, Microsoft и Starbucks се изказват в подкрепа на еднополовите бракове. Директорът на Starbucks взе отношение и по друг спорен въпрос – безработицата. На 1 ноември 2011 г. той стартира програма за създаване на нови работни места на територията на САЩ. От компанията твърдят, че към днешна дата за програмата са изразходвани над 7 млн. USD.
Не за първи път корпоративни лидери се намесват в проблеми от подобно естество и дори в политически активизъм. Някои дори са готови да отблъснат потенциалните си клиенти в името на собствените си ценности. Показателен е примерът с бившият CEO на веригата Coscto, - той забранява на клиентите си да влизат в магазина с огнестрелно оръжие, дори в щати, в които скритото носене на оръжие е позволено от закона.
Адам Галински, професор по професионална етика и мениджмънт в Kellogg School, обяснява проявата на повече смелост в изявленията на изпълнителните директори с факта, че в последно време балансът на силите между тях и директорските бордове определено се е наклонил в полза на първите. В този случай, без значение колко противоречиви или революционни са идеите и социалните събития, за които се застъпват, поетият риск не е фатален. Друга причина е и ожесточеният лов на таланти в големите корпоративни среди – от Goldman са категорични, че подкрепят еднополовите бракове, защото са решени да получат най-добрите служители, без значение с кого споделят спалнята си.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА