„Парите за паркиране да се събират от общински дружества”. Това заяви от парламентарната трибуна депутатът от БСП Лява България Георги Свиленски при обсъждането на промените в Закона за движението по пътищата. Той бе категоричен, че от левицата са против тази дейност да се извършва от търговско дружество. Общинските съвети ще определят цената за паркиране в сините и зелените зони в градовете, както и реда и условията за плащането й към специализирано звено на Общината или дружество, което управлява паркоместата. Промените бяха приети от депутатите при второто четене на промените в Закона за движение по пътищата.
Свиленски заяви още, че в Столична община за последните 10 години няма нито едно изградено паркомясто с парите, събирани от паркиране. По думите му 23 милиона всяка година се събират и потъват в покриване на разходи по други задължения, които са също така ангажимент на общината. Георги Свиленски се аргументира и като се позова на становището на Сдружението на общините и Закона за публичните финанси, където е казано, че средствата, събирани от тази услуга трябва да постъпват в общинския бюджет и Общинският съвет е този, който трябва да разпореди начина и реда за тяхното постъпване. „Колкото и да ни се обяснява, че цената за паркиране няма да поскъпне, когато това вече е основната дейност на едно търговско дружество, няма как това дружество да не формира печалба и няма как тези два лева да не станат два лева и пет стотинки”, категоричен бе социалистът. По думите му няма такава икономическа логика, според която да се извършва търговска дейност и да не се реализира печалба.
Относно размера на глобите за неправилно паркиране Свиленски заяви, че те трябва да бъдат определяни от съответните общински съвети, в зависимост от това какви условия за паркиране е предоставила общината на гражданите.Той предложи долната граница да бъде не 50, а 20 лв. Той се аргументира и с казаното от кмета на София, че на този етап глобата не бива да бъде увеличавана.
Спор в пленарната зала предизвикаха думата "цена", която заменя досегашната "такса". Таско Ерменков от левицата коментира: "Разликата между цена и такса и между общинско предприятие и търговско предприятие е, че едното е услуга на гражданите, а другото е търговска дейност. И ако досега Общината е оказвала услугата със съответната такса за осигуряване на паркиране, това, което предлагате в момента, е да превърнете тази дейност в търговска дейност, от която едно предприятие да реализира печалба, която печалба остава в това дружество и няма как една такса, която е съществувала досега, да остане в същия размер, когато стане цена".
Данаил Кирилов от ГЕРБ му отговори: "Купувайки си билетче за градски транспорт, какво плащате - цена на превозния документ или такса? Защо не плащате такса и каква е разликата? Къде е всъщност тук манипулацията?"
Глобата за паркиране в паркове, градини, детски площадки и тротоари в населени места ще е от 50 до 200 лева по преценка на съответната община. Не бе одобрено предложението на Свиленски тя да тръгва от 20 лева.
Мнозинството не прие предложението на депутата за спиране на рекета за задържане на автомобили чрез използване на скоби и паяци. То предвиждаше, когато даден водач няма необходимите средства да заплати на място санкциите, да му бъдат съставени фиш или акт и автомобилът да бъде освободен незабавно.
С цел облекчаване издаването на карти за паркиране на хора в неравностойно положение, бе прието предложението на Свиленски издаването да става не само с подписа на кмета, но и от упълномощено от него длъжностно лице.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Аз съм
13:43 07.05.2015