Китай с огромна инвестиция в Турция

23 Януари, 2025 11:18 11 883 29

  • китай-
  • турция-
  • един пояс един път-
  • инвестиции-
  • мост-
  • железопътни линии

Ще вложи 60 милиарда долара в модернизирането на турските железници

Китай с огромна инвестиция в Турция - 1
Снимка: Shutterstock

Китай има интерес към реализирането на мащабен проект за модернизиране на железопътната инфраструктура на Турция, съобщава сайтът Eurasiantimes.

Очаква се Китай да инвестира около 60 млрд. USD в предлагането на Европа като алтернатива на руските маршрути, за да предостави на европейските превозвачи алтернативни логистични маршрути, които заобикалят Русия на фона на продължаващия конфликт с Украйна.

Президентът на държавната инвестиционна агенция Invest in Turkey Бурак Даглиоглу даде подробности по проекта в интервю за South China Morning Post.

Новата концепция за транспорт и логистика включва електрификация на съществуващи железопътни линии, изграждане на нови маршрути в страната, изграждане на нов мост в Истанбул и създаване на високоскоростна железопътна линия между Истанбул и Анкара.

Проектът ще бъде част от по-голямата китайска инициатива „Един пояс, един път“ (BRI), насочена към свързване на Европа и Азия. Турция беше една от първите страни, които подкрепиха тази инициатива и подписаха меморандум за сътрудничество през 2015 г., интегрирайки OBOR с концепцията за „среден коридор“.

Един от ключовите участници в проекта може да бъде китайската държавна корпорация CRRC Zhuzhou Electric Locomotive, която вече има завод в Турция. По-рано компанията представи най-бързия влак на метрото в Истанбул, получавайки признание за постиженията си.

Очаква се за реализиране на проекта да бъде проведен открит търг, в който да участват и други предприятия.

Инвестицията на Китай в железопътната инфраструктура на Турция може да бъде важна стъпка към създаването на по-тесни икономически връзки между Изтока и Запада. Новата железопътна мрежа ще осигури не само по-бърза логистика, но и алтернативни маршрути за товарен транспорт, което е от ключово значение в условията на сегашното геополитическо напрежение.

В допълнение към железопътния сектор, Китай също прояви интерес към други области на турската икономика, включително технологично развитие, производство на електрически превозни средства и енергийни проекти. Към средата на 2024 г. общите китайски инвестиции в Турция възлизат на около 6 млрд. USD, разпределени между 1300 компании.

Туризмът също се превръща във важна сфера на сътрудничество между двете страни. През 2024 г. Турция е била посетена от 300 000 китайски туристи, което е малко повече от миналата година, но все пак е под нивото от 2019 г., когато страната е била посетена от 500 000 туристи.

Анкара работи активно за привличането на повече туристи от Китай, включително чрез развиване на културен обмен и маркетингови програми в китайските провинции, каза Даглиоглу.

„Бихме искали да развием сътрудничество в областта на туризма и културните събития“, добави той.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 28 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 честен ционист

    22 26 Отговор
    Ганя е продал вече БДЖ-то на жълтура, само още не го е измислил, как да открадне парите.
  • 2 карлос ромски халифат

    10 32 Отговор
    РУската пропаганда прекрачи всякакви граници - за това и започнаха да ги аресуват в англия - комуноидите

    Коментиран от #3, #15

  • 3 честен ционист

    16 36 Отговор

    До коментар #2 от "карлос ромски халифат":

    В Англия арестуваха българчетата, защото за бритиша разлика между българин и руснак няма. Като видят фамилия завършваща на -ов и -ев и за бритишите автоматично правят асоциация с шпионин, терорист, расист, крадец.

    Коментиран от #7, #20

  • 4 Да дойдат

    38 4 Отговор
    при нас да направят Хемус за един месец

    Коментиран от #6

  • 5 редник

    24 7 Отговор
    .../ Китай има интерес към реализирането на мащабен проект за модернизиране на железопътната инфраструктура на Турция, съобщава сайтът Eurasiantimes.

    Очаква се Китай да инвестира около 60 млрд.../

    А у нас кога?...

    Коментиран от #14, #19

  • 6 честен ционист

    11 39 Отговор

    До коментар #4 от "Да дойдат":

    Ти да не си мисляш, че жълтура така дарява на изпаднали държави. Ако жълтият скакалец се намъкне в България, я пиши за заличена за година две. Както каза Цецоу, Китай е враг на България и българите.
  • 7 Колко умно

    16 4 Отговор

    До коментар #3 от "честен ционист":

    Май еврейските филми с Майкъл Лукас ти идват в повече.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Реалист

    22 4 Отговор
    България е миризливогомно:) никой стинка не влага
  • 11 Коиловци брадърс

    29 6 Отговор
    Ние отново сме последната дупка на изгнилия еврокавал.
  • 12 Много добра новина

    13 3 Отговор
    Хахаха..другари усещате ли накъде отиват нещата
  • 13 Ухааа

    11 9 Отговор
    Блатария трябва да се заобиколи защото там ще си играят на Северна Корея дълго време
  • 14 таксиджия 🚖

    39 8 Отговор

    До коментар #5 от "редник":

    Преди две години китайците предложиха проект тук в София, за цялостна модернизация на бдж с нови влакове и вагони на много ниска цена.

    Урсула го блокира, заради ниската цена, според нея правителството на Чайна финансира сделката и ще има влияние в държавата ни. Затова герб+ппдб+шиши купиха бракувани влакове и вагони от Германистан.

    Коментиран от #17

  • 15 Славей

    5 8 Отговор

    До коментар #2 от "карлос ромски халифат":

    Ти си много ама много болен софиискиСедерасоГендар! Иди веднага на доктор щото не а да изкараш месеца
  • 16 Защо триете

    18 1 Отговор
    Мнения, които ЛИЧНО на Вас не ВИ харесват? Ако на Вас не харесват, то не значи, че на други също няма да се харесат! Къде е журналистическата Ви етика, или сте само цензор за определени мнения?
  • 17 Селянина с колелото

    29 5 Отговор

    До коментар #14 от "таксиджия 🚖":

    Много ясно. Урсулската схема беше да купим излезлите от употреба втора ръка немски влакове и вагони. България е в този долнопробен съюз само за да яде огризките изхвърлени след угоителната вечеря на държавите от 1-во ниво на ЕС.
  • 18 Бойко Българоубиец

    3 1 Отговор
    На мене ми забраниха
  • 19 Пловдивчанин

    23 0 Отговор

    До коментар #5 от "редник":

    У нас никога. Или поне докато управляват тулупи и прасета. Летище Пловдив при последното обявяване на концесия беше спечелено от китайската HNA Airport Group с огромна разлика. След това нещата се потулиха. Накрая обявиха че HNA не са спазили срока за подписване на договор, но интерсно защо не се подписа договор с втория в търга - Консорциум между ПИМК, ТИЗ и КЦМ. Неофициалната версия беше че първата съпруга на ББ има интереси там. Накратко поредното мафиотско замазване на цялата процедура.
  • 20 Ерсте банк

    2 3 Отговор

    До коментар #3 от "честен ционист":

    Има българки, които се представят за рускини, защото кой, по дяволите, знае къде е България...

    Аз също често говоря за руска жилка в мен (владея руски добре), особено когато се опитвам да се сближа с жена от бившия СССР. Е, днес Русия е мразена, но по принцип я уважават.
  • 21 Ники

    6 2 Отговор
    А в бегето кой ще инвестира освен НАТО за пушечно месо за Украйна?
  • 22 Вера

    4 4 Отговор
    А в BG кой ще инвестира.Ние само подаряваме на Украйна. Само това можем.

    Коментиран от #23

  • 23 Татян

    11 3 Отговор

    До коментар #22 от "Вера":

    Народа не подарява, подаряват евроатлантиците в пропаднала софия
  • 24 Колкото

    7 3 Отговор
    И да ги плюят, недолюбват, ограничават и рекетират, китайската експанзия в Европа не спира и няма да спре. Страните които се договорят навреме (виж Сърбия, Унгария, Германия, UK, Франция , Турция) ще са ОК в дългосрочен план. България - Не та Не! Е защо бе? Защо?
  • 25 Цецо

    7 0 Отговор
    А в бегето с столица пропаднала София кой ще инвестира да си загуби парите
  • 26 Две прасета !

    4 0 Отговор
    Превърнаха 1300 годишната държава България в територия .
    С помоща на службите които са под техен контрол.
    Едното се бори да стане президент,другото премиер !
    2 милиона българи избягаха от свинефермата в която се превърна територията.
    Никой не бяга от хубаво..

    За какъв морал говори този професор допринесъл със знанията си държавата да стане свинеферма ?
  • 27 суджук гейт

    1 0 Отговор
    България трябва да взима пример от Турция и да се сключва договори с Китай. Защото ЕС и САЩ постоянно изнудват държавата ни. Турция построи най голямото летище в света. Сега ще започнат изграждането на плавателен канал свързват Черно море с Мраморно море. Имат прекрасен мост над Босфора. Имат скоростни влакове и политици който служат на родината си. Заради престъпниците във управлението на държавата ни милиони българи имигрират по света.
  • 28 Ненкова

    1 0 Отговор
    България има красива природа. Ако политиците ни служат на България трябва да изградят поне десет ски центрове на световно ниво за туризъм. Да изградят обещаните четири моста над Дунав. Да построят модерен Национален стадион, скоростни влакове, магистрали, болници, детски градини, небостъргачи, паркинги на няколко нива и големи паркове, вместо да купуват старото оръжие на двойна цена за милиарди от господарите си. Така властите стават спонсори на богатите господари и се превръщат във врагове на българите.
  • 29 Заркова

    1 0 Отговор
    Българските политици не трябва да търсят нови господари и нови врагове. Ако имат добри отношения с великите държави няма да бъдем нападани и ще има много инвестиции в страната ни. Вместо да взимат скъпи и некачествени изтребители, трябва да купуват въздушни пожарни и да изградят нови мостове по Дунав.