9 Октомври, 2015 08:52, обновена 9 Октомври, 2015 17:18 11 869 26

40 свидетели са разпитани за катастрофа във „Витиня"

  • витиня-
  • катастрофа-
  • тунел-
  • виновен

На тунела трябва да се сложи автоматизирана система за предупреждение, смята Алекси Стратиев

40 свидетели са разпитани за катастрофа във „Витиня" - 1
Снимка: botevgrad.com

40 свидетели са разпитани във връзка с жестоката верижна катастрофа в тунела „Витиня“ на автомагистрала "Тракия", където загинаха трима души.

Вчера Окръжна прокуратура - София образува досъдебно производство за причиняване на смърт и телесни повреди на повече от едно лице вследствие на нарушаване правилата за движение по пътищата, съобщиха от прокуратурата.

Разследването се осъществява от 10 разследващи полицаи под ръководството на двама наблюдаващи прокурори от Окръжна прокуратура – София. Към момента са разпитани 40 свидетели, сред които има разпит пред съдия на чужди граждани. Разпитите продължават.

Извършен е оглед на местопроизшествието. Назначена е авто-техническа експертиза, която ще установи механизма на извършване на престъплението. Аутопсиите на загиналите лица са приключили. В срок до 12.10.2015 г. ще бъдат изготвени 3 съдебно-медицински експертизи за установяване причините за смъртта на тримата загинали. Предстои да бъдат назначени 14 съдебно-медицински експертизи по писмени данни на всички останали пострадали от престъплението лица.

В момента се извършват огледи на всички участвали в пътно-транспортното произшествие автомобили. Процесуално-следствените действия продължават.

Малко след 2 ч. тази нощ беше възстановено движението в тунела в посока Ботевград. Поради мъгла видимостта в района беше намалена.

Няма промяна в състоянието на шестимата пациенти, пострадали при верижната катастрофа. Те са в стабилно състояние.

"Днес лекарите предвиждат да им бъдат направени нова серия високоспециализирани изследвания за да се прецени как да се продължи с тяхното лечение", каза Мария Пойрязова от института “Пирогов” пред БНТ.

"9-годишното момиченце е с рана на главата затова остава в неврохирургията. Майка му, която е негов придружител има счупване в областта на носа, рана и охлузване отново в същата област. Бяха докарани мъж и жена, които остават в клиниката по травматология. Мъжът има счупване в областта на коляното, а пък съпругата му има счупване в областта на опашната кост. В травматологията се наложи да останат и другите двама пациенти", обясни тя.

Предстоят специализирани изследвания, след което ще се прецени как да продължи лечението им.

От "Пътната полиция" призовават шофьорите да спазват указанията и да карат с повишено внимание и съобразена скорост. Пътната обстановка е нормална за сезона. Пътните настилки са преобладаващо мокри.

Според експертът по пътна безопасност Алекси Стратиев на тунел „Витиня“ трябва да се сложи автоматизирана система за предупреждение.

Това, което видяхме в тунела „Витиня“, е пренебрегване на елементарни правила за движение по пътя, коментира той пред БНР.

В такъв тунел, който е доста дълъг, мръсотията, която се натрупва при неговата експлоатация, при овлажняване действително създава една много неприятна ситуация - намалява сцеплението на пътя. Според мен това е една обективна причина, че автомобилите са имали проблем със спирането, обясни Алекси Стратиев.

Според него трябва да се сложи автоматизирана система, която при задръствания или при спиране на движението в тунела да сигнализира на входа да не влизат други превозни средства.

Експертът коментира и последните предложения, които имат за цел да намалят катастрофите и жертвите на пътни инциденти. По думите му има полезни неща, но има и доста безмислени. Като пример за последните той посочи това, че драстично се увеличават глобите за шофиране след употреба на алкохол, а в същото време глобите за неправоспособните водачи си остават същите.

"Статистиката показва, че алкохолът не е проблем. Алкохолът, с течение на годините, като причина за пътно-транспортните произшествия, чувствително намалява. Процентът на загиналите по причина на алкохол беше някъде около 7%, спадна на 5%, на 4%, миналата година са само 2%, което показва, че нормата действа. Не виждам логика да се променя, докато неправоспособните чувствително нараства и 11% от загиналите са по причина неправоспособност. А към тях не се взимат тези драстични мерки. Впечатлява ме и това, че превишената скорост се вкарва като престъпление по Наказателни кодекс, преди да може да се въздейства по административен път. Действа ли към момента нормата за контрол на скоростта, при положение, че половината от нарушителите не са изтърпели наказание си, ние не търсим начин те да го изтърпят, а го прехвърляме в Наказателния кодекс, което ми се струва малко нереално", коментира Стратиев.

По първоначални данни несъобразена скорост е причината за верижната катастрофа, заяви комисар Бойко Рановски, началник на отдел "Пътна полиция" в ГДНП.

„След като става едно пътнотранспортно произшествие на изхода на тунел „Витиня”, останалите превозни средства, движещи се зад тези автомобили, не успяват да спрат и се случва това, което видяхме всички”, посочи комисар Рановски.

По думите му, този тунел е с дължина 1100 метра, което го прави най-дългия в България. „Тунелът не е с прав участък, а има две криви – лява и дясна. В самия тунел има и спускане. Движението в него с несъобразена скорост крие много рисковe, дори и да няма други превозни средства”, коментира още той.

На въпрос дали е вярно твърдението, че в участъка на катастрофата е имало разлято масло или нафта, той отговори: „Аз бях на мястото след инцидента и там действително имаше разляти множество течности, но това е от всички катастрофирали автомобили. Дали преди катастрофата е имала разлята течност, предстои да го доказват колегите, които водят разследването”. Комисар Рановски отбеляза също, че в района на тунела няма видеокамери, чиито видеозаписи могат да бъдат използвани за установяване на причините за инцидента. 

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 qwerty

    3 0 Отговор
    Крайно време е да се сложат видеокамери с видео в реално време във всички тунели и мостове в България. Също така елементарни правила на движение като дистанция и спазване на ограничението се пренебрегват масово. Във всички тунели в България ограничението е 80км/ч. Ако се спазва дистанция и възможно да се спре. Другото нещо, че хората карат с летни гуми на по 5-6 години, абсолютно негодни за употреба в такива условия. Трябва да се вземат поуки.
  • 2 Morgoth

    6 0 Отговор
    Несъобразена скорост естествено! ИДИОТИ КАТАДЖИИ!!!
    Причината за сблъсъка на първите още не е установена и най-вероятно е някаква идиотска маневра. А причината за наблъскването на оснаталите е неспазване на дистанция!
    Сега тези жертви ще влязат в статистиката като жертви на скоростта и пак ще увеличат глобите за скорост, което естествено няма помогне за спазване на дистанция. Докато Кат търсят под вола теле няма да намалеят жертвите по пътищата!
  • 3 Гледай напред и мисли

    2 0 Отговор
    Гледахте ли интервюто с една от първите катастрофирали? Каза че карали със 60, ама сигурно стойността на е била в км/ч, а в мили. Аз никога не съм виждал някой да кара със 60км/ч по магистралата независимо от условията. Били се ударили 3-4 пъти в стените на тунела и после се врязали под камиона. Е как, ако караш с 60км/ч и се удариш 3 пъти в стена после ще имаш такава скорост да се размажеш така в камион. Удрянето и търкането в стените те забавя!!! Да сигурно всичките 50 катастрофирали коли са спазвали ограничението 80км/ч, имали са стари гуми, повредени спирачки и затова са се размазали.

    Коментиран от #4, #23

  • 4 144

    0 1 Отговор

    До коментар #3 от "Гледай напред и мисли":

    Явно не си карал много защото иначе щеше да знаеш че в тунелите ограничението е 80 кмч така че тунела не е магистрала отделно краш тестовете ги правят с 60 кмч и виж какви са пораженията,ако автомобил се удари с 140 кмч от него няма да остане почти нищо ,да не забравяме също че при верижна катастрова имаш удар отпред и удар отзад ако и двата са с да речем 50 кмч то общата скорост е 100 и пораженията са равностойни на тази скорост,също така има и камиони които при същата скорост но с по голяма маса имат по голяма енергия от там и по големи поражения.за мен скороста от 60 кмч която споменаваш е реалистична и одговаря на пораженията които видях от снимките и репортажите по тв.
  • 5 оня същия

    1 2 Отговор
    таз боза наречена несъобразена скорост просто трябва да бъде извадена от здвп, а тюфлеците от кат да се спрат със симулрането на дейност. Няма друга държава с такава простотия като "несъобразена скорост"
  • 6 aaaaaaaaa

    3 0 Отговор
    Вземат книжки, а едно паркиране напред не могат да направят, камо ли назад. На магистрала не карат по време на курсовете, нощно кормуване няма, освен ако инструктура ... нали... на изпита повече от 2-ра не включват. И изведнъж - КНИЖКААААА! И веднага на колата, която татко предвидливо е купил вече! И стават "активни" участници в движението.-:) Да ме прощават дамите, но има една група млади жени, които още със запалването на двигателя хващат телефона и познай - по целия път си праскат разговори! Да се чуди човек - тия как са карали коли, когато нямаха телефони? -:) Сигурно въобще не са се качвали на колите си.

    Коментиран от #20

  • 7 Sashozmeq

    3 0 Отговор
    Каращите с превишена скорост във въпросния тунел са под 5%. По 2 пъти в седмицата минавам от там, повече от 10 години и смятам наблюденията ми за реалистични. 1 от първите участници каза, че е имало разлив и колата му е станала неуправляема. Наклона на тунела е към изхода. Няма как течности от сблъскалите се коли да са текли нагоре към входа и да са направили пътя хлъзгав за всеки следващ участник в катастрофата. За мен "несъобразена скорост" не е виновника. Да се направи сигнализация е добра идея, но дали тя ще се спазва може да си отговори всеки който е пътувал по време на ремонти в тунели с работеща сигнализация...
  • 8 Пепи

    2 0 Отговор
    Ех, да бе под 5 % са каращите с превишена скорост. Аз пътувам всеки Петък и Неделя и не спазващите ограниченията са над 60% точно на този тунел. И причината е много проста и всеки я знае. Защото от там започва голямото спускане, и особеено камиони и автобуси се засилват там за да наваксат с гориво и време. Тези с джиповете, Ауди, Мерцедес, БМВ да не ги споменаваме. Те си карат както намерят за добре. На мен почти всеки път ми се е случвало някой камион да ме застига и да ми светка с дълги от зад защото го забавям с 80, пък другата лента е заета от още по-бързи които направо си изпреварват. Изпреварването също е забранено с тунел...

    Коментиран от #11

  • 9 киро

    2 0 Отговор
    Колегата е прав - няма камери ! А каква е тая 1/2 "магистрала" която в тунелите няма камери !!!!!!??????????? Ми това е Северна България !!! Иначе за преброяване на трафика и т.н. глупости камери бол ! Ние там на север да се изтрепваме като кучета !
  • 10 Знам Ченезнам

    6 0 Отговор
    Това с "несъбразената скорост" е голяма простотия и го използват винаги, за да могат институцийте да НЕ си вършат работата! Например друга ситуация, караш с 80 км/ч на път с ограничение 90 км/ч и изведнъж дълбоки дупки, преминаваш и потрошаваш автомобила, а онези ....... компетентни органи идват и ти пишат акт за несъобразена скорост!!! Е ЗАЩО БЕ ......?! Защото спазвам ограничението ли?
    Същото е и тук, не че няма такива, които са превишили скоростта, но компетентните органи от къде знаят, че "еди кой си" е карал с превишена скорост (понеже, какво ще рече несъобразена скорост), как ще докажат, че някой от водачите е превишил скоростта?
  • 11 Morgoth

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Пепи":

    Моите наблюдения са като на предния колега - повечето коли, ако да не карат с 80 са с не повече от 90 по тунелите. И като цяло след вдигането на огрничението на 140 нарушителите са малко. Аз обикновено карам с толкова и почти няма коли които да ме минават.
    Единственото което откровенно не се спазва са допълнителни ограничения заради липсващи ограда - нещо което е по-правилно да наречем "хранилка" отколкото "предпазна мярка".
  • 12 тошибиян

    2 0 Отговор
    тиквеника е виновен
  • 13 Едикой си

    0 2 Отговор
    Стига с тая несъобразена скорост бе тъпаци с тъпаци....с колко трябва да караш с 20км/ч? Е*ахти и тъпаците са тия полицаи значи...ама така е закона е скапан..

    Коментиран от #14

  • 14 Помари

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "Едикой си":

    Прав си,закона е скапан,щото примерно ,ако беше в съседна Гърция,там дори и зъб нямаше да обелиш,и да викаш по полицаите "тъпаци" докато ти свалят номерата на колата.Има 24 часов дежурен съд,и колкото повече мърдаш,толкова повече влиза.Ролята на адвоката там е символична.Клиента ми съжалява и обещава да внимава ,да се разплати с държавата в описаният срок и тк. н.Още като минеш границата и гледаш как расови автомобили си спазват ограниченията,никой не бърза никой не ругае,що ли.
  • 15 торпедо

