Мащабният план за обновяване на летище София беше в центъра на разговорите днес, когато г-н Оливър Янковец - генерален директор на ACI EUROPE (Международният съвет на летищата) и г-н Хесус Кабайеро - главен изпълнителен директор на „СОФ Кънект“ (операторът на Летище София), се срещнаха с г-н Николай Събев, министър на транспорта и съобщенията на България.
Срещата обхвана широк спектър от въпроси в момент, когато перспективите пред летищната индустрия най-накрая започват да се подобряват, а бизнес трансформацията и устойчивата въздушна свързаност застават в основата на бъдещото развитие.
2021 г. беше още една много трудна за европейските летища година с пътнически трафик от -70% спрямо предпандемичната 2019 г. Макар че перспективите се подобриха през лятото, когато през третото тримесечие пътническият трафик бе на -44% спрямо нивата от 2019, разпространението на „Омикрон“ към края на годината наруши темповете на възстановяване.
Облекчаването и дори премахването на ограниченията за пътуване, които вече се простират и отвъд Европа, индикира, че пътническият трафик ще бъде в подем през пролетта и лятото. За летищата това би означавало възстановяване на възможностите за генериране на приходи, а оттам и подобряване на финансовото им състояние.
В разговора си с министър Събев, г-н Янковец недвусмислено подчерта стойността и ползите за България от 35-годишната концесия за експлоатация и развитие на летище София, възложена на „СОФ Кънект“. Той коментира: „През последните 20 години все повече държави в Европа се отказаха от експлоатацията и финансирането на летища, като вместо това се насочиха към дългосрочни концесии с участието на частни инвеститори. Този модел се оказа изключително успешен за модернизиране на всички аспекти на летищните операции и за осигуряване на високотехнологични летищни съоръжения, отговарящи на стандартите на 21-ви век за качество и екологичност. Точно това се случва тук, в София, където инвестициите на стойност над 620 млн. евро ще преобразят летището и окончателно ще го наложат като стратегически разпределителен център за Югоизточна Европа, което означава значителни икономически и социални ползи за страната.“
„Запознах се с многото проекти, които се изпълняват в момента - от модернизиране на пистата и обновяване на търговската зона до изграждането на чисто нов терминал и намаляване на въглеродните емисии. Категорично приветствам екипа на „СОФ Кънект“ за тяхната визия и за конкретните им достижения.“, добави Янковец.
Генералният директор на ACI EUROPE също така поощри усилията на „СОФ Кънект“ по отношение на подкрепата им при възстановяването на въздушната свързаност, осигурявана чрез целеви отстъпки и стимули по линия на таксите, заплащани за използването на инфраструктурата. Тази маркетингова програма е реализирана благодарение на таксите на Летище София, които са сред най-ниските в Европа и то за столично летище.
Г-н Янковец се срещна и с главния директор на Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ (българският надзорен орган по гражданско въздухоплаване), с когото обсъди дейността на авиационния регулатор и темата за летищните такси; а на специално организираната видеосреща изпълнителните директори на световните Meridiam-летища и мениджърският екип на „СОФ Кънект“ споделиха плановете си за трансформация на летище София.
„След последните две изключително предизвикателни за авиацията години, устойчивостта на индустрията е изумителна. Темповете на възстановяване на сектора са различни в отделните държави по света и за това свидетелстват Meridiam-летищата, разположени на 3 световни континента, но това, което ги обединява е решимостта за устойчив растеж, разбиран като грижа за околната среда и ползи за общностите, които обслужват.“ – заяви Хесус Кабайеро - главен изпълнителен директор на Летище София и ръководител на летищната мрежа на Meridiam.
22 Февруари, 2022 18:38 2 788 11
Инвестиции в амбициозното бъдеще на Летище София
Ръководителите на европейската летищна браншова организация и на „СОФ Кънект“ се срещнаха с министър Николай Събев
Снимка: БГНЕС
Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 4 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Абе,ЕКОНТ
Коментиран от #5
18:48 22.02.2022
2 ГРАД КОЗЛОДУЙ
както и енергетиката трябва да е държавна собственост и само държавата да печели от износа на ток
летищата никога не са били на загуба и няма и да бъдат, не може да ни вземат всичко печелившо и да е частно
18:56 22.02.2022
3 нико
19:09 22.02.2022
4 Не разбрах
19:12 22.02.2022
5 дико
До коментар #1 от "Абе,ЕКОНТ":
Като си можещ за два дни да отидеш или организираш спасение в морето на 800 км. отдалеченост и в чужди води , ставай , отивай и ги спасявай . Ще те направи министър .19:15 22.02.2022
6 Хм......когааа?!!
19:32 22.02.2022
7 Улицата
01:20 23.02.2022
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.