Last news in Fakti

2 Октомври, 2015 12:21, обновена 2 Октомври, 2015 18:11 1 945 7

Договорът за ремонта на МиГ-овете вече е парафиран

  • договор-
  • миг-
  • полша

С ремонта на двигателите в Полша, бюджетът ще спести около 24 милиона лева, заяви военният министър

Договорът за ремонта на двигателите на самолетите ще бъде финализиран и подписан до дни. Това заяви пред журналисти в Народното събрание министърът на отбраната Николай Ненчев, след среща с Парламентарната група на Реформаторския блок. Според министъра, ремонтът в Полша ще спести над 24 милиона лева на бюджета, ако решим да ремонтираме 10 самолета. До края на тази година ще бъдат получени два ремонтирани двигателя, а до края на април ще има още шест, което, според министър Николай Ненчев, е напълно достатъчно.

Първоначално се запознах с условията на договорите, които имахме с РСК „МИГ“, и ми направи впечатление, че цените са твърде високи. Затова се обърнахме и към полската страна, обясни министър Николай Ненчев мотивите си за избор на Полша. „Условията се оказаха доста добри“, допълни той и подчерта че при финализирането на разговорите, от полската страна са приели всички наши предложения. Според министъра, представители на ВВС са били запознати и част от процеса по преговори с Полша.

Според министъра - българската авиация е била доведена до тежко състояние през годините и той е наследил проблема. Затова трябваше да се вземат спешни и бързи решения, каза още Ненчев. „От началото на моя мандат ясно осъзнавах проблемите пред българската авиация“, подчерта министър Николай Ненчев.

Министърът на отбраната Николай Ненчев благодари за категоричната подкрепа на Реформаторския блок и на министър-председателя Бойко Борисов, която е направила възможно подписването на договора с Полша. Според него, с подписването му, България може да се чувства сигурна в охраната на своето въздушно пространство.

Министър Ненчев разясни още веднъж предложените на обществено обсъждане поправки в ЗОВС, засягащи охраната на въздушното пространство. “Не сме разглеждали възможност да предоставим охраната на въздушното си пространство изцяло на друга страна“, каза министърът.

Радан Кънев: РБ стои твърдо зад министър Николай Ненчев
След днешното заседание на парламентарната група, Реформаторският блок декларира пълната си политическа подкрепа за министър Николай Ненчев и водената от него политика, като конкретно подкрепяме решението за ремонт и модернизация на българските действащи изтребители в република Полша, заяви Радан Кънев на брифинг в парламента.
„Във връзка с вчерашния разгорещен дебат в пленарна зала по Закона за служба „Военна информация”, ние смятаме, че предложението на г-н Таско Ерменков се прие грешно политическо решение, което е във вреда на националната сигурност на България, че няма никаква причина толкова рязко да се ограничава кръга на възможни ръководители на служба „Военна информация”. Ние се надяваме на президентско вето и на сериозен задълбочен диалог с колегите ни от ГЕРБ и другите партии от мнозинството преди да бъде гласуван отново този текст“, заяви още Радан Кънев.

Договорът с Полша за ремонта на МиГ-29 вече е подписан. Това съобщи  по-рано депутатът от Реформаторския блок Гроздан Караджов пред журналисти в Народното събрание.

По думите му договорът ще се обсъжда на заседание на правителството следващата сряда.

Заместник-председателят на "БСП лява България" Атанас Мерджанов обаче напълно изключи подобен договор да има юридическа и търговска стойност: "Защото, ако търговското дружество в Полша има някакви договорни отношения с производителя на МиГ-29 в Руската федерация, то този договор е за ограничен лиценз, за ремонт само на полските изтребители МиГ-29. Така че полската страна няма никаква възможност и лиценз да отремонтират самолети МиГ-29 от друга страна. Затова твърденията, че полската страна би могла да извършва подобни ремонти са несъстоятелни".

Атанас Мерджанов коментира, че ако все пак Министерският съвет даде мандат на военния министър Николай Ненчев да подпише окончателно договора с Полша, страната ни ще влезе в тежка съдебна процедура.