    3 0 Отговор
    Искам да изкажем мнение!
    Първо съчувствам на загиналите и пострадалите!
    Второ мостовете на витиня не се поддържат държавата гледа и събира пари за винетки за пътни данъци нищо не се прави само се кърпи тея мостове са на над 20 години нищичко не е бутнато нема добра канализация да се оттича водата нема нищо дори осветлението е от комунизмът(където го има разбира се !) в една нормална държава се съди държавата за че не си е свършила работата после се гледа скороста!!!На всякъде където пътят е потънал изпъкнал с дупки държавата решава проблема със знак за ограничение защото я мързи да си свърши работата!!!За охранените полицай не иска да говоря(ако не можеш да чете и броиш и си от село стани полицай те имат нужда от теб)!хората който не са запознати с случая имат пълното право да съдят държавата в Европейският съд!Възползвайте се не си трайте вие сте си в правото !
  • 16 гост

    2 0 Отговор
    Аз съм съгласен с колегата. Със сигурност ако всички бяха спазвали дистанция! и се съобразили с пътната обстановка (мъгла и хлъзгава настилка) скоростта това нямаше да се случи. Има направо размазани коли. Със сигурност не са се движили с до 80 км/ч. Това бяха и първите дъждовни дни след лятото и всички все още са с летни гуми. Имало е и мъгла, тоест намалена видимост и хлъзгав път. При такава ситуация трябва да се внимава още повече. Постоянното плюене по отношение на несъобразената скорост не го разбирам. Всеки носи глава на раменете си, има ограничение 80. Това не значи че при мъгла и хлъзгав път трябва да се кара пак с толкова в този участък. Намаляваш още и удължаваш дистанцията. Та тук трябва да се извадят поуки, а не само да се хули наред.
    Накрая искам и аз да изкажа моите съболезнования за починалите.
  • 17 бойко

    0 0 Отговор
    разлято масло ....несъобразена скорост или терористичен акт.
  • 18 киро

    1 0 Отговор
    Несъобразена скорост на 50 автомобилаааааааа ??????????? Великолепно ! Всички са за затвора ако са в Гърция !? УНИКАЛНО !!!!
  • 19 Гост

    1 0 Отговор
    Не знам дали някой от тук е катастрофирал досега да не се случва на никой, но ако се удариш със скорост от 80 км/ч има реална опасност за живота на човек. Аз съм се удрял с около 40-50 и не може да познаеш колата след това...
  • 20 бай онзи

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "aaaaaaaaa":

    ..."Да се чуди човек - тия как са карали коли, когато нямаха телефони?"...
    Хахааааааа:))) Отличен (6) !!!
  • 21 бай Иван

    0 0 Отговор
    Проблема е в самия тунел! Няма видимост!В средата на тунела има завой, това е тъпо!
  • 22 Българин

    1 0 Отговор
    Почти през ден минавам всичките тунели на Витиня + тоя на Правец. Ограничението от 80 масово НЕ се спазва. Дори тирове ме притискат на 1 метър от бронята ,когато карам 80/винаги го правя/, да не би да си изтъркат 1 мм накладки или да си загубят от безценната инерция. За "премиум колите да не говорим. Всичко е от простотия и малоумие,да знаете.
  • 23 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Гледай напред и мисли":

    Повечето участници казват, че не са имали сцепление, за да спрат. А повечето коли са вече с абс и есп, така че безопасното и най-вече контролирано спиране е възможно.
    Според мен има факт, който се прикрива от КАТ. Няма начин повечето хора да казват, че са се плъзгали колите, лекарите да казват, че са внимавали да не паднат понеже са се хлъзгали, а КАТ да казва, че нямало такова нещо. Случило се е по надолнището, така че течностите не могат да текат в обратна посока.
    Дано да се оправят пострадалите и да разкажат лично какво се е случило, със сигурност сред тези коли си е имало и съвестни и възпитани хора, които не са прекрачили закона и са внимавали, те да разкажат за пътните условия, не КАТ.

    Коментиран от #25

  • 24 777

    0 0 Отговор
    http://news.ibox.bg/news/id_749949609
  • 25 бай Иван

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Когато няма сцепление никакви системи за сигурност не могат да ви помогнат.Много филми гледате!
  • 26 Morgoth

    0 0 Отговор
    Не е само това. Пътувам по този път редовно и не един път е имало задръствания заради ремонти. Когато задръстването стигне до тунела ситуацията е същата като с тази катастрофа. Трябва да спреш за същото време, при същата скорост и при същата видимост. Неприятно е, опасно е, но до сега и да е имало удари са били съвсем леки - някоя изкривена ламарина и толкова.
    Работата сериозно намирисва, особено с разлятото масло, което според Кат най-вероятно се е стичало "нагоре"!?!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове