Last news in Fakti

23 Декември, 2021 20:57 7 443 45

И А1 със становище за цените

  • цени-
  • телефони-
  • а1

В становище до медиите от компанията обясняват решението си за индексация на цените на месечните абонаменти

И А1 със становище за цените - 1

И от „А1 България“ изпратиха официална позиция до медиите във връзка с цените на плановете и твърденията на Комисия за защита на потребителите (КЗП) за нелоялна практика при индексацията на месечните абонаментни такси.

„На 21 декември „А1 България“ предприе комуникационна кампания относно индексиране на месечните абонаментни такси по договорите за ползване на телекомуникационни услуги, за която уведомихме КЗП на 13 декември. Промяната на месечните такси включва средногодишния индекс на потребителските цени за предходната и тази година (прогнозно около 4,1%)“, обясняват от компанията.

„В интерес на потребителите сме решили индексацията с индекса за 2020 г. да бъде реално отразен в месечните сметки на абонатите през първото тримесечие на 2022 г., заедно с индексацията за 2021 г. По този начин ще бъде избегнато неудобството от две последващи промени в сметките“, уточняват те.

„Друго предимство на този подход е, че месечните абонаментни такси ще бъдат индексирани на по-ниска база спрямо индексацията в две различни години и съответно крайното увеличение ще бъде по-малко за клиентите. Индексирането на таксите бе наложено от инфлацията, която се наблюдава през предходните няколко години. Всичко това произтича от повишените цени на технологично и строително оборудване, свързаните услуги и енергийни продукти, чрез които ние изграждаме и поддържаме нашите мрежи, за да осигурим свързаност на потребителите“, обясняват от А1.

„Разходите ни за създаване и предлагане на качествени продукти и услуги се увеличават, докато цените ни останаха без промяна през 2020 и 2021 г., а мрежата ни регистрира все по-голямо натоварване“, допълват те.

Ето какво още пише в официалното становище на А1:

Употребата на мобилни и фиксирани услуги се е увеличила в пъти през последните години. Ако вземем за пример мобилния интернет, в момента потребителите заплащат много по-ниска цена за мегабайт мобилен интернет, отколкото преди няколко години. Тази тенденция доведе и до високото търсене на неограничени мобилни планове в момента. Поради тези причини се налага да индексираме цените на нашите услуги, за да компенсираме нарастващата инфлация и предизвиканите от нея по-високи разходи за компанията.

А1 винаги е спазвала стриктно законите и регулациите, като е водила прозрачен диалог с институциите и държавните органи. Индексацията за текущата година с индекса за предходната се въвежда сега, при наличието на безспорно правно основание. Единствено водени от потребителския интерес, взехме решение индексирането да бъде отразено в началото на 2022 г., когато се генерират фактурите за ползвани услуги за месец декември 2021 г. Тогава се очаква Националният статистически институт да публикува и средногодишния индекс на потребителските цени за 2021 г. Планираме двата индекса да се сумират и да се приложат наведнъж за бъдещи фактури, без да засягат вече издадени такива.

В случай че Комисия за защита на потребителите настоява да приложим веднага индексацията за настоящата година и отделно в 2022 г. да индексираме с инфлацията за 2021 г., потребителите ще бъдат поставени в по-неизгодно положение и ще понесат по-високи цени. Както винаги досега и при този случай ще разчитаме на диалогичност от страна на държавните институции, тъй като се стремим да бъдем максимално прозрачни и коректни в отношенията си с крайните потребители. Свързаността е по-важна от всякога и нашите услуги са структуроопределящи за цялото общество. Поради тази причина за нас е важно да продължим да ги развиваме и да предлагаме качествени телекомуникационни услуги, а единственият начин е да се съобразяваме с икономическата обстановка и ситуацията на пазара.


Поставете оценка:
Оценка 1.2 от 45 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 оня с магарето

    152 1 Отговор
    картел няма. синхрона на трите фирми е по-добър от този на златните момичета
  • 2 КОТарАК

    73 4 Отговор
    оо , тия са много нагли..едвам се измъквам от офисите им с оферти за нови тарифни планове..кво вземат служителите не знам но ги сменят постоянно..оставям пари за година напред в тоя оператор , ще ми вдигнат пак нервите -скоро трябва да минавам оттам
  • 3 Потребителъ

    85 3 Отговор
    Поведението на трите мобилни оператора за вдигане на цените е подобно на горивния картел. Където разликите в цените за продуктите са минимални. Има ли картел за мобилни услуги в България или не?
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 психо

    62 3 Отговор
    марешки не иска ли да направи 4-ти мобилен оператор
  • 6 i-рян

    13 63 Отговор
    никой не се възмущава че хляба, горивата и всичко скача. а за някаква сметка за телефон голям вой!?

    Коментиран от #27

  • 7 Само така

    85 1 Отговор
    ако искаш да прекратиш договора ще ти отрежат главата с договора, но ако те променят цените на договора няма проблем.. За какво изопщо се хаби тази хартия за тия договори ..... щом само еднара страна има право да оформа по свой собствен начин....
  • 8 Цакат

    54 1 Отговор
    Здраво хората .Като ЧЕЗ,ЕВН,Топлофикация,Водоноските
  • 9 Фердо

    54 5 Отговор
    Бойкот на А1.
    Спрете ограбването на народа.
    Никоя телевизия да не излъчва техните реклами.
    Увеличението важи ли и за пенсионерите със социална пенсия170 лв на месец
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 бай онзи

    55 1 Отговор
    когато си кръгла нула в правенето на бизнес, най-логичното нещо е да вдигнеш цени по действащ договор :)

    Коментиран от #34

  • 12 А1 да кажат при

    39 2 Отговор
    Дефлация какво ще се прави?
  • 13 Икономист

    51 2 Отговор
    Не е редно А1 да прави ЕДНОСТРАННО промени във вече сключен ДОГОВОР между 2-те страни. Това е Нонсенс.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 ФИЛИП ЕЙДЖИ

    25 2 Отговор
    АБЕ ТИЯ И ЩРАБАК И СИМЕНС ЕДНА УЛИЦА НЕ МОГАТ ДА АСФАЛТИРАТ, А ИНАЧЕ ГОЛЕМИ БИЗНЕС ФИРМИ СА , ИЗМЕКЯРИ!!!
  • 16 те това си е

    38 1 Отговор
    Всичко против интереса на народа в Бyлгapucтaн се прави в името на народа и за интереса на народа от разни тарикати , които скубят народа.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Анонимен

    37 2 Отговор
    Тия от А1 имаха антена над общината. Теленор си построиха антена на балкана. Гледам на кулата на Теленор накачени предавателите на А1. Играят заедно. Имат картел не само в цените а ползват и общи базови станции.

    Коментиран от #22

  • 19 миризлив пръч

    38 2 Отговор
    За 15 евро в страна от ЕС имам - 90 гига интернет,безлимитни разговори с всички клиенти на другите оператори,300 мин с България,всичко това без никакъв договор.Когато се прибера в Бг,имам 8.8 гига на чуждестранния оператор,и си говоря с всички приятели без да плащам допълнително нищо и без значение къде се намират в страна от ЕС.
  • 20 хихи

    2 25 Отговор
    Курнелия е в състояние да ни вкарав световните новини!!!
    Първата държава с режим на мобилните услуги 2 часа има 3 няма.
  • 21 Алфа Вълкът

    24 1 Отговор
    Мошенници, като им станеш стар клиент, те шибат по-малко. Сега съм на 32лв като платя онлайн иначе съм 34лв. И всичко ми е на макс и без ограничения с изключение на международните минути. Ама на втория договор 2г им плащах такса дигитални екстри, без да ползвам 1,47 или 1.97лв ли беше, питам ги отде са тия пари - НЕ КАЗВАТ. Преди тоя договор исках да съм на по-ниска такса от настоящия - НЕ МОЖЕ. Викам им айде дотук и ги напсувах. И ме подлъгаха последните дни с този договор! Викам си де ще ходя, другите боклуци са същите и такъв договор е към 50лв за нов клиент!
  • 22 Анонимен

    20 4 Отговор

    До коментар #18 от "Анонимен":

    Как разбирам че А1 ползват кулата на Теленор? Теленор още когато бяха собственост на византийците при тях е традиция да не слагат базови станции в населени места. Те си строят свои между няколко населени места /села/ прокарват ток и гледат възможно да е по на високо. Ментел слагат антени над общини, читалища и училища. В селото ми ментел има обхват само на улицата /преди време!/ а теленор дори в мазата. После гледам антените на Ментел над общината ги няма а кулата на Теленор е пълна с чинии на три ката. Сканирам на село Ментел и Теленор имат еднакви децибели. И в мазата имам Ментел. Преди нямах. А над общината няма антени на Ментел. Теленор и Ментел играят заедно.
  • 23 да когато си прост

    16 2 Отговор

    До коментар #10 от "kkk":

    За това са квартални алкохолици. Всеки мислещ не е нужно за прост телефон да дава повече от 20 лева. Просто няма смисъл.
  • 24 Всички знаят

    40 1 Отговор
    Мобилните оператори са мошеници! Мразят си клиентите и ги лъжат с безумни и неразбираеми договори, които им гарантират доходи години напред! Всеки следващ договор е за по-висока сума! Винаги! Това трябва да спре!
  • 25 Грульо

    28 2 Отговор
    Време е държавата да влезе в търговията с най-употребяваните стоки и услуги, и да се види тогава как прекупвачите ще се конкурират с техните над 100% надценки - пари от въздуха, пладнешки обир на народа.
  • 26 Всички знаят

    25 2 Отговор

    До коментар #10 от "kkk":

    Отворко, като са много добри да се махат от България! Да си цицат клиентите от където са!
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 ВЪПРОС ??

    30 1 Отговор
    Поредния КАРТЕЛ между А1, Теленор и Виваком !! Къде е държавата ?????
  • 29 Договарящ

    30 1 Отговор
    А потребителите що не могат да си намаляват таксите едностранно. Нали и двете страни са равнопоставени?
  • 30 АЛОО, ЧУВА ЛИ МЕ НЯКОЙ ?????

    26 2 Отговор
    Време е държавата да направи четвърти държавен ДЖИ ЕС ЕМ оператор, за да може да се регулира пазара от спекулации и картели
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Ха ха

    2 1 Отговор

    До коментар #11 от "бай онзи":

    още един, който не си е чел договора
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 James

    7 1 Отговор

    До коментар #32 от "kkk":

    Тц, познавам доста преуспели хора, всички водят лекции и обучения, но ничие време не струва EUR 50k за консултация. Палячо...
  • 37 Стил

    7 1 Отговор
    "Удобствата и улесненията " на А1 немат край - инфлацията за 2 години наведнъж, идиотски договори, може да не ти връщат ресто което се прихваща след 1 месец при плащане на другата сметка, системет тормоз с най-различни игри, промоции и щуротии, досадни разговори с обслужващия персонал който нахално разпитва като ГД БОП, нагло коване и изтегляне на кабели, непрекъснато нарастване на цената на тарифния план и каквото още се сетиш. Отврат.
  • 38 оня с коня

    4 0 Отговор
    Има един Оператор който се пръкна от нищото на Бълг. Пазар преди години,кръстил се на Популярно Вариво/БОБ/.Е те тоя/незнам чия собственост е/ Играч е сключил Договор с А-1 навремето за ползване на Инсталациите им срещу Наем.Аз бях от първите дето се преместих при тях,Имаше и втори и трети като мене,но с малко по-оскъпени Тарифни планове.Условията :1/ Няма договор- спираш да плащаш- изключват те.2/100мин към всички мобилни+ 100 мин. към всички стационарни Телове- Мес. такса- 2,90лв.3/4000МБ Интернет - 3,90лв месечно.И всичко това - със Качество на А-1,т.е. СУПЕРКАЧЕСТВО ...което не може да се отрече.Верно,вече въпросният БОБ не е достъпен за нови Клиенти,но Абонатите му със сигурност са поне Шестцифрено число- това го четох някъде и никой няма намерение да се отказва от Абонамента си.
  • 39 Мери

    8 1 Отговор
    И 100 пъти да сменят името си Мобилтел - А1 е най-мошеническият оператор на електронни услуги. Там служителите са надъхани да ти свалят и ризата от гърба. И няма какво да плачат за инфлацията, защото предварително са взели много повече.
  • 40 Tутанкамон

    2 0 Отговор
    Тая крадлива пасмина надяждане няма...
  • 41 143763987

    5 0 Отговор
    да ви и интернета и телевизията с вашите цени ,нищо не мой ползвам ,щото съм по 14 -15 часа на работа и за ко плащам такива цени като не ползвам повечето ви услуги ,които въобще даже не са ми в полза.
  • 42 Такаааа

    3 0 Отговор
    Всичко това сигурно е вярно,но това за което се говори е отразено вече в цените на новите планове които ще се сключват,защо трябва да се пипат старите които и без друго си изтичат.Пак ни сложиха ,,от страната на булката,,.
  • 43 Минувач

    8 0 Отговор
    Я да видим отчети за приходите на мобилните оператори... Всичките са на огромна печалба. 4% инфляция е нищо за тях. Да си гледат работата.
  • 44 ААА СМЯХ

    2 0 Отговор
    И ТУК сме виновни ние потребителите,.. вгледайте се , колко минувачи не говорят по мобилния празни приказки,колко от децата ни не ползуват моб.телефони,.. ами обучението онлайн какво е, ами гледането на порно какво е...така, че прекаленото потребление води повишаване на цената, А за нормата им на печалба, не им берете кахъра...а си стойте на топло пред мониторите
  • 45 разбит от А1

    0 0 Отговор
    Бягайте от тях.Изключително нагли,некоректни и арогантни.Всеки един друг е по-добър вариант.С най-надути цени отвсякъде а а същите услуги ги има при други наполовин цена.