Водещият корейски производител на леки коли Hyundai съобщи, че нетната му печалба за второто тримесечие е нараснала с 10,4% благодарение на силните продажби в чужбина.
Консолидираната нетна печалба през периода от април до юни бе 2,55 трлн. вона ($2,2 млрд.), докато точно година по-рано – 2,31 трлн. вона (около $2 млрд.), обяви компанията.
Продажбите нараснаха с 9,2% на годишна база до 21,94 трлн. вона, а оперативната печалба се покачи с 18% до 2,5 трлн. вона.
За първото полугодие продажбите на компанията в САЩ отчитат ръст от 11 %, нареждайки компанията след Toyta с 29% и Honda Motos с 15%. След южнокорейската компания остават Ford Motor с 6,8% и GM с 4,3%.
В Европа Hyundai затвърди присъствието си благодарение на концептуалните си модели като Tucson за SUV и хетчбекът i20. Продажбите в Русия скочиха със 72 %, а доставките от завода в Чехия отбелязаха ръст от 26%. Hyundai също така вложи около $607 млн. в разширяване на производствените си мощности в Турция, като се очаква до края на 2013 г. от поточните линии там да слизат два пъти повече коли.
Тревожни сигнали обаче идват от Китай заради забавянето на местната икономика и предприетите от местните власти стъпки за ограничаване на продажбите на автомобили като начин за намаляване на замърсяването в мегаполисите, отбелязва Блумбърг.
Продажбите на нови автомобили в Поднебесната империя имаха ключово значение на фона на световната икономическа криза от последните години в Европа и САЩ. Китай е втората по-големина икономика в света и всякакво ограничаване на продажбите на нови автомобили ще има негативно влияние за Hyundai.
Благоприятните обменни курсове смекчиха въздействието на слабите вътрешно търсене и продажби, посочиха още от Hyundai.
Добрите новини идват на фона на първата от четири години стачка в заводите в Южна Корея на компанията, отбелязва Ройтерс. Десетки стотици излязоха на протест с искане за по-високи заплати и по-добри условия на труд.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА