Избраният от България модел на самолета „Грипен” ще бъде спрян от производство. Това обяви пред bTV бившият военен министър Бойко Ноев. Той смята, че решението е порочно, а от тези самолети са произведени едва 250 в света, което говори за липсата на интерес от останалите страни да се въоръжават с тях.
Ноев твърди, че модернизацията на Военновъздушните сили (ВСС) и замислена порочно, защото е заложено купуването непрменно на новопроизведени машини. Той припомни, че президентът Румен Радев беше началник на ВСС и е задал критериите и формулата за избор на новите бойни самолети.
Според бившия военен министър Радев е бил в ярък конфликт на интереси, когато то взима решение за новите бойни самолети. Именно затова е много важно да се създаде временна анкетна комисия към парламента и най-заинтересован от това е президента, смята бившият военен министър.
„Радев е напът да направи поредните политически гафове. Никой не е казал, че Швеция е корумпирана, но когато Швеция е давала на лизинг такива самолети, това е било свързано с корупционни скандали – в Чехия и Унгария, в Южна Африка”, каза Ноев относно коментара на Радев, че Цветан Цветанов обвинява Швеция в корупция.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 швейк
ЕДИНСТВЕНО И САМО ГАФОВЕ И ТО ТАКИВА ЧЕ ДА СЕ ВИЖДАТ ОТ ОЗОНОВАТА ДУПКА !!!
Коментиран от #3
09:25 28.06.2017
2 Т.Живков
09:29 28.06.2017
3 123
До коментар #1 от "швейк":
Троле , настоящият президент е в пъти по-добър от предишния пенди . Значи , трябва да заменим старите си самолети с още по-стари ,трета ръка ,на цената на нов така ли?Коментиран от #18, #21
09:34 28.06.2017
4 Варна
Тоест модела С/Д ще бъде поддържан поне още 30 години, което не може да се каже за юрофайтър и още по- малко за ф16.
Това, за което говоря може да се провери
Коментиран от #10
09:41 28.06.2017
5 Темида
Най-лошото е не, че са ни такива политиците....най-лошото е, че си ги заслужаваме.
09:44 28.06.2017
6 БГ БГ БГ
09:50 28.06.2017
7 Демократ
09:59 28.06.2017
8 jambazina
10:03 28.06.2017
9 Андре
10:12 28.06.2017
10 АЛЕМАЛЕ
До коментар #4 от "Варна":
Викаш части за ф16 няма да има поне още 30 години ? Да ти кажа, нищо не помниш... а и за какво се възмущаваш ?Коментиран от #13
10:15 28.06.2017
11 въздесъщият шланг
Коментиран от #22
10:31 28.06.2017
12 глупак
А финансовите условия ще оживат умрялата ни икономика. Парите за Грипените ще бедат инвестирани в България.
Без съмнение е КОРУПЦИЯ да купиш за същата цена 30г стари Ф16.
Ако Русия офертира същото като шведите, най-добре руски
Коментиран от #14
10:32 28.06.2017
13 Варна
До коментар #10 от "АЛЕМАЛЕ":
Добре е да прочетеш какво ни предлагат Американците на цената на нов изтребител.Предлагат ни по- стари от миг 29 самолети, преоборудвани в Португалия.
Вероятно обаче на си се замислил за умора на метала и влиянието на времето върху въпросните самолети. Според част от специалистите същите Ф16, ако ги вземем ще трябва да изхвърлим след около 10 години поради същата причина, поради която искаме да подменим сега миговете.
Ако си забелязал изказванията и всичкият рев на хората от ГЕРБ през последните 2 седмици, те поддържат тезата, че решението не трябвало да бъде експертно а политическо! - С други думи казано трябва да се подмажемна американците като купим техните бракми на цената на нов! - Е ? - Каква е разликата между онези преди 1989год и ГЕРБ? - И едните и другите използваха една и съща тактика - целуваха задници вместо да вземат адекватни решения. Преди зависихме поради такива решения само от Руснаците, сега правим същото само дето сменихме господарите. - Нима не си взе поука от предният път?
Коментиран от #17
10:40 28.06.2017
14 АЛЕМАЛЕ
До коментар #12 от "глупак":
Абе въртя го въртя го и пак най-малоумното предложение - да закупим самолети от врага...ника поне си си уцелил точно... И само да те питам ти от къде знаеш, кой колко е доволен ?10:41 28.06.2017
15 666
В превод: Аз не съм казал, че жена ти е проститутка. Аз само казвам, че прави секс за пари.
И що да не са новички самолетите, а да купуваме антики от "правилното място"?
10:41 28.06.2017
16 лаик
10:56 28.06.2017
17 АЛЕМАЛЕ
До коментар #13 от "Варна":
Прочел съм и съм информиран (ставаше въпрос за части и спрени самолети от производство), за съжаление такава (неизгодна)ще бъде всяка една от предложените...като цяло идеята за закупуване на скрап е неизгодна и напълно ненужна на този етап... както и за последващ. Втора ръка си е втора и никой няма да ни даде гаранция... страна като нашата в момента не може да маха с пръст и да тропа с крак ,няма как да не целува задници...Коментиран от #19
10:57 28.06.2017
18 Гост
До коментар #3 от "123":
Имаш доказателства за това, или така си тролиш само?Коментиран от #20
11:02 28.06.2017
19 Варна
До коментар #17 от "АЛЕМАЛЕ":
Не разбирам! - Съгласен си, че ни предлагат бракма и въпреки това смяташ, че трябва да я купим?- Щом си чел, то тогава знаеш, че Грипен е по- добрата сделка от трите вариянта. Един път заради офсета! - Ще има съвместно производство. Второ разходите по експлоатация на 1 летателен час на Грипен е в пъти по- ниска.
- До колкото помня 1 летателен час на Грипен е около 7 000 долара, срещу окол 20 000 на Ф16.
Трето новата серия на Грипен "Е" е оборудвана със най новите Натовски ракети, които ще се монтират на Ф35 в следващите 5 години...
Четвърто - Жизненият цикъл на Ф16 вече приключва.
Ние не можем да си позволим нито Ф35, нито Юрофайтър нито Рафал. Цените им са непосилни за нас, а качествата под въпрос.
Не можем да си позволим и Руски Су 27 или 35 по простата причина, че не отговарят на натовските стандарти. Да не говорим разходите по експлоатация..
Коментиран от #24
11:10 28.06.2017
20 123
До коментар #18 от "Гост":
За кое да имам доказателства ? За пенди или за самолететите ? За самолетите има достатъчно информация , стига да потърсиш .Включително цена на час полет и колко време ще бъдат на служба . Чети , чети повече , по-малко спам , повече четене.Важно е ! За пенди се вижда от далеко ..Коментиран от #29
11:13 28.06.2017
21 швейк
До коментар #3 от "123":
Мунчо , може да е по-добър от президент Плевнелиев но .... само на килограми!Само че те ,преимущественте килограми са разпределени в по ниски части на тялото! В най-горната точка /при изправен стоеж няма нищичко!!!Коментиран от #25
11:13 28.06.2017
22 Чичо Сам
До коментар #11 от "въздесъщият шланг":
Е това е всичко което е важно да се каже, както по тази сделка, така и за управлението на държавата.Точка.
