Last news in Fakti

30 Април, 2017 10:22 2 213 4

600 коли регистрират всеки ден в София

  • коли-
  • софия-
  • задръстване-
  • въздух
600 коли регистрират всеки ден в София - 1
Снимка: Shutterstock

Над 600 автомобила средно регистрират в отдел "Пътна полиция" в София за ден. От 1990 г. насам колите падащи се на глава от населението са нараснали почти тройно, съобщи БНТ.

През 1990 г. автомобил е имал всеки пети столичанин, в момента - повече от половината софиянци имат коли. Улиците стават все по-тесни, местата за паркиране все по-малко, а въздухът, който дишаме, все по-мръсен.

"Към момента общият брой на леките автомобили в столицата са около 635 хил., а товарните са около 104 хил.", съобщи Златко Златанов - началник сектор пътни превозни средства в СДВР.

И докато на ден се регистрират по около 600 нови автомобила, от движение се спират 5 пъти по-малко. За да реши проблема с големия брой коли, Столичната община работи по проект за извеждането на автомобилния трафик извън центъра на столицата. Целта е да стимулират хората да използват велосипеди и градски транспорт.

"Следващата стъпка е усвояване на кв. "Левски Г", по третия метродиаметър се предвижда продължение от метростанция "Люлин" през царица Йоана до Околовръстното, където ще бъде изграден голям буферен паркинг за колите идващи от автомагистрала Люлин.

През тази година стартираме връзката на велотрасетата през бул. Дондуков като ще направим изцяло направлението изток-запад, защото ще успеем да вържем "Владимир Вазов" през моста "Чавдар" по бул. "Дондуков" до западното направление през "Тодор Александров" чрез една реконструкция на купола на местростанция "Сердика" да имаме един изцяло изграден лъч.

Когато има безопасни велотрасета вие ще имате фактора цена. Цената ви за придвижване с велосипед ще е нула и когато ви осигурим и фактора време и безопасност вие ще предпочетете велосипеда пред личния автомобил. Ние трябва да ви предложим двата фактора време и цена, за да може вие сами да направите своя избор", коментира Здравко Здравков - главен архитект на София.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Велоалеи

    6 1 Отговор
    Велоялей се правят по друг начин, а не като се отнема от платната за коли. Ако някой си мисли, че по Тодор Александър има велоалея значи не значи не знае какво е това. Велоалеята трябва да гарантира сигурността на велопедистите, а тази там не е такава. За да се направят истински алеи трябва да се потърсят маршрути, които не пречат на другото движение. Например, в вътрешно кварталните пространства. Там няма да пречат, а ще дават сигурност на каращите. Пример на безмислена алея е по моста Надежда - там в най-доброто за каране време минаватне повече от един-два души на минута. Това е така, т.к. няма сигурност. Но в същото време на това място всекидневно има задръствания. За да има алеи и да не пречат се изисква мислене, но това убягва на нашите партийци и чиновници. Това явно не е силна страна и на новия главен архитект.
  • 2 Бадалогера

    2 5 Отговор
    Ако държавата не вземе мерки след няколко години всички столичани ще седят в колите в едно огромно задръстване, никой няма да ходи по улиците, е така ще си дават всички пари за бензин и застраховки няма да имат и за ядене ама ще седят в колите, то материала го знаеме, трябва му стопаннин който да мисли и действа вместо него
  • 3 Враг

    2 2 Отговор
    Целия проблем е не във регистрирането а във мигриращите се субекти от всяка точка на страната и заселващи се като паразит на булнаво улично куче. Докато това преселване не се промени и преустанови ще е все по зле и столицата ни,милия ни роден град,град на нашите роднини дядовци баби, които са се борили да го изградят и съхраняват в годините ще заприлича ве повече на едно угромно гето.
  • 4 Вълчан

    0 0 Отговор
    Какво ще му усвоявате на Левски Г бре....там скоро метро няма да има.Поне в близките 5 години въпреки проекта няма откъде да се намерят пари.Проектите със финанси отвън спряха.Защо се направи нов бул Вазов.....за да го къртят след година ли.Метрото ще стига до Билата на Суха река и там умира....
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове