8 Октомври, 2024 16:51 1 991 27

Германия отчита спад в продажбата на коли

  • германия-
  • автомобили-
  • продажби

Той възлиза на 4.7% за първото полугодие на текущата година спрямо същия период на миналата

Германия отчита спад в продажбата на коли - 1
Снимка: ЕРА/БГНЕС

Негативните тенденции за германската автомобилна индустрия продължават да се запазват. Продажбите на автомобили през първата половина на 2024 г. възлизат на около 269,5 млрд. EUR, което е с 4,7% по-малко в сравнение с първото полугодие на миналата година.

През 2023 г. индустрията отбеляза рекордни продажби от 282,6 млрд. EUR, като основната причина са нарастващите цени. Въпреки спада през първата половина на 2024 г., германският автомобилен сектор остава индустрията с най-висок оборот в страната, като представлява една четвърт (25,2%) от общия промишлен оборот.

Според Федералната статистическа служба (Destatis) спадът в продажбите в автомобилната индустрия е засегнал всички области на производство: продажбите на каросерии и ремаркета са намалели с 11,6%, а автомобилните части и аксесоари, като алтернатори, са намалели с 5%, скоростни кутии и брони - с 0.4%, и в производството на автомобили и автомобилни двигатели - с 4.3%.

Германската автомобилна индустрия генерира по-голямата част от продажбите си от износ: през първата половина на 2024 г. продажбите в чужбина представляват около 70% от общите продажби, възлизащи на около 190 млрд. EUR. Това беше най-високата цифра за последните 15 години.

Броят на изнесените нови автомобили остава практически непроменен спрямо първото полугодие на 2023 г.

През първата половина на 2024 г. приблизително 1,7 милиона превозни средства са били изнесени от Германия на стойност 68,4 млрд. EUR. Това означава, че износът като обем остава почти същият като през първата половина на 2023 г. (-0,3%). През първата половина на 2022 г. са произведени 1,4 милиона превозни средства, оценени на 55,1 млрд. EUR.

От новите автомобили, изнесени от Германия между януари и юни 2024 г., приблизително всеки четвърти (22,7%) е с чисто електрическо задвижване. Електрическите превозни средства са изнесени малко по-малко, отколкото през същия период на миналата година (-2,5%), но над два пъти повече, отколкото през първата половина на 2022 г. (+113,9%).

В края на първото полугодие на 2024 г. около 773 000 души са били заети в автомобилната индустрия (без индустрията на доставчиците). Това е с 0,8% по-малко спрямо края на първото полугодие на 2023 г. За сравнение: през последните 15 години най-голям е броят на заетите в края на първото полугодие на 2019 г. - около 834 000 души.

Това прави германската автомобилна индустрия втората по големина индустрия по заетост след машиностроенето (около 952 000 души).

Припомняме, че Volkswagen (VW), някога символ на следвоенната индустриална мощ на Германия, сега преживява най-трудния момент в историята си, свързан с потенциалното затваряне на заводи.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ТаУмВзе

    29 4 Отговор
    Санкциите Работят да!
  • 2 Чичака

    15 3 Отговор
    Джадаите летят, за това тъй се получава.
  • 3 нормално

    6 20 Отговор
    руснаците са ниски финансови възможности и не могат да си позволят
  • 4 Леля Гошо

    38 2 Отговор
    Вече почти няма немски автомобил под 30 хиляди евро, като същевременно качеството падна. Хората предпочитат Дания, Шкода или азиатски внос на по-разумни цени

    Коментиран от #26

  • 5 Ауто Билд

    34 3 Отговор
    Дали допускат , че цените им станха много високи , а качеството падна ? Гледах едно Ауди електрическо и после разгледах един Донг фенг . Честна дума в киайската се чуствах много по конфортно и качеството на салона беше в пъти по добро . Мина времето когато продаваха емблеми .
  • 6 морски

    25 1 Отговор
    Лично съм виждал млади хора в Германия в Сандеро , а преди бяха като залепнали за Голф.

    Коментиран от #10

  • 7 младежа

    21 2 Отговор
    Ниакъв спад няма да има ако пуснат Пасата за 15-20 хил евро чисто нов .
  • 8 зелен

    29 1 Отговор
    Гледай значи какво нещо е зелената сделка , тикат хората към електрички , а хората не ги искат . Ако случайно ни принудят Китай нямат равни в електричките , така , че германците много трябва да преосмилят зелената сделка .

    Коментиран от #24

  • 9 Дааа

    33 2 Отговор
    Ниско качество, високи цени, обедняващ пазар в гейзоната, няма нищо чудно! Не може да се разчита само на стара слава!
  • 10 горски

    30 2 Отговор

    До коментар #6 от "морски":

    Заплатите не нарастват така бързо както цените, официалната инфлация е лъжа, това удря средната класа, които купуваха Е-класи и БМВ петици. Сега по-скромни покупки или карат старите коли по-дълго преди да скочат за нова
  • 11 Хасан Хамбург

    18 3 Отговор
    И руския пазар загубихме. Фолксваген бяга в КНР и САЩ . Мъка ...
  • 12 Хохо Бохо

    16 2 Отговор
    Санкциите работят
  • 13 Пазара на коли се задръсти от

    15 2 Отговор
    Стари качествени МПС автомобили
    За нови електрически автомобили няма място и хората ако похарчат парите за нови автомобили не знаят дали ще ги възстановят защото и другите отрасли на промишлеността са закъсали
    Ще минем на хляб и риба
  • 14 Пазара е като електричеството

    12 3 Отговор
    Ако е малко производството не може да работи ако има свръхпроизводство не може да работи затова трябва да има контролирано производство и контролиран демонтаж и повторно рециклиране на използваните вложените метали за да има кръговрат като новите поколения са по усъвършенствани от старите

    Коментиран от #15

  • 15 089954

    12 7 Отговор

    До коментар #14 от "Пазара е като електричеството":

    Прав си ! Затова през соца се правеше планова икономика . Затова обаче трябва акъл . Проучва се какво е необходимо , в какви количества , с какво качество и се прави план за изпълнение .Петилетка му се викаше , 5 годишен план.Винаги имаше за всички .Хората караха нови коли от магазина , да руски , но тогава това се произвеждаше , сега караме таралясници

    Коментиран от #17, #18, #20

  • 16 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    17 1 Отговор
    Петте процента спад в €, предвид повишените цени, означава поне 10% спад в продажбата на автомобили‼️
    Санкциите работят❗ Следващия пакет моля 🤔
  • 17 0968

    3 9 Отговор

    До коментар #15 от "089954":

    Това сериозно ли е или тромав опит за шега?
  • 18 През соца нямаше много МПС

    8 1 Отговор

    До коментар #15 от "089954":

    Защото си живееха кой от къде
    Сега Европа дава пари за пътища за да им купуваме коли автобуси и камиони и всеки се мести където и когато може и държавата е запустяла само градовете просперират докато има растеж икономиката при една криза ми е бедна фантазията какво ще се случи в България
  • 19 Вагин груп

    2 3 Отговор
    Закривайте ги тези контейнери ,ускоряват глобалното затопляне.
  • 20 Психиатър

    2 4 Отговор

    До коментар #15 от "089954":

    Ела мойто момче,аз ще ти помогна.
  • 21 Ахтунг ахтунг

    1 1 Отговор
    Зимни гуми: Символът „Alpine” вече е задължителен

    Отсега нататък се прилагат по-строги правила за гумите, които са необходими за зимни пътни условия: разрешени са само модели, които носят символа „Alpine“.

    Зимните гуми се нуждаят от алпийския символ

    Гуми, произведени до 2017 г. без символа Alpine, вече не са разрешени

    Неправилните гуми при зимни условия струват пари и точки

    В Германия се прилага изискването за зимни гуми в зависимост от ситуацията : В случай на „черен лед, хлъзгав сняг, киша, лед или скреж“ се изискват подходящи гуми (раздел 2, параграф 3a StVO). Въпреки това много по-стари зимни и всесезонни гуми без символа Alpine вече не са одобрени за лед и сняг.

    От октомври: Гуми само със символ Alpine
    Всеки, който е монтирал модели при зимни пътни условия , които имат само маркировка „M+S“ (кал и сняг), трябва да очаква глоба от поне 60 евро. Разрешени са само гуми, които носят - изключително или в допълнение към символа "M+S" - алпийския символ , стилизиран планински връх и снежинка

    Зимни гуми: Досега бяха разрешени и гуми M+S
    Алпийски символ върху гума
    Символът на Alpine за зимни гуми вече е стандарт © ADAC
    Досега зимни и всесезонни гуми с маркировка M+S също се приемаха за подходящи за зимата, ако са произведени преди 2018 г. От 1 януари 2018 г. всички новопроизведени всесезонни и зимни гуми трябва да носят символа Alpine, за да бъдат законно признати за зимна употреба.

    Промяната в закона, която е в сила от 1 октомври

    Коментиран от #22

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Зелената диктатура

    4 0 Отговор

    До коментар #8 от "зелен":

    Няма зелена сделка, щом те принуждават да си скрапнеш работеща и покриваща техническите прегледи кола (моят ван 2 пъти на година минава преглед), за да купиш безумно скъпа, бързо чупеща се + скъпи ремонти (един фар е хилядарка, едно огледало 750 еврака!?). Къде е "сделката", щом не питат този, който ще трябва да плаща, иска ли, не иска ли. И, ако беше в цял свят принудата - добре, но само в европа превъртялниците натискат яко да спасяваме планетата, а останалите 8 милиарда в 5 континента, 15 пъти поне размерите на европа, могат да си замърсяват колкото искат и нито емисии, нито нищо. Диктат и терор

    Коментиран от #25

  • 25 Мехурко

    3 0 Отговор

    До коментар #24 от "Зелената диктатура":

    Написах в предишен коментар, че законите и регулациите, затриват Европа и го изтриха ... нима не е така?
  • 26 Никой

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Леля Гошо":

    Много си прав,на скоро търсих да купя нов автомобил под 30 000 евро няма,
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.