В България законовото изискване за гумите на автомобила е дълбочината на грайфера да бъде минимум 1,6 мм. И към момента не е разписано нищо повече от това. Това изискване обаче е остаряло и не отговаря на промените в движението на пътя през последните години. Много неразумни шофьори подценяват зимните условия и създават проблеми, които застрашават безопасността на движението, заявиха от СБА.
От Съюза на българските автомобилисти виждаме неглижиране на проблема сред всички ангажирани лица. Въпреки че депутатите отбелязват, че 1,6 мм. дълбочина на грайфера е норма отпреди няколко десетилетия, наскоро те отново отхвърлиха свое предложение за промяна. Дори самите вносители на предложението го оттеглиха. Една от причините – неяснота къде да бъде записано дали в Закона за движение по пътищата, или в Правилника за прилагане на закона. Това е повече от несериозно.
Призоваваме народните представители да помислят за безопасността на шофьорите, пътниците и пешеходците. Призоваваме ги да не приемат повече козметични промени, свързани с безопасността на движението. Абсурдна е ситуацията тогава, когато към средата на ноември не може да има едно полезно решение по този въпрос.
Българските депутати също са участници в движението, следят процесите и знаят какъв процент от пътнотранспортните произшествия стават заради подценяване на зимата и най-вече когато се шофира с летни гуми при сняг и поледици.
Припомняме, че в някои държави като Естония, Латвия, Швеция, Финландия и Словения използването на зимни гуми е задължително. В други като Австрия, Румъния, Хърватска, Германия, Чехия, Словакия, Люксембург и Норвегия използването на зимни гуми е задължително, ако се изисква от метереологичните условия - снеговалеж, поледица. В България може да взаимстваме успешни регулации от други страни и в това няма нищо странно и нередно. От всичко това ще спечели само безопасността на движението.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
P.S.
Българската държава е абдикирала от българските пътища!
ФАКТИ.bg настоява за истинска държавна власт, ред и контрол по пътищата. Прекалено много станаха автонаглеците и КАНЦЕРИТЕ* по българските улици!
*ФАКТИ.bg нарича КАНЦЕР всеки индивид, който подобно на ракова клетка, живее, пътува, размножава се, ползва обществени ресурси, но не се съобразява с останалите индивиди, не спазва законите, не образова себе си и децата си и егоистично паразитира върху обществения организъм.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 незнайко
Коментиран от #11
11:29 14.11.2016
2 Бай Иван
11:34 14.11.2016
3 росен
11:34 14.11.2016
4 Някой
Коментиран от #6
11:39 14.11.2016
5 Влад
Лек и успешен ден! :)
11:51 14.11.2016
6 пост на гост
До коментар #4 от "Някой":
и какво пречи зимните гуми да ги търкаляш лятоска? освен , че ще се износят по-бързо поради по-меката смес друго какво би се случило?Коментиран от #9, #13, #29
11:55 14.11.2016
7 ВИК
11:56 14.11.2016
8 Александър
Коментиран от #21
11:58 14.11.2016
9 Александър
До коментар #6 от "пост на гост":
Зимните гуми се пързалят лятото! Относно коментар номер 6!Коментиран от #18
12:00 14.11.2016
10 SSЯЯ
12:02 14.11.2016
11 Русенец
До коментар #1 от "незнайко":
Не съм съгласен с теб, че има сняг само 1 месец зимата. Незнам от кой регион на Б-я си, но при нас си е 3 месеца зимата. Това, че не чистят си е отделна тема за спор. Бойко много плямпаше, че ще хващат снежинките във въздуха, но видяхме миналата и по миналата зими какво се случи...Подкрепям обаче тези които си сменят зимните гуми зимата с чисто нови! Гумите са един от най-важните фактори, освен задвижването на автомобила например и височината на колата.12:10 14.11.2016
12 guest
Коментиран от #56
12:13 14.11.2016
13 Някой
До коментар #6 от "пост на гост":
Някои от разликите. Копирано е от друга статия:Спирачният път между зимните и летни гуми на топъл сух или мокър асфалт е много различен. На сух топъл асфалт спирачния път на автомобил със зимни гуми се увеличава до 4 м., което е повече от широчината на пешеходна пътека например, и всеки сам може да си представи какво може да коства не само на Вас но и на останаите участници в движение.
Курсовата устойчивост на зимните гуми е много по-малка от тази на летните на топъл асфалт, т.е. на завой автомобила може да „занесе” много по-лесно, отколкото с летни гуми.
Материалите от които са изработена зимните гуми не са предвидени за високи температура и високи скорости, което през лятото може да доведе до деформация и нарушаване целостта на гумата или по-популярно казано „да гръмне”, което за съжаление се случа обикновено на висока скорост.
През топлите сезони на година рискови ситуации се създават не само през слънчевите и топли дни, особено с първите дъждовни капки които се смесват с мръсотията по асфалта и се образува тънък слой изключително хлъзгава субстанция. При проверка на спирачните качества на износени зимни гуми в такива условия, спирачния път се увеличава средно с около 60%, сами можете да си направите извода от това какви рискове носи това при екстремно спиране както в натовареното градско движение така и по магистралата. Това напракти изглежда така, на леко мокър път автомобил с износени зимни гуми движещ се с 50 км/ч има спирачен път, колкото а
12:28 14.11.2016
14 Мартин
12:29 14.11.2016
15 SAAB
12:42 14.11.2016
16 Джони
12:46 14.11.2016
17 ААА
Коментиран от #43
12:58 14.11.2016
18 гост 1
До коментар #9 от "Александър":
Неподготвеният, търкаля ти се акълът... ха ха ха ! Всеки има право да пише каквото си иска но, хайде да не са глупости че, някой може и да ти повярва, а иначе се посмяхме дерт няма.... и мерси за повдигнатото настроение !!!Коментиран от #22
12:59 14.11.2016
19 изд
13:17 14.11.2016
20 фау ве
Иначе е ясно, че за зимата зимните гуми са задължителни, аз винаги съм карал с гуми за съответния сезон, все пак от това зависи живота на моето семейство!
13:21 14.11.2016
21 гост
До коментар #8 от "Александър":
Не могат да го забранят, ала като стане инцидент могат да наложат жестоки глоби, конфискация на МПС и максималните наказания, застрахователите могат да съдят виновника за високи суми. Това може да се направи и да се знае, че след като караш с летни и катастрофираш те очаква 20х.лв глоба и отнемане на мпс, тогава всеки ще си прецени дали да тарикатее или не.Трябва да са задължителни, колата не трябва да е евтино удоволствие за всеки, а само за хора, които могат да си го позволят. Когато бедни хора реват, че нямат пари, а дават от 2 до 5х.лв за някоя стара кошница, тогава бедни ли са действително? Като нямаш пари, нямаш екстрите, ако си ги позволиш си е твой проблем и нямаш каквото и да е право да ревеш, че ти е скъпо, че не може да си го позволиш и др. Ако ти трябва за работа щя се комбинираш с колега, в Германия е така, нашите общи работници все по един в кола се возят.
Коментиран от #39
13:24 14.11.2016
22 фау ве
До коментар #18 от "гост 1":
Кое ти е смешно?Много правилно се е изразил човека, зимните гуми лятото се плъзгат, стават много меки от горещината на асфалта, колата става, като шейна и при по рязък завой цялата кола занася.
Веднъж бях закъснял със смяната на гумите и щях да се пребия, колата се завъртя на един завой.
Много е опасно да се кара със зимни гуми в летните жеги!
13:26 14.11.2016
23 Бай хой
На този Народ и без това малко му остава да грабне сопите.
13:47 14.11.2016
24 Гост
13:55 14.11.2016
25 Morgoth
13:58 14.11.2016
26 Гост
14:23 14.11.2016
27 агент08
14:26 14.11.2016
28 nekoi
14:27 14.11.2016
29 агент08
До коментар #6 от "пост на гост":
Това, което ще се случи, че те вече няма да бъдат зимни!Дори ще са по-зле и от летните!14:28 14.11.2016
30 инструктор
14:41 14.11.2016
31 Аман от лобисти
15:05 14.11.2016
32 Гост12
15:41 14.11.2016
33 Къртев
По добре си оправете учебните школи и сменете обучителните програми. А не само лапате членски внос и от време на време да давате тъпи съвети. Ако водача е обучен добре сам ще си монтира зимни гуми.
А не вие да се изказвате, като големите специалисти.
16:03 14.11.2016
34 Палко
16:22 14.11.2016
35 VIS05
16:50 14.11.2016
36 Закон
Да го направят така и в закона.
Коментиран от #37
17:39 14.11.2016
37 Батката
До коментар #36 от "Закон":
Всичко това е хубаво, обаче тези които имат каско, обикновено карат със зимни гуми. С "галоши" карат тези без каско!!!!17:47 14.11.2016
38 Тошибиян
17:47 14.11.2016
39 Съвест и морал
До коментар #21 от "гост":
Точно казано.Така е и при застрахователите виновен с летни чао каско.
Кьораво и сакато се е качило на тоалет (кола) и нямал пари за гуми хахаха има градски транспорт бдж и тн.
Ае у лево СБА им било виновно ако имаш акъл си купуваш гуми и си ок.
Ама ревльовците като ударят някой и леле какво стана.
Лошото е че има и такива и с гуми и без гуми пак не могат да карат.
17:52 14.11.2016
40 Геро
18:17 14.11.2016
41 Попай
18:38 14.11.2016
42 Гого
18:45 14.11.2016
43 Лупи
До коментар #17 от "ААА":
Мистър ААА, мисля, че Вие сте прав! Опит! Защото теорията и практиката винаги са конкретни неща! Например, лятната гума се прави, за да се експлоатира при високи температури, по-високо сцепление - предполага се, че няма сняг и пързалки, тя е по-твърда и с по-обтекаеми грайфери, за по-висока скорост, докато зимните са по-меки, грайферите им са за по-дълбоко впиване в предполага се мокра и хлъзгава повърхност. затова при висока скорост на сух асфалнт и завой свирят. Аз шофирам със зимни гуми и не защото тия искат, а защото са си по-добри за мокри и хлъзгави повърхности. но понеже карам и рядко дори лятото, рядко ги сменям, затова карам или с всесезонни или зимни гуми , а и не карам с висока скорост, затова и не мисля, че са ми проблем. Движа си се съвсем добре, не занася автомобила, не се пръскат както някои твърдят, но аз шофирам до 90 км в час и то на хубави отсечки и не съм много нервен шофьор за да карам газ.спирачка, затова си държат по няколко години без да са изтрити. разбира се бих сложил и летни, но пък поради рядко каране ще ми писне да ги сменям постоянно. А и меката гума въпреки високата температура лятото, пак има по-добро сцепление с терена. Вярно нагрява се повече на асфалта, но при скорост до 90 км в час, аз поне не съм гърмял гума. За над 140 нагоре може би гърмят. Гуминте ми са 4 годишни, дюз нови и нито са напукани нито изтрити. но карам внимателно, не от страх, а защото така ми харесва. Пък и къде да бързам? рано или късно ще умра когатоКоментиран от #54
18:55 14.11.2016
44 Лупи
19:04 14.11.2016
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Гост
19:24 14.11.2016
47 гоги
20:34 14.11.2016
48 Гого
21:02 14.11.2016
49 СъБъЙе
Коментиран от #50
21:06 14.11.2016
50 Plovdiv
До коментар #49 от "СъБъЙе":
Абсолютно вярно!!! сба е една мафиотска структура, която обслужва различни бизнес-интереси в търговията с гуми! Така че незабавно разпуснете тази паразитна структура!!!21:42 14.11.2016
51 Роженец
01:36 15.11.2016
52 Роженец
01:38 15.11.2016
53 ckyorange
Глоба 50лв. За каране без фарове през деня. Как сме оцелели 100г и повече с каране без фарове през деня. Аз лично от 27 г шоф. Опит едва сега си позволих зимни гуми. Да по комфортно е . Можеш да караш по бързо при същите пътни условия. Всичко е икономика. Защо да купуваш гуми ако чакаш да почистят пътя ,а и сега както казват че и ще затварят магистралите за почистване. Зимта на Витоша субаро 4х4 зимни гуми - жалка картинка ако нямаш кул в главата и после трябват 10-20 човека да те вадят и да не паднеш в урвата или реката. Ако нямате пари и летни гуми и вериги в багажника и въже и лопата задължително. Задължително и АКЪЛ НА ВРЕМЕ Иначе картинката става плачевна и Господ не може ви помогна и да сте със зим ни гуми 16х16.
04:24 15.11.2016
54 ААА
До коментар #43 от "Лупи":
Абсолютно вярно колега. Зимната гума ,ако се експлоатира нормално и с не повече от означената с римска буква скорост, и не много повече от 2-3 години,съответно качествена марка, и лятото не е проблем. Естествено ресурса и се изчерпва бързо.При нервно спиране и завиване свирят. И при зимните гуми ,има и по-твърди и по-меки.Въпрос на по-правилна преценка. Тъй като имам няколко возила, флагмана с който си возя семейството и ползвам при поводи-И аз съм човек, му се сменят летни и зимни гуми,след 2-3години ги оставям на гумаджията,срещу обслужването,и той си ги продава на далавера. Колата за всеки ден с по твърдички ,но изцяло зимни гуми, след 2-3 лято се сменят и проблеми не съм имал. И аз се имам за спокоен и разумен , изпълненията на пътя съм ги оставил далеч за гърба си.Който иска да ходи да се трепе,мен в къщи ме очакват.07:23 15.11.2016
55 гошо
07:49 15.11.2016
56 BGman
До коментар #12 от "guest":
Това с фаровете няма нищо общо с това колко часа е светло, а се прави поради единствената причина, че както винаги има "умници" които не могат да преценят кога трябва вече да си включат фаровете. Например лятото при дъжд или към 21 часа, когато виждаш и без фарове ама дали теб те виждат е друг въпрос. Както виждате и в Европа, многото демокрация е рай за "умниците" на които всичко им е ясно (същото като със зимните гуми).09:56 15.11.2016
57 Петър
Та зимните гуми сравнени с някаква лятна гума са по-добри само и единствено на сняг и лед! На мокро и сухо са много по-зле,има го всичко в нета...
12:16 15.11.2016
58 Измекари
14:34 15.11.2016
59 инструктор
15:34 15.11.2016
60 АВТОМОБИЛИСТ
15:45 15.11.2016
61 Продавач на джипове
15:52 15.11.2016
62 ГУМАДЖИЯ
16:03 15.11.2016
63 Ссс
16:54 15.11.2016
64 Производител на консерви и салам
20:03 15.11.2016
65 южняка
20:04 15.11.2016
66 ФОКУСИРАЙТЕ СЕ НА ПО ВАЖНОТО АМАН ОТ ГУМ
21:23 15.11.2016
67 Калитко
23:52 15.11.2016
68 Гост
06:33 16.11.2016