Last news in Fakti

11 Февруари, 2015 08:08 1 971 2

Пътят Кричим-Девин е затворен

  • свлачище-
  • затвори-
  • пътя-
  • кричим-
  • девин

Очаква се движението да бъде възстановено до обяд

Пътят Кричим-Девин е затворен - 1
Снимка: Архив

Както Факти.бг съобщи снощи пътят Кричим-Девин е затворен заради свлачище. Няма пострадали.  Пътят е затворен както за леки и тежкотоварни автомобили, така и за пешеходци, защото теренът е опасен. 

Очаква се движението да бъде възстановено до обяд,  каза пред БНР инж. Георги Златев – директор на дирекция „Поддържане на пътната инфраструктура“ в АПИ.

Най-сериозни проблеми заради свлачищата има в района на Родопите. Самата геоложка обстановка там предразполага към развитието на подобни процеси, допълни той.

Най-сериозните проблеми са в районите на Кърджали и на Смолян. В Кърджали имаме второкласен път, между Момчиловград и Крумовград, който е прекъснат заради активизирането на свлачищен процес. В Родопите имаме затруднение с преминаването между Доспат и Батак. Там се осъществява в една лента. В Пловдивска област, където е връзката между Кричим и Девин снощи се срутиха близо 3000 кубически метра скална маса върху пътя.

До пътя е река Въча и не може скалите да бъдат бутнати в нея, защото се използва за изпускане на язовири, каза Златев. Направени са проучвателни работи и на свлачището край Малко Търново. Възстановителните работи ще започнат до 2 седмици, прогнозира той.

Незабавни действия се предприемат и за срутванията в Кресненското дефиле. Очаква се изборът на изпълнител на укрепителните дейности край Мурсалево.

В Северозападна България имаме проблеми в Монтанско и Видинско. Там са по-скоро свързани с преовлажняването на пътни насипи, които в резултат от това имат средни до големи деформаии и пропадания. В сравнение с процесите, които наблюдаваме в Родопите, като интензитет и брой, са значително по-малко.

Най-спешните ремонти, които предстоят, са тези за възстановяване на прекъснатите пътища край Крумовград и между Девин и Доспат, допълни Златев. Приеоретизиране на ремонтите правят дирекциите на АПИ във всяка област.

В Родопите пътната мрежа не е толкова гъста и всяко затваряне на такъв път означава обход от минимум 20 – 30 километра, което за местното население е доста натоварващо и финансово, и времево.

Щетите върху пътната инфраструктура от свлачищните процеси към понеделник е надхвърлят 20 милиона лева, каза Златев. Агенцията има предвиден финансов ресурс за прекъснати участъци но той е недостатъчен. За тази година са предвидени около 7 000 000 лева, с които е трябвало да бъдат завършени и обекти, останали от 2014-та, каза Златев и уточни, че се търси допълнително финансиране:

Единият вариант е с външно финансиране по ОП „Околна среда“, а другият – чрез съдействие от Междуведомствената комисия по бедствия и аварии.

В участъците, където се изграждат нови пътища сe осигуряват съоръжения, чрез които да се намали рискът от подобни проблеми, но участъкът между Девин и Кричим е строен през 70-те години на миналия век, допълни Златев

Черноморските свлачища пък са едни от най-мащабните в страната. Единствената им конкуренция са свлачищата по Дунавското крайбрежие, допълни тъй.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тоти

    1 0 Отговор
    Не е строен само през 70-години на миналия век, г-н Златев, но и консултиран от философа Ахмед Доган. За това ще преливат и наводняват язовирите в този район и винаги там ще има свлачища, защото ако беше направен пътя Девин- Михалково от инженери и бяха вложени всички предвидени пари за този прословут път,сега изобщо нямаше да си говорим за това.
  • 2 123

    1 0 Отговор
    Така е в нашата държава за пари и философи станаха хидроинженери!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове