1 649 1

„Еърбъс“ с рекордни поръчки, но втори след „Боинг“

  • еърбъс-
  • боинг-
  • airbus-
  • boeing
„Еърбъс“ с рекордни поръчки, но втори след „Боинг“ - 1
Снимка: ЕПА/БГНЕС

Водещият в Европа производител на самолети „Еърбъс“ отчете ръст от 10% при доставките на нови машини през изминалата 2012 г. до 588 бройки срещу 534 за 2011 г. .

Въпреки това компанията остава на второ място, отстъпвайки лидерството на „Боинг“ с 601 самолета.

От „Еърбъс“ отчитат, че през 2012 г. 17 нови компании са и станали клиенти, достигайки бройката от 89. Трябва да се отбележи и засиленото търсене на моделите А330 и А380.

В прессъобщението се отбелязва, че за 11 поредна година се увеличават поръчките и за тяхното изпълнение са наети нови 5 000 души.

„Еърбъс“ обяви, че планира отново да увеличи производството тази година и да достави над 600 самолета спрямо 588 за 2012 година при нови поръчки за най-малко 700 машини. През 2012 година компанията получи поръчки за 914 нови самолета, което бе над очакваните 650.

Въпреки тези положителни данни лидер в бранша за миналата година остава „Боинг“ с 601 самолета и поръчки за други 1203, от които 1124 лайнера от семейството на 737.

2013 не започна добре за „Боинг“. След серия от технически проблеми на Boeing 787 Dreamliner, собственост на японските авиокомпании All Nippon Airways (ANA) и Japan Аirlines, Европейската агенция за авиационна сигурност и Федералната авиационна администрация на САЩ взеха решение временно да спрат полетите на самолетите от този тип. За последен път подобна мярка беше приложена през далечнатра 1979 г.

Допълнително масло в огъня на скандала наля главният изпълнителен директор Фабрис Брежие. Той заяви пред журналисти преди представянето на годишните резултати на компанията, че не е негова работа да „дава уроци на „Боинг“" и отбеляза, че европейският самолетостроител е имал свои проблеми "в миналото".

Експерти смятат, че ако американците не успеят бързо да отстранят техническите проблеми и да си върнат доверието на потребителите, то европейците ще получат възможност за пробив в стратегически сектор на световната икономика.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 streamliner

    0 0 Отговор
    europeucite otdavna sa go napravili vs 6tatite.osobeno airbus.6tatskite firmi prosto po dobre stoqt targovski a ne tehnologi4eski.