Един от основните ангажименти на това управление беше да въведе пълната функционалност на тол системата. Част от процеса е функцията за претегляне в движение на пътни превозни средства с допустима максимална маса над 3,5 тона. Прилагането ѝ започва от утре, 15 октомври, чрез използването на съществуващите, вградени в асфалта сензори за тегло за целите на контрола на движението и правоприлагането при претоварване. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов. Днес той заедно с началника на Национално тол управление проф. Олег Асенов провери готовността за използване на тази функционалност на системата.
Един от основните проблеми през годините беше претоварването на автомобилите. На база сензорите от утре автомобилите ще бъдат заснемани в реално време. На нарушителите ще бъдат изпращани снимки и покана за заплащане на доброволна компенсаторна такса. Ако не бъде платена в срок, ще бъдат налагани санкции в по-голям размер, обясни министърът. Той обърна внимание, че на днешното заседание на парламентарната Комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление се очаква да бъдат разгледани промени в Закона за движение по пътищата, които предвиждат още по-тежки санкции за претоварването на тежкотоварни автомобили. Нарушението е една от предпоставките за по-бърза амортизация на републиканските пътища, подчерта той.
Към момента са сертифицирани 10 портални рамки, на които е извършено калибриране на измервателните устройства. Целта е до края на следващата година да достигнат 100, тъй като това нарушение е едно от най-сериозните и засяга безопасността на движението, информира още министър Иванов. Той съобщи, че само в рамките на днешния ден сензорите са засекли над 200 нарушения с претоварване на автомобили над 3,5 тона.
Проф. Олег Асенов подчерта, че сертифицирането на този инструмент е реформа, която е постигната само от още една или две държави в ЕС. Той връчи на министър Иванов документите, удостоверяващи сертифицирането на първите 10 сензора, и благодари за получената подкрепа за въвеждането на функционалността на системата. Към момента тя е разположена на най-натоварените локации, за които в продължение на 3 месеца е събирана статистика, обясни началникът на НТУ. До края на следващата година ще бъдат сертифицирани и останалите сензори, които са инсталирани при изграждането на тол системата. За всеки от тях е извършено калибриране. Транспортните фирми са участвали в процеса по сертифициране с пътни средства и с представители, за да бъда запознати с функционалността, каза още проф. Асенов. Той изрази очакване с контрола за претоварване на тежкотоварните превозни средства да се съхрани качеството на пътната инфраструктура, да се намали рискът за участниците в движението заради претоварени камиони и да се осигурят равни условия за представителите на транспортния бранш.
В 40% от рамките има такива кантари. Те са във всички основни транспортни направления. Още утре на сайта на НТУ, в секцията за проверка на нарушения, ще може да се прави проверка за регистрирани нарушения. Реализирана е и интеграция с доставчиците на услуги, за да може всички, които имат договори с тях, да получават съобщения за претоварени автомобили, информира още проф. Асенов. Той увери, че системата работи обективно, защото е електронна, и правилата ще бъдат за всички. И допълни, че е намерен механизъм, който да сигнализира за претоварени чуждестранни превозни средства и те също да бъдат санкционирани.
Министър Иванов подчерта, че Националното тол управление е ключово за осигуряване на пътна безопасност и равни правила за всички придвижващи се по републиканската пътна мрежа. И допълни, че с интеграцията на системите МВР може да използва функционалността, която позволява санкциониране на чуждестранни водачи на леки автомобили, които нарушават правилата на движение, за което екипи на НТУ подпомагат МВР. Целта е всички нарушители на бъдат наказани, така че да не създават предпоставки за опасност на другите участници в движението.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Сатана Z
17:52 14.10.2025
2 Тома
17:53 14.10.2025
3 айде бе
17:54 14.10.2025
4 Последния Софиянец
17:54 14.10.2025
5 Гошко
18:12 14.10.2025
6 Един
18:24 14.10.2025
7 ЗРИТЕЛ
18:35 14.10.2025
8 Да,да
18:39 14.10.2025
9 ООрана държава
18:52 14.10.2025
10 Селянин
18:57 14.10.2025
11 Анонимен
20:01 14.10.2025
12 Зърнар
20:11 14.10.2025
13 Хахахихи
20:52 14.10.2025
14 боико борисуф
20:58 14.10.2025
15 Мартин Петков
21:16 14.10.2025
16 Боруна Лом
21:40 14.10.2025
17 а казаха ли
22:44 14.10.2025
18 камерков
22:49 14.10.2025
19 Иванов
07:47 15.10.2025
20 а скоростта
Коментиран от #22
16:37 15.10.2025
21 Сто
18:27 15.10.2025
22 Стига бе
До коментар #20 от "а скоростта":
Нема начин пичВерно реално си карал с 120
Но да те изпревари трябва да кара поне със 125 скороста която казваш че си развил
Просто спидометъра на всички автомобили показва по малко
Има вариант камиона да развие подобна скорост
Но двигателя влиза в критични обороти
Така че не говори глупости
19:55 15.10.2025
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 0цeлял 0m CДC Чymaта
13:16 17.10.2025