От БСП отново настояха за оставката на министъра на отбраната.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Камата

    0 0 Отговор
    Мерджанов-турчето какво се бута бе
  • 2 Шефьор

    0 0 Отговор
    Тука манталитето на Боко личи. Иска с трици маймуни да лови. Явно има защо ремонта на тези самолети да е по скъп в Русия, да е със сигурност по качествен. Но като почнат да падат като круши, да не се окаже, че разбирачите от Реформаторския блок за пръв път чуват за ноу-хау.

    Коментиран от #3, #4

  • 3 onq s konq

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Шефьор":

    Понеже си "шефьор",ще ти дам пример с БМВ-то си:В оторизирания сервиз на БМВ за смяна на маховик ми искат 1003 лв за частта и 262лв за труд по монтажа.Аз се свързах с приятел на мой приятел,който работи във фирмата- вносител и закупил АБСОЛЮТНО СЪЩАТА ЧАСТ за 623лв,а за труд в сервиза който обикновено ползвам ми искат 150лв.Та мислиш ли че ремонта в "моя" сервиз ще дефектира по-рано,отколкото ремонта на оторизирания сервиз?Да оставим настрана факта че тук мога да гледам процеса на ремонта хи какво ми подменят,докато в оторизирания сервиз-НЕ!А иначе и в двата сервиза си работят еднакви българчета,даже си и приличат.Сега остава да кажещ че и моя манталитет е като на Боко относно ремонта на самолетите,което е съвсем същото по същество като на колата.Между другото забележимо и от руски самолет е че корена на думата която ползваш за ник е "шеф"/началник,ръководител/,но с твоя си манталитет дори и посмъртно не можеш да бъдеш такъв,защото просто не можеш да си правиш сметката.
  • 4 стратокастър

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Шефьор":

    Колкото по-бързо се отървем от тия бангий толкова по-добре за България!Руснаците по правило си ни изнудват но ние така сме ги научили-толкова години им си д*пим !То не беше Химко ,то не беше Кремиковци.....стига вече!!!
  • 5 оз механик ввс

    0 0 Отговор
    Човек, правиш ли разлика между ремонт на автомобил, и ремонт на авиационна техника? Като ти чета писанията, нямаш си и никаква идея за що иде реч. Само да те светна - ремонтът на двигател е придружен с една папка от около 50-на листа с няколкостотин точки - покрива/непокрива норматива. Подписват се няколко човека - от техници, през инженери, та до тези, които плаща парите. От там идват гаранции и сертифициране на техниката, застраховки и пр и пр. А ти си приказвай за БМВто.

    Коментиран от #7

  • 6 благодаря на Полша

    0 0 Отговор
    А честито на кремълските вампири. Най-скъпата газ - защото имат монопол; най-скъпата поддръжка за 29-ките, защото имаха монопол (договорчето изтече); заплахи за това, че нямали да складират ядрените отпадъци от Козлодуй (защото София не слушала Кремъл), защото имат монопол и там. Винаги това им е било отношението - от позиция на изнудването и силата, затова вият като разгонени котараци всеки път, когато поредния механизъм за влияние върху нас отпадне........

    #2
    Поляците имат същите самолети и със сигурност не ги карат при вампирите за обслужване - да виждаш да падат като круши?
  • 7 onq s konq

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "оз механик ввс":

    Говорим с теб на различни езици-аз ти говоря ПРИНЦИПНО ЗА ИКОНОМИЧЕСКАТА СТРАНА НА НЕЩАТА,ти ми приказваш за техническата част,за някакви точки и клаузи в договора,за застраховки...Не че не са важни тия неща,но това е просто инжинерната страна ,докато водеща и решаваща е ФИНАНСОВАТА!Ще ти дам и пример:Имаш пари,караш ново БМВ,имаш но малко-караш по-старичко,нямаш пари-крачиш кротко по тротоара.Дано си разбрал че случаят със ремонта на самолетите е същият и че от икономическа гледна точка няма никакво значение дали говорим за ремонт на самолети,автомобили или на газови запалки.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове