Издаването на новия образец на така наречения малък талон на автомобилите започна от днес в столичния отдел „Пътна полиция“, а до края на седмицата това ще бъде възможно и на територията на цялата страна.
Всички новорегистрирани автомобили ще получават документи от новия тип, уточни комисар Бойко Рановски. По думите му новите талони са много по-добре защитени от подправяне, има холограми и защитни елементи с мастило, което сменя цвета си.
Началникът на „Пътна полиция“- СДВР комисар Тенчо Тенев допълни, че за останалите шофьори смяната на стария малък талон с нов е по желание срещу 9 лева и няма да бъде необходимо присъствието на автомобила. В новия малък талон, който се състоят от две части, присъстват почти всички данни от големия талон -тегло, товароносимост, конски сили и др.
Промяната във вида на единия от документите за колите се наложи заради проблеми с гръцките и унгарските власти. Те изискваха от българските водачи т.нар. голям талон на колата, в който са записани всички технически характеристики на превозното средство. Ако обаче шофьорите не разполагаха с него, което не е задължително нито у нас, нито в повечето държави от ЕС, им се налагаше глоба. Най-често глобявани бяха шофьорите на камиони и собствениците на автомобили, купени на лизинг, тъй като до пълното изплащане на колата големият талон се държи от лизинговата компания.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Грую
15:43 11.05.2015
2 ludacris
15:59 11.05.2015
3 тошибиян
16:15 11.05.2015
4 6666
18:09 11.05.2015
5 всетая
Проблема идва от това, че старите документи и по-точно малкия талон е неподходящо да се пътува в Гърция и Унгария поради други изисквания, ама никой не чете, всеки е готов да тегли чертата. Жалко е че ни е такава психологията, ама ходете навънка няма ядове, то е същото навсякъде. За справка не съм берач на ягоди, Инженер съм с опит в бранша в UK, видял съм бая неща за да мога да го кажа обективно, че навсякъде си е същото
Коментиран от #7
20:21 11.05.2015
6 ОНЧО
21:09 11.05.2015
7 Абе не е така
До коментар #5 от "всетая":
Не е така, дразним се, защото и преди като започнаха да ги сменят обяснението беше същото - че трябвало да отговарят по евростандартите. А сега се оказа, че пак трябва да отговарят на евростандартите. Е някога ще направим ли нещо като хората, за да не се налага да го ремонтираме през определено време. А ако са само Гърция и Унгария няма ли кой да повдигне въпроса в ЕС и да им се обърне внимание. Това важи ли за автомобилите на останалите членки от ЕС? Как така има проблем само в тия две страни. Какво значи други изисквания в Гърция и Унгария. Утре, ако някоя друга страна си реши нещо както тя си иска, пак ли ще сменяме талоните. За какво са евростандартите в документите, по които се издават и нашите. Талоните имат достатъчно точки за данните, но кой не ги попълва и защо. Две трети от точките си стоят само като цифри без никакви данни в тях.21:20 11.05.2015
8 onq s konq
23:06 11.05.2015
9 Джони
06:29 12.05.2015
10 PlimP
09:29 12.05.2015
11 Монго
Коментиран от #13
12:53 12.05.2015
12 Кобрата
19:34 12.05.2015
13 Петко
До коментар #11 от "Монго":
И вазелин да си носят !20:01 12.05.2015
14 миседниш накура
00:31 13.05.2015
15 миседниш накура
00:31 13.05.2015