11:22 28.06.2017
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 АЛЕМАЛЕ
До коментар #19 от "Варна":
Просто казах,че части има и се произвеждат, и се поддържат,и са напълно обслужени до ден днешен се използват в поне 20 държави... (точно тези Ф16 който ни предлагат са скрап)...Като цяло не искам и смятам, че не ни е нужен сега... за какво ни е...просто не ни трябва.Коментиран от #27
11:29 28.06.2017
25 123
До коментар #21 от "швейк":
Няма друг такъв случай в света , да встъпваш в длъжност -президент , а женати да е с любовника си на хотел ! А също , не се сещам и за друг случай в целия свят , да даваш пресконференция , а премиера до теб да ти оправя перчема...11:31 28.06.2017
26 Андре
11:38 28.06.2017
27 Варна
До коментар #24 от "АЛЕМАЛЕ":
До някъде съм съгласен с последната ти теза, но те така или иначе ще купят самолети. Тоест избор въпреки желанието ти ще има и той е ограничен по всички параметри финансови, политически и най- вече умствени :-))- Аз също бих наблегнал на друго, но така или иначе самолетите ще бъдат купени, предполагам най- вече защото 6500 души от този род войска няма с какво да си оправдаят заплатите.
Тоест искам да кажа, че изборът така или иначе ще бъде факт и това условие няма да бъде променено. - Важно е обаче какво ще е решението
Коментиран от #28
11:47 28.06.2017
28 АЛЕМАЛЕ
До коментар #27 от "Варна":
Така е, така е :)12:05 28.06.2017
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Ввв
Коментиран от #32
12:25 28.06.2017
31 фау ве
Сега, някой да тръгне да ми обяснява, че да си купиш автомобил СААБ е супер сделка!? Айде бе, що не си купите един СААБ, има ги колкото искате, ама никой не ги ще? Сигурно хората са прости, иначе цените са супер, ама ......, не е само цена, има и други фактори.
Коментиран от #35
12:28 28.06.2017
32 фау ве
До коментар #30 от "Ввв":
В тоя сайт е пълно с русофилистици и отявлени комунета, фИенове и фИенки на другаря Радев.Скъпи русофилистици мислите ли, че някой няма да вземе комисионни от сделката с Грипените????? Колко милиона е комисионната???????
Другарят Радев ги говореше тия грипени още преди да стане президент, явно сделката е била обмислена предварително. И аз искам да си купя чисто ново Волво, ама няма кой да ми даде пари? Що така бе? Дайте ми КИНТИ да си купя ново Волво?
Коментиран от #34
12:35 28.06.2017
33 фау ве
Циганите бият, изнасилват и убиват стари хора по селата всеки ден, а пари за гориво НЯМА, един полицай взима 600 лв, как мислите, за тия пари дали ще си рискува живота?
Много важно, че сме нямали 8 Грипена, дреми ми на швепса.
12:39 28.06.2017
34 Ввв
До коментар #32 от "фау ве":
Че ще има прибиране на пари е ясно,въпросът е кой е по-добре запознат с авиационната техника,Тиквун и компания или другаря,който все пак е пилот?И спрете да пишете глупости,ами помислете кое би било най-добре за държавата12:41 28.06.2017
35 Варна
До коментар #31 от "фау ве":
"Svenska Aeroplan Aktie Bolagete" - Сиреч СААБ е компания е компания от Авиоиндестрията и възниква като такава, а не като автомобилна.- До преди няколко години, в сайта на СААБ пишеше, че произвеждат коли защото могат да си го позволят въпреки че дейността им е съвсем различна.
Тоест искам да ти споделя, че е добре да се информираш реди да се изказваш. - Иначе рискуваш да бъдеш злепоставен заради некомпетентност...
Коментиран от #36, #37
12:54 28.06.2017
36 фау ве
До коментар #35 от "Варна":
Знам много добре, какво правят и какво са правили, но като им гледам колите си представям, какви ще са им самолетите.Относно самолетите, човека в статията ви обяснява, че продажбите извън Швеция са твърде малки и са най-вече за локална употреба, общо взето самолета е екзотика, бутиков, което ми се вижда лоша идея, всъщност България към този момент има нужда най-много от 2-3 самолета, имаме си там 2-3 мига и това е достатъчно! Ефекта от тези милиарди, 1,5 милиарда и после, кой знае, колко още ще е НУЛЕВ за обикновените хора, тези които ПЛАЩАТ!!!!!!!!! Как ще ми помогнат тези самолети на МЕН, този, който ПЛАЩА на изпърдяния Бюджет? Малко ли им идва РЕКЕТА, че искат още алчните шапкари? Който иска самолети да си събере пари и да си ги купи, защо ще ни бъркат в джобовете, после да се кефят, че карат нови самолети????????
13:01 28.06.2017
37 фау ве
До коментар #35 от "Варна":
Там из Варна чували ли сте лафа"На гол шкембак, чифте пищови!", че и нашата работа такава.Все едно аз да тегля един голям кредит и да си купя БМВ, щото било технологично и модерно, имал съм нужда и да обрека семейството си на ГЛАД?????? Не е ли същата история?
Като нямаш кинти ще си траеш, тва е положението, не стига, че крадоха, ядоха, БСП-то, БКП-то, разрушиха и приватизираха всичко за тях си, ограбиха народа и сега ще го карат и самолети да им купува, егати и нахалството.
Коментиран от #39
13:05 28.06.2017
38 Гост
13:28 28.06.2017
39 Варна
До коментар #37 от "фау ве":
Сега ме слуша внимателно! - Повтарям Внимателно!Аз добре разбирам числата и следя редовно справките в Министерството на Финансите. За да не дрънкаш глупости ще ти препоръчам, ако разбираш поне малко от икономика да вземеш и те да прегледаш справките!
Горещо препоръчвам Консолидирана Фискална Програма - годишна и Консолидиран Дълг на България.
-От идването на този Борисов икономиката върви към тотален срив.
Понеже говориш за правилно харчене на пари е добре да се замислиш върху програмата за "Стиропор" в която се изхарчавт 2 млрд. лева без лихвите по кредитите. Повтарям кредити, и това не е по програма от ЕС.
Иначе по темата за парите и кражбите:
1. Бюджет ( средно претеглено )
1.1- Приходи от данъци - 26 млрд лева
1.2- Неданъчни приходи - 3млрд лева
1.3- Субсидии от ЕС - 3 млрд лева
Общо : 32 млрд лева
От както Борисов дойде на власт през 2009год.
1.1. - Консолидираният дълг през 2008год. е 9,4 млрдл лева и резерв (излишък) около 2 млрд. лева
През 2009год. дългът е вече 9,9 млрд. лева и нямаме излишък а около 600 млн. дефицит!
Към 31.12.2016год. Консолидираният дълг е 27,3 млрд. лева! Резерв ( излишък ) - нямаме!
Тоест събираме 26 млрд. лева данъци, а имаме дългове без лихвите 27 млрд. лева. С лихвите дълговете отиват към 37 млрд лева! Всяка година напускат по 50 хил. души, а търговското салдо продължава да е отрицателно...
Ако схвана и малка част от това което говоря, то би следвало леко да замълч
Коментиран от #41, #42
13:29 28.06.2017
40 Камен
13:44 28.06.2017
41 щщд
До коментар #39 от "Варна":
Кротко тролчо !Има официална статистика.... общо достъпна при това ! Стига с това тролчене !!!Коментиран от #44
14:01 28.06.2017
42 Андре
До коментар #39 от "Варна":
Абе какво следиш ти бе ???? Икономиката вика върви към срив.... ахахахаххахахахахахахахахахахах ТИ НЕ СИ БЪЛГАРИН !!!! Продажна кубинка !!!Коментиран от #46
14:10 28.06.2017
43 чичо
14:11 28.06.2017
44 Варна
До коментар #41 от "щщд":
Хайде бе дай да видим числата!Аз за официални данни говоря и посочих кои справки да погледнете в сайта на МФ.
Дай да видим колко нарастват дълговете от 2009год. до сега, Колко нарастват приходите, данъците. Има ли дефицити или няма?
Има ли нарастване на производствените индекси или не? - Кой е структуроопределящия отрасъл в износа? ( веднага ще ти кажа най- много са полезните изкопаеми)
Имаме ли отрицателно търговско салдо или не?
После ще си говорим за тролове!
Коментиран от #45
14:15 28.06.2017
45 фау ве
До коментар #44 от "Варна":
Чакай сега, изместваш темата! Съгласен съм, че България е данъчна държава, икономиката е колабирала отдавна, викаш "Кабинета Борисов", ами че той си е от същото котило ЦК на БКП, ДС, УБО и т.н., все партийни другари, охрана на Т.Живков няма как да стане случаен човек, това е ясно. Просто темата се измества, но какво излиза!? Излиза, че ВРАГЪТ е ТУК в България, държавата я изяждат отвътре и ти сам ДОКАЗА, че ползата от тези самолети ще е никаква, няма да ни направи живота по добър, по никакъв начин, това са само нови дългове, за които на другарите НЕ ИМ ПУКА въобще.Коментиран от #50
14:22 28.06.2017
46 Варна
До коментар #42 от "Андре":
С кое се изразява Българското?Да не казвам, че Борисов краде с Пеевски, Валентин Златев, ТИМ и още няколко? Че дълговете от 9,4 млрд. лева вече са 27,3 млрд и предстоят нови?
Кое намираш за продажно?
Коментиран от #48, #49
14:23 28.06.2017
47 фау ве
14:28 28.06.2017
48 фау ве
До коментар #46 от "Варна":
Прав си, напълно ПРАВ, но пак те питам:"Как аджеба тия 8 самолета ще ни решат проблем с липсата на държавност и как ще се справят с модела КОЙ?, как?Ще направят преврат ли с тях или какво? Все едно един човек да не се е къпал с години и да се напарфюмира.
Мисля, че бронетранспортьори ще свършат същата работа, защото врагът е самата държава, Мафията си има държава!
Нали във Варна протестирахте, викахте Мафия и кво стана? НИЩО! И 10 самолета да купим, пак ще има едно голямо НИЩО!
14:32 28.06.2017
49 Андре
До коментар #46 от "Варна":
понеже ме мързи да пиша.... ти казвам едно не гледай цифрите а процентите... ако имаш поне малко акъл (съмнявам се ) можеш да си отговориш...ама не не, то като гледам, не си чел...но и да си, не си разбрал...Коментиран от #51
14:39 28.06.2017
50 Варна
До коментар #45 от "фау ве":
Разбира се че е така!Тези които съсипват държавата са тук, а не вън. Това са факти, които лично според мен не подлежат на спор! - Числата говорят сами за себе си! - Там приказките са излишни! Онзи цървул Борисов каквото и да ми говори, справките по финансовите показатели говорят нещо съвсем друго!
А иначе самолетите така или иначе ще ги купят защото иначе ще трябва да уволнят 6500 души които се водят към Военно Въздушните сили. - да се чудиш на 5 самолета защо има толкова персонал.
Но понеже това ще се случи, то със сигурност трябва да се вземе най - доброто решение вместо да ближат задника на американците. Мненията на експерти които са публикувани в медиите за последната 1 година са, че ако вземем Ф16 след най- много 10 години ще трябва да бъдат изхвърлени.
Как такава бракма, спряна от производство ще се бори в реална обстановка със Су 27, 35 или някой от новите мигове? - Шанса клони към "0"
15:02 28.06.2017
51 Варна
До коментар #49 от "Андре":
А бе ХХХХ...,Що просто не спреш с глупостите, които дрънкаш. Почти съм убеден, че не правиш разлика между процент, пункт и абсолютна стойност.
- Ако имаше малко понятие от статистика, анализ, в случая счетоводен и финансов то едва ли би дрънкал подобни нелепи твърдения.
Мисълта ми е да замълчиш просто защото говориш пълни простотии и се излагаш като тъп, слески бек. - За това вземи и замълчи и бъди малко по- предпазлив в думите си, когато изказваш мнение по теми, от които си далеч. Да ХХХХ в Герберските каиши
15:07 28.06.2017
52 Т.о.ш.и.б.и.я.н
16:22 28.06.2017