ФАКТИ.БГ

„Авиоотряд“ 28 става „Държавен авиационен оператор“

С гласуваните нормативни промени се въвежда нова класификация на летищата

Публикувана: 10 Февруари, 2021 17:32
4 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1749
„Авиоотряд“ 28 става „Държавен авиационен оператор“
Снимка: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3 от 2 гласа.

Авиационният оператор "Авиоотряд" 28, извършващ полети със специални предназначения, се преименува на "Държавен авиационен оператор", реши окончателно парламентът с гласуваните на второ четене промени в Закона за гражданското въздухоплаване (ЗГВ).

Според приетите текстове полетите със специално предназначение се осъществяват от Държавен авиационен оператор - юридическо лице, ръководено от генерален директор, който е второстепенен разпоредител с бюджет към министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията, чиято издръжка се формира от бюджетни средства и от приходи от собствена дейност. Разпоредбите на Закона за администрацията не се прилагат за Държавния авиационен оператор, предвиждат приетите текстове.

Дейността, бюджетът, активите, пасивите, архивът и другите права и задължения на авиационния оператор - Авиоотряд 28, преминават към Държавния авиационен оператор. Висящите дела към датата на влизането в сила на закона се продължават от Държавния авиационен оператор до тяхното приключване във всички инстанции, предвиждат разпоредбите.

Генералният директор на Авиоотряд 28 ще продължи да упражнява правомощията си и след влизането в сила на закона, гласуваха депутати.

С приетите текстове се уреждат още условията за експлоатация на безпилотните въздухоплавателни средства. Безпилотните летателни системи (БЛС) освен тези, които са с максимално допустимо излетно тегло под 20 кг и с тях се извършват полети за спортни или развлекателни цели следва да разполагат със застраховка за отговорност към трети лица, както и с регистрация на оператора.

С гласуваните нормативни промени се въвежда нова класификация на летищата. С тях се дава възможност на някои малки летища, които към настоящия момент са летателни площадки, в случай че разполагат с подходящо оборудване и отговарят на изискванията съгласно нормативната уредба, да могат да обслужват международни полети от авиацията с общо предназначение.

За целта следва в 6-месечен срок след влизането в сила на закона собствениците на летателните площадки да подадат заявление за класифициране на летището в Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация".

С приетите текстове се допълват и разпоредбите, касаещи авиационната безопасност и авиационната сигурност, свързани с прилагането на европейски регламенти и се определя Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГД "ГВА") като компетентният орган по прилагането на въпросните изисквания.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 3 от 2 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Бга Балкан
1 Отговор
Самолети няма но има така наречения държавен авиационен оператор СМЯХ

Оценка:
-0 +9

Готви се някаква нова далавера!
2 Отговор
Като видиме участниците ще се разбере и Схемата.

Оценка:
-0 +7

ПРОМЯНА
3 Отговор
НЯМА , ТОВА Е НАЙ - ГУБЕЩИЯ БИЗНЕС , ПРЕВОЗВАЩ СУПЕР ПАРАЗИТИТЕ НА БЪЛГАРИЯ !

Оценка:
-0 +5

Страничен рефер
4 Отговор
А ще превозва ли гювеч ритнитопковкци а ла Тулуп?

Оценка:
-0 +4

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Борислав Коруджиков
Това каза пред bTV художникът, който съди Столичната община заради винетния стикер за паркиране.
Понеже съм бохем, художник-бохем, аз съм си създал интериора така, както на мен ми харесва, за да мога да творя."

Още бисери
ТОП 5