3 Декември, 2011 20:33 1 968 3

Стачката в БДЖ – в глух коловоз

  • бдж-
  • стачка

Ефективната стачка в железниците ще продължи и в неделя. Това съобщи Петър Бунев, председател на Синдиката на българските железници в КНСБ след днешните преговори с ръководството на БДЖ.

  „След като договорихме, че ще приемем стария колективен трудов договор и остана да дебатираме тази вечер член 11, който е за съкращенията, ние имахме наше предложение, очаквахме и техните предложения и да водим преговори точно по този член. Но за съжаление работодателите днес предложиха едва ли не нов колективен трудов договор с тотална промяна дори и на стария колективен трудов договор в посока надолу”, каза Бунев. Той допълни, че след вчерашния оптимизъм, вече не е оптимист. Стачката продължава и ще се търсят други решения. В понеделник синдикатите ще отидат на разговора с ръководството на дружеството, ще кажат становището си по новото предложение, но според Петър Бунев предложенията са неприемливи.

Стачката в неделя продължава от 8.00 до 16.00 часа.

По-рано председателят на Съвета на директорите в компанията Владимир Владимиров коментира пред bTВ, че ръководството на БДЖ е връчило тази вечер на синдикатите в предприятието своите предложения за промени в колективните трудови договори на трите дружества - "Холдинг БДЖ", "БДЖ Пътнически превози" и "БДЖ Товарни превози". Синдикатите са поискали време да се запознаят и се очаква да обявят позицията си в понеделник, каза Владимиров.

Основният проблем при тези трудови договори е забраната за ръководството да съкращава служители без съгласието на синдикатите. От ръководството на превозвача неведнъж заявиха, че съкращения на служители няма. Напусналите доброволно към момента са над 820 души, като те ще бъдат обезщетени за това с шест заплати. Реформата в железницата предвижда съкращаване на 2 000 души.

"Ако нашите предложения бъдат приети и в понеделник си стиснем ръцете, пътят за пускане на влаковете ще бъде открит", обясни Владимиров. От разговора с него не станя ясно какви конкретно са предложенията на мениджмънта. Той беше категоричен, че реформите ще продължат, независимо от хода на преговорите.

Владимиров каза и че от януари ще има ново поскъпване на цените на билетите в БДЖ след като вчера се повишиха тези на билетите с резервация. От януари с 9 на сто по-скъпи ще бъдат останалите.

"Дори и при това положение те ще останат с 20% по-евтини от автобусните само в едната посока, с 40 процента - в двете", обясни Владимиров.

В рамките на днешните преговори синдикати предложили, за да се наберят свежи пари в компанията, да се продаде централата й на ул. "Иван Вазов", а ръководството да се премести на Централна гара в столицата. Изпълнителният директор Йордан Недев коментира, че тази сграда е архитектурен паметник и не може в нея да се направи кино или театър. "Това не са неща, които не могат да се изхвърлят на пазара и да се вземат 10 млн. лв.", обясни той. Недев посочи, че към повечето сгради на холдинга, които са в окаяно състояние, няма почти никакъв интерес. Може да се очакват кандидати за ведомствените жилища и складове на превозвача.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Весел Патилан

    0 0 Отговор
    Този Бунев има автобусна фирма или е на заплата към някоя от тях? Кой има интерес от тази стачка и в момента, когато трябва да платим на Германия за новите мотриси? Само автобусната мафия! Веднага дигнаха цените драстично! Ако утре въобще няма влакове ще плащаме колкото ни поискат! Има хора - ученици, студенти и работещи, които пътуват ВСЕКИ ден! Тези профсъюзи са като онези в Щатите през тридесете години - оръжие на Мафията. Ако бяхме държава до сега да са в затвора!
  • 2 гост

    0 0 Отговор
    Стачката има смисъл - назначените от политиците управляващи съсипаха БДЖ и сега се опитват да накарат нейните служители да платят сметката.
    Защо няма никой от тези, които съсипаха държавните фирми в затвора?!
    Защо никой не задава тези въпроси?!
  • 3 Весел Патилан

    0 0 Отговор
    Не мисля, че е така. Тези, които сега стачкуват , източваха гориво от машините, возеха цигани за два лева кеш от Септември до София. До 30% пътуваха без билети като плащаха на кондукторите и нач.влака.Как да не са на загуба?! А тези профсъюзни лидери къде бяха тогава?! Гледаха и си траеха, защото са слуги не на обикновените ж.п-ейци, а на автобусната мафия. Ето и сега продължават стачката - спират влакове. Кой печели от това - автобусния превоз!